Hvor får jeg tak i gode og billige rør

stinz

Medlem
Ble medlem
08.02.2006
Antall liker
0
Har nettop gått over til rør noen tips om
hvor jeg får tak i gode og billige rør ???

M

MPT

Gjest
Motron har bra pris, og meget god service! Skaffer vel det meste...

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Antall liker
155
Sted
Bærum
Motron er bra - kvalitet, kunnskapsrik og hyggelig!

Vil du ha det billig, prøv Ebay; jeg har gjort meget bra kjøp der, men er også svindlet med utslitte rør av ennet fabrikat enn oppgitt. Noe for den som liker røverkjøp og litt spenning i livet :)

Ole

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.448
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Har nettop gått over til rør noen tips om
hvor jeg får tak i gode og billige rør ???
Før du kjøper eller begynner å spørre (mer enn mange kan svare?), bør du sette deg litt inn i hva du vil ha. Hvilke typer først og fremst. Deretter hvilken "sound" du foretrekker. Rørbytte er en enkel måte å endre forsterkerens lydbilde på. Kjøp et lite utvalg som du tror vil passe din smak. I forhold til anleggets pris er rør "billig". Fordelen ved å handle "lokalt" er først og fremst trygghet, ekspertise og utvalg. De to førstnevnte grunnene kan være fraværende ved å handle på Internet.

stinz

Medlem
Ble medlem
08.02.2006
Antall liker
0
Jeg bor i bergen hvor er da stedet for å kjøpe rør

Og hvis jeg liker jazz hvilke rør er da og foretrekke.

folkeb

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.08.2005
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Hvilke rør trenger du? Altså hvilken type rør trenger du? Jeg har selv eksperimentert en del med 6x4, 12AU7 (ECC82), E80CC, 2C51 og ekvivalenter av disse. Mitt inntrykk er at rør har mye å si for lyden. Det skal sies at rør oppleves ulikt. Jeg mener selv at telefunken 12AU7gir en veldig behagelig, varm og samtidig oppløst lyd, mens andre synes dette røret er frempå.

Jeg har funnet frem til en del forhandlere av rør i det store utlandet som leverer bra varer til gode priser. Igjen spørs det hvilke rør du er ute etter! :)

Topp Bunn