Hvor er dere, hifi-interesserte kvinner?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.378
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har ikke vært på Horten messa tidligere, men tolker denne tråden dit hen at kona trygt kan sende far avgårde uten at han skal bli utsatt for andre fristelse enn hifi??? :rolleyes:
    Kan vel strengt tatt også trygt sende kona, uten at hun blir nevneverdig utsatt for fristelser :cool:;)
     

    borglein

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Innlegg
    730
    Antall liker
    361
    Torget vurderinger
    22
    Hi-fi delirium er en fin dokumentar. Aslaug virker jo interessert i både hi-fi og musikk. Er det audio note hun bygger på? Vet ikke helt om det er komisk eller hva, men han tannlegen er intenst opptatt av selvmord. Kanskje av frykt for statistikken i egen yrkesgruppe? Kona hans hadde i hvert fall glimt i øyet. Tydelig at hun er ganske skadefro når hun forteller at han ikke klarer å synge en eneste tone riktig.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Tja, vi menn betaler vel stort halve gildet i huset, gjør vi ikke ??? Det burde betinge 50% stemmerett hjemme det ??? Da er det oss det stå på når det kommer til å trøkke gjennom gode høyttalere i stua. Det kvinner ikke tenker på er at det er med på å holde mannen hjemme i stedet for at han puler nabodama ???
    Er det noen her som har prøvd, og syns det ga bra resultater, å argumentere med at hvis de fikk velsignelse til å dra mer lydutstyr inn i hjemmet så skulle de avstå fra å bedekke andre hunner i nabolaget? Jeg har litt følelsen at å bruke det argumentet i de neste forhandlingene om større høyttalere og bassløsning hjemme like gjerne kunne "backfire" som å gi ønsket resultat.
     

    Vebbis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2008
    Innlegg
    570
    Antall liker
    382
    Torget vurderinger
    1
    Siden ingen kvinner melder seg må vi ta det nest beste, feminine menn :D
    Langt, bølgete hår, men mulig 193cm og 120 kg fjerner meg fra de aller mest feminine.

    Fredag er det og, skål folkens :)


    image.jpeg
     

    HifiAnne

    Fersking
    Ble medlem
    05.02.2016
    Innlegg
    3
    Antall liker
    22
    Sted
    Oslo
    Ja de finnes

    De finnes og her er ihvertfall jeg!
    Men vet ikke helt om jeg tør våge meg inn her dere...
    Kan bare si at jeg har hatt interesse for musikk og lydgjengivelse siden jeg var barn.
    Det hele startet med en Phillips grammofon m høytaler i lokket. En sånn hardplast sak.
    Og så ballet det på seg... mann og jeg delte samme hobby.
    Har noe teknisk kunnskap, men er først og fremst en lytter!
    Og det må lyde bra!!!

    Ad bildet... Si ikke at ikke også hifi-en kan ha en feminin touch!
    Så kan dere jo lure på hva ellers jeg har ....

    Morer meg stort over en del av innleggene her!
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Fetsund
    At jeg fortsatt har en samboer er vel egentlig smått utrolig. Tar det som et godt tegn at hun mener hobbyen min er viktig! At hun elsker musikk hjelper også på.

    20150513_160129.jpg


    20140731_194343.jpg
     

    Vedlegg

    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Hyggelig at noen av det motsatte kjønn gjør seg til kjenne her:) Velkommen til løvens hule, Anne
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.982
    Antall liker
    11.844
    Sted
    Hus
    Velkommen inn :)


    De finnes og her er ihvertfall jeg!
    Men vet ikke helt om jeg tør våge meg inn her dere...
    Kan bare si at jeg har hatt interesse for musikk og lydgjengivelse siden jeg var barn.
    Det hele startet med en Phillips grammofon m høytaler i lokket. En sånn hardplast sak.
    Og så ballet det på seg... mann og jeg delte samme hobby.
    Har noe teknisk kunnskap, men er først og fremst en lytter!
    Og det må lyde bra!!!

    Ad bildet... Si ikke at ikke også hifi-en kan ha en feminin touch!
    Så kan dere jo lure på hva eller jeg har ....

    Morer meg stort over en del av innleggene her!
     

    HifiAnne

    Fersking
    Ble medlem
    05.02.2016
    Innlegg
    3
    Antall liker
    22
    Sted
    Oslo
    Hyggelig at noen av det motsatte kjønn gjør seg til kjenne her:) Velkommen til løvens hule, Anne
    Takk skal du ha. Løvens hule ja... er dere ikke snille så sender jeg Tasha på dere :rolleyes:
    Hun er ikke å spøke med. Liker bare ikke når hun jager mus bak anlegget mitt, innimellom alle kabler....
     

    Vedlegg

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.133
    Antall liker
    9.447
    Hehehe! Normalt ville jeg sagt at blokkfløyte kan få hvem som helst til å rømme huset. I dette tilfellet er jeg ikke like sikker..
    Tror nok at mannen holder seg hjemme om kvinnene er interessert i utstyr&musikk?


    Vis vedlegget 363930
    Veeeel....med den stramme hårknuten og det blikket så hadde jeg rømt huset uansett hvordan hun hadde behandlet fløyten.
     

    jane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.06.2004
    Innlegg
    3.080
    Antall liker
    1.085
    Sted
    '
    Er det noe HiFi-verden ikke trenger så er det: det svake kjønn som efterlater seg menstruasjonssekreter på mannens domene. For det er jo som regel mannen som er familienes inntektsbringende og kilde til vellyd og den samlende stereo-opplevelsen.
    Noe annet ville jo blitt veldig rart, ja nesten stridig mot naturen og vår skaper.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.133
    Antall liker
    9.447
    Er det noe HiFi-verden ikke trenger så er det: det svake kjønn som efterlater seg menstruasjonssekreter på mannens domene. For det er jo som regel mannen som er familienes inntektsbringende og kilde til vellyd og den samlende stereo-opplevelsen.
    Noe annet ville jo blitt veldig rart, ja nesten stridig mot naturen og vår skaper.
    Tegnestifter_guld.jpg
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Hyggelig at noen av det motsatte kjønn gjør seg til kjenne her:) Velkommen til løvens hule, Anne
    Takk skal du ha. Løvens hule ja... er dere ikke snille så sender jeg Tasha på dere :rolleyes:
    Hun er ikke å spøke med. Liker bare ikke når hun jager mus bak anlegget mitt, innimellom alle kabler....
    Står respekt av å vise fram pusen sin ved første anledning:). Fin katt forresten, mange av trekkene til en ekte Norsk skogkatt
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    De finnes og her er ihvertfall jeg!
    Men vet ikke helt om jeg tør våge meg inn her dere...
    Kan bare si at jeg har hatt interesse for musikk og lydgjengivelse siden jeg var barn.
    Det hele startet med en Phillips grammofon m høytaler i lokket. En sånn hardplast sak.
    Og så ballet det på seg... mann og jeg delte samme hobby.
    Har noe teknisk kunnskap, men er først og fremst en lytter!
    Og det må lyde bra!!!

    Ad bildet... Si ikke at ikke også hifi-en kan ha en feminin touch!
    Så kan dere jo lure på hva ellers jeg har ....

    Morer meg stort over en del av innleggene her!

    Velkommen :) Kjekt me damer her og.. kan vel bli vel mye menn her inne :p
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ser helt klart verdien i å kunne lese om og lære av kvinners tilnærmingsmåte til hifi når de står for valg og prioriteringer selv. Dersom det lar seg gjøre å skrive noe slikt (man bør jo helst ha et lite utvalg, slik at man kan se ulike løsninger og betraktninger, dersom det er mulig å få til noe slikt).

    Om HiFiAnne og likesinnede synes det kan være moro med en slik artikkel, håper jeg de tar kontakt med Stereo+ for å se om de synes det kan være verdt å følge opp dette nærmere.

    Men som i alle andre sammenhenger med mannsdominerte nerdehobbyer håper jeg virkelig dere tar ansvar og ikke stiller med navn eller kontaktinformasjon, for da blir det fort et skred med frierbrev med en gang fra ei bøtte med gubber blottet for selvinnsikt.
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Joda, vi finnes. Men jeg antar at mange av oss gjerne er lyttere og ikke gir seg i kast med det tekniske og hva som er mulig.
    Men så skal det vel sies at til å være jente er jeg vel litt nerdete av meg og har gått fra å være lytter til å aktivt finne ut av HIFI slik at ørene mine forblir happy. Nå som jeg har fått en Xindak XA6950 til å pryde TV-benken har mye av tiden i det siste gått til å finne gode løsninger som gir enda bedre lyd fra a til å. Men en ting er sikkert, vi jenter som liker HIFI setter stor pris på hjelp fra dere gutter her på Hifisentralen!

    Ellers mange morsomme innlegg i denne tråden ;)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.522
    Antall liker
    102.857
    Torget vurderinger
    23
    De fleste jenter trenger guttas støtte opp gjennom livet, hifiinteressert eller ei.

    Fru Sluk er faktisk hifiinteressert, enten dere tror det eller ikke! Ikke lenge siden heller at hun spurte om vi ikke kunne flytte det store anlegget opp i stua! Måtte bruke det meste av kvelden på å forklare virkemåter på slob etc. - avstander til vegger osv. osv. Det gikk greit, skjønte greia men nå må konstrueres det et par værsting linjekilder i stedenfor, som passer langt bedre fysisk!
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.567
    Antall liker
    3.127
    Sted
    Oslo
    De fleste jenter trenger guttas støtte opp gjennom livet, hifiinteressert eller ei.

    Fru Sluk er faktisk hifiinteressert, enten dere tror det eller ikke! Ikke lenge siden heller at hun spurte om vi ikke kunne flytte det store anlegget opp i stua! Måtte bruke det meste av kvelden på å forklare virkemåter på slob etc. - avstander til vegger osv. osv. Det gikk greit, skjønte greia men nå må konstrueres det et par værsting linjekilder i stedenfor, som passer langt bedre fysisk!
    Jeg prøvde meg på det motsatte, å flytte anlegget ned i kjelleren. Fruen nedla forbud, og kom med en lang tirade om hvor idiotiske noen av hennes minimalistiske medsøstre var som ville ha den slags dingser ut av stua. Tror jeg skal forsøke å beholde hu der :cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn