Skvettlapper beskytter vel mest bilen som kommer bak og ikke ens egen. Så derfor bryr vel ikke så mange seg om å installere noe slikt bak i allefall, siden det ikke er påbudt. Sikkert mange som fryder seg over lakkskader hos dem bak siden de ikke hadde vett til å holde noen hundre meters avstand og dermed utsette seg for slik fare.TJ skrev:Tenker da på skvettlapp til bil, ikke sveisen!
I dag er det kun noen suv'er og lastebiler/trailere som har det. Hvorfor finnes det ikke lenger på Bil? Ville vel spart litt lakkskader!?
Har ikke du en sånn grom VR6 og greier? (174 hk?)asbjbo skrev:VW Caravelle
;D Dessuten er det madammen som kjører den til daglig, så det er feite burnouts hele veien. Med piggdekk.RoDa skrev:Har ikke du en sånn grom VR6 og greier? (174 hk?)asbjbo skrev:VW Caravelle
Sikkert alt hjulspinnet som har laget skadene der.... 8)
Planer om det samme neste gang bilen skal på service!Karma skrev:Monterer i disse dager skvettlapper ved framhjulene på min Alfa Romeo. Etter mye kjøring på grusveier, ser sidene ut som om de er sandblåst. Det blir en del jobb å få alt tilbake i topp stand.. Karosseriformen bak framhulene sammen med brede dekk, er en uheldig kombinasjon på grusvei. Jeg måtte faktisk til norges største delelager for amerikanske biler, for å finne noen som passet til min Alfa!
Skvettlapper bak, på en forhjulsdrevet bil, er vel mindre viktig..
Nå venter litt lakkering, rubbing og lakkforsegling.![]()