Diverse Hvofor har du det rara brukernavnet...

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.302
Antall liker
21
Lite hifinytt om dagen så la oss likegodt spore helt av,
Mange rare navn på sentralen som Gjestemedlem og naturlige som initialene til LMC , og konverteringer ala Woodbay som muligens er avledet av Skogsvik..

Hvordan har du valgt ditt nick på Hifisentralen?

mvh
Sleiven

Jeg fikk forresten navnet mitt på fotballbanen
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.062
Antall liker
7.911
Torget vurderinger
12
Vokste opp som DOS-barn og valgte de 8 første bokstavene i navnet. Jippi, så spennende :)
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.316
Antall liker
83.408
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Var aktiv i en bilklubb tidligere og hadde bil med samme typebetegnelse. Klubben hadde også et fora og benyttet det nicket der. Dro det med meg hit. :cool:

Er spent på forklaringen til rsole ;)
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.594
Antall liker
14.502
Sted
Langesund
Hadde jo før 8x12_tom, som var på grunn av 8 stk 12" elementer i bass-systemet enkelt og greit. Byttet bass-system og skiftet til The Shy som jeg synes passer i forhold til min meget tilbaketrukne og forsiktige framtoning.
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.909
Antall liker
11.300
Sted
Ytterst i havgapet...
I mange år drev jeg med målinger og film/video-dokumentasjon av nordlys, Tror jeg brukte nick'et første gang på en eller annen BBS på nittitallet...
 
6

65finger

Gjest
Fikk tildelt 65finger som passord av en IT-dude for 15 år siden
 

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Innlegg
8.700
Antall liker
7.011
Bakgrunnen for Trompetnerd var nok innlysende. Å bli best mulig på hornet var nesten det eneste som stod i hodet fra morgen til kveld i en periode på 10-15 år. Samtidig som jeg begynte å «roe ned» litt med trompeten (få barn og slikt) begynte mange her på forumet å omtale meg som Trompeten. Fikk slått to fluer i en smekk med TrompetN.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest

Om det treffer? Njah...

Kunne sikkert vært andre også, som kanskje hadde truffet bedre, eller dårligere. For tiden ligger Schizoid man nærmere som beskrivelse, kanskje. Eller Lonesome cowboy Burt, alt ettersom...

Men en morsom karakter å utgi seg for å være, og det sier jo litt om musikksmak med det samme.
 

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
7.064
Antall liker
16.905
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Bare et teit kallenavn fra jeg var liten. Synes det er litt løye å bruke det. Mitt egentlige navn er like urgammelt og teit så brukernavnet(Sigvald)
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.715
Antall liker
13.199
Øynene falt på det doble live-albumet til Neil Young da jeg måtte komme på et nick.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.015
Antall liker
8.202
Torget vurderinger
1
Det første ord som falt meg inn. Kanskje noe for psykiatrien?
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.500
Antall liker
6.873
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
En rollespillfigur i D&D (dungeons and dragons) for nesten 30 år siden. Litt vri på Tolkienske navn ga alven Fenalaar...

Johan-Kr
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.515
Antall liker
7.850
Torget vurderinger
0
Har benyttet dette nicket og bilde av "Viggo" som profilbilde tidligere. Grunnen? Tegneseriefantast skulle jeg tro. Har også benyttet "Ole Brum"/"W. Pooh".

Og for de som kjenner Franquin bør det vel nesten være selvforklarende at man lar seg fasinere av "Den Langhalede".
De "Sorte Sider" inneholder stor humor, men er mindre egnet som nick/profilbilde. Så derfor!
 

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.984
Antall liker
326
Sted
Oslo Vest
Fikk navnet på jobben av 2 jenter som mente jeg bjeffet litt vel mye. 'nå må du slutte å boffe så fælt'.
Har etterhvert satt seg i privaten også.
 

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Innlegg
1.011
Antall liker
393
Sted
Egersund
Torget vurderinger
4
Dan Dare - Pilot of the future.
Legendarisk engelsk sci-fi serie fra 50/60-tallet. Synes denne serien er knalltøff, så tøff at Elton John også har med Dan Dare i en eller annen sang.
 

Daniel62

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2014
Innlegg
2.545
Antall liker
785
Dan Dare - Pilot of the future.
Legendarisk engelsk sci-fi serie fra 50/60-tallet. Synes denne serien er knalltøff, så tøff at Elton John også har med Dan Dare i en eller annen sang.
Album: Rock of the westies
Spor 2: Dan Dare (Pilot of the future)

Grisebra album!
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.689
Antall liker
2.293
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Initialene i navnet miit og siden det ikke alltid er ledig legger jeg ofte til 01. Avatarbildet er en drachme fra Taranto myntet under Pyrrhos i BC 272 omtrent. Mynten eier jeg og Taranto er en interessant by å reise til.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Initialene i navnet miit og siden det ikke alltid er ledig legger jeg ofte til 01. Avatarbildet er en drachme fra Taranto myntet under Pyrrhos i BC 272 omtrent. Mynten eier jeg og Taranto er en interessant by å reise til.
Overrasket. Jeg har bestandig lest nicket som Åmoen/Aamoen.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Dan Dare - Pilot of the future.
Legendarisk engelsk sci-fi serie fra 50/60-tallet. Synes denne serien er knalltøff, så tøff at Elton John også har med Dan Dare i en eller annen sang.
Album: Rock of the westies
Spor 2: Dan Dare (Pilot of the future)

Grisebra album!
Og Bowie:

I'm home, lost my job,
and incurably ill
You think this is easy realism
I've got a girl out there, I suppose
I think she's dancing
Feel like Dan Dare lies down
I think she's dancing, what do I know?
 

Lancaster

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.08.2013
Innlegg
864
Antall liker
2.144
Torget vurderinger
1
Melankolsk av natur i passende stunder og mengder, musikk er deilig i den modusen, og jeg er i bransjen som jobber med "melankolske justeringer".
 
D

Danke

Gjest
Danke er en vri av et klengenavn og mitt navn, samt det tyske ordet for takk... Også er jeg ellers vanligvis som tyskerne veldig høflig og takker mye.
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

audiom

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2004
Innlegg
935
Antall liker
1.366
Sted
Indre Enfold
Torget vurderinger
15
De seks første bokstavene i et firma jeg hadde en gang i tiden, Audiomekanikk. Produserte blant annet kabinetter og andre ting til HiFi og andre bransjer. Svært lite lønnsomt, særlig til HiFi-bransjen:mad: funnyjunksite_whatsthat.jpg
Nå har jeg blitt så gammel at jeg kanskje skal skifte til Old Fart?
1f2g8w.jpg
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: TT.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.517
Antall liker
9.668
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Klassisk plateselskap som hadde mange innspillinger jeg satte pris på.
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.625
Antall liker
3.746
Vurderte en stund "Dynamikk-Harry", da det passet godt på en av mine viktigste preferanser. Men, så ble det denne:

 

jorwed_

Audio Arkeologen
Ble medlem
04.09.2012
Innlegg
10.862
Antall liker
17.394
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
97
Fikk brukernavnet utdelt av Yahoo da jeg opprettet min første e-post konto back in the days. 3 første av for og etternavn.
Også kjent som JayJay andre steder.
 

SteinLarsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.06.2009
Innlegg
1.110
Antall liker
1.332
Sted
Nykirke
Torget vurderinger
5
Jeg svarer som regel når jeg blir tilsnakket med dette brukernavnet
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.782
Antall liker
5.431
Sted
Holmestrand
Xerxes og Myrulv noen steder.
Xerxes etter en perserkonge jg evet tett på ingenting om.
Myrulv etter en forkjærlighet til turer i svært myrlendt terreng i yngre år.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Jesus steg ned fra Fløyen og åpenbarte navnet i store gullbokstaver på selveste Torgallmenningen , slik at bare de verdige kunne se.


... eller sagt på en annen måte, jeg husker søren ikke hvorfor. Men det var sikkert noe lurt!
 

1/2 Tam

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2015
Innlegg
6.694
Antall liker
5.874
Som en halvtam rev, må du bygge opp tilliten til meg, har du først klart det, så kan du gi meg mat og klappe meg. og så kan vi være venner.
 

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
2.975
Antall liker
3.810
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
Som nyinnvandret fra Tyskland til indre Hardanger den gangen var fjordene og hvordan de ble til ganske så pregende... ;)

Min tyske nick michnix kommer fra en dårlig vits som dessverre ikke funker på norsk.
 
U

utgatt60135

Gjest
I gamle dager var det vanlig å ta navnet til den nye gården man flyttet til. Før det var familienavnet Lyngen. Synes egentlig det er finere. Står et skilt med Lyngen 4 ikke langt sør for Trondheim.
 
Topp Bunn