Høyttalere Hvis høyttaleren er det svakeste ledd...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Et velkjent eksempel er jo Apple, som startet med DIY i garasjen til Steve Wozniak....
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.280
    Antall liker
    3.622
    Torget vurderinger
    1
    Klarte ikke å finne på noe lurere. Er ikke god nok på idéfasen enda. :D
    Jeg synes du kommer som et friskt pust inn her jeg, hadde jeg vært på leit etter høyttalere så hadde det nok blitt en runde innom definitivt. Stuevennlige/WAF til norske hjem og stuer er vi ikke bortskjemte med når det gjelder Hifi.. Grelle farger som er sett på som "mote", er ikke alltid noe norske damer ønsker i hjemmet sitt. Håper du på sikt vil få litt flere farger å velge i mellom, og tenker det vil hjelpe på en del på salg også.


    Bunter ham sammen med de andre luringene. Skogrand, Zensati, BX etc. Det er min vurdering, feil eller ikke. Blårusser med hobby. Lov å tjene penger, mine får de aldri.
    Nå synes jeg du bare er en sur gammel gubbe med attitude og nå havner DU i samme bås som oss andre med kjøpehøyttalere and-know-it-all!! :D
    Skal man lykkes med kalkyler så er det faktisk en fordel med noe fornuftige regnestykker for å få dette til å gå opp og faktisk tjene noe på det, du kan banne på at det er mange som har lagd verdens beste produkter men gått konkurs før de har kommet på markedet fordi kalkylene ikke har lønnet seg uten at de har skjønt hvorfor.. Noen har vært heldige der og blitt kjøpt opp i stedet for å ha gått konkurs.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.286
    Antall liker
    16.318
    Sted
    Østfold
    Men kanskje @MakkinTosken kan fortelle hvorfor Dynaudio og McIntosh har mindre innovasjon enn Sigberg det siste året? For de mangler vel ikke akkurat folk, penger, utstyr osv?
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.136
    Antall liker
    6.551
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes du kommer som et friskt pust inn her jeg, hadde jeg vært på leit etter høyttalere så hadde det nok blitt en runde innom definitivt. Stuevennlige/WAF til norske hjem og stuer er vi ikke bortskjemte med når det gjelder Hifi.. Grelle farger som er sett på som "mote", er ikke alltid noe norske damer ønsker i hjemmet sitt. Håper du på sikt vil få litt flere farger å velge i mellom, og tenker det vil hjelpe på en del på salg også.
    Takk takk :) Andre farger som i lakk eller ser du for deg type trefinér? Andre lakkfarger kan man alltids få til om man er villig til å betale en liten ekstra slant og aksepterer leveringstid, tre er ikke umiddelbart på planen.
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Sunndalsøra
    Det er bare å begynne å bygg og gjøre noe praktisk, isteden for å drive enda en kvinneforening 🙂 Har kjelleren full av JBL elementer. Kom heller med forslag om materiellvalg på kasser.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Men kanskje @MakkinTosken kan fortelle hvorfor Dynaudio og McIntosh har mindre innovasjon enn Sigberg det siste året? For de mangler vel ikke akkurat folk, penger, utstyr osv?
    Må innrømme at jeg ikke kan se noen innovasjon hverken her eller der. Sliter vel egentlig med å forstå hvor man kan innovere noe særlig på høyttaler-fronten i det hele tatt. Det blir vel flisespikkeri av allerede veldig utprøvde løsninger uansett hva man skulle foreta seg i den bransjen?
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Det er bare å begynne å bygg og gjøre noe praktisk, isteden for å drive enda en kvinneforening 🙂 Har kjelleren full av JBL elementer. Kom heller med forslag om materiellvalg på kasser.
    Herdet hvalspekk har vel ikke vært forsøkt?
     
    I

    Ikke33206

    Gjest

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Må innrømme at jeg ikke kan se noen innovasjon hverken her eller der. Sliter vel egentlig med å forstå hvor man kan innovere noe særlig på høyttaler-fronten i det hele tatt. Det blir vel flisespikkeri av allerede veldig utprøvde løsninger uansett hva man skulle foreta seg i den bransjen?
    Mener du med dette at om man tar for seg en eller annen høyttaler med ok kvalitet på elementer og kabinett, så er det et fett hva man kjøper om man bruker en Trinnov e.l.? Da vil det låte bra og mer eller mindre likt uansett, forutsatt fornufitig kapasitet mht elementer og forsterkere?
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.286
    Antall liker
    16.318
    Sted
    Østfold
    Må innrømme at jeg ikke kan se noen innovasjon hverken her eller der. Sliter vel egentlig med å forstå hvor man kan innovere noe særlig på høyttaler-fronten i det hele tatt. Det blir vel flisespikkeri av allerede veldig utprøvde løsninger uansett hva man skulle foreta seg i den bransjen?
    Er det ikke så enkelt som at han har de første "gjemme bort"-subwooferne som er kombinert med kvalitetsdrivere og ikke med drivere som der man har ofret både kapasitet og kvalitet for å spare enda 10mm dybde? Samt at han er vel tross alt først med å levere en kompakt høyttaler bygget utelukkende for å assisteres av tilpasset subwoofer?

    Det kan godt hende at jeg overser noe, men i min bok er det godt nok til å kunne kalles innovasjon om vi ser på hvordan innovasjon defineres ellers i bransjen.

    Ellers føler jeg det er enormt mye å hente på innovasjon i høyttalerverdenen.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.205
    Antall liker
    2.631
    Sted
    Liten by
    kan noen nevne en suksessfull aktør som man kan si ikke startet med selvbygg?
    Det er vel ingen som proklamerer noe slikt?
    De fleste selvbygg innen hvilken som helst genre er mest sansynelig resultatet av masse jobb over lang tid utført av nerder som ånder og lever for sin ide. Men der det er suksesser, er det nok enda flere som har mislykkes! Med andre ord, ikke så enkelt for folk flest som enkelte skal ha det til.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.253
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Bravo, du har kommet langt. Siden ydmykelsen Kun 10 svar så har du lært, knekt koden kan man si.
    Nå var det en legitim tanke jeg hadde bak tråden, her jeg sitter å planlegger endringer i oppsettet og hovedtemaet er vel interessant nok. Noen sidespor må vi regne med da Tupperware metoden har godt fotfeste her inne.
     

    Audiocom HiFi

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    16.07.2020
    Innlegg
    22
    Antall liker
    18
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    5
    Samt at han er vel tross alt først med å levere en kompakt høyttaler bygget utelukkende for å assisteres av tilpasset subwoofer?
    Ikke helt korrekt. Dette har jo vært Ken Kreisel sitt mantra siden begynnelsen av 70-tallet via Miller&Kreisel som lanserte det første Sub/Sat-systemet i 1976. MK Sound har jo videreført konseptet og Ken har gjort et par forsøk på å nå gammel storhet med lignende konsept.
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    4.351
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har ikke tenkt å gjenta det jeg hadde tenkt å si, at Tupperware er et ferdigprodukt.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Syns det var litt merkelig at Sigberg Audio ble dratt ned i søla som et "problem".
    Syns det må bør pekes på noen åpenbare problemer med produktene før det blir fremstilt som useriøst.
    Var vel ingen som kalte Sigberg Audio for useriøse? Tosken skrev at han synes;
    Ufaglærte DIYere med ambisjoner. De popper opp som paddehatter, åler seg gjennom de selvforherligende DIY miljøene og plutselig fremstår de som proffer med egen filosofi og tyvlånt innsikt og prakker skiten sin på andre.
    Hva er galt med utsagnet annet enn at det kanskje bryter en eller annen gentleman's agreement for ordvalg? Det hagler jo av dette i audiobransjen - og alt som ble sagt var at Sigberg Audio var, i Toskens øyne, et konkret eksempel på akkurat det.

    Det er en enten/eller sak. Stemmer det? Jaja, da får vi tåle at noen ikke liker at det er slik hifi-bransjen er blitt. Betyr det noe at noen føler det slik?

    Er det ikke så enkelt som at han har de første "gjemme bort"-subwooferne som er kombinert med kvalitetsdrivere og ikke med drivere som der man har ofret både kapasitet og kvalitet for å spare enda 10mm dybde? Samt at han er vel tross alt først med å levere en kompakt høyttaler bygget utelukkende for å assisteres av tilpasset subwoofer?

    Det kan godt hende at jeg overser noe, men i min bok er det godt nok til å kunne kalles innovasjon om vi ser på hvordan innovasjon defineres ellers i bransjen.

    Ellers føler jeg det er enormt mye å hente på innovasjon i høyttalerverdenen.
    Ja, det er vel øyet som ser som avgjør om det er innovasjon eller bare minimale endringer på ting andre har gjort tusen ganger. Jeg har ikke noe innsikt i subwoofer-bransjen og kan ikke uttale meg om det er innovativt eller ren reprise.
    Det har vel vært en generell manko på gode produkter i slike WAF-vennlige innpakninger, så bidraget er meget velkomment i mine øyne.
     
    • Liker
    Reaksjoner: raw

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.280
    Antall liker
    3.622
    Torget vurderinger
    1
    Takk takk :) Andre farger som i lakk eller ser du for deg type trefinér? Andre lakkfarger kan man alltids få til om man er villig til å betale en liten ekstra slant og aksepterer leveringstid, tre er ikke umiddelbart på planen.
    Var hovedsaklig farger jeg tenkte på. Vet ikke om det står på hjemmesiden at man kan velge farger litt selv med ekstra kostnad? Kan være greit å belyse det, så kundene får litt mer "custom" farger å velge som passer til sitt hjem da jeg tror dette gir noen som sitter på gjerdet grunnet at fargen ikke er helt i dems smak (jeg tenkte det selv ihvertfall, at de fargene man har default ikke passer til damas interiør). Og litt shiny finish hjelper nok også i utvalget, og ikke bare matt. ;)
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.047
    Antall liker
    2.503
    Nå var det en legitim tanke jeg hadde bak tråden, her jeg sitter å planlegger endringer i oppsettet og hovedtemaet er vel interessant nok. Noen sidespor må vi regne med da Tupperware metoden har godt fotfeste her inne.
    Hva tenker du med legetim? Du gikk sterkt ut og kritiserte DIY. Man er derfor fristet til å gjette at herren selv med sine målinger underkjenner egne kvaliteter og at det er subbene dine med kronene som skal ut til fordel for hyllevarer?

    En tanke: Tupperware er opphøyet plast til overpris. Akkurat som mye haifai er, — så det må da være innafor ;)
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Jeg har Tupperware gryter og kniver. Ganske solid til å være laget av plast ;)
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Var vel ingen som kalte Sigberg Audio for useriøse?
    Det var et annet innlegg der Sigberg ble satt i samme båt med kabelprodusenter som generelt blir sett på som tvilsomme her inne.
    Vanskelige å ikke tolke det som antydning om useriøsitet, da de ble referert til som luringer.
    Jeg syns det var på sin plass å si fra om det!
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hehe, endelig fredag!🥳

    Det er jo flere som konstaterer at audio er et løst problem, så det gjenstår vel for det meste å pakke det inn og selge det til en pris som gir (mer enn) salt på maten?

    Toro og Knorr er nevnt, og kan da være DIY-mat som mye annet. Spagetti bolognese er iaf et løst problem. Mine barn synes at fars spagetti er best, og jeg er ikke uenig:p

    BTW, diskrete subs som spiller godt er vel noe mange ønsker seg. Her er et eksempel på noen som tilbyr slike. Lyngdorf har også noe å tilby.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.286
    Antall liker
    16.318
    Sted
    Østfold
    Ikke helt korrekt. Dette har jo vært Ken Kreisel sitt mantra siden begynnelsen av 70-tallet via Miller&Kreisel som lanserte det første Sub/Sat-systemet i 1976. MK Sound har jo videreført konseptet og Ken har gjort et par forsøk på å nå gammel storhet med lignende konsept.
    Jo da, sånn rent konseptuelt, men i praksis blir det to helt ulike "idretter".
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.116
    Antall liker
    2.609
    Torget vurderinger
    16
    Nå var det en legitim tanke jeg hadde bak tråden, her jeg sitter å planlegger endringer i oppsettet og hovedtemaet er vel interessant nok. Noen sidespor må vi regne med da Tupperware metoden har godt fotfeste her inne.
    Jeg må ærlig talt si jeg sliter med å se hva hovedtemaet i tråden egentlig er? Jeg ser, dessverre, at skal man få igang en diskusjon så må man gå hardt til verks. Håper jeg får tak i hovedtemaet etter hvert.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.082
    Antall liker
    6.521
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Det er vel ingen som proklamerer noe slikt?
    De fleste selvbygg innen hvilken som helst genre er mest sansynelig resultatet av masse jobb over lang tid utført av nerder som ånder og lever for sin ide. Men der det er suksesser, er det nok enda flere som har mislykkes! Med andre ord, ikke så enkelt for folk flest som enkelte skal ha det til.
    det var vel et spørsmål ment som at det er vanskelig å dømme aktører basert på en spe start. De som lykkes og eksisterer etter noen år har livets rett og heldigvis faller de fleste ifra. på Meg virker det som innovasjonen først kommer når man får en gruppe mennesker til å jobbe mot et felles mål og utfordrer selvfølgeligheter og det er stort sett i forhold til formfaktor, materialvalg og pris dette gir utslag.

    Jeg driver med diy. Ikke fordi jeg er nyvinnende eller genial, men fordi jeg liker å bruke tid på noe. de fleste som driver med diy er slike som meg. Ikke geniale eller nyvinnende, men kopierer andres suksess og gleder seg over det man får i form for kostnad og tidsbruk Og kameratskap. dette er ikke veldig vanskelig å få til. Man får tegninger som er neste i IKEA kvalitet tross alt og elementer er hyllevarer tross alt. Det krever dog at man ønsker å bruke tid på det for å få et tilfredsstillende resultat.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.205
    Antall liker
    2.631
    Sted
    Liten by
    det var vel et spørsmål ment som at det er vanskelig å dømme aktører basert på en spe start. De som lykkes og eksisterer etter noen år har livets rett og heldigvis faller de fleste ifra. på Meg virker det som innovasjonen først kommer når man får en gruppe mennesker til å jobbe mot et felles mål og utfordrer selvfølgeligheter og det er stort sett i forhold til formfaktor, materialvalg og pris dette gir utslag.

    Jeg driver med diy. Ikke fordi jeg er nyvinnende eller genial, men fordi jeg liker å bruke tid på noe. de fleste som driver med diy er slike som meg. Ikke geniale eller nyvinnende, men kopierer andres suksess og gleder seg over det man får i form for kostnad og tidsbruk Og kameratskap. dette er ikke veldig vanskelig å få til. Man får tegninger som er neste i IKEA kvalitet tross alt og elementer er hyllevarer tross alt. Det krever dog at man ønsker å bruke tid på det for å få et tilfredsstillende resultat.
    Ingenting å være uenig i her! God helg :)
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.114
    Antall liker
    7.740
    Sted
    Oslo
    ...hvorfor later det til at det er det enkleste å bli ekspert på? For er det noe hififolket virkelig kan, er det å bygge fantastiske høyttalere!

    En sag, linjal og noen flasker lim er alt som skal til og vipps står det verdensledende høyttalere fremfor deg. Glem målinger i ekkofrie kamre, blås i dyp innsikt i deling, bare koble alt til en dsp og man er good to go. Ingen kompromisser, bare bygge solide nok kasser, eller enda bedre, lage noen store hull i ei plate, eller aller best, henge noen trakter fra et stativ.

    Igjen, hvorfor alt dette fokuset på høyttalere som det svakeste ledd, når det later til å være det enkleste å bygge?

    Som det av til ble sagt om jenter: Går i ett med tapeten
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Mener du med dette at om man tar for seg en eller annen høyttaler med ok kvalitet på elementer og kabinett, så er det et fett hva man kjøper om man bruker en Trinnov e.l.? Da vil det låte bra og mer eller mindre likt uansett, forutsatt fornufitig kapasitet mht elementer og forsterkere?
    Formulerte jeg meg dårlig, eller er spørsmålet for dumt til at det fortjener svar?

    Altså; om man mener at det knapt har funnet sted innovasjon mht høyttalerutvikling på veldig lenge, kan man da like godt anskaffe en nær sagt hvilken som helst fornuftig høyttaler av en størrelse som passer rommet og tilpasse denne vha dsp og så vil den være like god som hva som helst? Kan en hvilken som helst høyttaler presentere den dynamikken, holografien og oppløsningen man ønsker bare den består av normalt gode komponenter og kabinett?

    Eller er det sånn at kostbare høyttalere fra Wilson, YG, Magico har et høyere potensiale enn de andre, og at de dermed kan være verd å betale for selv om prisene virker helt hinsides all fornuft. Den beste høyttaleren jeg har hørt er også en av de dyreste. Men jeg har hørt lite DIY, det skal jeg innrømme.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.253
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Det var et annet innlegg der Sigberg ble satt i sammenheng med kabelprodusenter som generelt blir sett på som tvilsomme her inne.
    Sier du ja... Mange som fortsatt har stor tro på kabler.

    Det er ikke produktet i seg selv jeg er så negativ til og Thorbjørn er sikkert en knakanes kjekk kar.

    Men er det ingen som stusser over hvorfor Snickers plutselig våknet? Hvorfor det er slik at alle produsenter som ikke har en representant her fritt kan kritiseres ellers? At en bransjeaktør kan kritisere og promotere som han vil? Hvorfor promoterer Midgard Audio, Sigberg Audio? Er det noe på gang? Preppes det for noe? Sikkert innafor hfs regelverk, men som sluttbruker får jeg lov å stille spørsmål. Er det potensielt Snickers Inside i fremtiden som gjør at han tar Sigberg til forsvar? Og hvorfor tok han ikke @Bx til forsvar? Tross alt den mest vellykkede selgeren blant oss, som har et virkelig unikt produkt.

    Snickers slettet nettopp en tirade som kritiserte skribenters ukritiske tilnærming. Kanskje hifipressen burde granske dette?

    Husk, snakker ikke om privatpersoner, men om produsenter med ambisjoner.
     

    Nidaros

    Ble medlem
    27.12.2014
    Innlegg
    246
    Antall liker
    175
    Torget vurderinger
    2
    Er det ikke litt med høyttalerbygging som med ølbrygging?

    Kjenner flere som brygger øl, men så vidt jeg vet, så er det ingen av dem som gjør det for å spare penger.

    Av hobbybryggerne jeg vet om, er det heller ingen som gjør det fordi de mener de lager bedre øl enn de profesjonelle.

    Blant småbryggeriene i inn- og utland som har klart å skape et levebrød av bryggingen, skjer det mye innovasjon. I denne gruppen havner førsteprisene i mange øltester.

    På "toppen" finner man de store bryggeriene som selger stort volum med en øl-kvalitet som de fleste av oss synes er helt utmerket.

    Det er rom for alle, også de som synes det er morsommere å bygge/brygge enn å lytte/smake.
     

    Audiocom HiFi

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    16.07.2020
    Innlegg
    22
    Antall liker
    18
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    5
    Jo da, sånn rent konseptuelt, men i praksis blir det to helt ulike "idretter".
    Nja er det egentlig det?

    Sett i forhold til tiden de ulike produktene er lansert, synes jeg både filosofi og tanker samsvarer ganske mye. Ja, den første løsningen fra Ken var standard og passiv, men det ble fort en aktiv bassløsning, og raskt kom fokus på både kapasitet og spredningskontroll på plass. Så kan man selvsagt diskutere utførelsen av dette, men grunnlaget for hvorfor de begge har valgt denne løsningen, er veldig lik. Selv med så mange år i mellom. Han var jo også "tidlig" ute med en aktiv monitor med subwoofermanagement som kom i 2000.

    Det er ikke et forsøk på å underminere Sigberg Audio, men litt moro å sammenligne historisk. Sigberg fortjener applaus for å satse, og få produkter på markedet som både er godt dokumenterte, og et resultat av engasjement og faglig tilnærming.
     

    Janpe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.08.2015
    Innlegg
    675
    Antall liker
    755
    Formulerte jeg meg dårlig, eller er spørsmålet for dumt til at det fortjener svar?

    Altså; om man mener at det knapt har funnet sted innovasjon mht høyttalerutvikling på veldig lenge, kan man da like godt anskaffe en nær sagt hvilken som helst fornuftig høyttaler av en størrelse som passer rommet og tilpasse denne vha dsp og så vil den være like god som hva som helst? Kan en hvilken som helst høyttaler presentere den dynamikken, holografien og oppløsningen man ønsker bare den består av normalt gode komponenter og kabinett?

    Eller er det sånn at kostbare høyttalere fra Wilson, YG, Magico har et høyere potensiale enn de andre, og at de dermed kan være verd å betale for selv om prisene virker helt hinsides all fornuft. Den beste høyttaleren jeg har hørt er også en av de dyreste. Men jeg har hørt lite DIY, det skal jeg innrømme.
    Om de nevnte merker er "verdt" å betale for må jo bli opptil den enkelte. Både mht smak og lommebok. Men at de du nevner med flere bruker adskillige kroner på utvikling av både kabinetter og elementer er vel åpenbart. Med dertil høye priser, men dette er ikke ett innlegg ment for å si at de er "overprisede" etc. Og ingen her kan si noe om hva det har kostet å utvikle/produsere dyre høyttalere av type Magico, YG, Wilson m. flere.

    Men av det jeg selv har hørt; Ja, ofte får man det man betaler for. Så lenge resten av systemet er av samme (høye) klasse. Uten dermed å si at ikke rimeligere utstyr kan spille veldig bra.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.057
    Antall liker
    16.860
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Fantastisk å sammenligne ferdig mat med høyttalere. Synes jeg høre reklamen, Magico høyttaler, nett som hjemmelaget, fremført av ei dame med sognedialekt🤪
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn