På tur og reise Hvis dette er klimaendring-sier jeg ja, takk

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
Det har vært en flott sommer i Norge. Mye sol, flott temperatur, lite regn og vidunderlig sjøtemperatur.
Med andre ord, en sommer slik vi vil ha det.
La oss håpe somrene blir slik fremover.
Om nikkersadelen og kondomdresserne får mindre snø i nordmarka, synes jeg ikke det er noe problem.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Greit nok at man vil ha pent vær i ferien og slikt. Men det er jo mye virksomhet som er væravhengig - som jorbruk, skogbruk, fiskeri for å nevne noen jeg kommer på i farten. Hvis det er snakk om klimaendringer - jeg sier HVIS - snakker vi om utfordringer som er langt større enn litt kortere skisesong for nikkersadelen.
 

Crusty

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.09.2012
Innlegg
3.110
Antall liker
1.840
Sted
Horten
Hvis det blir normalt med 30-35 grader her i Norge om sommeren, så flytter jeg til Svalbard. Var seriøst for jævlig i et par uker.
 

Crusty

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.09.2012
Innlegg
3.110
Antall liker
1.840
Sted
Horten
Billig fyll var jo den eneste fordelen med krematorie-varmen...
 

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.810
Antall liker
566
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Joda, men hva med ødelagte veir, jernbaner ,jorder osbortetter pga flom ol? Nei takk! Det kommer til å koste alt det Norge tar opp av olje etter som mengdene synker.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Jeg syns endelig har vi hatt en bra sommer i Norge igjen. Syns det er en stund siden sist. Deilig med 26 grader i vannet på familiehytta. :)

Det eneste negative er alt tordenværet, og at jeg måtte bruke litt for mye av det fine være til å drive med oppussing hjemme i ferien.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Alternativet til denne sommeren har vi hatt alt for ofte så ser ingen grunn til å klage...
 
J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
Hvis det blir normalt med 30-35 grader her i Norge om sommeren, så flytter jeg til Svalbard. Var seriøst for jævlig i et par uker.
Hvis du vil bo en plass hvor tolleranse, hjelpsomhet, trygghet er regelen og ikke unntaket, og hvor folk tar det mye mer med ro enn på fastlandet, og hvis du vil at barna dine skal vokse opp på en trygg plass og bli herdet for resten av livet og ikke bli en pysete "inneunge", hvis du er over gjennomsnittet glad i natur, og at du vil bo i et miljø der folk smiler langt over gjennomsnittet enn ellers i Norge, ja da flytter du til Svalbard. Du må bare huske på at det første du gjør er å kjøpe en snøscooter og en båt. Og aller helst også en hund.
 
Sist redigert:
Topp Bunn