Hvilket band, eller artist er den største one hit utgiver i moderne tid?

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
room skrev:
baluba skrev:
f skrev:
Starter med Glenn Mederios :-[
Er ikke det litt vanskelig å avgjøre? I USA feires Aha som et av tidenes beste One Hit Wonder-band. ;)
Det sier jo det meste om gjennomsnitts amerikaneren.
Amerikanske musikk-journalister, mener du vel. Den gjennomsnitts-amerikaneren gir vel beng i slikt. Jeg traff forresten er brasiliansk jente på Stazione Termini en gang som fortalte meg at hun hadde sågodt som komplett Aha. Hun var nok verdens største fan. Hun lette over hele London et par uker tidligere etter noe hun ikke hadde, og fant en EP. Jeg må innrømme at jeg aldri har sett den før jeg heller.

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
382
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Ok, enda verre med andre ord. Da veit jeg ikke mine arme råd. Amerikanske musikk journalister sa du. Er dette gjengs, jeg bare spør?

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Når begynte moderne tid?

T

TT.

Gjest
Terry Jacks (aner ikke om det er riktig skrevet) - med hiten "Seasons in the Sun"

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
room skrev:
Ok, enda verre med andre ord. Da veit jeg ikke mine arme råd. Amerikanske musikk journalister sa du. Er dette gjengs, jeg bare spør?
Jepp. De hadde bare en hit i USA (Take On Me - versjon 2), og verden utenfor USA teller ikke/finnes ikke. ;)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Ok. Da kan disse være med.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
f skrev:
Starter med Glenn Mederios :-[
i trådtittelen brukes ordet "største", mener du da største dritten, siden Glenn Medeiros blir nevnt? ::)

Mitt forslag er en av tidenes beste poplåter, ingen over, knapt noen ved siden.

end of discussion

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Ja ;D (den største dr... melodien!)

Her kommer det mye søppel, på rekke og rad, men er litt overrasket at ikke flere Norske er med (ennå) ;)

Lydfreak

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2006
Antall liker
3
Sted
Halden
Største norske? I vote this one :/ Får frysninger enda jo...

Lydfreak

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2006
Antall liker
3
Sted
Halden
Store utenlandske i nyere tid. Da kvalifiserer hvertfall denne. Solgte 11 millioner eksemplarer av singelen...og vips borte heldigvis

Flaut å huske sånt :/

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.595
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Endel av disse Levis reklamene skapte vel noen "one hit wonders"....

Stiltskin - "inside". bl.a.

Men kanskje den største av disse er:

Opus - "live is life" ?

Andre kandidater.

Joan Osbourne - "What if god was one of us"....

Så er det hun med "sleeping satelite"... Husker ikke artisten akkurat nå.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
65finger skrev:
Lydfreak skrev:
Største norske? I vote this one :/ Får frysninger enda jo...
;D ;D ;D
Jeg vet ikke hva som er mest skremmende, de gresselige kelnerkostymene, det ekstatiske publikumet, den fryktelige sync-en eller selve låten. Men jeg tenker som så at Kurt Andreassen i Franklin ikke hadde mye skrekk i seg. En tid før han fikk sine 15 minutter så jeg ham spille som halvparten av danseduoen Kurt & Rolf på et veldig lugubert sted i Bergen, Vallhall. Dr.Evil og et musikkhode fra til fra holmen var også til stede. De hadde billig øl der. Er det noen som husker Vallhall, stedet som fikk Fotballpuben til å fremstå som kristen ungdomsklubb?

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Levis blir nevnt... dette var vel også en opp og ned sak med røtter langt inn i levisboksa?

MVH

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Valhall hadde nok stengt dørene for godt før min periode i Bergen,men husker godt "nye" Ugla som solgte middagskuponger på trygdedagen for å holde liv i klientellet.et annet fornemt sted var El Paso.der ble jeg utvist på livstid.fotballpubben hadde rykte på seg for å ha byens billigste halvlitere.det har den muligens fortsatt ?

mvh. s,

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
mikefish skrev:
Valhall hadde nok stengt dørene for godt før min periode i Bergen,men husker godt "nye" Ugla som solgte middagskuponger på trygdedagen for å holde liv i klientellet.et annet fornemt sted var El Paso.der ble jeg utvist på livstid.fotballpubben hadde rykte på seg for å ha byens billigste halvlitere.det har den muligens fortsatt ?

mvh. s,
Vallhall ble drevet av samme mann som drev Nye Ugla de siste årene. Nok om han, han er helt sikkert en fin fyr.

Men stedet Vallhall var dømt til å bli stengt til slutt. Politiet hadde jevne rassiaer og arrestasjoner av ettersøkte der, og under en rassia mener jeg det ble sagt at over 70 stikk og slagvåpen ble beslaglagt. :eek: Og det er faktisk ikke kødd. Jeg har jobbet som dørvakt i strøket i en periode, og det var ganske røft til tider. Det var viktig å lære seg språket til de verste og alliere seg med de skumleste (type: hei kompis. Han vennen din er litt vel utagerende. Tror du vi kan få han til å ta seg en tur i frisk luft?). Det fungerer faktisk stort sett, men i det strøket har det vært en tradisjon med knucklehappy dørvakter. Det er utvilsomt den jobben jeg har hatt som jeg savner minst. Nei, nest minst. Og det vil jeg ikke gå inn på, det er altfor fornedrende. :-\

Jeg og min rådgiver på mellomfaget pleide å starte fredagene på Grillen, fortsette på Vallhall og avslutte i pianobaren på Norge. Opera gikk vi glatt forbi på fredager, selv om det ligger midt mellom Vallhall og Norge. ;D Eneste pitstop på veien var en pils på fekteloftet. Man blir tørst av å vandre fra Folkets Hus til Ole Bulls Plass. ::)

Beklager OT på det sterkeste. Jeg forsøker å komme på noe, men jeg husker ikke så mange dårlige one hit wonderene lenger. Tror jeg hører på for mye god musikk for tiden. Kanskje en advarsel om at jeg kan begynne å utvikle god smak igjen, en tendens som må stoppes kjapt. Jeg skal komme tilbake til det senere, når hjernen min får slummet seg nok til å komme opp med noe. Mye bra slumming her i tråden, men noe av det er jo fantastiske perler også.

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.392
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
baluba skrev:
mikefish skrev:

mvh. s,
Vallhall ble drevet av samme mann som drev Nye Ugla de siste årene. Nok om han, han er helt sikkert en fin fyr.

Men stedet Vallhall var dømt til å bli stengt til slutt. Politiet hadde jevne rassiaer og arrestasjoner av ettersøkte der, og under en rassia mener jeg det ble sagt at over 70 stikk og slagvåpen ble beslaglagt. :eek: Og det er faktisk ikke kødd. Jeg har jobbet som dørvakt i strøket i en periode, og det var ganske røft til tider. Det var viktig å lære seg språket til de verste og alliere seg med de skumleste (type: hei kompis. Han vennen din er litt vel utagerende. Tror du vi kan få han til å ta seg en tur i frisk luft?). Det fungerer faktisk stort sett, men i det strøket har det vært en tradisjon med knucklehappy dørvakter. Det er utvilsomt den jobben jeg har hatt som jeg savner minst. Nei, nest minst. Og det vil jeg ikke gå inn på, det er altfor fornedrende. :-\

Jeg og min rådgiver på mellomfaget pleide å starte fredagene på Grillen, fortsette på Vallhall og avslutte i pianobaren på Norge. Opera gikk vi glatt forbi på fredager, selv om det ligger midt mellom Vallhall og Norge. ;D Eneste pitstop på veien var en pils på fekteloftet. Man blir tørst av å vandre fra Folkets Hus til Ole Bulls Plass. ::)

Beklager OT på det sterkeste. Jeg forsøker å komme på noe, men jeg husker ikke så mange dårlige one hit wonderene lenger. Tror jeg hører på for mye god musikk for tiden. Kanskje en advarsel om at jeg kan begynne å utvikle god smak igjen, en tendens som må stoppes kjapt. Jeg skal komme tilbake til det senere, når hjernen min får slummet seg nok til å komme opp med noe. Mye bra slumming her i tråden, men noe av det er jo fantastiske perler også.

Ble faktisk kastet ut av Ugla for en del år siden....Litt stolt av det, det er ikke så mange som har greid det.

mvh

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
tkr skrev:
baluba skrev:
mikefish skrev:

mvh. s,

Ble faktisk kastet ut av Ugla for en del år siden....Litt stolt av det, det er ikke så mange som har greid det.

mvh
Hah, jeg og Jokke ble nektet på Stasjonen Pub i Haugesund, en pub som utelukkende frekventeres av alkiser, narkiser og horer. ;D

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.367
Torget vurderinger
1
En kandidat til forrige århunders tøffeste on-hit-wonder: Ram Jam og Black Betty:

mvh
KJ

Topp Bunn