Hvilken volumkontroll for Ifi Zen riaa til Tannoy Gold aktive høyttalere?

KapteinUfattelig

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
176
Torget vurderinger
4
Litt usikker på om dette er rett underforum, men...

Jeg har arvet noen Lenco-spillere (to L75 og en L78) jeg tenkte å få i gang. Ikke noe modding ennå, bare spille slik de står.
Jeg har kjøpt inn en Ifi Zen Phono RIAA til formålet, da denne har balansert ut og kan brukes til min Musical Innovation preamp i lytterommet i kjelleren. Ikke noe problem her. Evt oppgradering av riaa'en senere.

Men. Så har jeg lyst å sette en Lenco i stuen også, og der står de aktive Tannoy Gold 7 monitorene. De har balanserte innganger (XLR og 1/4" trs).
Problemet er at verken riaa'en eller Tannoyene har volumkontroll! Dvs Tannoyene har en input trim kontroll på forsiden, men denne skrur ikke volumet helt ned, så jeg aner feks ikke om laveste volum fra riaa'en blir "veldig høyt".

Hvordan løser jeg dette med volumkontroll her?? Bruker i dag Tannoy'ene med en gammel Sonos-spiller (XLR til RCA adaptere).
Legger ved noen bilder av dem.

PS. Lyden i stuen er ok til formålet (bakgrunnsmusikk til matlaging etc), og det hele er nokså low-fi. Budsjett, krav og forventninger til lydkvalitet deretter.

tannoy-gold7-front.jpg
tannoy-gold7-back.jpg
ifi-zen-phono-back.JPG
ifi-zen-phono-front.JPG

KapteinUfattelig

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
176
Torget vurderinger
4
Så grei ut, den der.

Men jeg fant ut Sonos-boksen faktisk har Line In, så jeg kan koble riaa'en til den og styre volumet fra Sonos-appen 💪

Elegant, men sikkert hifimessig katastrofe 😅

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.658
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg elsker hifimessige katastrofer, spesielt de innbilte.
Låter det godt nok så låter det godt nok. Selv trykker jeg phonoforsterkeren inn i linjeinngangen på en Yamaha WXC-50. Ca. samme katastrofenivå.

Topp Bunn