Jeg hadde fast bestilling hos Jørn så de kom automatisk til postkassa mi i det de kom ut.Yes! I feilfri stand. Colours holdt faktisk til i min hjemby Skien i platesjappa Octopus frem til 1996.
|
Jeg hadde fast bestilling hos Jørn så de kom automatisk til postkassa mi i det de kom ut.Yes! I feilfri stand. Colours holdt faktisk til i min hjemby Skien i platesjappa Octopus frem til 1996.
Jeg prøver å finne mer info om selskapet. Er det Jørn Andersen du snakker om?Jeg hadde fast bestilling hos Jørn så de kom automatisk til postkassa mi i det de kom ut.![]()
Stemmer, han var en veldig ivrig prog samler/selger i de tider og startet plateselskapet Colours, flotte utgivelser med masse inserts og nummererte plater, husker ikke hvor mange han ga ut men jeg har alle. Vet ingenting om hva han gjør nå.Jeg prøver å finne mer info om selskapet. Er det Jørn Andersen du snakker om?
Hadde tenkt å få meg denne men satte meg ned og hørte på den og det ble litt kjedelig synes jeg, eller er det bare meg?Denne kom i posten i går. Bestilt med svart pvc:
Vis vedlegget 1054412
Synes humoren var god jeg..Vet ikke enda. Likte veldig godt platen med Bugge, men har ikke hørt denne enda. Ble bare så glad for at den kom på svart vinyl at jeg forhåndsbestilte for noen uker siden. Men hvis den låter kjedelig har du nok for dårlig anlegg som det gjerne heter her på sentralen [\Dårlighumor]
Strekker meg til terningkast5...Sitter å hører nå, førsteinntrykket er sånn ca terningkast 4; på det jevne
Gratulerer med The Lamb på Classic Record. Det er meget god lyd på den. Har den selv. Meget bra de 2 andre skivene også.Vis vedlegget 1055289
Endelig classic record-pressingen av The Lamb, pluss to andre must-have’s.
Har ikke testet vinylen ennå. Den har nettopp tatt et ul-bad. Meget god lyd på qobuz i hvert fall.Er det bra lyd på den Gilmourplata HoJ?
Himmelskip må jeg skaffe meg også, herlig plate! Kjøpt ny?
Ny ja, Blå Koral er også bestilt, men den har ikke sluppet ennå.Himmelskip må jeg skaffe meg også, herlig plate! Kjøpt ny?
Legendariske plater...Blå Koral har jeg den gamle LP-utgaven av. Himmelskip har jeg dessverre bare på CD, så den må jeg sannelig se å få skaffet meg nå som den er gitt ut på nytt...Ny ja, Blå Koral er også bestilt, men den har ikke sluppet ennå.
Jeg har aldri hatt de originale fra 80/90-tallet, bare CD'er som jeg kjøpte på 90-tallet før, så har ikke noe vinyl å sammenligne med. Men det jeg har hørt så langt høres bra ut. Lite støy mellom sporene f.eks. Aner ikke hva slags kildemateriale som er brukt til remastringen, men ser det vel som svært sansynlig at kildematerialet er digitalt...usikker på hvor mye om noe i det hele tatt av de opprinnelige analoge mastertapene som fremdeles eksisterer. Remastringen oppgis å være gjort av Strype Audio i Oslo.Hvordan låter Jokke-platene?
Ja, jeg synes det låter helt fint. Og så er det jo litt gøy å kunne få kjøpt alle fem platene komplett med reproduksjoner av de vedlagte tegneseriene og alt nytt til vanlig utsalgspris. Forseggjorte greier synes jeg. De gamle originalplatene i god og komplett stand har det jo blitt til dels helt ville priser på...Tror ikke det er noen i Norge som har utstyr til å kjøre full AAA, men kan jo bli bra likevel…
For meg ser dette ut som en av disse lange lightere - men å sette fyr på den er kanskje litt radikalt
Tar vekk statisk elektrisitet med denne el-lighteren.For meg ser dette ut som en av disse lange lightere - men å sette fyr på den er kanskje litt radikalt![]()