Mat, drikke og røyk Hvilken Vin har vi i glasset?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kibsgard

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    818
    Antall liker
    1
    Har ikke smakt yngre enn 04, og heller ikke sett årgangsbeskrivelser på yngre enn 07 (som Schildknecht i Wine Advocate gir 95 pkt!). Men - med det forbehold at jeg er dypt skeptisk til generelle årgangsbeskrivelser, WA scorer 2001, 2007 og 2008 omtrent likt mhp kvalitet for østerriksk Riesling.
    [/quote]

    Da går jeg for noen flasker av 2008-årgangen. :)
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.719
    Antall liker
    9.336
    Sted
    Trondheim
    Får vel stikke innom Prager når jeg er i Wachau til sommeren. Har handlet direkte med gamlefar før, men jeg tror de har stengt for direktesalg nå. Så da blir det vel en tur til vinsjappa i Spitz. Foruten den obligatoriske turen til Gobelsburg og Bründlmayer i Langenlois (Kamptal), Nigl i Senftenberg (Kremstal) og Nikolaihof i Mautern.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.246
    Antall liker
    3.486
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Tirsdag forrige uke ble disse hvite vinene supet, blant mye annet.



    Leitz Rüdesheimer Berg Kaiersteinfels terrassen 2007
    Pieropan La Rocca 2006
    Peter Nicolai Bernkasteler Badstube Riesling Auslese 1997
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    otare skrev:
    Får vel stikke innom Prager når jeg er i Wachau til sommeren. Har handlet direkte med gamlefar før, men jeg tror de har stengt for direktesalg nå. Så da blir det vel en tur til vinsjappa i Spitz. Foruten den obligatoriske turen til Gobelsburg og Bründlmayer i Langenlois (Kamptal), Nigl i Senftenberg (Kremstal) og Nikolaihof i Mautern.
    Slutt på direktesalget ja. Suksessen har sine konsekvenser.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    C. Alshus skrev:
    Tirsdag forrige uke ble disse hvite vinene supet, blant mye annet.

    Er det en "Vin Jaune" vi ser der til høyre?
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.246
    Antall liker
    3.486
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Det er en Bristol Fine Old Jamaica Rhum 1975.

    Helt ok. Litt for mørk for min gane.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Siden man har funnet at svineribbe en dag (igår) og pinnekjøtt neste blir for tett, så har man et hvilesteg med hummer idag. Litt tilfeldig ble en Rüdesheim Estate 2005 fra Georg Breuer fisket opp fra kjelleren. Disse Breuer-vinene lagrer jammen godt, blir nesten friskere og flottere for hvert år.

    Treffende kommentar fra "Vinforum" fra da den var i salg her;

    .. Rüdesheim Estate 2005 fra Breuer topper listen over de beste hvitvinskjøpene, og denne vinen kan dermed stå som symbol på suksessen til tørre tyske rieslinger i Norge de siste årene..
    …
    .. stilmessig lik Rauenthal Estate fra samme produsent, men mer mineralsk og raffinert, med overtoner av epler på duft. Også denne slank, tørr, ren og flott i munnen, med fint syrespill, god lengde og distinkte mineraltoner i finish..
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.719
    Antall liker
    9.336
    Sted
    Trondheim
    Vi endte på kalkun idag. Med en fantastisk stuffing med toastede valnøtter, epler, rosiner, oliven, løk og selleri. Til den stupte jeg ned i kjelleren og kom opp med denne:



    (i 1998 tapning) som viste seg å passe helt fantastisk.
     

    Pesquera

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Breuer er prinsen av Rheingau, og f.x. Rauenthal Nonnenberg er så bra som tørr riesling blir i Tyskland.
    Er på et litt annet spor i dag, og slik går det når etiketten er av ubehandlet papir:



    Imponerende farve til å være en 40-åring, “grip” som en 20-åring og en aromatisk kompleksitet som bare Fonseca har. Årgangen er fullt på høyde med ’66, og antageligvis ikke så veldig langt bak ’63 – m.a.o. ikke så aller verst. Merk tapningen, dette var siste årgang som forlot Porto i fat.
     

    Vedlegg

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Pesquera skrev:
    Breuer er prinsen av Rheingau, og f.x. Rauenthal Nonnenberg er så bra som tørr riesling blir i Tyskland.
    Godt jeg har litt av den (og Schlossberg) i kjelleren da. ;)

    Til torsk med pesto i dag; Jamek Achleiten Riesling Smaragd 05 + Rene Mure Pinot Gris Clos St Landelin 07 (Grand Cru Vorbourg) - perfekt match begge. Og en Gonzales Byass 30 Anos PX Manzanilla til den hjemmelagde vaniljeisen.
     

    Jens

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2003
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    otare skrev:
    Vi endte på kalkun idag. Med en fantastisk stuffing med toastede valnøtter, epler, rosiner, oliven, løk og selleri. Til den stupte jeg ned i kjelleren og kom opp med denne:



    (i 1998 tapning) som viste seg å passe helt fantastisk.
    Jøss, endelig en Bourgogne her :)
    Tilfeldigvis drakk jeg samme vin i samme årgang for 3 dager siden ;D
    Skriver under på at det var en fin vin.
    Er alltid bringebærpreget disse vinene og 99 lagrer godt.
    Vil sannsynligvis kunne holde enda noen år, men om den vil bli noe betydelig bedre tviler jeg på.
    Den siste rest av eik vil nok kunne bli enda mer avrundet om ett par år, men det spørs om man ikke samtidig vil miste litt av bærpreget som er denne vinens største force.
    Gav den 89 poeng på min høyst private poengskala.

    I kveld har jeg denne.
    Som vanlig fra "eikekongen" Laurent er det for mye eik, men det kan kompenseres litt med å drikke den litt varmere enn vanlig.
    Ingen dårlig vin ( 86-87? ), men slettes ikke like god som den tidligere nevnte.
    Er muligens et greit kjøp til 36 Euro som jeg gav for den, men overhodet ikke noe "gull for gråstein" kjøp :-\
    I går hadde jeg forøvrig 2001 Clos St. Jacques fra samme produsent og den var MYE bedre ( 91 ).
     

    Vedlegg

    kibsgard

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    818
    Antall liker
    1
    Matrot Mersault 2007 til piggvar med blomkål/brokkoli-puré, asparges, sopp og bacon. Vinen satt som et skudd med sine smørtoner og lette smak av epler og sitrus. Det blir nok en del flere flasker av denne!

     

    Pesquera

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Hvitt i glasset: Zind-Humbrecht Pinot Gris Clos Windsbuhl 2001. Temmelig abnorme saker, med 13,5 % alkohol og indice 5 kan det bli litt voldsomt for noen og enhver. Er mye av alt, men vinen har retning og går til lyst kjøtt og oster. Selv drikker jeg den alene da det nærmest er en rett i seg selv.



    Tilgjengelig på polet i 07-årgang og kan anbefales dersom en har en skikkelig kjeller – utvikler seg antageligvis positivt 8 - 10 år.
     

    Vedlegg

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Pesquera skrev:
    Hvitt i glasset: Zind-Humbrecht Pinot Gris Clos Windsbuhl 2001. Temmelig abnorme saker, med 13,5 % alkohol og indice 5 kan det bli litt voldsomt for noen og enhver.
    Godt gjort, høster sent den gode Olivier ;D. Men med tid - mye tid - strammer disse vinene seg ofte godt opp.
     

    Pesquera

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Han høster sent og fermenterer i det uendelige. Mannen er vel en slags ekstremist i positiv forstand, men han har peiling og dersom en er fortrolig med tysk vin burde ikke restsødmen være avskrekkende. Jeg kan forstå at noen finner slike viner ubegripelige, men dere aner ikke hva dere går glipp av ;).
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.719
    Antall liker
    9.336
    Sted
    Trondheim
    Åpnet denne idag:



    i hvit 1996-versjon, og den var oksydert.
    Så da måtte jeg åpne 2001-utgaven. God vin, men noe lukket. Fikk jo ikke luftet den, så den hadde sikkert vært mer medgjørlig hvis den hadde fått vært åpnet noen timer.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Mye oksyderte hvite 96ere i Bordeaux dessverre. Problemene omfatter også modervinen Chevalier.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.701
    Antall liker
    7.945
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    otare skrev:
    Vi endte på kalkun idag. Med en fantastisk stuffing med toastede valnøtter, epler, rosiner, oliven, løk og selleri. Til den stupte jeg ned i kjelleren og kom opp med denne:



    (i 1998 tapning) som viste seg å passe helt fantastisk.
    Skal lage til ein slik dau fugl i dag. Må prøve denne stuffinga di. Men har i grunnen litt for lette sommarvinar innan det kvite til å matche. Kanskje eg skal ta ein lett portugisisk eller italiensk rauding til fuglen?
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.719
    Antall liker
    9.336
    Sted
    Trondheim
    Oppskrift på stuffing fant jeg på nettet.
    Jeg er ikke veldig flink til å matche mat og vin, men denne burgunderen passet godt. Stuffingen blir litt søtlig grunnet rosinene, så en alt for kraftig rødvin passer sikkert ikke. Selv om fuglen i seg selv er ganske tørr, renner det av en del fett som man bruker enten i en saus eller til å helle over fuglen, slik at man trenger en vin med noe (men ikke mye) tanniner for å trenge gjennom fettet. En relativt lett rødvin, eller en ganske kraftig hvitvin vil nok passe bra. Vi ender nok i Burgund - enten rød eller hvit sentralburgund vil jeg tro. Men en rød portugiser tror jeg også vil gå bra.
    Søk litt på nettet for ideer.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.701
    Antall liker
    7.945
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Takk for tips! Eg skal prøve å lage slik stuffing (utan å stuffe, slik det står i oppskrifta) Kanskje eg skal skifte ut rosinene med svisker....? Spennande prosjekt. Har mykje av dei same ingrediensane som waldorfsalat, ser eg, men så skal det varmast. Dette blir gøy!
     

    Gunnar_Brekke

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    3.149
    Antall liker
    2.703
    Sted
    Kongsberg
    Vin til reinsdyrstek.

    Hei.

    I dag blir det reinsdyrstek med gulerøtter, rosenkål og saus med geitost.
    Hvilke vin skal man velge? Her er et utvalg av de jeg vurderer:



    - Nirvasco Barolo Bersano 2006 (Barolo)
    - Cuvee Louis Belle 2006 (Nord Rohn)
    - Collina del Sole 2007 (Amarone)
    - Guiseppe Campagnola 2006 (Amarone)
    - Domaine du Colombier 2009 (Nord Rohn)
    - Mas des Mas 2009 (Nimes)

    Jeg holder vel en knapp på Louis Belle, alternativt en av Amaronene,
    men er åpen for andre meninger. Fort dere for steika står i ovnen ;)

    mvh
    Gunnar Brekke
     

    Vedlegg

    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Får vann i munnen her Gunnar :) Reinsdyrstek er himmelsk godt :) Kanskje en rød med litt fyldig smak?
    Men Baroloen er ukentlig god imo.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.576
    Antall liker
    27.685
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Do kan nesten ikke trå feil med Amarone med reinsdyrstek. Så kraftig egensmak som det er i rensdyrkjøtt, må man ha en kraftig rødvin.

    IMO, IMO, IMO!

    mvh
     

    erik.sch

    Medlem
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    13
    Antall liker
    0
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    jeg ville gått for collina del sol mener italia 2007 er et meget godt vinår
     

    Gunnar_Brekke

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    3.149
    Antall liker
    2.703
    Sted
    Kongsberg
    Hei.

    Det ble Collina del Sole. Sterk medisin (16,5%).
    Smakmessig litt stram, så den hadde nok hatt
    godt av et par år til i kjelleren. Men godt var det lell...

    mvh
    Gunnar Brekke
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Til et knippe oster i kveld: Giacomo Borgognos standardbarbera i årgang 2008. Nå er jeg riktignok ganske antibarbera, men dette er en stilig vin. Lite frukt og lite sødme, aroma av fruktsten, leire og litt nøtter. Svært heftig syre som skjærer gjennom hva det skal være av ost som en kniv. For stram til å drikkes alene, men til osten er det helt utmerket. Fint å vite at det fremdeles lages Barbera som ikke smaker som bestemors ballevarme fruktkompott.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Fidelio skrev:
    ... Fint å vite at det fremdeles lages Barbera som ikke smaker som bestemors ballevarme fruktkompott.
    Det er nesten slik at jeg ville ha snudd det på hodet… det er fint å vite at det omsider ikke kun lages barbera som smaker som fruktkompott. Dette er vel en trend som er på rett vei, dette med å lage kvalitetsvin av barbera. I motsetning til "gamle dager"TM hvor barbera var noe kompottskvip man brukte til å fylle ut andre IGT-viner eller verre… eller hva?

    Her er det fortsatt øl i glasset, og har ikke bestemt meg for om jeg skal ta et glass rødt, men i så fall blir det sikkert Mas La Plana fra Torres siden jeg har noen drikkeklare fristende tykke flasker med sort label i kjelleren.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Istemmer Vidar, men under modernistbølgen i Piemonte viste jo Barbera seg som den druen som lettest lot seg "amerikanisere". G. Mascarello, G. Rinaldi og G. Conterno er jo produsenter som lager knistrende Barbera, men de er en del dyrere enn det jeg strengt tatt vil betale for viner på denne druen, så Borgogno sin var en kjempeopptur til en finfin pris.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Har smattet meg gjennom (og kjørt gjennom i egen bil, med adekvate pauser iht promille, hehe) store deler av Piemonte (inkl standardene fra Asti og Alba) i mange år (siden midten av 90-tallet kanskje), og er enig med deg dersom jeg ikke misforstår, at du synes de beste produsentene har blitt mye bedre i stand til å gi toppkvalitets vin de siste 10-15 år, men at man fortsatt er skeptisk til druen som var opphav til så mye dårlig vin i gamle dagerTM at man ikke er beredt for å betale mye uten videre bare fordi det er en barbera.

    Her endte det forresten med en vil til halv pris, som jeg synes fortjener de høye scorene de har fått rundtom i 2005-årgang, selv om noen reviewere i Norge ikke helt ser segf i stand til å gi score som svarer til mer enn hva de hadde forventet til prisen. Litt som med kabler kanskje? Man får kanskje hva man forventer? Samme hvor bra produktet er… det er (var) dyrt i US, dermed høy score, ikke så dyrt i Norge, dermed lavere score. Hmmm.. den er iallefall en veldig god Rioja.

    http://www.dn.no/vinguiden/article1852789.ece
     

    Vedlegg

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har smakt den for et par uker siden og var ikke umiddelbart begeistret. Mye smak, javel, men lite preg av spansk vin og uten den eleganse som skal til for at jeg skal synes vinen er ekstraordinær. Jeg venter at en vin skal være litt mer enn en god munnfull (men til prisen på 200 får man mye vin). Men den var ikke i nærheten av å vise samme klasse som feks Rioja Alta GR 904 1997 (som hadde en urabattert pris noe under listeprisen på denne Susaren) og som jeg har hatt to ganger i løpet av den siste måneden. Til 200 kr er den grei nok, men hadde jeg betalt 400 hadde jeg følt meg lurt... 904 derimot forsvarte prisen på 350 med glans.


    Vel, vel, smak og behag.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Enig i at den ikke er kompleks nok til å forsvare prisen på 400,-. Til 200,- er den imidlertid knapt noe verre enn forventet, og jeg tror denne slags "halv pris"-politikk kan dele opp brukerne i antipatiske og sympatiske grupper. Det er noe nytt for oss i Norge forsåvidt, selv om vi ser det plenty i DK, UK osv. Noen reagerer med å ha svært lave forventninger, andre med å ha svært høye forventninger. Kanskje.

    Uansett, dette er en vin jeg gladelig kjøper til 200,- fordi den byr på en særegen mix av de gamle og de "nye" druene i Rioja, er velsmakende og rik, og er interessant idet den ikke smaker som noe annet jeg har smakt; men samtidig er jeg også enig med deg i at denne ikke er en vin som kan stå seg opp mot mer solide viner som er mer reellt priset rundt 400-kronersmerket.
     

    Torek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.07.2008
    Innlegg
    217
    Antall liker
    0
    erato skrev:
    Torek skrev:
    Pichler FX Federspiel Urgestein Terassen 2008. Første gang jeg smaker noe av denne produsenten, men dette gav mersmak :D
    Er det FX Pichler eller Rudi Pichler (ser ut som legenden FX; i så fall er dette verken spesielt billig eller speiselt enkelt å få tak i.....)?
    Det er FX Pichler, ikke hverken billig eller enkelt å få tak i som du sier...men det finnes noen flasker på Vika sammen med mye annet snadder fra Østerrike. Noen som har smakt noen andre av FX Pichler´s viner?
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Årets siste dag, så har åpnet en flaske jeg har gledet meg til, Sean Thackrey Orion 2007. Thackreys toppvin kommer fra Rossi-vingården, plantet i 1905, i California og er en "field blend" av 13 druetyper (hvorav 6 er identifisert). Mulig Thackrey er en underlig skrue, men vinen er enda snålere. Svartlilla på farve, aroma av bjørnebær, skog, jern, søle, blod og blekk. Relativt sødmefull, men tannisk og med bra syre også. Helt forunderlig lang og spesiell ettersmak. Blir ikke helt klok på denne, er som en Chateauneuf/Amarone fra helvete. Den forandrer seg også i glasset veldig. Dette er såpass konsentrert og intenst at det nok blir med ett glass, skal besøke den igen i dagene fremover og se hva som skjer. Man kan skjønne hvorfor Parker gav denne 98+ poeng, ultrakonsentrert som den er.

    Edit: Ser DN er noe mer reservert enn Parker, og gir den 90 poeng. Synes kanskje dette er litt vel lavt for en vin av et slikt kaliber.
    "Søte, mørke bær på duft med hint av krydder og sjokolade. Søtladen og særdeles rik med høy konsentrasjon og hint av lakris i finish. Modne lange tanniner med forbausende frisk syre i finish. Drikk nå til 2020."
     

    Vedlegg

    Pesquera

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Fidelio skrev:
    Årets siste dag, så har åpnet en flaske jeg har gledet meg til, Sean Thackrey Orion 2007.
    Har aldri smakt Thackrey’s viner men har stor sans for en oversjøisk “powermonger” en gang i blant. Men hvor i Herrens navn får man tak slike saker? Ser at erobertparker refererer til Thackrey’s hjemmesider uten at det er til særlig hjelp...
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Pesquera skrev:
    Har aldri smakt Thackrey’s viner men har stor sans for en oversjøisk “powermonger” en gang i blant. Men hvor i Herrens navn får man tak slike saker? Ser at erobertparker refererer til Thackrey’s hjemmesider uten at det er til særlig hjelp...
    Flaskene mine kommer fra maislippet på Vika, Orion ble dog rimelig raskt utsolgt. De har fremdeles noen flasker Sirius (knallvin den også) igjen fra Thackrey tror jeg, og kanskje noen flasker Orion fra slutten av åttitallet fra desemberslippet. Sirius kan anbefales på det varmeste.

    Thackrey har en mailingliste (adresse på hjemmesiden hans), der han selger direkte til de som er på denne. Bør jo ikke være umulig å få tak i vinen hans på den måten.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Fenocchio Barolo Bussia Sottana Riserva 2003. Formelt sett er den riktginok ikke i glasset ennå - siden middagen ikke er servert. Dog allikevel: i f.m. tempereringen og luftingen har jeg tillatt meg en aldri så liten smak. Dette blir bra!
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.719
    Antall liker
    9.336
    Sted
    Trondheim
    Her ble det denne:



    idag, men i 1989 årgang. Fant flasken inne i en krok, der den har ligget og godgjort seg i ca 15 år, og det hadde den hatt godt av!
    Perfekt Bordeaux! Mørk rød med en fantastisk kompleks nese og en rund og deilig smak. God syre og myke tanniner, med en mørk smak av solbær og andre mørke frukter (bjørnebær osv). Drikker perfekt nå og det var sikkert godt et jeg fant den. Ikke sikkert den ville blitt mye bedre.
    Opptur - nå husker jeg hvorfor jeg i sin tid begynte å drikke Bordeaux.

    PS.
    Fant også en flaske Chateau Musar 1991 nede i kjelleren. Det skal bli spennende å smake på den.
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.712
    Antall liker
    3.850
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Tenkte jeg skulle knerte en St. André Corbin '96, men det var tynne greier gitt. Lar den få en times tid med lufting, men blir det ikke bedre, så bærer det til utslagsvasken. Velvel, blir vel det eneste andre som har bra temp, næmmmli' papp-Masi. :-[ Får vel spe på med en voksen Talisker, så blir det nyttår her også.

    B
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn