Hvilken smart-mobil?

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.860
Torget vurderinger
1
Jeg er på utkikk etter en ny telefon. Jeg har hatt noen billig-foner av arten "smart" men nå er jeg på utkikk etter noe rundt 2k. Det trenger ikke være siste modell, gjerne topp-modeller fra i fjor bare de er raske, har relativt stor skjerm og fungerer uten mye tull.

Foreslå gjerne noe fornuftig til meg.

Mvh. Bjørn

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Kjøpte ein Sony Experia til madammen, håpløs telefon.
Svært lite intuitiv. Treig og vanskelig i bruk. Så, styr unna de, vertfall.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.860
Torget vurderinger
1
Har en X10 jeg syntes var en hendig størrelse. Ikke noe å skryte av.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
511
Jeg kjøpte meg en HTC wildfire S tidligere i sommer. Er svært fornøyd med denne. Fungerer stabilt, virker bra sammenskrudd. Nyeste versjon av android. Den er relativt rask. Skjermen er ikke blandt de største men den er meget skarp og lystrer styringen bra. God skrive og ordlistefunsjon.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.860
Torget vurderinger
1
Ingen som bruker Samsung her?

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
bjornh skrev:
Jeg har hørt mye bra om Samsung, sjøl har jeg en HTC Desire, som funker bra - men jeg knoter masse med den. Det har nok med LITT store fingre og touch-skjerm å gjøre. Samt at jeg har brukt Nokia i mange år, og er godt inne på veiene på de telefonene. HTC er litt annerledes, og synke'r heller ikke skikkelig med handsfree- opplegget i Mondeo'en.

Jeg bør nok være fornøyd, men er ikke fortrolig med HTC'en enda. Tror neppe jeg ville vært særlig meir fortrolig med andre berøringsskjermtelefoner, for den saks skyld.

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2011
Antall liker
2.287
Sted
Tromsø
Kombinasjonen av Handcent SMS for Android og SwiftKey X er genial hvis man plundrer med touchskjermen. SwiftKey har den beste evnen til å lære seg skrivestilen din som jeg har vært borte i. Etter hvert blir det slik at det foreslås neste ord når du skriver.

HTC, Samsung og SE har alle gode telefoner. Bare sørg for at du får siste versjon av Android på den. Dette fordi man skal kunne bnytte alle gode apper som finnes. Disse vil viske ut mye av forskjellen på brukergrensesnittet på selve telefonen. Jeg ville ha sett utelukkende på skjerm og byggekvalitet.

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
1.774
Torget vurderinger
1
Eg har Galaxy S2. Bra skjerm, kjapp og lett å bruka. Eg er godt nøgd med han.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Har hatt en HTC sensation et par mnd nå. Fornøyd sålangt.
Hadde kansje valgt noe annet om jeg måtte kjøpe en selv.

miata

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.01.2005
Antall liker
1
Gikk fra HTC desire HD til Galaxy s2..

Savner litt HTC sence...

Men det er ikke så store endringer egentlig..

Er veldig fornøyd med Samsungen. Sluker batteriet, når jeg konstant er pålogga MSN og Skype..
Det er en liten og lett telefon jeg er fornøyd med :)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.016
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg bruker Samsung Galaxy Mini S5570 (tror det er riktig nummer), og er svært fornøyd. Alt går glatt, skjermen er passe stor for mine langsynte øyne på tross av navnet Mini, telefonen er responsiv nok til mitt enkle bruk, og den utgjør en streit mediespiller når jeg sitter på bussen. FM-radioen virker dog kun å være mono, men det betyr ikke noe når nyhetene skal høres. Svært god batterilevetid. Virker nesten som om jeg aldri lader den.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.860
Torget vurderinger
1
Skikkelige strø-etere de fleste av disse?

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.016
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
bjornh skrev:
Skikkelige strø-etere de fleste av disse?
Hvis du tenker på strøm-etere så er ikke Samsung det. Jeg er faktisk over alle forventninger fornøyd med strømforbruket. Føler nesten ikke at jeg lader den i det hele tatt. Selv med spilling av musikk på bussen hver morgen og ettermiddag, samt aktiv bruk i løpet av dagen, så varer batteriet hver dag. GT-55570 er forresten navnet på min telefon, ikke det jeg skrev i en tidligere post. Samsung Mini GT-55570 er det fulle navnet.

Det er klart at batteribruk avhenger av hvilke funksjoner du bruker. Med WiFi og Bluetooth aktivert har du likevel flere dagers standby. Jeg var veldig skeptisk til touchskjerm på grunn av batteriforbruket, men ble (ekstremt) positivt overrasket over Samsung på det området. Så fornøyd at jeg ikke synes at det er et tema i det hele tatt. Men jeg kjenner de som har vært missfornøyd med eldre modeller fra HTC, og da vil jeg legge vekt på ordet eldre.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.860
Torget vurderinger
1
OK. Da har jeg kjøpt meg mobil. Gjett hvilken...

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.860
Torget vurderinger
1
HTC Desire S

703674_32.jpg

Sist redigert:
M

MORNING STAR

Gjest
HTC har klart de beste smart mobilene, de er også de eldste i gamet.
Har laget smartmobiler lenge for andre merker før de begynte å sette eget navn på dem.

Det er bare ett merke jeg ville hatt istedet for, og det er Apple iPhone, men den er for dyr i Norge.
Hadde den første iPhone, halvt år før iPhone 2 kom til Norge, heftig sak den gang, men måtte lades hver dag. :'(

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.860
Torget vurderinger
1
Den føles...heftig ut i hånda. Eneste som er minus, er det dårlige headsettet som fulgte med. Finnes det ear-pads som kan erstatte de originale som tetter ørene bedre?

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.016
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
bjornh skrev:
Den føles...heftig ut i hånda. Eneste som er minus, er det dårlige headsettet som fulgte med. Finnes det ear-pads som kan erstatte de originale som tetter ørene bedre?
Sikkert. Det er vel en standarisert handsfree-tipper jeg. Uansett har du muligheten for å kjøpe deg en Bluetooth-handsfree med vanlig mini-jack, slik jeg har gjort. Da kan du bruke alt den lille dingsen klarer å drive. Selv skifter jeg mellom propper og diverse hodetelefoner etter behov.

-HP-

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
129
Har selv iPhone 4, og jeg valgte den hovedsaklig fordi den syncer så sømløst og greit med Mac. Og jeg er absolutt fornøyd. Men neste gang blir det en eller annen HTC-modell, Desire S e.l. Synes de virker litt mer solide, og de sitter så fantastisk godt i handa. Kameraet er også bedre.

Fikk forøvrig sjokk den ene gangen jeg prøvde de originale Apple proppene til å høre musikk. De er jo katastrofale! Likevel er det mange som bruker dem. Folk eier ikke smak.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.860
Torget vurderinger
1
Jeg bestilte meg et Cheap-Cheap hodesett med mic fra ebay i dag, så får jeg se om disse funker bedre. Bare jeg får tettet lydlekkasjen inn igjennom ørene så er det en begynnelse. Blir spennende å se lydkvaliteten...

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
341
VilhelmW skrev:
bjornh skrev:
Jeg har hørt mye bra om Samsung, sjøl har jeg en HTC Desire, som funker bra - men jeg knoter masse med den. Det har nok med LITT store fingre og touch-skjerm å gjøre. Samt at jeg har brukt Nokia i mange år, og er godt inne på veiene på de telefonene. HTC er litt annerledes, og synke'r heller ikke skikkelig med handsfree- opplegget i Mondeo'en.

Jeg bør nok være fornøyd, men er ikke fortrolig med HTC'en enda. Tror neppe jeg ville vært særlig meir fortrolig med andre berøringsskjermtelefoner, for den saks skyld.
Kona har HTC også. Den fungerer bra til å ringe med, men er håpløs i kontofonen. Hun knoter og banner hver gang hun må taste koder, og passord etc, for det er jo ikke knapper på denne telefonen - men de forsvinner istedet langt inni en eller annen borgjemt meny når hun endelig har slått telefonnummeret...
Så min telefon må til pers. Min telefon går det nemlig an å ringe med også, og har fysiske taster. En gammel Sony Ericson, og den har vært trofast i flere år.

Min oppfordring er å beholde en telefon som virker, og bytte telefon når den ikke lenger virker ;)

Vidar

wilbur-x

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.07.2006
Antall liker
1
Hadde en HTC med tatstatur og det hele, men den var rene skolepulten i forhold til den nye Sony Experia ARC som er både lettbetjent og har god lyd.

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Har iPhone 4. Grei surfesak og navigator. Telefon funksjonene og ringeloggene er dritelendige og håpløst ubrukelige i forhold til min 10 år gamle Nokia 6310. Må lades annenhver dag hvis den ikke brukes. Må lades hver dag hvis man ringer litt. Nokiaen varer i 12 dager med 6 år gammelt batteri og jeg kan ringe hver dag. iPhone er en dings men ikke brukbar som telefon....

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Idag fikk jeg taste litt på en Samsung Galaxy S3/9300i For ... ett ...monster!
samsung-galaxy-s-iii-1.jpg :eek:...
Lynrask,stabil og oversiktlig! Og .... dette må være den aller beste smart telefonen på markedet akkurat nå.
Virkelig godsaker!

mvh

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.285
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Hadde HTC One X før...Så fikk jeg Samsung S3 på jobben... Ingen tvil om hvem som er best for meg.. Kjappere, mer intuitiv og med bedre batteri... Så ja, til mitt bruk er Samsung den beste...Så langt..

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.812
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Kjøpte sony active et eller annet til jentungen. Kan brukes utendørs til og med uten at man hører garantien ryke og telefonen smuldre opp innvendig. Tåler litt vann, tåler å mistes i bakken uten at glasset knuses. Perfekt telefon for norske forhold, ikke som den hel%#$es samsung galaxy 2 dritten som far bare måtte ha, og som fikk sprekt glass i løpet av første måned da den trodde jeg mistet den i bakken...

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.860
Torget vurderinger
1
Samboeren kjøpte seg en HTC Radar, basert på at hun syntes kvaliteten på telefonen kjentes bra ut. Men hun ville ha noe annet enn Android. Siden jeg har testet Nokias Lumia telefoner, så dro vi på elkjøp der hun fikk teste HTC Radar med Windows Phone 7 Mango. Hun likte det meget godt. Jeg er selv blitt ganske så fan av WinPhone på forhånd: det bare funker! Intuitivt, enkelt og vil funke godt opp mot Windows her. Eneste minus med HTC Radar er begrensingen på minne på 8Gb, som er innebygd. Man kan dessverre ikke sette inn et ekstra minnekort. Vil man ha f.eks. 16Gb må man opp på en dyrere modell. Det er meget sannsynlig at min neste fon blir en med WinPhone 8, og disse vil også støtte ekstra minnekort.

HTC-Radar.jpg

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
1.774
Torget vurderinger
1
Kjøpte sony active et eller annet til jentungen. Kan brukes utendørs til og med uten at man hører garantien ryke og telefonen smuldre opp innvendig. Tåler litt vann, tåler å mistes i bakken uten at glasset knuses. Perfekt telefon for norske forhold, ikke som den hel%#$es samsung galaxy 2 dritten som far bare måtte ha, og som fikk sprekt glass i løpet av første måned da den trodde jeg mistet den i bakken...
Då trur eg du har vori ganske uheldig. Min Galaxy S2 har vorti kasta i bakken av ungane, falle ned mange gonger og lagt ute i regnet. Enno har eg ingen sprekk i glaset og han fungerer heilt fint enno.

Topp Bunn