Nå har jeg erfaring med
Abrahamsen:
v6.0
v3.0
V2.0 upgr
V1.0 upgr
2x V4.0
Classic series SA-1
4x A-dac
Fs201
Har ikke hatt en enste feil på noen av disse produktene.
I tillegg til dette har jeg hatt en rekke av de eldre EC produkter og hatt stor glede av disse også.
Når dette er sagt kan jeg si litt om min oppfattning av det som er nevt i tråden ellers:
At enkelte v6.0 dac har et problem, skyldes fult og helt en produksjonsfeil i crystal chippen som er brukt. Alle andre som også har brukt denne chipen, vil også ha tilsvarene problem.
Denne feilen vil ikke si at alle crystal chippene i alle v6.0 har denne feilen, men enkelte enheter vil slite med dette.
De fleste enheter, vil ikke ha denne feilen, de som hadde feilen fikk gratis reprasjon av dette.
Display, fjernkontroll saken.. Er vi ikke ferdig med denne enda?
Dette er ikke en feil, det er heller snakk om for lite testing før bestilling til produsent.
Under utvikling av produkter så er man på et eller annet tidspunkt nødt til å sette ting i produksjon.
Jeg er helt sikker på at dette ikke er den delen av ampene,cd spilleren eller pre ampen abrahamsen er mest stolt av, men den har ikke forandret seg fra salgs tidspunktet.
Dette vil si at dette ikke er en feil, men produktet var bare ikke bedre når det ble kjøpt.
Da dette ikke var noen god del av produktet ble det laget nye motakerkort + nye display som en oppgradring slik at en kunne få et bedre produkt enn det som ble levert.
At ec for 20 år + siden hadde noget problemer med stabelitet skyltes mange ting, men ikke rent få av "feilene" skyltes at det utfordrene designet brokobling tilbakekoblinger osv., ikke var så glad i induktive laster og ampen gikk i selvsving. Når dette er nevnt så er det jaggu drøyt at Det nye firmaet Abrahamsen får på pukkelen for feil gjort av en ingeniør for over 20 år siden, de fleste dømt for mord soner mindre tid en dette.
Og ampene låt jo nydelig,
Christopher Kise
(redigert for retting av skrivefeil)
(dette ble rettet eller fjernet: erfarign,på de enhetene feilen er på.,ingengjør )