Hvilken RIAA har dere?med

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.730
    Antall liker
    4.543
    Sted
    Nøtterøy
    Bruker den innebygde riaa i min Copland cta 301mk2 med 4stk. ECC83 rør.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.200
    Torget vurderinger
    1
    Audio Research PH-5
     

    Vedlegg

    • Liker
    Reaksjoner: soa

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Anlegg 1: Pass Labs X-ONO.
    Anlegg 2: MI14
    Kjempefornøyd med X-ONOen, mangler absolutt ikke noe "kjøtt" som enkelte her inne har etterlyst. Spiller åpent og dynamisk, flott holografi. Gir meg fjellstø bass fra min Lyra Titan "i" så lavt ned at veggene rister ved høyt volum. Er dessuten aldeles støyfritt, noe jeg sleit veldig med tidligere på en del ellers gode rørbaserte RIAA-trinn (har superfølsomme horn).
    Toerkomboen (se signaturen) får jeg ikke helt til å spille slik jeg ønsker, men det er kanskje urettferdig å sammenligne de to anleggene.....
    xono2.jpg
    xono1.jpg
     
    Sist redigert:

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.731
    Antall liker
    494
    Innebygget i min Croft Super Micro IV A, p to p med oktalrør. Blir det bedre?
     

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Mye flott her altså, selv sitter jeg ENDA på den relativt lite pene Musical Fidelity VLPS2 + ekstern PSU :cool: Brukes med Rega RP6 + Exact og en Dual 701 + Shure M75ED Type2 m. JICO SAS-nål. Sistnevnte spiller er i bruk nå ettersom jeg kom frem til at Exact pickup på Rega`en viser seg å være noe defekt.. Nytt trinn har blitt utsatt og utsatt ut i evigheten gitt..

    Gir dette rockefot da? I aller høyeste grad :p

    900x900px-LL-e6806ec1_IMG_1948.jpeg
     

    hato

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.04.2005
    Innlegg
    184
    Antall liker
    288
    Torget vurderinger
    8
    Har denne i oppsettet:
     

    Øyvind I

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.10.2010
    Innlegg
    102
    Antall liker
    29
    Sted
    Ski
    Torget vurderinger
    4
    Linn Linto, sort u-fancy boks på typisk Linn vis
     

    Hæææ

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2014
    Innlegg
    143
    Antall liker
    70
    Etter å ha prøvd riaa fra flere produsenter bla.Dali og Camebr.viser det seg at den innebygde Marantz riaaen er bedre.Venter på en Rega elicit- r ,blir spennende å høre denne spille.Jo ferre bokser jo bedre.
     

    breuer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Innlegg
    814
    Antall liker
    583
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    7
    Benz t9 lukaschek. Ikke en justeringsmulighet i mils omkrets:). Perfekt til Benz sine pickuper.
    pr_benz1.jpg
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    636
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Avid Pulsare. Spiller flott. Tyst. Sort bakgrunn, spiller homogent og åpent med dynamikk og potent bass. To innganger, og to utganger (begge både rca og xlr, valgfritt balansert/ubalansert), masse innstillinger og kraftig ekstern strømforsyning. Siden jeg ikke er på rørkjøret, er denne perfekt for meg
     

    Vedlegg

    Nusse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    397
    Antall liker
    174
    Jeg bruker mest en Aesthetix Rhea Signature, rør riaa. Er godt fornøyd med den, ikke minst fordi den passer inn i anlegget og utfyller de øvrige komponentene på en god måte. Jeg har også en ASR Basis Exclusive. God den også. Fordelen med Aesthetix riaa er at både gain og last kan stilles under spilling av platene.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.795
    Antall liker
    50.574
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    image.jpg
    image.jpg

    Rotel RHQ-10 kommer til uken,gleder meg til det :)

    O
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Musical Innovation MI 14. MM og MC inngang. Dingsen til høyre er ikke en kodelås! Det er en trinnløs justering av MC impedansbelastning, fra 47 til 1047 Ohm.

    MI_14_1.JPG
     

    Kjetil_M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Innlegg
    2.441
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Bergen
    Jeg bruker den interne (balanserte) riaa i min Atma-Sphere MP-3 preamp. Det er en 7 rørs riaa(12at7/ecc81 osv..).
    Motstand forandres ved å bytte motstander i en utvedig "klemme" på baksiden av preamp. Utrolig enkelt og ingen begrensinger i forhold til hvilken motstand jeg vil ha. Er superfornøyd med denne riaa.

    Her bytter man motstand.
    uten ekstern motstand er den 47k
    image.jpg
     

    Vedlegg

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    3.799
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bruker Boozhound:
    boozhound2.jpg

    Bildet er stjælt fra mteinum fra denne tråden. Min har eksterne batterier (fra Biltema, funker helt greit. Veggvorta fra Clas jeg prøvde i starten hylte til meg.)

    B
     

    thorerjo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2012
    Innlegg
    541
    Antall liker
    263
    Sted
    Nesodden
    Riaa

    Bruker Graham Slee som låter veldig bra hovedsakelig.Vurderer å bytte ut Project med en bedre rør-riaa.Muligens nye Project Tube Box DS eller noe annet.
    Lage en switch box så jeg kan bruke begge ettersom det passer muligens.
    riaa 002.jpg
     

    Brianh

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    09.02.2005
    Innlegg
    371
    Antall liker
    32
    Torget vurderinger
    1
    Sjøstrøm "the extreme riaa" Lundahl step up trafoer
     

    Morty

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    529
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    7
    Synes i grunn min DPR 2.2 gjør en god jobb.
    Vet det finnes mye annet bra "der ute" så jeg vil ikke se bort ifra at jeg en vakker dag sjekker ut noen alternativer.
    - Kanskje en Aesthetix S?
    - Kanskje en EAR 324?

    Morty
     
    Sist redigert:

    stianG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    628
    Antall liker
    663
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    27
    Jeg er en enkel mann fra enkle kår, så jeg bruker den innebygde RIAA i Devialet 200 sammen med en Lyra Erodion step up. Låter helt strålende.
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bruker den innbyggede RIAA i min Leben RS28CX (meget tilfreds med den), Sowter og Xindac SUT-er samt en Denon HA-500 headamp.
     

    netleeder

    Medlem
    Ble medlem
    05.10.2012
    Innlegg
    13
    Antall liker
    5
    Sted
    Sarpsborg
    Hei Morten.

    Ja, jeg har fjernet hele riaa-delen som den kom med, da jeg ikke hadde behov for annet enn vanlig Riaa korrigering (mindre er bedre).
    Jeg har i stedet satt inn 2 Auricap's med motstander over som et Williamsons nettverk, hvilket gir et mye mer høyoppløselig lydbilde.
    Kobling-cappen er erstattet med Mundorf Silver/Oil, å utgangs-cappen er erstattet med Mundorf Silver/Oil med en Obbligato Supreme i parallell, å resultatet må høres for å tro det. Den er super oppløst i høytonerne, mellemtone som bare rør kan levere, å en punchy å skikkelig dyp bass.
    Rett ut av boksen er denne ganske god, men etter litt fikling blir den helt utrolig god.
    Jeg kan hjelpe deg med fikling jeg :)
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Hei Morten.

    Ja, jeg har fjernet hele riaa-delen som den kom med, da jeg ikke hadde behov for annet enn vanlig Riaa korrigering (mindre er bedre).
    Jeg har i stedet satt inn 2 Auricap's med motstander over som et Williamsons nettverk, hvilket gir et mye mer høyoppløselig lydbilde.
    Kobling-cappen er erstattet med Mundorf Silver/Oil, å utgangs-cappen er erstattet med Mundorf Silver/Oil med en Obbligato Supreme i parallell, å resultatet må høres for å tro det. Den er super oppløst i høytonerne, mellemtone som bare rør kan levere, å en punchy å skikkelig dyp bass.
    Rett ut av boksen er denne ganske god, men etter litt fikling blir den helt utrolig god.
    Jeg kan hjelpe deg med fikling jeg :)

    Hei, jeg har sett på Concerto Plus MC, sikkert mye å gå på med hensyn til utskiftinger der og. Jeg er avhengig av MC inngang. Flott med tilbud om hjelp til modding hvis det skulle bli aktuelt.

    Morten
     

    LydKarl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Innlegg
    981
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Coda CP

    Hadde tidlegare SAT Balanserad Grammofonförstarke som eg kjøpte frå Fosse i si tid, fantastisk sak med dobbel strømforsyning, solid byggekvalitet og god lyd.

    218273d1380053527-lydkarls-lyttekrok-bildetra-d-dsc_1893_zpsf11adee1.jpg


    218275d1380053621-lydkarls-lyttekrok-bildetra-d-dsc_1896_zps9fc55fe4.jpg


    Denne, og min gamle DP BPC 7.0 passive pre, vart i forfjor erstatta av Coda CP med innebygd riaa. Riaadelen i Codaen skulle mao fylle store sko.
    Gjengir her mine inntrykk etter nokre vekers lytting av Coda CP vs SAT/DP-komboen:


    Det er især vinyl som får fram godfølelsen og smilet med nydeleg oppløsning over heile linja med - for meg - uvanlege mengder smekk, liv og trøkk, er liksom litt meir frampå enn tidlegare. Forsterkeriet har full kontroll på Gradientane og viser opp med stålkontroll over heile registeret, inkludert dei doble 12" pr kanal. Innbiller meg at dybde+bredde i lydbildet er større. Eventuelle minussider er eg ikkje kar om å setta fingeren på enno.


    Er faktisk litt overraska over at oppløsningen opplevast som større, både ved avspeling av vinyl og digitalt. Min kjære DP BPC 7.0 var jo ikkje akkurat ny, men den er tross alt særdeles enkelt oppbygd og har få komponentar i signalvegen.

    219090d1380443999-lydkarls-lyttekrok-bildetra-d-dsc_1879_zpsd71d87a8.jpg


    219052d1380409737-lydkarls-lyttekrok-bildetra-d-dsc_1878_zps493d3ab2.jpg
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Jepp LydKarl, den har vært her også. Veldig god riaa, kunne gjerne spilt på den igjen.;)

    Morten
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn