Forsterkere Hvilken integrert?

mikweb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.01.2006
Innlegg
108
Antall liker
11
Sted
Gjøvik
Vurderer kjøp av en ny integrert forsterker. Prisklasse 10 000 til 20 000. Høytalere jeg bruker er Amphion Xenon og trenger egentlig ikke digitale innganger da jeg bruker Oppo 105.
Vil gjerne høre noen meninger om hva jeg bør velge og hvorfor. Gjerne andre forslag...
  • Primare I32
  • Hegel H200
  • Camebridge AZUR 851A
  • Nad C375BEE Integrert forsterker
 
H

heia1956

Gjest
Hei

Siden du har 2 alternativer fra Hifi Klubben kan du også sjekke ut Denon PMA1520 dersom du skal lytte på de andre der. Har prøvd forgjengere til Nad/Cambridge modellene du nevner og andre dyrere alternativer men hos meg er Denon et bedre valg.
 
U

Utgatt24668

Gjest
Vurderer kjøp av en ny integrert forsterker. Prisklasse 10 000 til 20 000. Høytalere jeg bruker er Amphion Xenon og trenger egentlig ikke digitale innganger da jeg bruker Oppo 105.
Vil gjerne høre noen meninger om hva jeg bør velge og hvorfor. Gjerne andre forslag...
  • Primare I32
  • Hegel H200
  • Camebridge AZUR 851A
  • Nad C375BEE Integrert forsterker
Bladelius, prøv norsk audioteknikk i Oslo. Mye forsterker for pengene i denne prisklassen. Som Hegel, bare musikalsk. Rimeligere i Skandinavia enn ellers grunnet at den produseres i Sverige.
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
Jeg har både Hegel H 200 og en Denon PMA 1520,og jeg foretrekker faktisk sistnevnte.En god allrounder,men den har sine begrensninger når det gjelder effekt.

mvh. s,
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.753
Antall liker
487
Sted
Stockholm
Vurderer kjøp av en ny integrert forsterker. Prisklasse 10 000 til 20 000. Høytalere jeg bruker er Amphion Xenon og trenger egentlig ikke digitale innganger da jeg bruker Oppo 105.
Vil gjerne høre noen meninger om hva jeg bør velge og hvorfor. Gjerne andre forslag...
  • Primare I32
  • Hegel H200
  • Camebridge AZUR 851A
  • Nad C375BEE Integrert forsterker
Bladelius, prøv norsk audioteknikk i Oslo. Mye forsterker for pengene i denne prisklassen. Som Hegel, bare musikalsk. Rimeligere i Skandinavia enn ellers grunnet at den produseres i Sverige.
Tiltredes. Har selv Bladelius Tyr 2 og det er en helt fantastisk forsterker til under 20.000.
En på AV Forum sier det er en av de beste forsterkerne han har hørt uansett pris, og jeg kan forstå hvorfor. Kraft, musikalitet, oppløsning, dynamikk og transparens, alt samla i en boks.
Og den er absolutt ikke kjølig som noen påstår at Bladelius er.

Har ikke hørt den på Amphion, men på Focal Electra 936 er det en perfekt match!
 

vrøvl

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.05.2009
Innlegg
943
Antall liker
308
Torget vurderinger
1
Amphion bruker ofte egne forsterkere bygget på Anaview AMS klasse D til demo. Så det burde være en bra match. Men vet ikke om noen integrerte som bruker Anaview, kanskje Gato?

Har også sett Amphion og Nuforce sammen i flere oppsett.

Ellers så liker jeg:
Anthem 225
Densen B-130+
Rogue Sphinx

 

alghatar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.05.2014
Innlegg
389
Antall liker
132
Torget vurderinger
13
Til dine høyttalere er det i mine øyner bladelius som teller. Lurer på om det ikke ligger en Thor til 17 på brukten nå? Isåfall kjøp den. Det taper du ingenting på, uansett!
 

Groruddalen

Medlem
Ble medlem
28.12.2013
Innlegg
13
Antall liker
5
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Hørte nad c375 og denon pma1520 hos hifi klubben nylig. Synes pma1520 var den klart beste med et større og mer detaljert lydbilde. Personlig ville jeg tatt en tur for å lytte på Bladelius også som andre foreslår her. Har lest mye bra om den.

Mvh Pål
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.905
Antall liker
1.924
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
God forsterker og en jeg hadde veldig lyst på selv. (Før det plutselig ble Lux på tilbud)
Blir Thor dårlig match med Amphion da eller? Før jeg handlet, så hørte jeg også på Musical Fidelity M6i. Disse har vært solgt ut ti gunstig pris Musical Fidelity M6i integrert forsterker - FINN Torget pga den nye Si oppgraderingen.
Mye forsterker for pengene om man ønsker en annen lydsignatur. Hørt med SF, men kjenner ikke dine HT selv.
Amphion ser veldig kule ut, og ser de har fått bra tester de siste årene:)
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.753
Antall liker
487
Sted
Stockholm
Men jeg må bare spørre hvor gammel Thor din er? Min Tyr 2 tok seks mnd før den låt som den skal.

Vil du bare selge den fordi du ikke trenger alle inngangene?
 

mikweb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.01.2006
Innlegg
108
Antall liker
11
Sted
Gjøvik
Men jeg må bare spørre hvor gammel Thor din er? Min Tyr 2 tok seks mnd før den låt som den skal.

Vil du bare selge den fordi du ikke trenger alle inngangene?
Er i prøve nytt fasen :) noen som kjenner den!? Har vært ekstremt fornøyd med thor mkIII, men....
 

evhvis

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.04.2009
Innlegg
780
Antall liker
641
Sted
Grimstad
Torget vurderinger
14
Men jeg må bare spørre hvor gammel Thor din er? Min Tyr 2 tok seks mnd før den låt som den skal.

Vil du bare selge den fordi du ikke trenger alle inngangene?
Er i prøve nytt fasen :) noen som kjenner den!? Har vært ekstremt fornøyd med thor mkIII, men....
Ville anbefale deg å høre med evt. kjente og butikker om å få låne utstyr før du selger. Har selv testet mye utstyr i eget hjem ved byttelåning med kjente osv. Har blandt annet hatt NAD M2 og Hegel H200 på lån fra en kamerat, uten at jeg følte noen grunn til å bytte ut det jeg hadde. Skal sies at jeg hadde mye billigere utstyr når jeg lånte H200, men hadde ikke trivdes med den over tid og hadde en del billigere utstyr når jeg lånte M2 men fikk det ikke helt til å stemme med den heller i forhold til mine preferanser. Kan fort være at det du har er bedre enn det du kikker på og at det rett og slett er byttesyken.
 

Bat78

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
368
Antall liker
436
Torget vurderinger
7
Hva med å bruke Oppo'en din som "pre" og så klemme til med Bladelius Ask effekt? Siden det later til å være stor grad av enighet om at Bladelius er god match til dine ht😊 Svært god effektforsterker!
 

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
1.242
Antall liker
488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Jeg kjøpte H200 til Monitor Audio GS60 en gang.
Fy f... så dårlig det ble. Tidenes bom og tapte store summer der.
Mens jeg hadde H200 kjøpte jeg en Parasound NC2250 for å teste. Og H200 ble jo fort som en 50 watter i forhold.
Men når jeg prøvde H200 sin pre og NC2250 som effekt fikk jeg en match jeg aldri har vært i nærheten av å treffe så godt på.
En kamerat som også hørte dette mener også at det er den beste matchen han noen gang har opplevd.
Så en Hegel pre og en NC2250 kunne kanskje vært noe? Dog ikke integrert da men.
 

espen-hj

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.08.2010
Innlegg
93
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
T+A Powerplant Balanced er ein meget god integrert, og til prisen på rett over 20 000kr er den ett røverkjøp i mine øyner.
Oppo 105 fungerer fint som både dac og pre, så effektforsterker kan også vurderes. Lykke til med jakten :)
 

jorwed_

Audio Arkeologen
Ble medlem
04.09.2012
Innlegg
10.842
Antall liker
17.346
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
97
Hegel 200 er en gnitrende god forsterker og kan anbefales. Så denon en liten dac ved siden av, så er du i gang. Ser at prisene er sunket såpass den siste tiden, at denne komboen kommer på maks 10.500,- avhengig av hvilken dac. I tillegg så ser sen kul ut :)
 

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
1.242
Antall liker
488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Hegel 200 er en gnitrende god forsterker og kan anbefales. Så denon en liten dac ved siden av, så er du i gang. Ser at prisene er sunket såpass den siste tiden, at denne komboen kommer på maks 10.500,- avhengig av hvilken dac. I tillegg så ser sen kul ut :)
Hva matcher du H200 med?
 

jorwed_

Audio Arkeologen
Ble medlem
04.09.2012
Innlegg
10.842
Antall liker
17.346
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
97
Hegel 200 er en gnitrende god forsterker og kan anbefales. Så denon en liten dac ved siden av, så er du i gang. Ser at prisene er sunket såpass den siste tiden, at denne komboen kommer på maks 10.500,- avhengig av hvilken dac. I tillegg så ser sen kul ut :)
Hva matcher du H200 med?
Den stod med noen Sonus Faber Grand Piano Domus. Og det gjorde den med stil :) I dag har jeg JBL 4312, men ikke lenger Hegel :)
Men kjøper gjerne en h200 igjen!
Jorwed
 
Sist redigert:

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
hvem forhandler yamaha i norge?
Bergen Musikk Handel selger også Yamaha,og de lokker med gratis frakt.Var i kontakt med de i går,og de kunne fortelle at de snart venter inn den nye AS 2100.

mvh.s,
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Har hatt et stort knippe integrerte innom i hus, blant annet bladelius, primare, hegel, AVI, consonance, Yamaha, Audio analogue, +++
Men endte til slutt opp med Rega, og da sluttet jakten for min del ihvertfall. Har levd med rega i 3 år nå, og var kjempefornøyd fra første tone. Og blir bare mer og mer fornøyd med tiden. Bra lyd som har vokst seg bedre med tiden.
Om det blir en god match med høyttalerne dine tør jeg ikke si.
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
Den nye Rega Elecit-R er nok en fabelaktig forsterker.Hadde jeg ikke hatt så tungdrevne høyttalere,ville den stått øverst på lista mi.Har tidligere hatt et komplett anlegg fra Rega,Planar 2,Mira,og Planet 1.Kjøpte det anlegget i '99.Platespilleren og cd-spilleren står fortsatt i skapet her,og jeg har planer om å fikse de opp med tiden.

mvh. s,
 

mikweb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.01.2006
Innlegg
108
Antall liker
11
Sted
Gjøvik
Har hatt et stort knippe integrerte innom i hus, blant annet bladelius, primare, hegel, AVI, consonance, Yamaha, Audio analogue, +++
Men endte til slutt opp med Rega, og da sluttet jakten for min del ihvertfall. Har levd med rega i 3 år nå, og var kjempefornøyd fra første tone. Og blir bare mer og mer fornøyd med tiden. Bra lyd som har vokst seg bedre med tiden.
Om det blir en god match med høyttalerne dine tør jeg ikke si.
Hvilken Rega?
 

roeng2

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2012
Innlegg
4.331
Antall liker
5.790
Sted
Møre & Romsdal
Torget vurderinger
8
Har du forsøkt Krell forsterkere Kav 400xi eller S300i.Jeg har selv hatt 400xi og denne gjorde seg ikke bort. Var koblett opp på en EC emc1 up og Audio Physic Skorpio. Disse kommer for salg til tid og annen og ligger vel på mellom 10.000,-0og 15.000,-
 

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
Ble medlem
20.11.2004
Innlegg
3.602
Antall liker
3.948
Sted
Stockholm/Västerås
Torget vurderinger
2
Har du forsøkt Krell forsterkere Kav 400xi eller S300i.Jeg har selv hatt 400xi og denne gjorde seg ikke bort. Var koblett opp på en EC emc1 up og Audio Physic Skorpio. Disse kommer for salg til tid og annen og ligger vel på mellom 10.000,-0og 15.000,-
Krell 400xi är i min mening väldigt anemiskt och odynamisk, bättre med S300i.
 

roeng2

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2012
Innlegg
4.331
Antall liker
5.790
Sted
Møre & Romsdal
Torget vurderinger
8
Har du forsøkt Krell forsterkere Kav 400xi eller S300i.Jeg har selv hatt 400xi og denne gjorde seg ikke bort. Var koblett opp på en EC emc1 up og Audio Physic Skorpio. Disse kommer for salg til tid og annen og ligger vel på mellom 10.000,-0og 15.000,-
Krell 400xi är i min mening väldigt anemiskt och odynamisk, bättre med S300i.
Dette beror vel litt på hva den er koblet opp i mot. Jeg har ikke hørt på S300i, så kan gått være at denne er bedre en 400xi.
 
U

Utgatt24668

Gjest
T+A Powerplant Balanced er ein meget god integrert, og til prisen på rett over 20 000kr er den ett røverkjøp i mine øyner.
Oppo 105 fungerer fint som både dac og pre, så effektforsterker kan også vurderes. Lykke til med jakten :)
T+A powerplant er meget oppløst i lyden, og spesielt ift. prisklasse. Den er derimot litt kald i lyden og minner for mye om Hegel i mine øyne. T+A er nok mer aktuelt i litt høyere prisklasser. Jeg har hørt få forsterkere som lyder så Hi-Fi og på samme tid musikalske som T+A (de har bla. en helt nydelig rørforsterker), men PowerPlant falt ikke helt i smak. Akkurat som Hegel vil jeg tro at den lyder bedre på høyttalere som til en viss grad farger lyden, som f.eks. Sonus Faber.
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
216
Sted
Alltid lofotværing
Det er mange som hopper bukk over Densen. Ja,ja... ser at det nevnes flere som nettopp Densen glatt "parkerer", f.eks. Bladelius, Hege etc. Jeg har også prøvd Electrocompaniets Eci 5 Mk II, men det skal i rettfedighetens navn sies at akkurat den ikke var "innkjørt". Jeg anbefaler deg å lytte på en Densen før du bestemmer deg. Ikke så ofte å finne brukt, men det har sikkert en grunn..:cool:
 

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Innlegg
1.453
Antall liker
1.121
Når det først er snakk om Hegel, hvorfor H200 som ikke er i nærheten av H160? Litt mindre power men en rågod forsterker.
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Har hatt et stort knippe integrerte innom i hus, blant annet bladelius, primare, hegel, AVI, consonance, Yamaha, Audio analogue, +++
Men endte til slutt opp med Rega, og da sluttet jakten for min del ihvertfall. Har levd med rega i 3 år nå, og var kjempefornøyd fra første tone. Og blir bare mer og mer fornøyd med tiden. Bra lyd som har vokst seg bedre med tiden.
Om det blir en god match med høyttalerne dine tør jeg ikke si.
Hvilken Rega?
Mira3. Parret med Rega RS 5.
 

mikweb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.01.2006
Innlegg
108
Antall liker
11
Sted
Gjøvik
Den nye Rega Elecit-R er nok en fabelaktig forsterker.Hadde jeg ikke hatt så tungdrevne høyttalere,ville den stått øverst på lista mi.Har tidligere hatt et komplett anlegg fra Rega,Planar 2,Mira,og Planet 1.Kjøpte det anlegget i '99.Platespilleren og cd-spilleren står fortsatt i skapet her,og jeg har planer om å fikse de opp med tiden.

mvh. s,
hva tror du om Rega Elecit-R til amphion xenon?
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.684
Antall liker
2.286
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Jeg bruker T + A Powerplant Balanced sammen med Oppo 105D, Ayre CX7-eMP og Audio Physic Tempo VI. Foreløpig er det bare høyttalerne som er spilt inn, de har jeg hatt noen år, men jeg er fornøyd med lyden så langt.
 
U

Utgatt24668

Gjest
Jeg bruker T + A Powerplant Balanced sammen med Oppo 105D, Ayre CX7-eMP og Audio Physic Tempo VI. Foreløpig er det bare høyttalerne som er spilt inn, de har jeg hatt noen år, men jeg er fornøyd med lyden så langt.

Hvordan vil du beskrive endringene i lyden etter at du anskaffet deg PowerPlant? Jeg likte den ikke så bra på Martin Logan, men det betyr ikke at den ikke matcher med AF for å si det åpenbare :) Det som er interessant med T+A for min del er at jeg ikke helt klarer å definere dem men en felles signaturlyd. De lyder veldig forskjellig, selv om at alle er meget "hi-fi" og sannsynligvis mye produkter for pengene.
 

mkfeigum

Medlem
Ble medlem
09.10.2006
Innlegg
49
Antall liker
21
Sted
Sogndal, Sogn og Fjordane
Torget vurderinger
1
Har veldig god erfaring med densen! Har hatt både hegel h200 og advantage thor, og vil påstå at densen er vel verdt å kikke nærmere på! B 130+ skulle vel være innenfor prisleie trur eg! Hender at det finnes demoeksemplar på Oslo Hificenter ;)
Lykke til!
 
Topp Bunn