Forsterkere Hvilken integrert?

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.691
Antall liker
2.294
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
I og med at jeg har skiftet alt utenom høyttalerne så er det vanskelig å gi noe eksakt svar på spørsmålet ditt. Men det fungerer bra til den musikken jeg hører på, mest akustisk jazz, og det kona hører på, opera. God oppløsning i diskant og mellomtone og nok bass, vi bor i blokk.
 

Hæææ

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.09.2014
Innlegg
143
Antall liker
70
Regas forsterkere er gode men ser kanskje litt små og stusselige ut men ikke la deg lure,de kan spille fantastisk flott parret med rette høyttalere.
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
Den nye Rega Elecit-R er nok en fabelaktig forsterker.Hadde jeg ikke hatt så tungdrevne høyttalere,ville den stått øverst på lista mi.Har tidligere hatt et komplett anlegg fra Rega,Planar 2,Mira,og Planet 1.Kjøpte det anlegget i '99.Platespilleren og cd-spilleren står fortsatt i skapet her,og jeg har planer om å fikse de opp med tiden.

mvh. s,
hva tror du om Rega Elecit-R til amphion xenon?
Jeg har ikke hørt denne nye modellen til Rega.Har bare lest testene i What hifi?,Watt og Lyd & Bilde.Den kan kanskje virke litt puslete ut,men jeg liker faktisk designet.Har dessverre heller intet kjennskap til Amphion Xenon,så jeg kan ikke uttale meg om den kombo'en.For å blande meg litt inn i diskusjonen;tror dere denne Rega-forstekeren kan passe til mine Dynaudio Focus 260 ?

mvh. s,
 

rarhjerne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2014
Innlegg
318
Antall liker
96
Sted
Levanger
Torget vurderinger
2
Dali Helicon meets T+A Powerplant

T+A Powerplant Balanced er ein meget god integrert, og til prisen på rett over 20 000kr er den ett røverkjøp i mine øyner.
Oppo 105 fungerer fint som både dac og pre, så effektforsterker kan også vurderes. Lykke til med jakten :)
T+A powerplant er meget oppløst i lyden, og spesielt ift. prisklasse. Den er derimot litt kald i lyden og minner for mye om Hegel i mine øyne. T+A er nok mer aktuelt i litt høyere prisklasser. Jeg har hørt få forsterkere som lyder så Hi-Fi og på samme tid musikalske som T+A (de har bla. en helt nydelig rørforsterker), men PowerPlant falt ikke helt i smak. Akkurat som Hegel vil jeg tro at den lyder bedre på høyttalere som til en viss grad farger lyden, som f.eks. Sonus Faber.
Jeg kjører t+a powerplant på Dali helicon 400 mk2,kjøpte forsterker ny for ca 3 uker siden å så langt er jeg strålende fornøyd,blir sikkert bare bedre å bedre :)
 

mediakjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.11.2010
Innlegg
1.885
Antall liker
663
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
T+A Powerplant Balanced er ein meget god integrert, og til prisen på rett over 20 000kr er den ett røverkjøp i mine øyner.
Oppo 105 fungerer fint som både dac og pre, så effektforsterker kan også vurderes. Lykke til med jakten :)
T+A powerplant er meget oppløst i lyden, og spesielt ift. prisklasse. Den er derimot litt kald i lyden og minner for mye om Hegel i mine øyne. T+A er nok mer aktuelt i litt høyere prisklasser. Jeg har hørt få forsterkere som lyder så Hi-Fi og på samme tid musikalske som T+A (de har bla. en helt nydelig rørforsterker), men PowerPlant falt ikke helt i smak. Akkurat som Hegel vil jeg tro at den lyder bedre på høyttalere som til en viss grad farger lyden, som f.eks. Sonus Faber.
T+A.spiller glimrende på audio monitor.
 

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.035
Antall liker
406
Torget vurderinger
7
Jeg ser du har fått forslag på mange forskjellige forsterkere og for å gjøre deg ennå mer forvirret kommer jeg med et forslag til??????
Jeg hadde for en del år siden Amphion Argon2 og brukte til disse en Roksan Caspian M-serie forsterker. Dette var ihvertfall en meget god match hos meg.
 

brole

Medlem
Ble medlem
23.06.2015
Innlegg
7
Antall liker
1
Sted
Bodø
Kjøpte min as 2100 fra Stereofil.Oppgraderte fra Rega Brio R.
 
Topp Bunn