Hvilken harddisk låter best?

Status
Stengt for ytterligere svar.

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Kjøpte siste TAS i går og de skriver at musikk klart låter best streamet fra en PC kontra spilling i CD-drivverk. Hadde vært interessant her om noen har testest med forskjellige harddisker. Personlig bruker jeg Samsung HD500LJ 500GB som i mitt anlegg gir et mye bedre stereoperspektiv enn min gamle WD disk på 80GB. Har også erstattet powerkabelen på serveren med en av de dyre Wireworld kablene og det førte til klart bedre mellomtonegjengivelse.

Med ironisk hilsen,
OS

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Best erfaring med maxtor, spesielt etter at jeg kledd'n inn i bitumen, og satte den på vibrapods. Dette gjelder både inter'n disk og ekster'n backupdisk.

PK

Dr.Evil

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.10.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
2
....jeg har hørt at WD sine store sata II disker (>500gb), er svært detaljerte i mellomtonen, men bassen er middelmådig....

De dårligste er Raptor diskene, på alt faktisk! ;D ;D

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.655
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg husker da diskvolumene kunne tas ut.

Tenk hvilke muligheter for tweaking! Linolje på diskene, alt var mulig!

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
427
Sted
Friedrichstadt
Det virker som min Corsair 7 Gb flashdrive gir meg et mindre støygulv, men har ennå ikke sammenlignet med min gamle Hitachi 7200 RPM 8 MB cache hd.

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Det dyreste er selfvølgelig best!! ::) Dvs Apples originalmonterte!!!!

;) ;D ;D

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Antall liker
0
Låter minst hadde jeg skjønt - enkelte støyer ganske mye.
Det beste er å ha dem i en NAS server, og helst langt unna lytterommet.
Bruk Ethernet kabel eller wireless for å overføre innholdet til avspillingsenhet.
Ingen forskjell på musikken -- det viktige er å få datafilen over til en avspillingsenhet som kan "oversette" denne for bruk i anlegget.

Jeg er meget fornøyd med mine 500GB Hitachi harddisker, i en ReadyNAS+ server.

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Antall liker
1.395
Sted
'
Her er det selvfølgelig (N)OS, som i alle andre sammenhenger, som teller! Skal jeg virkelig nyte musikkfiler pleier jeg å lagre dem på MicroVax-en min. Det gir en ekstra blå dimensjon til musikken.

Før i tiden hadde jeg denne public tilgjengelig på nettet for personen som følte for å leke seg i VMS, men det ble etter hvert alt for mange meldinger i alertloggen, så jeg koblet den fra.

Er hun ikke vakker der hun står, jeg ville faktisk dristet meg til å si litt småsexy med egne kabinett for disker, tapestasjon og amber monokrom skjerm.

Jan E Veiset

Dr.Evil

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.10.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
2
jane skrev:
Her er det selvfølgelig (N)OS, som i alle andre sammenhenger, som teller! Skal jeg virkelig nyte musikkfiler pleier jeg å lagre dem på MicroVax-en min. Det gir en ekstra blå dimensjon til musikken.

Før i tiden hadde jeg denne public tilgjengelig på nettet for personen som følte for å leke seg i VMS, men det ble etter hvert alt for mange meldinger i alertloggen, så jeg koblet den fra.

Er hun ikke vakker der hun står, jeg ville faktisk dristet meg til å si litt småsexy med egne kabinett for disker, tapestasjon og amber monokrom skjerm.

Jan E Veiset
Jo, jeg kan være enig med deg. Hun er ganske småsneisen, ganske bred over skuldrene synes jeg. Ser empatisk ut! Det er helt sikkert mulig å smøre henne inn med linolje ;D

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Får litt "LP"-feeling når jeg ser det teknisk museum-utstyret ditt Jane... :(

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.161
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Ingenting mot lyden du får av en low-noise musikkasett i commodoren... ;D

Men tilbake til topic; velg en harddisk som varer...flere merker har levert svært upålitelige HDD de siste par år...
WD har vært mest stabilt hos meg. RIP Seagate, Samsung, Maxtor...

Arne K

B

BjornE

Gjest
Sjekk fabrikantens garanti, dette varierer fra 2 til 5 år. Kjøpte akkurat to WD Studioline 1Tb. Disse hadde 5 års fabrikant garanti.

Aubi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2007
Antall liker
1
Ønsket om å høre forskjell er nok sterkt nok til at de rette folkene vil høre forskjell på dette området også.

For min egen del er tanken om å ta bort de kvalitetsmessige variablene i store deler av kjeden svært gledelig. For andre som aldri kan få nok "tweak" muligheter, så vil harddisk basert musikk være mindre fristende.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.655
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
jane skrev:

Jan E Veiset
Er det en MV 2000? I et tidligere liv som IT-sjef har jeg vært med og kjøpt ganske mange sånne. Verden gikk nedover da VMS ble erstattet av diverse MS produkter.....

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
dette er off topic, få den flytta dit!

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
ivar skrev:
dette er off topic, få den flytta dit!
Åh nei du. Og om ikke lenge får vi 'high-end' NAS bokser, med livsdejavuende lyd og ørene tutet fulle av fjernt føleri og salgfjas. Mark my words.

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
vi HAR high end nas-bokser, din tøddel! :)
Ørene mine er derimot tutet fulle av low end filservere og annet fjadderi fra ymse dataparties.
Nå derimot, står filservern sammen med frysern, de konkurrerer om hvem som greier å suse mest...
Hva jeg skal med de 2 terabytene lagring på 10 disker er meg totalt ufattelig...
Gikk jeg lei av data for noen år siden? JA

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.334
Sted
Nadadouro, Portugal
Er du gal ?? I et trådløst oppsett har selv den minste detalj betydning. Alt fra HD til tapeten på veggen har betydning.
Har aldrig hatt så god lys som etter jeg skiftet til helmat veggmaling, virker som om det trådløse funker mye bedre da. Mye mindre refleksjoner.

Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn