Hvilken høyttaler er dette?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Om du vil regne kabinett ut i liter (indvendige mål), så er det
    høyde (cm) X bredde (cm) X dybde (cm) dividert med 1000 :)
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.311
    Disse ser DIY ut, men høyttalerfabrikken DNH på Sørlandet produserte mange ulike slike løsninger tidligere.
    DNH produserer elementer. Kassene tar andre seg av. Er ikke mye DIY over DNH.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.795
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    DNH har ( hadde i alle fall) et svært godt rykte i PA - som i public address, - ikke konsert PA.... på 90-tallet vant de en kontrakt med London Underground, nettopp på lydkvalitet..
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    DNH produserer elementer. Kassene tar andre seg av. Er ikke mye DIY over DNH.
    Legg merke til at jeg skrev produserte :) .
    I "gamle" dager mener jeg de også produserte kabinetter. Om ikke annet så leverte de ihvertfall komplette høyttalere, og ikke kun elementer.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.795
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    " DNH is founded shortly after the 2nd World War, by three Norwegian sailors. Even then, the company managed to adapt to new developments in the market and worldwide regulations as soon as possible. For example, DNH produced the first explosion proof loud speaker. This was in 1962. Furthermore, they produced variants resistant to heat, vibration, a constant spray of salt water and fumes of chemicals..... "
     

    indianeren

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2012
    Innlegg
    112
    Antall liker
    24
    Sted
    Melbu
    Artige høyttalerelementer! Jeg liker ikke helt når ringene er blitt så brune som de der ser ut. Er det skum eller tekstil? Kjenn på dem om ringene er blitt stive. Min ringe erfaring tilsier at tekstilringer blir steinharde med årene, akkurat som skumringer morkner. Kun gummi som holder i lengden. Heldig vis blir elementene perfekte etter rekoning :D(y)
     

    trondam

    Medlem
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    17
    Antall liker
    7
    Artige høyttalerelementer! Jeg liker ikke helt når ringene er blitt så brune som de der ser ut. Er det skum eller tekstil? Kjenn på dem om ringene er blitt stive. Min ringe erfaring tilsier at tekstilringer blir steinharde med årene, akkurat som skumringer morkner. Kun gummi som holder i lengden. Heldig vis blir elementene perfekte etter rekoning :D(y)
    Hei, beklager sent svar, men jeg sjekket dem nå og dem var bløte og fine. Trykket ned med fingeren og dem føltes veldig elastiske og gode ut og dem fant tilbake til formen sin igjen med en gang.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn