Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • brunBar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.08.2021
    Innlegg
    665
    Antall liker
    693
    Sted
    Rogaland
    Blade Runner (2017)
    Blade_Runner_2049_poster.png

    Så den på Netflix. Her angrer jeg litt på at den ble ikke ble sett på et mer dedikert hjemmekino anlegg. Det visuelle og lyden fortjener mer enn hva en gjennomsnittlig 65" tv kan tilby.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.031
    Antall liker
    8.246
    Torget vurderinger
    1
    Den har fått jævlig dårlig kritikk. Tror ikke jeg vil se den. Har vel floppet også...
     
    Sist redigert:

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.031
    Antall liker
    8.246
    Torget vurderinger
    1
    Så nettopp denne. Severdig spagettiwestern med Lee Van Cleef i hovedrollen. Flott regi av Sergio Sollima og flott billedkvalitet. Konsis i fortellerstilen, og ikke så langdryg og dvelende som Sergio Leone på sitt verste....


    71xYRlpeqfL.__AC_SX300_SY300_QL70_ML2_.jpg
     
    Sist redigert:

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Blue Beetle


    Disk 4K
    Dolby Visison og Dolby Atmos


    Emm, DC`s... Iron Man...


    Possitivt overasket, noe kaotisk, humoristisk og mye mindre mørkt en det DC nortmalt sett lager.


    Bilde : Dolby Visison
    Bildet er så og si upåklagelig.

    Lyd : Dolby Atmos
    Veldig bra. MV -15dB og komfertabelt og lytte til.
    Viser muskler når det trengs.



    Spent på om det blir oppfølger på en mere fargerik Dc sti
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.478
    Antall liker
    3.311
    Torget vurderinger
    1
    En A-film
    Interstellar (2014) skiller seg positivt ut i en sjanger, som ellers skjemmes av mange filmer med imponerende CGI, men dårlig story.
    Der de fleste manus blir tynnere, jo lengre unna jorda romskipet kommer, klarer Interstellar å holde seg interessant til siste filmrute.
    Laget før SoMe traff planeten, så det er fortsatt en hvit tobarns-pappa som prøver å redde jorden, og helten sladder romskipet gjennom sorte hull, like lett som han kjører firehjulingen gjennom maisåkeren. Noen lettvintheter her og der, altså, men pytt sann.
    En lang (2t 49m), spektakulær og tankevekkende film, iblandet både litt action, familiedrama og overraskende vendinger. Topp casting med kjente navn foran og bak kamera.
    Gav opp å finne den på streaming, så det ble TV2Play leiefilm til kr 29,-. Apple forlanger 39,-. Anbefales!

    Interstellar.jpg
     
    Sist redigert:

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.072
    Antall liker
    3.065
    Torget vurderinger
    2
    SoMe ( social media ) hadde nok truffet planeten ganske godt i 2014, metoo og woke kanskje ikke like mye.
    Ikke så viktig, det som er viktig å få med seg er at filmen har et fantastisk lydspor med musikk av Hans Zimmer, perfekt for de store følelsene som manes fram. Er man så heldig å ha hovedstaden innenfor rekkevidde kan Interstellar nytes i 70mm analogformat på Cinemateket denne uka.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.512
    Antall liker
    8.058
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    En av ikke veldig mange filmer jeg har kjøpt på disk i 4K. Helt super.
     

    Rallar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.08.2019
    Innlegg
    280
    Antall liker
    659
    Sted
    Hadeland
    En A-film
    Interstellar (2014) skiller seg positivt ut i en sjanger, som ellers skjemmes av mange filmer med imponerende CGI, men dårlig story.
    Der de fleste manus blir tynnere, jo lengre unna jorda romskipet kommer, klarer Interstellar å holde seg interessant til siste filmrute.
    Laget før SoMe traff planeten, så det er fortsatt en hvit tobarns-pappa som prøver å redde jorden, og helten sladder romskipet gjennom sorte hull, like lett som han kjører firehjulingen gjennom maisåkeren. Noen lettvintheter her og der, altså, men pytt sann.
    En lang (2t 49m), spektakulær og tankevekkende film, iblandet både litt action, familiedrama og overraskende vendinger. Topp casting med kjente navn foran og bak kamera.
    Gav opp å finne den på streaming, så det ble TV2Play leiefilm til kr 29,-. Apple forlanger 39,-. Anbefales!

    Vis vedlegget 973575
    Ligger på Viaplay bare til info.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.722
    Antall liker
    1.951
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Er det for tidlig å starte med julefilmer nå eller hva tenker dere?
    Har lyst til å starte nedtellinga med die hard i dag
     

    007

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2012
    Innlegg
    219
    Antall liker
    631
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Ble denne på kino igår. Fikk litt julestemning, men var ikke helt den gode gamle Andersen
    Screenshot_20231128_222131_Chrome.jpg
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Ble litt skuffet over Tenet - men det er mye bra i filmen - ga den 7/10 på imdb.

    Tror at å se den igjen kan gi litt mer.
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Transformers : Rice of the Beast


    Ser filmen helt til slutten og det eneste jeg kan tenke er WHY !!!! X-over med ... WHYYYYYYYYYYY


    4K disk

    Bilde : Dolby Vision 4K
    Brukbart bilde, mye info/data i en del sener på slutten.



    Lyd : Dolby Atmos
    Var litt nervøs da jeg ikke har sett den før angående Bass/LFE og ting flytter på seg. Men det gikk bra.
    Dyp og bra drag i LFE bassen.
    Kringlyden kjørt med Audessey Flat + Cinema Eq On.
    Ble litt vel tilbaketrukket diskant av det, men meget behagelig og lytte til.


    Action er tilbake på menyen i god Transformers stil.

    De nesten Fucket up serien når de tok livet av B. i starten, takk og lov de feilet... Etter Ironhide...



    Selve filmen er bra kaliber action film !!!

    Men, når det kommer til slutten på filmen... En vis sene (jobbintervjue) der de dropper veien i fremtiden... Der ble jeg skuffet, veldig veldig skuffet :-/
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.390
    Antall liker
    11.126
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Ikke den jeg så sist, men i den gamle klassikeren Eat the Rich er faktisk Shane MacGowan med. Første scene sammen med Lemmy bl.a.


    Elsket den filmen, lurer på om den har tålt tidens tann. Skal se den om igjen snart
     
    Sist redigert:

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Et gjensyn med Extinction (2018) - på Netflix



    En film jeg likte veldig godt første gangen jeg så den - heldigvis hadde jeg glemt "twisten" - å bli gammel har noen fordeler 😁

    Actionscenene er elendig filmet - men ellers er den solid.
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos

    En av årets dårligste filmer for min del. Basert på en sann historie er vanligvis et rødt flagg (fordi det legger lista høyere med tanke på realisme og faktualitet) og jeg burde visst bedre enn å se en film som baserer seg på noe jeg faktisk vet noe om (sim racing). Syltynt plott. Helt utrolig platte karakterer. Racing biten var ekstremt lavmåls, ja rett og slett dårlig, og ja, det inkluderer det at man skjønner man må ta seg noen friheter for å gjøre det hele litt mer underholdende. Kjøre inn 6 sekunder på slutten av en runde når du kjører mot de beste i verden hvor man er heldig om man kjører inn et tidels sekund med den utrolige taktikken som innebærer å.... trykke gassen i bånn.. Herregud så latterlig. Filmen kulminerer til og med i å gjøre et ekstremt latterlig poeng ut av det å avvike fra spillets racing line som en slags genial taktikk som i virkeligheten _INGEN_ sim racere har påslått eller følger i utgangspunktet.

    Den ekte racingen var ikke det fnugg bedre. GT3/4 lignende biler som letter og flyr i en film som baserer seg på hendelser i virkeligheten (edit: dette skjedde faktisk)?? At det å gjentatte ganger kræsje i andre biler så de settes ut av spill liksom er en legitim taktikk som ikke medfører noen straff eller ulemper på toppnivå?? Det hadde ikke en gang flydd i selve sim racingen, langt mindre i ekte løp. Heldigvis unngikk de slike pinligheter når de faktisk dro Le Mans løpet, men da var jeg på nippet til å slå av hele greia.

    I tillegg påstås det at Gran Turismo er den beste racing simulatoren i verden, som i praksis ingen i den virkelige sim racing verden mener. Hele greia fremsto bare som en kunstig reklameplakat for selve spillet.

    Jeg ble pinlig berørt på Orlando Blooms vegne. Den eneste karakteren som får godkjent er David Harbours rolle. Jeg har vanskeligheter med å forstå at denne filmen kan være laget for noen andre enn folk mellom 10 og 18 år som selv har spilt Gran Turismo og synes det at filmen involverer elementer fra dette spillet alene er nok til å se den. Er du ikke i den gruppa så anbefaler jeg virkelig å styre unna.
     
    Sist redigert:

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos

    Jeg og min bedre halvdel ble jaga ut av huset av tenåringen som skulle ha besøk. Måtte finne en film på sparket. Ble sjokkert når jeg så spilletiden og visste ingenting om den før jeg gikk inn. Har hatt mange middelmådige kinoopplevelser i år og hadde egentlig bestemt meg for å ikke dra på kino på lenge.

    Tre og en halv time senere var filmen plutselig ferdig. Kroppen min hadde til og med glemt å bli støl og jævlig som vanlig er ved lengre kinoopphold. Her er det null billige virkemidler. Det vil si null humor i form av comic relief, action sekvenser for actionens skyld eller tilsvarende. All tiden gikk med på karakterdreven utvikling. Høres det utrolig kjedelig ut? Det kan jeg forstå, men jeg anbefaler å se den likevel!

    Et av årets absolutte filmhøydepunkt for min del.

    Når jeg forøvrig så Martin Scorsese mot slutten så gikk det opp mer enn ett lys for min del (y)
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos

    Utrolig skeptisk til denne, og enda mer skeptisk når jeg fyra den i gang og innså at det nærmest var snakk om en parodi. Når jeg imidlertid hadde fått justert forventningene så endte det opp med at jeg og ungene (som heldigvis har arvet fars mørke humor) holdt på å le oss i hjel. Slossekvensene i denne filmen er hysterisk morsomme! Absolutt tommel opp (y)
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.512
    Antall liker
    8.058
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Tre og en halv time senere var filmen plutselig ferdig. Kroppen min hadde til og med glemt å bli støl og jævlig som vanlig er ved lengre kinoopphold. Her er det null billige virkemidler. Det vil si null humor i form av comic relief, action sekvenser for actionens skyld eller tilsvarende. All tiden gikk med på karakterdreven utvikling. Høres det utrolig kjedelig ut? Det kan jeg forstå, men jeg anbefaler å se den likevel!

    Det høres glimrende ut. Jeg hadde tenkt å se den uansett, men enda mer nå!
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.727
    Antall liker
    5.935

    En av årets dårligste filmer for min del. Basert på en sann historie er vanligvis et rødt flagg (fordi det legger lista høyere med tanke på realisme og faktualitet) og jeg burde visst bedre enn å se en film som baserer seg på noe jeg faktisk vet noe om (sim racing). Syltynt plott. Helt utrolig platte karakterer. Racing biten var ekstremt lavmåls, ja rett og slett dårlig, og ja, det inkluderer det at man skjønner man må ta seg noen friheter for å gjøre det hele litt mer underholdende. Kjøre inn 6 sekunder på slutten av en runde når du kjører mot de beste i verden hvor man er heldig om man kjører inn et tidels sekund med den utrolige taktikken som innebærer å.... trykke gassen i bånn.. Herregud så latterlig. Filmen kulminerer til og med i å gjøre et ekstremt latterlig poeng ut av det å avvike fra spillets racing line som en slags genial taktikk som i virkeligheten _INGEN_ sim racere har påslått eller følger i utgangspunktet.

    Den ekte racingen var ikke det fnugg bedre. GT3/4 lignende biler som letter og flyr i en film som baserer seg på hendelser i virkeligheten?? At det å gjentatte ganger kræsje i andre biler så de settes ut av spill liksom er en legitim taktikk som ikke medfører noen straff eller ulemper på toppnivå?? Det hadde ikke en gang flydd i selve sim racingen, langt mindre i ekte løp. Heldigvis unngikk de slike pinligheter når de faktisk dro Le Mans løpet, men da var jeg på nippet til å slå av hele greia.

    I tillegg påstås det at Gran Turismo er den beste racing simulatoren i verden, som i praksis ingen i den virkelige sim racing verden mener. Hele greia fremsto bare som en kunstig reklameplakat for selve spillet.

    Jeg ble pinlig berørt på Orlando Blooms vegne. Den eneste karakteren som får godkjent er David Harbours rolle. Jeg har vanskeligheter med å forstå at denne filmen kan være laget for noen andre enn folk mellom 10 og 18 år som selv har spilt Gran Turismo og synes det at filmen involverer elementer fra dette spillet alene er nok til å se den. Er du ikke i den gruppa så anbefaler jeg virkelig å styre unna.
    Flygingen var vel noe som skjedde i virkeligheten?
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Flygingen var vel noe som skjedde i virkeligheten?
    Jaggu! Trodde hendelsen bare var inspirert av tilsvarende hendelser tidligere med Mark Webber som skyldtes en helt annen type bil med en designfeil! Jeg har aldri sett dette med gt3 før! Beklager den!
     
    Sist redigert:

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.722
    Antall liker
    1.951
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Jeg måtte også søke opp litt etter å ha sett denne filmen, men veldig mye var i tråd med virkeligheten i filmen. Til og med at han må høre på Kenny G for å lade opp før løp
     

    Aerik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.355
    Antall liker
    5.464
    Sted
    Moss
    Har en liten tass som ønsket å se denne, så da blir det sånn :cool:
    Polarekspressen! Tom Hanks spiller hovedrollen og Robert Zemeckis er regissør av denne klassiske julefilmen, animert så vakkert at alt blir helt magisk.

    the_polar_express_4k_ultra_hd_blu-ray_nordic-107575354-.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn