Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Fikk sett et par svenske "klassikere" i helgen:


    Mannen på taket (1976)




    Mannen från Mallorca (1984)

    Begge regissert av Bo Widerberg. Den første er en "Beck"-film basert på en Sjöwall & Wahlöö bok - mens Mannen från Mallorca er basert på boken Grisfesten - skrevet av politi-professoren Leif G.W. Persson.

    Bra greier, holder enda - gode skuespillere også, fint å se Hebbe lelle :)

    Er å finne i HD på Netflix.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.692
    Antall liker
    58.680
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Dette er den komplette avslutningskonserten fra
    Ziggy Stardust-turneen. 1973.
    Lyd og bilde er i stor grad forbedret.
    Det nærmeste du kommer å se en Bowie- konsert nå for tida. Attpåtil i hans kanskje beste periode. Går på utvalgte kinoer nå.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Så siste Mission Impossible-«episode» i går. Same shit, new same wrapping, men jommen lot jeg meg ikke underholde godt i 2 timer og 45 minutter. Til å være film i den sjangeren, så er det kvalitetsfilm. Motorsykkelstuntet synes jeg de fikk litt lite ut av. Der kunne de gjort noe mer spenstig med kameraføringen – jeg får nesten mer sug i magen av å se dronefilmet downhill-sykling på Instagram. Flott norsk natur, da. Å bruke kunstig intelligens som «skurk» er en genistrek. Det er noe mange synes er skummelt for tiden, så det tilfører realisme. Vel, «realisme» :ROFLMAO: You know what I mean.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Sharknado 3: Oh Hell No! (2015)



    Lucas Stevens: One of my computer-modeled scenarios was a large low-pressure cell with multiple sharknadoes. If enough of them merge, the whole storm will start to rotate.
    Nova Clarke: Merging sharknadoes?
    Lucas Stevens: Sharkicane.
    General Gottleib: Can there be such a thing?
    Lucas Stevens: I could be wrong. Bio meteorology is not really an exact science yet.
    Sharkicane :oops: 😄

    Vel, de 2 første var ille - men denne er enda verre. Hvis du har lurt på hva "Cheesy" betyr i filmanmeldelser på imdb - denne filmen gir deg svaret.

    Av Sharknado seriens filmer - 6 tror jeg det er - så scorer denne høyest hos imdb - med hele 4.0.

    Den er elendig, men med et par pils og en GT så er underholdningsfaktoren ganske høy, selv fikk jeg latterkrampe et par ganger og er ganske sliten i lattermuskler 😄

    Mange kjente fjes å se The Hoff, Bo Derek, Tim Russ (Star Trek) osv.

    Vel, jeg har 3 til å huke av listen virker det som - alle er å se på Amazon Prime.
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    764
    Antall liker
    454
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    last ned (6).jpeg

    Tja, hva skal en si. Hadde lave forventninger og de ble innfridd.
    Hvordan de klarte å dra inn to så gode skuespillere i dette er spørsmålet som må besvares.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.782
    Antall liker
    21.683
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ran.
    Ligger en restaurert utgave ute på NRK TV til tirsdag. Obligatorisk.
     
    Sist redigert:

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.512
    Antall liker
    8.054
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Ran.
    Ligger en restaurert utgave ute på NRK TV til tirsdag. Obligatorisk.
    Min aller, ALLER største kino-opplevelse noensinne, tilbake da den ble sluppet. 4K-utgaven anbefales sterkt for de som kjøper film! Kagemusha er en god nr. 2.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    1689962699985.png


    Italiensk film fra 1970. Sist del av filmen trekker ned en litt spesiell men OK film.
    Fikk Oscar for beste uten utenlandske film i 1971.
     
    Sist redigert:

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.072
    Antall liker
    3.063
    Torget vurderinger
    2
    Min aller, ALLER største kino-opplevelse noensinne, tilbake da den ble sluppet. 4K-utgaven anbefales sterkt for de som kjøper film! Kagemusha er en god nr. 2.
    Hiver meg på her. Denne så jeg på Filmteareret i Stortingsagata for de som husker det. Alene, haddde ingen venner som hadde sett (evt. likt Kurosawa.)
    Dagen etter gikk jeg å så den engang til. Da kjente jeg dialogen og kunne konsentrere meg om bildene. Alene da også.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.512
    Antall liker
    8.054
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Så den på samme sted. Også alene og det var ikke akkurat overvettes trengsel i salen. Flott kino, mener jeg å huske, og i det hele en stor opplevelse som sitter meislet i hjernebarken.

    Skulle gjerne sett den dagen etter og kanskje også flere påfølgende dager, men det var dessverre den ene dagen jeg hadde anledning. Pussig nok så var ikke monumentale filmopplevelser gyldig grunn for å søke permisjon.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.692
    Antall liker
    2.294
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    [QUOTE="Minutten, post: 3835435, member: 8779

    Italiensk film fra 1970. Sist del av filmen trekker ned en litt spesiell men OK film.
    Fikk Oscar for beste uten utenlandske film i 1971.
    [/QUOTE]
    En god film og en jeg kan anbefale.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.692
    Antall liker
    2.294
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    RAN har en klassisk og praktfull åpningssekvens , men det har blitt laget bedre utgaver av King Lear.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.512
    Antall liker
    8.054
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Bedre utgaver av King Lear kan nok hende, men for min del var det ca. 0% av beveggrunnlaget bak opplevelsen av filmen.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Ser denne dokumentaren igjen, synd det er ikke er lenge opptak av de fleste artistene. Kan absolutt anbefales for de som ikke har sett/hørt denne.

    pop bd.jpg
     
    Sist redigert:

    Aerik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.353
    Antall liker
    5.463
    Sted
    Moss

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Hører/ser på denne nå, mitt enkle Sonos anlegg har fått støtte for DTS siden sist jeg så/hørte denne. Selv om det er kun lossy så er det ikke noe å diskture lossless PCM 2.0 vs 5.1 lossy. Nesten så man kunne vurdert bedre surround system.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Jeg så at Scream VI kom på Netflix her om dagen, som jeg tenkte å se - men ville ta et gjensyn med de 5 tidligere filmene først, har sett de 4 første i helgen



    Ganske ok å se filmene rett etter hverandre - det er veldig mange koblinger mellom filmene - som man kanskje ellers går glipp av. Jeg liker Scream filmene - de tar ikke seg selv særlig høytidelige - også er det masse referanser hele tiden til andre skrekkfilmer, sjangeren og filmer stort sett.

    Mye fin musikk, f.eks Red Right Hand av Nick Cave and the Bad Seeds:


    Scream franchise

    The song was used in the first three films in the Scream franchise and in the fifth installment of the series, also named Scream, as well as the sixth installment. Scream 4 stands as the only film in the franchise not to feature the song. The original version appeared on the soundtrack album for the first film in 1996, while a remixed version by DJ Spooky appears on the Scream 2 (1997) album.

    Nick Cave recorded another version, sometimes referred to as "Red Right Hand 2", for Scream 3 (2000) and released it on his B-Sides & Rarities (2005) album.

    Får se om jeg rekker å se de 2 neste i kveld.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    ^Fikk med meg en bluray med en av Scream filmene jeg ikke har sett enda fra Nordby senteret på vei hjem for et par dager siden, gleder meg til gjensyn med serien.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Synes de har en del stilige scener - for eksempel i Scream 2 diskuteres det om kvaliteten på oppfølgere - Sequels


    Jeg synes slikt er ganske fornøyelig :D

    I Scream 3 ble det også pratet en del om kvalitetene på siste filmer i en Trilogi 😄
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.247
    Antall liker
    3.492
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Denne. BBC miniserie fra 1999. Meget god og sterk og dessverre lite kjent. Handler om en gjenge engelseke soldater som opplever krigen i Jugoslavia.

    Se den!


     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    764
    Antall liker
    454
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Tja, ikke en film jeg har sett.
    En film jeg har begynt å se på.
    last ned (7).jpeg

    Kun sett første timen (av 3). Om den holder tempo og energi oppe i resten er det en meget god film.
    Fikk ikke sett filmen ferdig da flyselskapet skrudde av mediatjenesten under mellomlanding.
     

    Dalemark

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2018
    Innlegg
    429
    Antall liker
    213
    Sted
    Søgne
    Torget vurderinger
    2
    Bra film.

    Må si jeg ble skuffet over denne. Historien kom vel bra frem men den hadde lite handling. For mye politisk fremtoning og langdrad.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn