Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Alfaer er tøffe, men skjøre. Se på dem feil, så står de😎 Nyere tids mest mislykka Alfa må vel være Brera..coupe som ser ut som ei stasjonsvogn…Var det opp til meg, ble alle stasjonsvogner forbudt ved lov, bytta ut med people carriers og smelta om til ølbokser. Ikveld ser vi Burning Bush her..
     
    Sist redigert:

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.311
    Alfaer er tøffe, men skjøre. Se på dem feil, så står de😎 Nyere tids mest mislykka Alfa må vel være Brera..coupe som ser ut som ei stasjonsvogn…Var det opp til meg, ble alle stasjonsvogner forbudt ved lov, bytta ut med people carriers og smelta om til ølbokser. Ikveld ser vi Burning Bush her..
    Men du er fornøyd med Yaris Versoen din?
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Alfaer er tøffe, men skjøre. Se på dem feil, så står de😎 Nyere tids mest mislykka Alfa må vel være Brera..coupe som ser ut som ei stasjonsvogn…Var det opp til meg, ble alle stasjonsvogner forbudt ved lov, bytta ut med people carriers og smelta om til ølbokser. Ikveld ser vi Burning Bush her..
    En fyr jeg kjenner kjøpte ny Alfa. Måtte 7 turer innom leverandøren før han hadde en stabilt fungerende dynamo. "Slikt må man regne med når man kjøper Alfa Romeo" sa han med et flir. Ikke noe for meg.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Etter hva jeg har hørt, så ble Volvo regnet for å være ganske eksklusive luksusbiler i statene tidligere iallfall.
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.446
    Antall liker
    448
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Godzilla vs Kong



    Ohhh steike :eek:


    En stund siden hjemmekinoen har fått strekke på litt muskler... :D


    En film jeg var i mot med tanke på tittelen.
    Men etter og sett den nå, så er det godkjent på mer en en måte :)



    Bilde : HDR10+ opp til 598 nits
    Bildet er meget bra vil jeg si.
    Bedre en forventet og. Strekker seg ikke langt i fargespektret, som tidligere filmer.


    Lyd : Dolby Atmos
    Å FY FAEN !!!! Her var det liv i lyden :D
    OG FOR ET LIV I BASS/LFE ! ! !
    Kanskje ikke den dypeste bassen, men fy som det leverer :D
    Sett med MV -18dB... Og ørene er passe massert etter filmen :D
    Om du kjøper filmen bare for lyden... forstår jeg det meget godt :D



    Filmen : 4.5
    Bilde : 6+
    Lyd : Referanse !!!! Dial it up to 11, and hold fast :D



    Er veldig fristet og mene dette er det RÅESTE lydsporet lagt på film.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.685
    Antall liker
    2.287
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Explota_explota.jpg


    Denne gikk på RAIuno i kveld. Et makkverk av en film selv for blodfans av Raffaella Carrà. Styr unna.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    The Meg på Blu-ray med Atmos, bassen var litt i slappeste laget .... Ultimaxene fikk ikke strekt på beina engang ... :(
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Godzilla vs Kong



    Ohhh steike :eek:


    En stund siden hjemmekinoen har fått strekke på litt muskler... :D


    En film jeg var i mot med tanke på tittelen.
    Men etter og sett den nå, så er det godkjent på mer en en måte :)



    Bilde : HDR10+ opp til 598 nits
    Bildet er meget bra vil jeg si.
    Bedre en forventet og. Strekker seg ikke langt i fargespektret, som tidligere filmer.


    Lyd : Dolby Atmos
    Å FY FAEN !!!! Her var det liv i lyden :D
    OG FOR ET LIV I BASS/LFE ! ! !
    Kanskje ikke den dypeste bassen, men fy som det leverer :D
    Sett med MV -18dB... Og ørene er passe massert etter filmen :D
    Om du kjøper filmen bare for lyden... forstår jeg det meget godt :D



    Filmen : 4.5
    Bilde : 6+
    Lyd : Referanse !!!! Dial it up to 11, and hold fast :D



    Er veldig fristet og mene dette er det RÅESTE lydsporet lagt på film.
    Tar den rotta på Aquaman også? 😁
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.685
    Antall liker
    2.287
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Jeg så denne filmen om igjen i kveld på RAI3 og den skuffet ikke. 5 Is the Perfect Number - Wikipedia
    Five_e_il_numero_perfetto_xlg.jpg

    Jeg fikk også bekreftet at Toni Servillo er en av de store skuespillerne i dag. Hvis dere ikke har sett noen filmer med ham så gjør det. Dere vil ikke bli skuffet.
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    746
    Antall liker
    439
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    SFN20191122_95628.jpg
    Er nevnt i tråden tidligere.

    Var å såg denne i går på kino.
    Mye bedre film enn det forrige forsøket.

    Synes filmen endra karakter mot slutten når kampen mot "monsteret" startet. Mistet litt av snerten som hadde vært i "gladvolden" fram til det. Tapte seg litt egentlig.

    Men helt klart en film som må ses igjen når den kommer på hjemmemarkedet.
    Bildet på kino var litt kornete, men kan være at det er med vilje? Lyden på kino (ihvertfall i prinsen 2 i trondheim) var ikke noe å skrive hjem om!
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    746
    Antall liker
    439
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    1623402831377.jpeg
    Var å såg denne på kino i forrige uke.
    Var ikke den dårligste i serien.
    Logiske brister anmass, men fornøyelig.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965


    Open Range (2003)

    Hyggelig gjensyn, liker denne western filmen - særlig Robert Duvall som Boss - han er god. Spørs om jeg ikke må ha et gjensyn med Lonesome Dove i vinter, der er Robert fenomenal.
     

    joha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    864
    Antall liker
    461
    Torget vurderinger
    1
    Open Range (2003)

    Hyggelig gjensyn, liker denne western filmen - særlig Robert Duvall som Boss - han er god. Spørs om jeg ikke må ha et gjensyn med Lonesome Dove i vinter, der er Robert fenomenal.
    Helt enig, Duvall er suveren. Lonesome Dove intet unntak. Og så får man jo sett litt av Diane Lane som en bonus ;)
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    431
    Antall liker
    289


    Open Range (2003)

    Hyggelig gjensyn, liker denne western filmen - særlig Robert Duvall som Boss - han er god. Spørs om jeg ikke må ha et gjensyn med Lonesome Dove i vinter, der er Robert fenomenal.
    "Open Range" er en av mine favoritt westernfilmer. Flott natur. Gode skuespillere og et fantastisk manus. Terningkast 6.

    Mvh
    Kjell
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Seven Samurai

    sama.jpg



    1954 - Blu-ray

    Var spent på hvordan en Japansk film fra 1954 ville gjøre seg i dag, men dette var en flott opplevelse. Bilde er bra etter forholdene og selv om lyden er i mono fungerte det veldig bra. Klar og fin tale, og musikken fungerte veldig bra. Åpenbart ikke masse spesial effekter her.

    Filmen varer i 3,5 time - men føles ikke lang. Anbefales

    1500-tallets Japan: En liten japansk landsby blir årlig utsatt for en røverbandes herjinger akkurat idet avlingen er i hus. I fortvilelse forsøker de å leie noen samuraier til forsvar, men de er fattige, og kan bare tilby dem mat for oppdraget. Å finne noen som er villige til å påta seg en slik oppgave er ikke lett, men etter hvert er bøndene heldige og finner en samurai med den rette filosofien, og med hans hjelp klarer de også å hente inn flere hjelpere. Gjennom en oppvisning i smart planlegging og gjennomføring slår de angriperne tilbake. Sluttoppgjøret foregår i høljende regnvær i en kamp på liv og død.

    De syv samuraier er i sin dype forståelse av menneskets vilkår og splittelse blitt beskrevet som en meget humanistisk film. Den hyller fellesskapet såvel som individet og kommer ikke med enkle løsninger. Alt har sin pris, også sivilisasjonen.[12]
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Noe av det beste med Argento IMO, er musikken til "husbandet" hans Goblin, som også laget musikken til Romero's Dawn Of The Dead. Syns Phenomena er ok, sammen med Suspiria, Deep Red, og Opera. Så Simonetti/Goblin på Blå i Oslo for noen år siden, det var ganske kult. :)

     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Flott musikk og filmer ja. Liten tvil om at Devil Doll har latt seg inspirere av Goblin også.
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.196
    Antall liker
    10.360
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Holder den mål i forhold til klassikeren til David Lynch? Den var praktfull.
    Jepp, synes det. Regi og casting fungerte. Ting ser bra ut og. Riktignok er denne filmen todelt, men den første halvparten fungerte bedre enn både Lynch og tv serien(e). Eneste som trekker litt var musikken, den fungerer, men var litt ensformig og anmasende i lengden.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Så den nye Dune på kino. Syns det dugde. Spent på fortsettelsen.

    Håper den er bedre enn boka. En av de dårligste science fiction bøkene jeg har lest. Dårlig skrevet og befolket av utelukkende ufordragelige karakterer
     
    Sist redigert:

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Har lest Dune et par ganger på engelsk, fungerte bra, husker det var litt skriverier når den ble oversatt til norsk rundt år 2000 eller noe - Sand :)

    Nå leser jeg "The Three-Body Problem" av Liu Cixin, er på tredje bok, en fullstendig episk opplevelse, noe av det kuleste Scifi jeg har lest. Dette filmatisert på en bra måte hadde vært fantastisk.

    Er klar for nye Dune, liker det meste Denis Villeneuve har gjort, tror jeg kommer å like denne.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1

    Troer nok det. Har over 1000 science fiction bøker og har lest de fleste.....
    Skikkelig endimensjonale karakterer. The bad guys er virkelig ille og stygge i tillegg, og heltene er nærmest guddommelige.
    Passer nok til en B-film eller en tanketom action.....

    Det er forsåvidt ikke uvanlig at film/TV funker bedre enn bøkene de er basert på. Game of thrones er et godt eksempel. Nå kommer Wheel of time som TV-serie. I likhet med Stephen King klarte ikke jeg å lese mer en 50 sider av første bind før jeg ga opp, men ser frem til serien....
     
    Sist redigert:

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Troer nok det. Har over 1000 science fiction bøker og har lest de fleste.....
    Skikkelig endimensjonale karakterer. The bad guys er virkelig ille og stygge i tillegg, og heltene er nærmest guddommelige.
    Passer nok til en B-film eller en tanketom action.....
    Så kult!!

    Kunne jeg be om en 10 på topp liste over dine favoritter?

    Må vel gå med en liten avsporing? Så jeg kan finne noe interessant å lese :)
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Jepp, synes det. Regi og casting fungerte. Ting ser bra ut og. Riktignok er denne filmen todelt, men den første halvparten fungerte bedre enn både Lynch og tv serien(e). Eneste som trekker litt var musikken, den fungerer, men var litt ensformig og anmasende i lengden.
    Regi og casting absolutt, men for meg var det art direction og lyd som gjorde filmen bra. Arkitekturen både inne og ute, kostymene, romskipene ! ekstra pluss til Rampling, og litt trekk for Aquaman…

    Men hvis man har et fnugg av interesse for Sci-Fi på film er denne obligatorisk:

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn