Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Snakker om Alien.. jeg så Aliens (1986) i går - den lange Special Edition



    Fenomenal!

    Jeg tror jeg har sett Al Matthews - den fargede skuespilleren som spiller Sergeant Apone (Check Those Corners 😁 ) - synge live.

    Var på ferie i Spania i 1991 - da det ble reklamert med at en skuespiller, fra Alien med band, skulle ha konsert ved den lokale restauranten. Jeg tenkte da at det kunne være Yaphet Kotto, når jeg så han - men det lignet ikke. Gikk ut i fra at det bare var tøys. Men han sang bra, så greit nok.

    Her er bilde som jeg knipset den kvelden



    Men så leste jeg om at Al Matthews - fra Aliens - når han døde i 2018 - og at han døde i Spania. Litt googling viste at han levde i Spania deler av livet, rett ved der vi var på ferie - og kunne synge.

    Ligner jo på han også?
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Quentin Tarantino må vel være den beste ever, skjønner at Tommy Wirkola ser opp til gutten
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Så er jeg svak for million dollar baby grand Torino. Tror jeg har sett de 100 ganger
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Das Leben Der Anderen…For å tenke tilbake til en enklere tid..
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Mors Hus…Klassisk norsk..Etterfulgt av Enter The Dragon.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Snakker om Alien.. jeg så Aliens (1986) i går - den lange Special Edition



    Fenomenal!

    Jeg tror jeg har sett Al Matthews - den fargede skuespilleren som spiller Sergeant Apone (Check Those Corners 😁 ) - synge live.

    Var på ferie i Spania i 1991 - da det ble reklamert med at en skuespiller, fra Alien med band, skulle ha konsert ved den lokale restauranten. Jeg tenkte da at det kunne være Yaphet Kotto, når jeg så han - men det lignet ikke. Gikk ut i fra at det bare var tøys. Men han sang bra, så greit nok.

    Her er bilde som jeg knipset den kvelden



    Men så leste jeg om at Al Matthews - fra Aliens - når han døde i 2018 - og at han døde i Spania. Litt googling viste at han levde i Spania deler av livet, rett ved der vi var på ferie - og kunne synge.

    Ligner jo på han også?
    Håper det kommer en 4K UHD release av Aliens og Alien3 snart også.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Skrekkfilm i kveld



    Har sans for denne, lekkert filmet - og fæl og grusom :devilish:

    Familien som sliter har selvsagt 2 Volvo stasjonsvogner 😁

    Judy Collins med "Both Sides Now" som rulletekstlåt passer fint.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985


    The Day of the Jackal (1973)

    Veldig moro å se igjen, fenomenal film.

    Kult å se alle de gamle stilige bilene - litt merkelig - handlingen skal liksom være i 1963, men filmen er laget omtrent 10 år senere og de har ikke gjort stort for å korrigere - så en Ford Capri eller 2 kan spottes osv 😁

    Og alle de franske bilene hadde disse gule pærer i frontlyktene.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.689
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    The Day of the Jackal (1973)

    Veldig moro å se igjen, fenomenal film.

    Kult å se alle de gamle stilige bilene - litt merkelig - handlingen skal liksom være i 1963, men filmen er laget omtrent 10 år senere og de har ikke gjort stort for å korrigere - så en Ford Capri eller 2 kan spottes osv 😁

    Og alle de franske bilene hadde disse gule pærer i frontlyktene.
    Jeg har også kjøpt den og den er vel verdt å se igjen. Arrow har som vanlig gjort en god jobb med restaureringen.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Day Of The Jackal er en av de få filmene der original og remake er like god- courtesy of Bruce Willis & Mike Apted. Gule pærer var standard fransk, det. Og følgelys kom først fra Citroën😎 Tøft å se min egen Chrysler Voyagermodell som getaway car på nittitallet også..montert med polsk mitraljøse baki👍😈 Men så er også den nye filmen innspilt i Canada,, hvor amerikanerne også bygde bilen for det nordamerikanske marked..For Europa ble den bygget i Arnold Schwarzeneggers Graz..
     
    Sist redigert:

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Day Of The Jackal er en av de få filmene der original og remake er like god- courtesy of Bruce Willis & Mike Apted. Gule pærer var standard fransk, det. Og følgelys kom først fra Citroën😎 Tøft å se min egen Chrysler Voyagermodell som getaway car på nittitallet også..montert med polsk mitraljøse baki👍😈 Men så er også den nye filmen innspilt i Canada,, hvor amerikanerne også bygde bilen for det nordamerikanske marked..
    Ja, mener å huske at jeg likte den nyere versjonen også. Får ta en titt på den om ikke så lenge.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.105
    Antall liker
    9.408
    De to filmene har vel strengt tatt veldig lite med hverandre å gjøre. Dessuten når Bruce Willis skuespillevner Edward Fox til omtrent midt på leggen.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.480
    Antall liker
    8.003
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Day of the Jackal like god som originalen..... Jaja.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Nå bør dere huske hvem som virkelig drar den originale filmen opp: Dame Maggie Smith👍 Jeg har begge her, kan velge fritt..
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Originalen får en del plusspoeng av meg pga denne









    Grom lyd også

     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Så The Good Liar nylig. Ganske god, men litt for mange ting som måtte klaffe ... Bra skuespill av Helen Mirren og Ian McKellen.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Superhkm: Jeg har italienere her som langt overgår den Alfaen på lyd. Ellers er Lonsdales beste film fra 1979…Moonraker. Og halvt fransk som han var, ble han også kalt MICHEL..
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Day of the Jackal like god som originalen..... Jaja.
    Remaken har en del åpenbart idiotiske elementer som ødelegger inntrykket. Og den er heller ikke Bruce Willis' beste øyeblikk.... Nå synes jeg ikke originalen var så veldig god heller da.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Siste filmsnurring her er Predator 1 og 2. Helt ok popcornfilm. Den første er kul nok pga Arnold og over the top macho tullball. Den andre prøver å være mer seriøs, men føles i dag litt datert.

    Arnold er kul, det må sies.

    predatornew35.jpg
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.068
    Antall liker
    3.049
    Torget vurderinger
    2
    Superhkm: Jeg har italienere her som langt overgår den Alfaen på lyd. Ellers er Lonsdales beste film fra 1979…Moonraker. Og halvt fransk som han var, ble han også kalt MICHEL..
    Mais bien sur... men det var MrSpock som var opptatt av Alfalyd.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Usikker på om dette passer i denne tråden, men syns bare det var litt artig at i Tyskland, så heter Dr. Strangelove.... Dr. Seltsam.

    Hvis man har sett filmen skjønner man sikkert hvorfor det er litt "artig".

    1629996450104.png
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.656
    Antall liker
    21.458
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ...og til slutt Vera Lynn.

    Her i heimen er vi godt i gang med sesong tre av Harlots. Kjempegøy. Ligger på NRK TV.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.105
    Antall liker
    9.408
    De to filmene har vel strengt tatt veldig lite med hverandre å gjøre. Dessuten når Bruce Willis skuespillevner Edward Fox til omtrent midt på leggen.
    Jeg har lest boken for en mannsalder siden. Jeg har et minne om at Sjakalen plasserte en bombe i bilen til Lebel, med trigger koblet til fjøringen. Sjakalen var vant til myke, franske biler, men Lebel kjørte Jaguar XK120 med stive fjører, dermed ingen kontakt i triggeren. Er det et feilplassert minne?
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.689
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    jabberw.jpg


    Bra restaurert av BFI. Filmen er totalt løk og bør bare sees av Monty Pyton fans. Jeg moret meg og kona lo. Fortsatt god underholdning etter så mange år.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn