Var på Asker kino i kveld og så Eyes Wide Shut. Dette er en del av NFKino sin nye Kinostalgi satsning hvor de tar eldre filmer og setter dem opp til spesialvisninger på kino. Jeg setter iallfall veldig pris på at jeg får muligheten til å se filmer på kino som jeg kanskje bare har sett på tv-skjerm tidligere. Mange filmer treffer helt annerledes. når man ser dem i stort kinoformat, og Eyes Wide Shut er ikke forskjellig fra andre filmer på det området. Det er en film jeg har sett flere ganger, og selv om jeg syns den er fascinerende får jeg liksom aldri helt tak på den eller hva den egentlig handler om. Det finnes forøvrig mange "forklaringer" og konspirasjonsteorier rundt den, litt som det gjør med flere andre av Kubrick sine filmer. Også er noen av scenene med Cruise og litt Kidman ganske cringe å se på, som de kule kidsa sier. Men uansett gøy, og faktisk den første Kubrick filmen jeg noen gang ser på kino. Tommel opp. 
www.nfkino.no
Kinostalgi | Eyes Wide Shut | 11. des | NFkino | Oslo
Den 3. søndag setter vi opp Kubricks erotiske identitetsdrama fra 1999 - Eyes Wide Shut. En klassiker, og kanskje en noe ukonvensjonell "julefilm". Kan det bli