Hvilken film så du sist...SciFi Edition!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.508
    Sted
    Liten by
    1758104261421.png

Jeg har lyst til å starte en ny "hva så du sist". Denne gangen for oss med mer enn middels trang til å se Science Fiction på serie eller film.
    Så kom med forslag, helst på nye filmer og serier, og gjerne med klare meldinger om HVOR man kan se de!

1758104350912.png

Sist redigert:

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.508
    Sted
    Liten by
    Jeg kan begynne, sist serie var Invasion:
    1758104488539.png

OK serie, men begynner å bli litt "rar" mot slutten av siste sesong og moren i serien irriterer meg!
    Severdig.
    Apple TV/Plex :)

DagT

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Antall liker
    3.643
    Sted
    Oslo
    Foundation

I utgangspunktet umulig å lage noe av siden bøkene hopper over århundrer med enormt mange figurer der du sjelden blir mer enn overfladisk kjent med dem. Starten er ganske nær bøkene men så virrer det i alle retninger før det ser ut til å samle seg i tredje sesong.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.508
    Sted
    Liten by
    Foundation

I utgangspunktet umulig å lage noe av siden bøkene hopper over århundrer med enormt mange figurer der du sjelden blir mer enn overfladisk kjent med dem. Starten er ganske nær bøkene men så virrer det i alle retninger før det ser ut til å samle seg i tredje sesong.
    Jeg har sett S1 og S2, så da er det verdt å se S3?

DagT

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Antall liker
    3.643
    Sted
    Oslo
    Det ble bedre da "The Mule" dukket opp :cool: . Jeg har ikke sett siste episode ennå, og frykter at de tværer ut avslutningen nå som de har annonsert sesong 4.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.508
    Sted
    Liten by
    Hva kan man si om Romulus og Earth?
    Jeg liker Alien universet, men mine favoritter er de to første.
    Kan den nye filmen og serien måle seg opp mot dette?
    1758111319806.png

superhkm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Antall liker
    3.691
    Torget vurderinger
    3
    Vis vedlegget 1146729
    Alle burde ha den første som favoritt, jeg ranker 3ern foran 2ern. Så er det litt ned og opp. 4ern er fæl, Prometheus og Covenant ok, men ikke mer.
    Romulus var higschoolversjonen. Den kan du hoppe over.
    Nå følger jeg Earth. Jeg er slett ikke overbevist, men jeg henger på. Hele cybermenneske-problematikken er utvidet og de har kommet opp med noen kreative ( og ekle ) monstere, men viktigst av alt er Wendy som fyller hele skjermen med alt fra naiv sjarme til målrettet, kontant handlig. Supercasting.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.508
    Sted
    Liten by
    Jeg lar meg gjerne sjarmere av sjarmerende kvinner...så Earth må gis en sjanse nå.
    1758113124090.png

Pokker, nå må jeg se 3ern! Husker den nesten ikke nå...

Sist redigert:

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    16.401
    Sted
    Sølvbyen
    Vis vedlegget 1146729
    Jeg falt av litt på Earth og må vel gi den en ny sjanse, og Romulus syns jeg ikke var spennende nok til at jeg orket å følge med gjennom hele filmen. Jeg likte derimot de nyere Prometheus og Covenant godt, og ser dem litt adskilt fra de fire første. Helt annen tone og stemning, men ikke dårlig sci-fi i mine øyne.
    Av de fire første syns jeg den første er selve ur-Alien, men både Aliens og Alien3 er bra og klassikere på hver sin måte. 4 var litt spesiell og må kanskje sees om igjen før jeg bestemmer meg for hvor godt jeg liker den.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.508
    Sted
    Liten by
    Usikker på om dette kalles SciFi? Horror SciFi kanskje? Men uansett...
    Jeg så ferdig tredje sesong av From for noen uker siden og må innrømme at jeg likte serien. Jeg synes skuespillerene gjør en utmerket jobb og selv om det er veldig far fetched, så er det på en måte "troverdig"...sett med litt amerikanske øyne.
    1758182694910.png

Spesielt hovedrolle innehaver Boyd Stevens (spilt av Harold Perrineau) og Victor Kavanaugh (spilt av Scott McCord). De gjør utrolig gode roller.
    Gleder meg til sesong 4 (som er bekreftet) og forhåpentligvis en avslutning. Hater serier som bare maler og maler på det samme.
    Som Lost, som begynte veldig bra, men som ble litt vel mye de siste to sesongene!

Akkurat nå er serien bare å finne på TV2 Play, tror jeg? Ellers må jeg si, Plex.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.508
    Sted
    Liten by
    Alle burde ha den første som favoritt, jeg ranker 3ern foran 2ern. Så er det litt ned og opp. 4ern er fæl, Prometheus og Covenant ok, men ikke mer.
    Romulus var higschoolversjonen. Den kan du hoppe over.
    Nå følger jeg Earth. Jeg er slett ikke overbevist, men jeg henger på. Hele cybermenneske-problematikken er utvidet og de har kommet opp med noen kreative ( og ekle ) monstere, men viktigst av alt er Wendy som fyller hele skjermen med alt fra naiv sjarme til målrettet, kontant handlig. Supercasting.
    Da har jeg bare en episode igjen. Synes faktisk dette var litt forfriskende, bortsett fra at "ungene" irriterer meg :)
    En ny take på det, med nye og faktisk verre vesener.
    1758630653121.png

Denne er veldig fantasifull :)
    1758630756425.png

Disse er bare ekle!

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.508
    Sted
    Liten by
    1759388931266.png

Jeg har ikke lest boken, men jeg har hørt lydboken og den er fantastisk lest av Ray Porter. Anbefaler å høre den FØR filmen med Ryan Gossling i hovedrollen kommer.

Dette handler om en astronaut som blir sendt på et umulig oppdrag og møter et annet romskip på veien. Deretter blir det ganske rart, men Andy Weir klarer å gjøre det både interessant, spennende og humoristisk.

Liker du sci-fi med litt substans, så anbefales denne.
    1759389065296.png

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    11.692
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Har den som e-bok (har ennå til gode å høre en lydbok og det kommer neppe til å endre seg med det første), så den oppfordringen tar jeg.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    11.692
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Kan ikke gi den full pott siden den ble avsluttet før historien skulle vært over fordi inntjening og seertall var under forventning. Men det er jo standard Hollywood.

metallirus

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.12.2017
    Antall liker
    201
    Kan ikke gi den full pott siden den ble avsluttet før historien skulle vært over fordi inntjening og seertall var under forventning. Men det er jo standard Hollywood.
    Det har du jo forsåvidt helt rett i.
    Det gjorde ikke så mye for min del, siden jeg leste bøkene før serien ble laget, og fikk avslutningen der.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    11.692
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Samme her, men det gjorde meg ikke mindre sint av den grunn. Seertallet falt, men serien tjente fremdeles penger, bare ikke nok penger til at det var verdt å kjøre den til dens naturlige ende i blårussens øyne.

Det er jo ikke første, eller femtiende, gang det skjer så nå starter jeg sjelden en serie før den er komplett.

larax

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.04.2006
    Antall liker
    269
    Sted
    Harestua
    Med fare for å bli kjeppjaget ut av denne tråden, fordi serien ikke er ny og jeg ikke aner om den streames noe sted lenger, så er Falling Skies en av mine scifi favoritter. Mange utrolig bra skuespillere og en kjempe story.Det kommer opp både Hbo Max og Prime, når jeg søker, men på Hbo er den ikke og Prime har jeg ikke, så ikke vet jeg. https://www.imdb.com/title/tt1462059/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_in_0_q_falling%20skies

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.508
    Sted
    Liten by
    Ingen kjeppjaging her. Den har jeg ikke fått med meg. Er det avsluttet på en ordentlig måte?

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    11.692
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Den har et definitivt B-serie preg, med et budsjett i andre enden av skalaen fra GoT og sånn, men er absolutt underholdende og verdt å se. Jeg husker ikke helt hvordan den endte, eller om jeg i det hele tatt så den ferdig, men det kan du sikkert google.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.508
    Sted
    Liten by
    Når vi først er inne på dette temaet, kan dere oppgi hvilke serier som faktisk er avsluttet på en OK måte eller gode mini-serier? Alt innenfor Sci-Fi/adventure genren,

Jeg kommer på en som er avsluttet på en OK måte:
    Humans

Elmer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Antall liker
    3.559
    Foundation

Som morrofakta kan nevnes at en bok fra Foundation - serien blei oversatt av Arne Treholt, faktisk mens han satt og ventet på dommen.

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    28.519
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Med fare for å bli kjeppjaget ut av denne tråden, fordi serien ikke er ny og jeg ikke aner om den streames noe sted lenger, så er Falling Skies en av mine scifi favoritter. Mange utrolig bra skuespillere og en kjempe story.Det kommer opp både Hbo Max og Prime, når jeg søker, men på Hbo er den ikke og Prime har jeg ikke, så ikke vet jeg. https://www.imdb.com/title/tt1462059/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_in_0_q_falling%20skies
    Tok den p.g.a. nysgjerrighet 😂
    Fannt den komplette boxen Serie 1-5 på 10 disk BluRay hos iMusic for 339,-
    2 ukers levering, så her blir det litt for de mørke vinterkvelder (y)
    Takk for tips.

larax

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.04.2006
    Antall liker
    269
    Sted
    Harestua
    Tok den p.g.a. nysgjerrighet 😂
    Fannt den komplette boxen Serie 1-5 på 10 disk BluRay hos iMusic for 339,-
    2 ukers levering, så her blir det litt for de mørke vinterkvelder (y)
    Takk for tips.
    Håper du liker den. Jeg vurderer å sette i gang igjen hele serien for tredje gang i helgen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn