Hvilken effektforsterker til Audio Physic Virgo?

dinbilpartner

Medlem
Ble medlem
20.12.2006
Innlegg
9
Antall liker
0
Hei!

Jeg har et par Audio Physic Virgo som jeg i dag driver med en Holfi Integra 88 SE.

Da jeg skal over til surround, ønsker jeg hjelp av dere for å vite hvilket effekt trinn innenfor 10k brukt som vil kunne passe.

Vil Doxa 70 kunne fungere? Densen DM30? Eller må det kraftigere lut til?

Takknemlig for innspill.
 

Solo

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.01.2003
Innlegg
1.011
Antall liker
20
Torget vurderinger
2
Re: Hvilken effektforsterker til Audio Physic Virg

Hei, ville nok valgt noe som var stramt og dynamisk, og det synes jeg ikke doxa er. Har selv erfaringer kun med virgo 3 og de krever ganske mye kraft, hva med en hegel 200 eller noe fra kav serien til krell? kan være at ec120dmb også vil gjøre en grei jobb.
ellers må jeg nesten spørre, hva skal du med surrerundtlyd ???
 

dinbilpartner

Medlem
Ble medlem
20.12.2006
Innlegg
9
Antall liker
0
Re: Hvilken effektforsterker til Audio Physic Virg

Hm. Du har nok sikkert et poeng der. Men jeg synes at filmer blir bedre å se med surround. Og så er jeg ikke den eneste i familien som bestemmer :(.

Er det andre anbefalinger enn Hegel og KAV fra Krell?

Trond

Hei, ville nok valgt noe som var stramt og dynamisk, og det synes jeg ikke doxa er. Har selv erfaringer kun med virgo 3 og de krever ganske mye kraft, hva med en hegel 200 eller noe fra kav serien til krell? kan være at ec120dmb også vil gjøre en grei jobb.
ellers må jeg nesten spørre, hva skal du med surrerundtlyd ???
 
A

Apache

Gjest
Re: Hvilken effektforsterker til Audio Physic Virg

Hvis stramt og dynamisk er løsningen for Virgoene, kan AVI pre- og power være verdt å vurdere.
 

JE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
356
Antall liker
44
Re: Hvilken effektforsterker til Audio Physic Virg

Hva med DP 6 serien? Ble vel mye brukt før.
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.169
Antall liker
6.865
Torget vurderinger
4
Re: Hvilken effektforsterker til Audio Physic Virg

Adyton Cordis 1.6 er kanskje å strekke budsjettstrikken et stykke, innenfor 15k burde den være tilgjengelig og er en perfekt match. På finn.no ser jeg det er et sett Cordis 1.6 / Modus pre til 19k.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.323
Antall liker
16.411
Sted
Østfold
Re: Hvilken effektforsterker til Audio Physic Virg

Av de nevnte ville jeg valgt Hegel, Adyton og Doxa (hmm, de var visst alle norske) og AVI fremfor Densen, EC og Krell. Grunnen er at de førstnevnte har en langt mer kontant og stram spillestil. Jeg vet ikke hva AP bruker til utvikling og prøvelytting, men de har en tendens til å låte bra på denne type forsterkere. Kanskje spesiellt de senere modellene mens de eldre kan være en anelse tammere i bunnen (av de jeg har hørt).
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Re: Hvilken effektforsterker til Audio Physic Virg

Adyton Cordis 1.6 er kanskje å strekke budsjettstrikken et stykke, innenfor 15k burde den være tilgjengelig og er en perfekt match. På finn.no ser jeg det er et sett Cordis 1.6 / Modus pre til 19k.
cordis 1.6 skal ikke være noe problem å få kjøpt under 10k, er stort sett det den ligger på, solgte en 1.6 signatur for en stund siden for 9k. Tror forsjåvitt ikke det er så mange effektrinn under 10k som er bedre enn denne.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Re: Hvilken effektforsterker til Audio Physic Virg

Kan god tenke meg at en Cordis er et godt valg ja. Audio Physic og Adyton er en kombinasjon som AP selv brukte mye. F.eks. Operaen.
 
R

Rojoh

Gjest
Re: Hvilken effektforsterker til Audio Physic Virg

Blir litt vrient å anbefale noe konkret da også preamp (i dette tilfelle reciever) vil ha mye å si for klangen. Her bør du nok prøve deg litt frem. Jeg fikk høre Virgo hos en her i byen, og det låt bra med S.A.T. Amplifix - denne er integrert, men med mulighet til å splitte pre/power. Dette er nok nær optimal løsning for deg, ditt behov og budsjett. Doxa vil nok også kunne låte bra, men mye avhenger av match med preamp.

Mvh. Johan
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.169
Antall liker
6.865
Torget vurderinger
4
Re: Hvilken effektforsterker til Audio Physic Virg

cordis 1.6 skal ikke være noe problem å få kjøpt under 10k, er stort sett det den ligger på, solgte en 1.6 signatur for en stund siden for 9k.  Tror forsjåvitt ikke det er så mange effektrinn under 10k som er bedre enn denne.
Da ville i hvertfall ikke jeg vært i tvil...Cordis 1.6 til 9k er intet mindre enn et røverkjøp.
 

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Innlegg
1.690
Antall liker
7
Re: Hvilken effektforsterker til Audio Physic Virg

Hvilken Virgo er det snakk om? Hvis det er ver 2 så bør du i hvertfall ligge unna EC og DP. Har selv fått klart best resultat med ML på disse, men dette er vel kanskje litt utenfor budsjettet.
 

Rob

Medlem
Ble medlem
14.09.2005
Innlegg
22
Antall liker
1
Torget vurderinger
3
Re: Hvilken effektforsterker til Audio Physic Virg

hvis det er Virgo 2 du har, som er litt varm så er Doxa 70 og Doxa 140 et meget godt kjøp. En fantastisk forsterker til prisen
 

Solo

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.01.2003
Innlegg
1.011
Antall liker
20
Torget vurderinger
2
Re: Hvilken effektforsterker til Audio Physic Virg

Blir litt vrient å anbefale noe konkret da også preamp (i dette tilfelle reciever) Jeg fikk høre Virgo hos en her i byen, og det låt bra med S.A.T. Amplifix -
hvis det er virgo 3 du har ville jeg ikke brukt sat, dette blir lyst og pistrete i mine ører, og det er ikke et kompliment:)
 
R

Rojoh

Gjest
Re: Hvilken effektforsterker til Audio Physic Virg

Det var sikkert en eldre modell jeg hørte. (1 eller 2?)

Mvh. Johan
 
Topp Bunn