- Ble medlem
- 01.10.2006
- Antall liker
- 0
Gamle Electrocompaniet var mye god lyd for pengene. ECI3 ny for 9990 f.eks var god lyd for penga.
|
Helt enig. Eksempelvis setter jeg Primare og Dynaudio over EC og B&W basert på egne preferanser. Min nåværende I21 banker vette ut av min tidligere ECI-1, og mine Focus 140 spiller "åh, så vakkert" sammenligning med mine tidligere P6.Jeg tror aldri vi noen gang blir enige om hvilken merke som gir mest for pengene..
Er det P serien som ble produsert samtidig som 800 Matrix serien du snakker om ? P serien var jo en flopp og ble vel aldri annerkjent av andre enn de som solgte de ? Jeg hørte fler av de og mener å huske at de var grusomme.. ?Dynaudio FOCUS 140 spiller i mine ører mye penere og går lavere enn b&w p6 som i tidligere tider fikk mange lovord kastet etter seg. Det jeg har hørt av nyere b&w viderefører mye av det lydbildet p6 produserte og det er rimelig klart for meg at Dynaudio på mange måter er generelt bedre enn b&W sett i forhold til hva du betaler.
Nå kjenner jeg ikke til om de ble laget samtidig som 800 serien, men what hifi, lyd og bilde, osv presenterte mange godord dengang da.Er det P serien som ble produsert samtidig som 800 Matrix serien du snakker om ? P serien var jo en flopp og ble vel aldri annerkjent av andre enn de som solgte de ? Jeg hørte fler av de og mener å huske at de var grusomme.. ?
Hvis du ser bort fra at de vant alt av tester i prisklassen under 10k for 10 år siden så....JohnBender skrev:Er det P serien som ble produsert samtidig som 800 Matrix serien du snakker om ? P serien var jo en flopp og ble vel aldri annerkjent av andre enn de som solgte de ?
La oss si at du kjøper en 2*4m nordost ht-kabel for for 50000 som kostet i butikk 250000 uka før, har du da gjort et røverkjøp???wotg skrev:Mest for pengene får man når man kjøper brukt überhigend. Jeg har inntrykk av at jo mer eksotisk et produkt er, jo høyere er pristapet idet man tar produktet ut av butikken.
Har selv handlet mye på f.eks audiogon og har gjort flere bra kjøp til 1/3 av ny pris.
Ikke akkurat 100% High end alt de har, men jeg vil gjerne nevne Mission og Marantz.omholt skrev:Lurer på hvilke merker som er kjent for å ikke være overpriset, men gir generelt mye for pengene. Tenker først og fremst på merker med high-end egenskaper.
Regner med dere som har fulgt med på hifi en stund, har gjort dere noen meninger om dette. Hadde vært fint å høre for newbies.
Jurassic skrev:Må bare si at jeg føler Responsen gir mye for pengene. Å bytte ut mine nydelige Responser er like sansynlig som at jeg hopper på Moskva Marit i edru tilstand.
Så jeg ikke disse på Bruktbørsen nå nettopp skal jeg tro...? :Jurassic skrev:Må bare si at jeg føler Responsen gir mye for pengene. Å bytte ut mine nydelige Responser er like sansynlig som at jeg hopper på Moskva Marit i edru tilstand.
Dette tyder på at Moskva Marit er nedlagtSaint1111 skrev:Så jeg ikke disse på Bruktbørsen nå nettopp skal jeg tro...? :Jurassic skrev:Må bare si at jeg føler Responsen gir mye for pengene. Å bytte ut mine nydelige Responser er like sansynlig som at jeg hopper på Moskva Marit i edru tilstand.![]()
Ein bør også ha med kriteria som kundeoppfylging, effektivitet og service når ein vurderer kva ein får for pengane.diamond73 skrev:Dette er ett spennende men vanskelig spørsmål.
Det er mange kriterier man bør ta før man kan bombastisk mene noe som helst bla.:
produktmatching
produktkvalitet
rom og akustikk (noen produkter egner seg bedre enn andre rom)
musikksmak
+ ethvert øre evne til å lytte
Det er vel derfor dette forumet preges av like mange meninger som det er medlemmer.
Mitt råd: prøv og feil - men ikke alltid kjøp = LÅN helst først!!![]()
En motstand påvirker ikke signalets fase, kun dets amplitude. Det er elementær elektronikkunnskap.845 skrev:diskantens følsomhed er sænket 8db via en modstand..gæt selv hvorledes impulser påvirkes!!
SVS sine dyreste suber tror jeg absolutt er i high-end klassen. Det sier jeg utifra hva jeg har lest om produktet, og hvor SVS har blir sammnelignet med langt dyrere merker og kommet seirende ut. Det gjelder først og fremst som hjemmekino sub. Som hifi sub er det nok mer diskutabelt, fordi integreringen kan være vrien.roffe skrev:"High end" er et meget upresist begrep som har like mange definisjoner som mennesker som bruker ordet. Fint om du sier litt om hva du legger i det, omholt. Ser du nevner SVS i farten. Definerer du det merket som "High end"? I så fall hvorfor?
Vel. Motstanden i dette tilfellet er vel del av en spenningsdeler, der den andre delen er en RLC ekvivalent. Det påvirker q-faktoren til resonansen.Valentino skrev:En motstand påvirker ikke signalets fase, kun dets amplitude. Det er elementær elektronikkunnskap.845 skrev:diskantens følsomhed er sænket 8db via en modstand..gæt selv hvorledes impulser påvirkes!!
Da legger jeg ovenstående definisjon (min utheving) til grunn for diskusjonen i denne tråden.omholt skrev:Joda, high-end er et upresist begrep men vi snakker i hvert fall om produkter som holder meget høy standard og som er uten store svakheter/mangler. I grunnen ikke noe poeng å definere det utover det, men folk får heller nevne de produktene de selv mener har high-end kvaliteter.
Enig i det.roffe skrev:Har mer tro på å evaluere dette med valuta for pengene for det enkelte produkt enn for et helt merke.
De skrev vel også at Dynavoice F6 spilte til 5000,- også. F6 er et godt eksempel på hvor vanskelig dette med value for money er. De koster for såvidt ikke mye, og mange synes de er helt supre. Jeg synes svakhetene de har er helt uakseptable, så jeg vil være misfornøyd, uansett hvor lite de koster. Kostet de 0 kroner, så er det jo ganske mye for pengene, men jeg ville fremdeles ikke klare å like dem.net2 skrev:Ja når lyd & bilde skriver det, så stemmer det sikkert....