Hvilke høyttalere?

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.433
Antall liker
17.150
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Hva med SF Liuto?
Kan leveres i valnøtt eller piano black.
 

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Innlegg
897
Antall liker
1.007
Torget vurderinger
4
Er det bare jeg som har problemer med hyperlenkene til bildene?


Tenkte jeg skulle legge inn bilder av de kandidatene jeg har slik at dere kan se hvor jeg vil med WAF-faktoren:



Akkurat passe store, vanvittig finish (selv om de ikke er polert høyglans) og kanskje slipper jeg å bruke sub



PMC OB1 er jo ingen skjønnhet, men har muligheten for et godt kjøp. Samtidig er de ganske nette i størrelsen (de er jo tross alt engelske)



Dynaudio'ene er litt i største laget rent fysisk. Jeg har Dynaudio i Volvoen min og det syns jeg låter bra. Selv om finishen er god og designet fint tror jeg størrelsen ødelaegger for WAF'en så tror nok disse ligger sist på rangeringslista for øyeblikket.



Denne er jo bare nydelig rent utseende messig.



Focal er jeg ganske nysgjerrig på. Er litt redd de er for lyse i toppen, men samtidig har jeg elst at den nye Beryliumsdiskanten skal ha temmet noe av dette.



Disse konkurrerer med Cremona'ene på WAF og Marten får jo gode skusmål her på forumet. Prisen på 37900 er ikke avskrekkende den heller. Har booket demo av disse når AudioRoyal får dem inn i slutten av mars og før de sendes til Ld og bilde for test.
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Det MÅ være den styggeste pikken som jeg noen sinne har sett - dæven, æ e sjeleglad for at det ikke er min!! Æ hadde ikke tatt sjangsen på å vise fram nåkka så inngrodd jævlig....:cool:


Derimot høyttalerne på det øverste fotoet, der det står "highendpalace.com"...hva er det? Er det en Sonus-utgave? Kjenner litt "må-ha" følelse, ja!
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.579
Antall liker
2.772
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Hvis SF er aktuelle, bør man ikke glemme å låne et øye og gjerne et par ører til Chario og Opera sine høytalere!

Tror ellers ikke Gradient Revolution vil være så utrolig vanskelig å selge inn mtp WAF. Og som musikkgjengivere kan jeg jo bare gi den sterkeste anbefaling av Gradient!
Du får heller være litt taktisk; vis gjerne bilder av noen svære, bælstygge, men "supergode" OG atskillig dyrere høytalere enn det er realistisk å få inn i heimen. Da blir det gjerne tommelen ned. DERETTER "selger du deg ned"..... DA kan du selge inn Revolution mye lettere.....

mvh
Proffen
 
Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
@VilhelmW: Sonus Faber Cremona i Natural Maple..
 
T

Teip

Gjest
Wife acceptance factor er så mangt..
Øverste foto er av Sonus Faber Cremona.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.579
Antall liker
2.772
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Det MÅ være den styggeste pikken som jeg noen sinne har sett - dæven, æ e sjeleglad for at det ikke er min!! Æ hadde ikke tatt sjangsen på å vise fram nåkka så inngrodd jævlig....:cool:
Det var da som pokker hva folk er villige til å avsløre av merksnodige hobbyer.....:cool:
Vel, not my cup of tea...

mvh
Proffen
 
Topp Bunn