Rojoh skrev:"Lav lyd" er kjennetegnet på at det er snev av dynamikk på plata! Tror du roter fælt nå... :-X Gjelder bare å ha anlegg som takler peakene når man har skrudd nok opp!
Mvh. Johan
Toto MHCP DSD reutgivelsen fra 2004/2005 (jp) låter derimot veldig braf skrev:Toto: The collection (2008)
Styr unna, meget dårlig lyd, og må justere opp 20db, for å få tilnærmet lik lyd som på andre Cd-er ???
Av det jeg har lest på nettet så stemmer det. Legger ved lydfilen til Pamela, den første grafen viser original utgaven, den nederste grafen, MHCP-656f skrev:Det virker som første opplaget på alle CD-ene bare er puttet inn i en "ny" CD boks, og ikke remasteret på noen som helst måte :'( :-[
Jo, det er den. Uten den minste, ringeste tvil. Men det er nok ok å vite hvilke utgivelser av en bestemt skive som låter verre enn de andre, eventuelt hvilken som låter best. Det skal selv jeg innrømme.Anonym skrev:Unnskyld for min ignoranse men er ikke kvaliteten underordnet dersom en liker musikken?
Lydkvalitet i form av dårlig innspilling, sus, støy, ullen lyd, dårlig akustikk etc. kan man leve med, der er musikken det viktigste. Det er ikke noe problem å høre musikk på en sliten bilradio eller dårlig mp3spiller heller, eller på en plastikk reiseradio. Men musikk som er av dårlig kvalitet fordi den er brickwallet, støyende, udynamisk og ødelagt i produksjon og det hele blir en bråkete lydgrøt.. det gjør det svært slitsomt å høre på. Og da kan det være så ille at selv om musikken i seg selv er bra, så er det umulig å høre på mer enn et par minutter av gangen. Da er ikke lenger kvaliteten underordnet.Anonym skrev:Unnskyld for min ignoranse men er ikke kvaliteten underordnet dersom en liker musikken?
Den eneste plata jeg har av de du belyser, så jeg har tatt noen stikkprøver. Jeg synes plata låter ganske så normal til å være en rockeplate. Ikke noe superlyd, men brukbar dynamikk og heller en tanke mot det mørke grunnet at detaljene drukner litt. Synes som lydkvaliteten varierer litt fra spor til spor. Absolutt hørbar den plata synes jeg og absolutt hørt verre.f skrev:Dette kan være re-utgitte(re-issue), eller andre utgivelser, det være seg nye, eller eldre!
Starter med Queens of the Stone Age: Era Vulgaris (2007), håpløst dårlig lyd :'(
Alle plater varierer fra svært dårlig til svært bra lyd. I mitt hode er det naturlig at denne forskjellen ikke forsvinner gjennom HiFi anlegg. At anlegg som avslører denne forskjellen tydelig bare påviser at det er noe galt etter eller annet sted hjemme blir altfor enkel konklusjon for meg. HiFi er langt mer komplisert synes jeg. Det mest avslørende jeg har hørt er med toppmodellen til Monitor Audio. Kunne jo ha vært elektronikken, men fikk inntrykk av de var av den "analytiske" sorten. Det er vel et merke du går god for?Vidar P skrev:Argumentet med "for avslørende" hifi som jeg har hørt i alle år kjøper jeg iallefall ikke, fordi det rimer overhodet ikke med mine akkumulerte opplevelser som audiofil, det eneste som "avsløres" i slike tilfeller er at det er et eller annet galt et eller annet sted.
Og der var auksjonen på ebay (item=230447006507) over for MHCP settet med de syv første platene:mteinum skrev:Toto MHCP DSD reutgivelsen fra 2004/2005 (jp) låter derimot veldig braf skrev:Toto: The collection (2008)
Styr unna, meget dårlig lyd, og må justere opp 20db, for å få tilnærmet lik lyd som på andre Cd-er ???
Jeg har originalen av "The Seventh One" og MHCP (656) utgivelsen, skal prøve å nivå matche disse i audacity og se hvordan det da låter.
Pussig, jeg har ofte tenkt at lyden på Kings Of Leon sine plater lydmessig er et lite/godt hakk over det som er standard innenfor denne genren, altså rock. Videre har jeg tenkt at de, dvs. produsent/lydingeniør har prestert å få til både rufsete og samtidig forholdsvis god lyd, noe som jeg nesten trodde var en selvmotsigelse. Men jeg skal være enig i at Kings Of Leon hadde fortjent enda bedre lydkvalitet, for dette er kongemusikk!f skrev:De fleste/alle Essiental utgivelsene (2X) fra 2002 - 2003. Her er det enkelte unntak!
Deep Purple: Alle utgivelser i digital remastring (de luxe) fra 1998 - 2002. Dårlig lyd :-[ :'(
Foreigner: Alle digitale remastringer fra 2002. Dårlig lyd :-[
Gyllene Tider: Finn fem feil. Kan spilles, med dårlig lyd :'(
Heart: Alle utgivelser, gamle som nye. Dårlig lyd :'(
Steve Hackett: Alle digitale utgivelser fra 2007. Dårlig lyd![]()
Rupert Hine: Alle utgivelser fra 2001 (reissue)
Kaicher Chief: Alle tre utgivelser. Dårlig lyd :'(
Kings of leon: Alle utgivelser, men bra musikk
Mannfred Mann`s Earth Band: Alle digitale remastringer fra 2002 :'( :-[
Midnight Oil: Alle utgivelser på CD![]()
Manic Street Preacher: Alle utgivelser, både orginale og de luxe utgaver ???
Er det sånn å forstå at du har et anlegg til over 200 k? Damn! Og strømkabel som koster mer enn anlegget til broren din?f skrev:Dere har rett begge to, men den største forskjellen, er nok allikevel en pris differanse på anleggene, på "kun" 220,000 N.Kr. i Flinkgutt sin favør
Skyt i vei med feil kjøpene deres, så slipper vi andre å kaste bort mere penger enn nødvendig!
Ps. Den ene strømkabelen her, koster faktisk mere enn hele anlegget hans, det vil også si at ørene (elefant) hans heller ikke er trimmet inn for dr... lyden, som mange gjerne vil prakke på oss vanlige dødlige![]()
Det syntes ikke jeg flinkgutt. Den Cdplaten du sendte til meg var ikke noe fruktfat når det kommer til lyd. Du må sende adr. på nytt så jeg får sendt den tilbake. kopierer inn inntrykket litt redigert da jeg har hørt den et par ganger sidenf skrev:Så klart ikke ;D Noen hundrelapper i ny og ne er ikke skadelig, og man burde jo også ha råd til det!
Bruttern,s stereo anlegg er et Yamaha Pianocraft midi anlegg til ca. 6000 N.Kr., og det er jo også derfor kontrasten blir så stor, men han begynner å få dårlig plass. Det hadde vel hvem som helst, når plutselig en 800 - 900 CD-er dumper uventet inn på stuegulvet! Dette har riktignok vært over en del år, men hvis man regner en snitt pris på 100 N. Kr. pr. CD, så har man jo "kun" kastet 90,000 N. Kr. rett ut av vinduetDet hadde nok vært smartere å ha beholdt platespilleren :-[
Som sagt/spurt tidligere i andre tråder, har vi blitt lurt, vi som hoppet på CD mediumet i sin spede barndom?
Jeg har rett og slett ikke oversikt over hvilke av mine plater som har dårligst lyd. Å lytte meg igjennom samlingen for å finne ut det står jeg gledelig over. Morsommere hadde det vært å rangere de best lydende (dessverre er få av dem blant mine fremste favoritter). Jeg har vel bare muligens noe Yes plater av de du ramser opp. Så da er det ikke mye jeg kan bidra med.f skrev:Da tråden ikke slo noe spesielt godt ann, så legges de resterende CD-ene i platesamlingen, som det anbefales å styre unna!
f skrev:Live: Mental Jewlry (1991)
Throwning cooper (1994)
Secret samadhi (1997)
The distance to here (1999)
Live V (2001)
Er litt usikker på hva produsenten har gjort, i tillegg til å røyke sokka sine!
Det er gitt ut en samleplate med gruppa i 2007, og der er lyden litt bedre, men ikke mye :'(
Musikken er bra, men lyden er som sagt like dårlig, så det blir et slit å høre på denne gruppa![]()
Den kombinasjonen er en god unnskyldning til å gi dem bort. Hvorfor lytte til dårlig lyd for å høre middelmådig musikk?f skrev:Eller kanskje du bare har styrt unna mange av disse artistene/gruppene!
Det er jo ikke bare lydkvaliteten på innspillingen som er dårlig, men rett og slett at mange av artistene/gruppene er middelmådige :-[