Hvilke CD - plater (LP) mener dere vi skal styre unna, pga. dårlig lyd!

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Toto: The collection (2008)

Styr unna, meget dårlig lyd, og må justere opp 20db, for å få tilnærmet lik lyd som på andre Cd-er ???

R

Rojoh

Gjest
"Lav lyd" er kjennetegnet på at det er snev av dynamikk på plata! Tror du roter fælt nå... :-X Gjelder bare å ha anlegg som takler peakene når man har skrudd nok opp!

Mvh. Johan

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Al Stewart: 24 Carrots rerelease i 2007, og nok en dårlig jobb er gjort i fra collector label (edition) :'(

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Rojoh skrev:
"Lav lyd" er kjennetegnet på at det er snev av dynamikk på plata! Tror du roter fælt nå... :-X Gjelder bare å ha anlegg som takler peakene når man har skrudd nok opp!

Mvh. Johan

Nei, det er generelt dårlig lyd på alle CD-ene i boksen!

BurntIsland

Æresmedlem
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
16.083
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
Dårlig musikk; styr unna

god musikk, se på mer enn middels lydkvalitet som en bonus- l

a aldri lydkvalitet hindre deg i å nyte musikk!

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.150
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
f skrev:

Styr unna, meget dårlig lyd, og må justere opp 20db, for å få tilnærmet lik lyd som på andre Cd-er ???
Toto MHCP DSD reutgivelsen fra 2004/2005 (jp) låter derimot veldig bra ;)

Jeg har originalen av "The Seventh One" og MHCP (656) utgivelsen, skal prøve å nivå matche disse i audacity og se hvordan det da låter.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Ok. Det hadde vært meget interresant!

Det virker som første opplaget på alle CD-ene bare er puttet inn i en "ny" CD boks, og ikke remasteret på noen som helst måte :'( :-[

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Peter gabriel: 1
2
3
4

Disse CD-ene er reutgitt i 2002, fra orginal recording remastring, men kan ikke skjønne hva galt som har skjedd på veien?

Disse CD-ene er det så dårlig lyd på, at de faktisk bare samler støv i CD hyllene :-[ :-[ :-[

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.150
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
f skrev:
Det virker som første opplaget på alle CD-ene bare er puttet inn i en "ny" CD boks, og ikke remasteret på noen som helst måte :'( :-[
Av det jeg har lest på nettet så stemmer det. Legger ved lydfilen til Pamela, den første grafen viser original utgaven, den nederste grafen, MHCP-656

Grafer er en ting, hvordan det høres ut en helt annen.

Remasteren har litt mer kropp i mellomtonen, noe som gjør at det fungerer nesten som loudness, diskanten er mer fremtreden - kanskje i overkant. På det lille JohnBlue JB3 anlegget her på PC'en så er det originalen som er vinneren. Men, ja - det må rattes en del opp på volumkontrollen for å få likt lydtrykk mellom disse.

Vedlegg

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Eric Clapton: Complete Clapton (2X) 2007.

Det er skremmende hvor dårlig Cd 1 er på denne "nye" utgivelsen! Cd 2 kan spilles, og har en ganske ok lyd.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.181
Torget vurderinger
4
Unnskyld for min ignoranse men er ikke kvaliteten underordnet dersom en liker musikken?

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Anonym skrev:
Unnskyld for min ignoranse men er ikke kvaliteten underordnet dersom en liker musikken?
Jo, det er den. Uten den minste, ringeste tvil. Men det er nok ok å vite hvilke utgivelser av en bestemt skive som låter verre enn de andre, eventuelt hvilken som låter best. Det skal selv jeg innrømme. :)

G

Gjestemedlem

Gjest
Anonym skrev:
Lydkvalitet i form av dårlig innspilling, sus, støy, ullen lyd, dårlig akustikk etc. kan man leve med, der er musikken det viktigste. Det er ikke noe problem å høre musikk på en sliten bilradio eller dårlig mp3spiller heller, eller på en plastikk reiseradio. Men musikk som er av dårlig kvalitet fordi den er brickwallet, støyende, udynamisk og ødelagt i produksjon og det hele blir en bråkete lydgrøt.. det gjør det svært slitsomt å høre på. Og da kan det være så ille at selv om musikken i seg selv er bra, så er det umulig å høre på mer enn et par minutter av gangen. Da er ikke lenger kvaliteten underordnet.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Placebo: Placebo
Without you I`m nothing

Begge CD-ene er reutgitt i 2002, og har en skikkelig mø... lyd, STYR UNNA :'(

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Live: Mental Jewlry (1991)
Throwning cooper (1994)
Secret samadhi (1997)
The distance to here (1999)
Live V (2001)

Er litt usikker på hva produsenten har gjort, i tillegg til å røyke sokka sine!

Det er gitt ut en samleplate med gruppa i 2007, og der er lyden litt bedre, men ikke mye :'(

Musikken er bra, men lyden er som sagt like dårlig, så det blir et slit å høre på denne gruppa :eek:

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det ser ut som om du har mye plater du synes låter riktig dårlig Flinkgutt. Jeg legger merke til at flere av de er nyere innspillinger også. Istedet for å kassere de, så kunne det kanskje ha vært verdt en tanke om det kan være noe med stereoanlegget eller dets omgivelser som forårsaker at så mange plater er "umulige" å høre på.

Det kan det meget vel være, og det har imo sjelden noe med prislappen på boksene å gjøre.

For å ta meg selv som eksempel; jeg tør vedde mye på at jeg ift deg har et mangedobbelt antall "elendige" lydinnspillinger i hylla (vi snakker tusenvis, jeg er svært interessert i historiske innspillinger av klassisk musikk, dvs ofte innspillinger gjerne gjort hele første halvdel av 1900-tallet).
Men de låter allikevel stort sett attraktivt godt og musikalsk her, gir plenty musikalsk innsikt og lytteglede, også for en audiofil. Svært lyttbart altså, om enn ikke med masse (om noen) hifikvaliteter. Så ofre det en tanke. Bare et forslag.

U

utgatt60135

Gjest
f skrev:
Dette kan være re-utgitte(re-issue), eller andre utgivelser, det være seg nye, eller eldre!

Starter med Queens of the Stone Age: Era Vulgaris (2007), håpløst dårlig lyd :'(
Den eneste plata jeg har av de du belyser, så jeg har tatt noen stikkprøver. Jeg synes plata låter ganske så normal til å være en rockeplate. Ikke noe superlyd, men brukbar dynamikk og heller en tanke mot det mørke grunnet at detaljene drukner litt. Synes som lydkvaliteten varierer litt fra spor til spor. Absolutt hørbar den plata synes jeg og absolutt hørt verre.

Jeg stusser også over at de låter så ille at du ikke kan høre på dem. Focal høyttalere er ikke av de tilgivende merkene, men så lenger man ikke spiller grisehøyt så burde det da gå greit? Meridian eller Chapter er vel ikke kjent på å være for analytiske?

Vidar P: Jeg tror ikke gamle klassiske innspillinger er helt relevant sammenligning med rocke-skiver. Spiller du mye rock? Mye dårlig lyd innen rock, men de bør kunne spilles med tålelig lyd synes jeg.

Enten må man bare akseptere det, eller gå for snillere gjengivelse. Å la være å spille dem synes jeg er en dårlig løsning.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Nei, betraktningene mine er sikkert ikke relevante nok Lyngen. Du får vel heller opplyse oss om hva du synes er så særskilt med mine klassiske historiske innspillinger i forhold til mine rockeinnspillinger. Jeg spiller iallefall alle slags typer plater.

Men jeg har også noen av platene flinkgutt misliker, de låter helt ok her, og det var i bunn og grunn bare et vennlig ment forslag basert på årtier med spilling av både rock og all annen type musikk, så for meg syntes det som relevant nok. Når antallet "uspillbare" plater når et visst nivå, så er det noe galt et eller annet sted.

Argumentet med "for avslørende" hifi som jeg har hørt i alle år kjøper jeg iallefall ikke, fordi det rimer overhodet ikke med mine akkumulerte opplevelser som audiofil, det eneste som "avsløres" i slike tilfeller er at det er et eller annet galt et eller annet sted.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Dette er jo bare de dårlige CD-ene, som er igjen i samlingen, og ja, de spilles ennå 8)

Tråden hadde vel vært kuppet for lenge siden (selv om det allerede er forsøkt, flere ganger), hvis alle de gml. Cd-ene også skulle ha blitt tatt med i en evt. betrakning i denne tråden!

Som sagt mange ganger tidligere, har ikke sansen for første opplaget av de fleste Cd utgivelsene fra 1983 - 1985, men har så klart hørt bra innspillinger fra den tiden også ;)

Så klart Chapter og Meridian er avslørende, det skulle vel bare mangle!

Er enig at mange rocke (hard) Cd-er sliter litt, men hvis man tar en gruppe som Live, som faktisk leverer varene, og har mange melodiøse melodier (omtrent annenhver), så burde lyden ha vært mye bedre, men de spilles jo ennå, så skrivemåten er nok noe mere pessemistisk, enn ørene :)

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Missforstå meg rett Vidar P, så klart de fleste av disse CD-ene kan spilles, de andre er jo allerede fjernet/kastet, eller gitt bort, men det hadde vært så mye bedre, hvis lyden hadde stått i stil med musikken ;D

Er enig med Lyngen at et par melodier på Queen of the stone age Cd-en kan spilles, men den er meget ujevn, både når det gjelder musikk og lydkvalitet!

U

utgatt60135

Gjest
Vidar P skrev:
Argumentet med "for avslørende" hifi som jeg har hørt i alle år kjøper jeg iallefall ikke, fordi det rimer overhodet ikke med mine akkumulerte opplevelser som audiofil, det eneste som "avsløres" i slike tilfeller er at det er et eller annet galt et eller annet sted.
Alle plater varierer fra svært dårlig til svært bra lyd. I mitt hode er det naturlig at denne forskjellen ikke forsvinner gjennom HiFi anlegg. At anlegg som avslører denne forskjellen tydelig bare påviser at det er noe galt etter eller annet sted hjemme blir altfor enkel konklusjon for meg. HiFi er langt mer komplisert synes jeg. Det mest avslørende jeg har hørt er med toppmodellen til Monitor Audio. Kunne jo ha vært elektronikken, men fikk inntrykk av de var av den "analytiske" sorten. Det er vel et merke du går god for?

Men så vil det naturlignok variere veldig fra person til person hvor mye dårlig lyd påvirker musikknytelsen og ikke minst hva som oppfattes som tålelig eller ikke.

Alle på HFS har ulike syn og ingen sitter vel med fasiten alene. Jada, jeg vet jeg er påståelig.

Ingen grunn til å bli sur, Vidar P. Dette er bare en diskusjon med ulike syn. Grunnen til at jeg spurte om rock er at du er veldig aktiv på klassisk sidene, men ser deg sjelden på musikk generelt. Jeg har fått inntrykk av at dårlige tekniske innspillinger innen klassisk ikke er av verste sort om du skjønner. Alså lyd som er litt ubehagelig for øret, ikke bare dårlig. Dårlige innspillinger trenger jo slett ikke å være direkte ubehagelige.

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.150
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
mteinum skrev:
f skrev:

Toto MHCP DSD reutgivelsen fra 2004/2005 (jp) låter derimot veldig bra ;)

Jeg har originalen av "The Seventh One" og MHCP (656) utgivelsen, skal prøve å nivå matche disse i audacity og se hvordan det da låter.
Og der var auksjonen på ebay (item=230447006507) over for MHCP settet med de syv første platene:

Winning bid: US $124.50

Jeg kan klare meg fint med original utgivelsene. Jeg får kanskje gi meg i kast med denne og se med nye øyne om den er bedre enn originalen;

(Jeg er i utgangspunktet svak for gull, glitter, bling og samleobjekter)

;)

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Har handlet de fleste (alle) av gull CD-ene som du har foreslått tidligere, og er enig om at lyden er mye bedre på de fleste av de, men dyre er de :'(

Denne TOTO skiva har gått meg hus forbi?

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Da tråden ikke slo noe spesielt godt ann, så legges de resterende CD-ene i platesamlingen, som det anbefales å styre unna!

AHA: Alle utgitte CD plater av den første utgivelsen!

AC/DC: Black in black (2003) Taken from orginal mastertape. Dårlig lyd :'(

Blondie: Alle digitale remastringer og de luxe utgivelser i 2001. Dårlig lyd :'(

Black Sabbath: Alle de luxe utgivelser i 2004. Dårlig lyd :'(

Phil Collins: Platinum collection (2003) Gamle Cd-er som er puttet inn i en ny boks. Dårlig lyd :'(

Classix Nouveax: Alle tre utgivelser i digital remastring fra 2005. Dårlig lyd :'(

Anne Clark: Tre CD-er av gammel utgivelse utgitt på nytt i en reissiue utgave i 2004. Dårlig lyd :'(

De

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
De fleste/alle Essiental utgivelsene (2X) fra 2002 - 2003. Her er det enkelte unntak!

Deep Purple: Alle utgivelser i digital remastring (de luxe) fra 1998 - 2002. Dårlig lyd :-[ :'(

Foreigner: Alle digitale remastringer fra 2002. Dårlig lyd :-[ :mad:

Gyllene Tider: Finn fem feil. Kan spilles, med dårlig lyd :'(

Heart: Alle utgivelser, gamle som nye. Dårlig lyd :'(

Steve Hackett: Alle digitale utgivelser fra 2007. Dårlig lyd :mad: :mad:

Rupert Hine: Alle utgivelser fra 2001 (reissue)

Kaicher Chief: Alle tre utgivelser. Dårlig lyd :'(

Kings of leon: Alle utgivelser, men bra musikk :mad:

Mannfred Mann`s Earth Band: Alle digitale remastringer fra 2002 :'( :-[

Midnight Oil: Alle utgivelser på CD :( :(

Manic Street Preacher: Alle utgivelser, både orginale og de luxe utgaver ???

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Rod Stewart: Alle digitale utgivelser fra 2000. Dårlig lyd :-[ :-[

Teenage Fanclub: Alle utgivelser ??? ???

Uriah Heep: Alle de luxe utgivelser fra 2004. Dårlig lyd :'( :'(

Yes: Alle de luxe utgivelser fra 2004. Dårlig lyd :-[ :-[

Dette er verstingene som er igjen i CD samlingen, som undertegnede mener er bortkastede penger å kjøpe!

Da er vel også denne tråden død!!!

Lateralus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
58
Torget vurderinger
0
f skrev:
De fleste/alle Essiental utgivelsene (2X) fra 2002 - 2003. Her er det enkelte unntak!

Deep Purple: Alle utgivelser i digital remastring (de luxe) fra 1998 - 2002. Dårlig lyd :-[ :'(
Foreigner: Alle digitale remastringer fra 2002. Dårlig lyd :-[ :mad:
Gyllene Tider: Finn fem feil. Kan spilles, med dårlig lyd :'(
Heart: Alle utgivelser, gamle som nye. Dårlig lyd :'(
Steve Hackett: Alle digitale utgivelser fra 2007. Dårlig lyd :mad: :mad:
Rupert Hine: Alle utgivelser fra 2001 (reissue)
Kaicher Chief: Alle tre utgivelser. Dårlig lyd :'(
Kings of leon: Alle utgivelser, men bra musikk :mad:
Mannfred Mann`s Earth Band: Alle digitale remastringer fra 2002 :'( :-[
Midnight Oil: Alle utgivelser på CD :( :(
Manic Street Preacher: Alle utgivelser, både orginale og de luxe utgaver ???
Pussig, jeg har ofte tenkt at lyden på Kings Of Leon sine plater lydmessig er et lite/godt hakk over det som er standard innenfor denne genren, altså rock. Videre har jeg tenkt at de, dvs. produsent/lydingeniør har prestert å få til både rufsete og samtidig forholdsvis god lyd, noe som jeg nesten trodde var en selvmotsigelse. Men jeg skal være enig i at Kings Of Leon hadde fortjent enda bedre lydkvalitet, for dette er kongemusikk!

Hadde vært interessant å lese hvilke lignende band/plater du mener har god lyd, Flinkgutt.

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
f skrev:
Dere har rett begge to, men den største forskjellen, er nok allikevel en pris differanse på anleggene, på "kun" 220,000 N.Kr. i Flinkgutt sin favør ;)

Skyt i vei med feil kjøpene deres, så slipper vi andre å kaste bort mere penger enn nødvendig!

Ps. Den ene strømkabelen her, koster faktisk mere enn hele anlegget hans, det vil også si at ørene (elefant) hans heller ikke er trimmet inn for dr... lyden, som mange gjerne vil prakke på oss vanlige dødlige :eek:
Er det sånn å forstå at du har et anlegg til over 200 k? Damn! Og strømkabel som koster mer enn anlegget til broren din?

Da tenker jeg, i all min naivitet:

1. Det kan da ikke være noe big deal om du "kaster bort" noen hundrelapper på noen reissues på Rema 1000 (platekompaniet). Da har du rett og slett råd til det ;)
2. Det er bedre å høre på musikk enn kabler :) Få ting låter bedre enn dead moon i ekte mono :)
3. Reagerer litt på at du kritiserer lyden på Kings of Leon platene, men liker musikken. Er bare passe begeistret for Kings of Leon, liker førsteplata godt, men mener så absolutt at lyden der kler musikken svært godt.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
f skrev:
Så klart ikke ;D Noen hundrelapper i ny og ne er ikke skadelig, og man burde jo også ha råd til det!

Bruttern,s stereo anlegg er et Yamaha Pianocraft midi anlegg til ca. 6000 N.Kr., og det er jo også derfor kontrasten blir så stor, men han begynner å få dårlig plass. Det hadde vel hvem som helst, når plutselig en 800 - 900 CD-er dumper uventet inn på stuegulvet! Dette har riktignok vært over en del år, men hvis man regner en snitt pris på 100 N. Kr. pr. CD, så har man jo "kun" kastet 90,000 N. Kr. rett ut av vinduet :mad: Det hadde nok vært smartere å ha beholdt platespilleren :-[

Som sagt/spurt tidligere i andre tråder, har vi blitt lurt, vi som hoppet på CD mediumet i sin spede barndom?
Det syntes ikke jeg flinkgutt. Den Cdplaten du sendte til meg var ikke noe fruktfat når det kommer til lyd. Du må sende adr. på nytt så jeg får sendt den tilbake. kopierer inn inntrykket litt redigert da jeg har hørt den et par ganger siden
"Frankie goes to hollywood - wellcome to the pleasuredom"
har lyttet gjennom Cden et pat ganger nå. et førsteinntrykk. Myk i lyden, lavt innspilt. Noe som ofte er tillfellet med klassiske innspillinger som ikke er komprimert. lite dynamisk spenn, mindre enn forventet sett utifra innspillingsnivået. Generelt varierer plata såpass i forhold til miksing så inntrykket mitt er at det er flere "taper" med i bildet (dette må oppfattes som råsynsing) Pussig måte å mikse en pop-plate på. Vokalen er forholdsvis tilbaketrukket. (det er ikke så vanlig) lyden er generelt ok men får litt inntrykk av at den er kjørt igjennom et filter. må høre mer. har ikke hørt dette er på 20-25 år. Plata musikalsk er ikke så verst. Synd de bruker så mye synt-trommer. det ødelegger litt for meg. Hadde vært morsomt å hørt orginalen fra 1984. Igjen pussig produksjon. Litt grå i toppen (får litt lavoppløsnings vibber) Dette er hørbart men det er noe rart. Som nevnt veldig grå i lyden, lite dynamikk og svært lavt innspilt

U

utgatt60135

Gjest
f skrev:
Da tråden ikke slo noe spesielt godt ann, så legges de resterende CD-ene i platesamlingen, som det anbefales å styre unna!
Jeg har rett og slett ikke oversikt over hvilke av mine plater som har dårligst lyd. Å lytte meg igjennom samlingen for å finne ut det står jeg gledelig over. Morsommere hadde det vært å rangere de best lydende (dessverre er få av dem blant mine fremste favoritter). Jeg har vel bare muligens noe Yes plater av de du ramser opp. Så da er det ikke mye jeg kan bidra med.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Ellers takk 65finger, den CD-en kan du få til odel og eie!

Har kjøpt Frankie Goes To Hollywood (Greatest 2009) i en nyremastret utgave, og der er lyden faktisk meget bra ;D

Har vel en 2000 CD plater som låter bra (akseptabelt), så man skal vel ikke klage 8)

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Noen som vet hva som evt. er gjort med denne Cd-en?

Cd-en det dreier seg om er Rod Stewart: Atlantic Crossing (1977).

Den er utgitt i en De-luxe utgave (2 X) i 2009, og er en reissue utgivelse!

Når man bruker forstørrelseglass på coveret, så vil man oppdage at det står remastret (ikke digitalt), og at den er tatt fra orginaltapen!

Er dette et gammelt opptak, dvs. analogt remastret, eller har de gjort noe mere med lyden?

Det er uansett en plage å høre på dette eksemplaret lydmessig sett, og begynner å lure på om han virkelig har/hadde så dårlig stemme (vokal)?

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Er den remastret så er det digitalt. Det er så og si ingen som remastrer analogt. Det vil isåfall dreie seg om skikkelige entusiastutgivelser på vinyl. Sålenge sluttproduktet er cd så er det ingen grunn til å gjøre det analogt ut fra kommersielle årsaker. En produsent eller teknikkers forkjærlighet for en vintage Meek-boks eller en SSL-mixer er ikke relevant for økonomene.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Den er vel digitalt remastret, men det virker veldig som vinyl lyd (orginalt dratt rett over).

Er ikke noen stor fan av Rod Stewart, men at en verdensstjerne kan synge så surt/dårlig er ikke bra!

Skal sende bort Cd-en, og få en vurdering av innspillingen. Dette virker nesten som en pirat -kopi?

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.782
Sted
Hus
Har Throwing Copper på EuroCD, Japan CD og LP, og det er ingen tvil om at EuroCD taper i forhold til den japanske og vinylen. Secret Samadhi har jeg på EuroCD og dobbel LP, og her vinner LP så det griner. Baksiden med disse vinylene er at de koster skjorta brukt pga lave produksjonstall og dermed dårlig tilgjegelighet, og nypress finnes ikke så vidt jeg vet :(

f skrev:
Live: Mental Jewlry (1991)
Throwning cooper (1994)
Secret samadhi (1997)
The distance to here (1999)
Live V (2001)

Er litt usikker på hva produsenten har gjort, i tillegg til å røyke sokka sine!
Det er gitt ut en samleplate med gruppa i 2007, og der er lyden litt bedre, men ikke mye :'(
Musikken er bra, men lyden er som sagt like dårlig, så det blir et slit å høre på denne gruppa :eek:

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Hvor har du fått kjøpt Japan CD-en?

Dette er jo en av favoritt gruppene, og Cd-ene blir jo spillt uansett lydkvalitet, men det hadde vært greit med bedre lyd på alle utgivelsene!

S

Stereo_Mono

Gjest
Mulig at jeg rett og slett har et anlegg som ikke fremhever alle disse negativ verdiene jeg leser om her, men jeg kan ikke huske at jeg har noen gang valgt å gi bort eller slutte å høre på en skive pga deres tekniske svakheter. Liker jeg musikken blir den spilt her uansett. Om det hadde vært det motsatte er det ufattelig mange konserter hvor jeg burde forlatt lokalet etter 10 min pga elendig lydkvalitet.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Eller kanskje du bare har styrt unna mange av disse artistene/gruppene!

Det er jo ikke bare lydkvaliteten på innspillingen som er dårlig, men rett og slett at mange av artistene/gruppene er middelmådige :-[

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
f skrev:
Eller kanskje du bare har styrt unna mange av disse artistene/gruppene!

Det er jo ikke bare lydkvaliteten på innspillingen som er dårlig, men rett og slett at mange av artistene/gruppene er middelmådige :-[
Den kombinasjonen er en god unnskyldning til å gi dem bort. Hvorfor lytte til dårlig lyd for å høre middelmådig musikk?

Topp Bunn