Sport, sykkel og trening Hvem vinner Tippaligaen 2013

Hvem vinner Tippeligaen 2013?

  • Molde

    Stemmer: 6 11.3%
  • Strømsgodset

    Stemmer: 12 22.6%
  • Rosenborg

    Stemmer: 11 20.8%
  • Tromsø

    Stemmer: 7 13.2%
  • Viking

    Stemmer: 3 5.7%
  • Brann

    Stemmer: 7 13.2%
  • Haugesund

    Stemmer: 0 0.0%
  • Vålerenga

    Stemmer: 3 5.7%
  • Lillestrøm

    Stemmer: 2 3.8%
  • Odd

    Stemmer: 2 3.8%

  • Totalt antall stemmer
    53

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.998
Antall liker
6.219
Blir Molde den 3. klubben som vinner 3 ganger på rad?
Tar det mindre enn 44 år mellom to Brann-gull?
Holder Rekaoptimismen til gull for VIF?
Fortsetter SIF framgangen?
Eller sprudler RBK nok til å ta gull etter å ha vasket av seg Jönssonsirupsfotballen?
Desse og mange andre spørsmål får vi svar på i neste nummer av Tippeligaen...
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.694
Antall liker
21.543
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Det gjelder å kle seg...

Molde.

Men er dette et lurespørsmål? Tippa ligaen?
 

Tremor

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2012
Innlegg
1.294
Antall liker
878
Sted
Tromsø
Stemmer TROMSØ, jeg. ;) Har på ingen måte den store troen, men håpet og entusiasmen er der i bøtter og spann. Som det skal være altså, så får jeg heller ta skuffelsen som en mann når den kommer. :(:cool:
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.998
Antall liker
6.219
Hvordan tar en mann skuffelse?
 

Tremor

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2012
Innlegg
1.294
Antall liker
878
Sted
Tromsø
Han henger med huet og biter det i seg. Og sutrer ikke. :p
 

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Innlegg
1.858
Antall liker
309
Tromsø vinner - Molde og Ålesund taper er mitt stalltips etter å ha spådd i kaffegruten.
 

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.035
Antall liker
406
Torget vurderinger
7
Heia SIF!
 

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.569
Antall liker
1.240
Torget vurderinger
11
Ivertfall en lovende start så langt.Syntest det har vert mye underholdende spill,eller så er jeg bare ekstra lett på tråden etter å ha sett frem til seriestarten en stund.
Tipper Jønsson tar Ålesund til gull og RBK rykker ned.Orkla vinner cupen.
 

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
3.913
Antall liker
1.919
Sted
Sortland
Trodde jeg skulle stemme litt utenom flertallet......not!
Er vel fort Godset's tur i år. Ikke mye svekket fra i fjor og Deila er bare blitt bedre.
For tidlig for RBK, og MFK er for mye svekket.
TIL? vel...håper selvsagt, men - nei, er nok ikke gode nok i år.
Har tro på Agnar, så om etpar år kan de være dominerende om han får ro og spillersalg ikke tvinger seg på.

Edit: Brann ja, kanskje de har noe på gang? Håper de lar Skarsfjord sitte lenge nok.
 

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Innlegg
2.598
Antall liker
360
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Godset! Deila som trener med sin filosofi og stallen som på papiret er bedre enn forrige sesong.
moro hvis Askeladden i økonomisk fortegn hadde vunnet..
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.998
Antall liker
6.219
Dette ser jo lovende ut.
 

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Innlegg
1.858
Antall liker
309
Tromsø vinner - Molde og Ålesund taper er mitt stalltips etter å ha spådd i kaffegruten.
Går det an å tape tippligaen?
Har nettopp vært ute og sjekket været, ser ut som det er mer å tape enn bare tippeligaen.
Men sier ikke mere, for ikke å ødelegge spenningen.
Stille her i tråden.

Joik er kraftigere enn krutt - sies dèt.

En spådom er kraftigere enn både joik og krutt tilsammen - særlig hvis det er blitt spådd i kaffegruten.

Men kan gå over til Nescafè Gold koffeinfri - men vil koste Røkke noen kroner.....
 

Tremor

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2012
Innlegg
1.294
Antall liker
878
Sted
Tromsø
Trodde jeg skulle stemme litt utenom flertallet......not!
Er vel fort Godset's tur i år. Ikke mye svekket fra i fjor og Deila er bare blitt bedre.
For tidlig for RBK, og MFK er for mye svekket.
TIL? vel...håper selvsagt, men - nei, er nok ikke gode nok i år.
Har tro på Agnar, så om etpar år kan de være dominerende om han får ro og spillersalg ikke tvinger seg på.

Edit: Brann ja, kanskje de har noe på gang? Håper de lar Skarsfjord sitte lenge nok.
Vet du, nå en måned senere syns jeg absolutt at TIL kan være gode nok. Agnar har gjort veldig mange rette ting og gutta er på høgget; Moldskred spiller for en videre eksistens som fotballspiller og overbeviser samtidig som han holder fjorårets slappeste, Thomas Drage, på benken.

Men det som er harde fakta her oppe er at spillersalg vil tvinge seg på. De komme for at Tromsø skal ha mulighet for å drive en tippeligaklubb her oppe siden ingen gidder å gå på kamp.
 
R

rico

Gjest
Så på Molde i går, de spiller jo forferdelig dårlig så de ligger der de pr. dato skal ligge; tunge, upresise, dårlig teknikk, helt ufarlige for motstanderen men det er sikkert baneforholdene...

Ellers så overrasker Aalesund meg, de må jo gjort et kupp med den nye treneren, rart at ikke en av de store klubbene har kapret han..

Tror Viking vinner ligaen i år.
 
R

rico

Gjest
Ikke sikkert...

Rema 1000 er hovedsponsor for Rosenborg, og matvarekjedens sponsoravdeling er bekymret for de lave seertallene.
– Det er dramatiske tall. Det er ikke bra i det hele tatt. Vi følger nøye med på utviklingen, sier Vidar Riseth, sponsorsjef for Rema 1000 som er hovedsponsor for RBK, til NRK.no.
– Vi er en nasjonal sponsor, så når vi går inn med penger i fotballen, ser vi på helhetsbilde. Når tallene blir såpass små, må vi selvsagt se nærmere på det. Vi ønsker å være synlige, sier Riseth, og fortsetter:
– Dersom tendensen fortsetter, vil jeg tro man får se at klubbene ikke får inn like mye penger fra sponsorer, sier han.
– Hvor mye har TV-tall å si for en bedrift som Rema 1000?
– Vi støtter Rosenborg fordi vi ønsker å assosieres med deres prestasjoner. Desto mer synlige vi er sammen med dem, desto mer fornøyd er vi. Når tallene går så kraftig ned som vi har sett i sesongstarten, så er det klart at vi vil se på det. Det er helt naturlig, sier Riseth.
 

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Innlegg
7.866
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
Fatter ikke att de gidder å sponse en gang. Norsk fotball suger big time. Tupp & mæl kalte vi det når jeg var kongen på løkka. Blæh!
 
N

nb

Gjest
Er ikke så rart at få går på kampene. Norsk fotball er strengt tatt idrett på svært lavt nivå, men fotball har ganske lenge hatt den smått unike evnen å mobilisere ganske mange tilskuere uansett hvilket nivå idretten objektivt sett blir utøvet på. Flere og flere kamper går også på TV og det koster en god slump kroner om man skal dra med seg et par unger og gå på kamp. Går det for mange kamper på TV går jo også seertallene pr. kamp nedover der også skulle jeg tro. At de mest attraktive / minst uinteressante kampene går på betalkanal gjør selvsagt ikke saken bedre.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.280
Antall liker
11.035
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Hvorfor er ikke Brann på toppen av tabellen?
Det må være en glipp, eller regnefeil et sted. Sånt skjer lett når det gjelder Brann.
Jaja, det er tidlig i sesongen, og Brann vinner i år.
 

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2011
Innlegg
2.853
Antall liker
2.281
Sted
Tromsø
Må si at de valgene som blir foretatt i fotballforbundet ikke akkurat imponerer. Det spilles fotball i mars, april og mai. Så snart gradestokken viser pluss tar man øyeblikkelig fotballferie og venter til høststormene setter inn, slik at man kan vente til vinteren igjen før en seriemester er kåret.

Man selger ut tv-rettighetene til hele serien slik at kampene blir spredt ut over hele helga. Resultatet blir slik at man er helt sikker på at de som drar på hytta i helgene ikke kommer seg på kamp.

Når man da lurer på hvorfor tilskuertallene faller som en stein kan jeg ikke annet enn å bli forundret. De har fått det slik de ønsket med de beslutningene de har foretatt.

Hvem vinner så serien i år? RBK vinner med klar margin da de er de eneste som kan ha budsjetter opp mot 200 mill år etter år samt at det ser ut som de har fått orden på sysakene.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.998
Antall liker
6.219
Synd det er plass til bare 10 svaralternativer på hfs, ellers kunne Ålesund også blitt med.
 

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Innlegg
1.858
Antall liker
309
Hvordan er ståa i rosenes by?
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Strømsgodset. De vinner over Rosenborg i finalen... tja 3 - 0 eller noe slikt.

Cuz I said so... ;)

Neida, men jeg tror de kan gjøre noe i år.

mvh
 

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Innlegg
1.858
Antall liker
309
Tromsø sendte Strilene hjem med 0-2 i bagasjen.

Men syner Tromsø har sluppet inn for mange mål i år i forhold til hva de har gjort tidligere år etter samme antall kamper.
Muligens målmannen ikke helt vet på hvilken side av buret han skal stå.

Ellers spekulerer jeg i hvordan det vil gå med Vålerenga og Molde i Adeccoligaen til neste år...
Hvis dèt er noe å lure på da...
 
Topp Bunn