Får klistre inn de siste bildene fra Italia (slik at man kan endelig ta fatt på juleforberedelsene, det er jo rett før)
Har tidligere bare fnyst av skrytet fra alle damer vedrørende Toscana-ferier, så det blei et par flaue uker etter hjemkomsten. Liker ikke å innrømme å ikke ha helt rett alltid, og jaggu har jeg i et par selskap de siste dagene støtt på de to-tre av de ivrigste Italiafangirls jeg kjenner .
Men denne gangen var det altså bra å være der, tipper det var fordi vi - i alle fall jeg - droppet turistfellene. Pisa, Firenze, Luca, etc er fine steder, men mye turister og mas for en gretten gammel gubbe.
Landskapet var det ikke noe å utsette på.
Frodig så det holder, og med små byer på alle toppene, så det er alltid god utsikt mot alle mulige fiender.
Palaia der over.
Landsbyen Marti ble fort en favoritt.
Mest på grunn av baren, ja.
Et busskur som viser at man lager de forsamlingslokalene man vil her på bygda.
Dette busskuret vitner om at vi befinner oss i hjertet av Vespa-land. Det er i denne delen av Toscana, i Pontedera, de skuterne produseres (i alle fall var det sånn).
I Pontedera ligger det faktisk en platebutikk/cafe også.
Et stilig sted å være, sjøl om de hadde magert utvalg av vinyl og høye priser
fint sted for en øl eller en matbit eller en espresso
I det hele tatt, den italienske kafekulturen skal man virkelig ikke kimse av
Slik ser italienske veikroer ut. Denne lå i rundkjøringa nedenfor godset og blei mitt andre favorittsted.
Har tidligere bare fnyst av skrytet fra alle damer vedrørende Toscana-ferier, så det blei et par flaue uker etter hjemkomsten. Liker ikke å innrømme å ikke ha helt rett alltid, og jaggu har jeg i et par selskap de siste dagene støtt på de to-tre av de ivrigste Italiafangirls jeg kjenner .
Men denne gangen var det altså bra å være der, tipper det var fordi vi - i alle fall jeg - droppet turistfellene. Pisa, Firenze, Luca, etc er fine steder, men mye turister og mas for en gretten gammel gubbe.
Landskapet var det ikke noe å utsette på.
Frodig så det holder, og med små byer på alle toppene, så det er alltid god utsikt mot alle mulige fiender.
Palaia der over.
Landsbyen Marti ble fort en favoritt.
Mest på grunn av baren, ja.
Et busskur som viser at man lager de forsamlingslokalene man vil her på bygda.
Dette busskuret vitner om at vi befinner oss i hjertet av Vespa-land. Det er i denne delen av Toscana, i Pontedera, de skuterne produseres (i alle fall var det sånn).
I Pontedera ligger det faktisk en platebutikk/cafe også.
Et stilig sted å være, sjøl om de hadde magert utvalg av vinyl og høye priser
fint sted for en øl eller en matbit eller en espresso
I det hele tatt, den italienske kafekulturen skal man virkelig ikke kimse av
Slik ser italienske veikroer ut. Denne lå i rundkjøringa nedenfor godset og blei mitt andre favorittsted.