Hvem er det som stemmer i MGP?

I hvilken årsklasse tror dere største parten av stemmegiverne er?

  • Mellom 5 og 8 år.

    Stemmer: 0 0.0%
  • Fra 8 år til 12 år.

    Stemmer: 0 0.0%
  • Fra 12 til 15 år.

    Stemmer: 0 0.0%
  • Fra 15 til 18 år.

    Stemmer: 0 0.0%
  • Fra 18 til 25 år.

    Stemmer: 0 0.0%
  • Fra 25 til 30 år.

    Stemmer: 0 0.0%
  • Fra 30 til 35 år.

    Stemmer: 0 0.0%
  • Fra 35 til 40 år.

    Stemmer: 0 0.0%
  • Fra 40 til 45 år.

    Stemmer: 0 0.0%
  • Fra 45 til 55 år.

    Stemmer: 0 0.0%
  • Fra 55 til 65 år.

    Stemmer: 0 0.0%
  • Fra 65 til 75 år.

    Stemmer: 0 0.0%
  • Over 75 år.

    Stemmer: 0 0.0%
  • Det er mange som taster feil!

    Stemmer: 0 0.0%

  • Totalt antall stemmer
    0

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Nok en gang er delfinalene i MGP over, og nok en gang har mange av de dårligste melodiene kommet seg videre ???

Ta fjorårets sølvmedalje med Sia Gubba. Hva hadde denne melodien i MGP å gjøre?

Ta fjorårets vinner??? Det var den dårligste av samtlige, men så politisk korrekt da!

Ta årets vinner Plumbo med Ola Nordmann (Iflg. Spotify har denne melodien over ti ganger så mange stemmer som neste mann). Er dette virkelig en melodi man sender videre til finalen i MGP :'(

Ta en annen delfinale vinner med Bobby Bare/ Petter Øien? Hva har denne gamle country låten å gjøre i MGP?

Hvert eneste år så sender Norge en av de dårligste melodiene videre til Europa, for å konkurrere med likesinnede, men er det ikke snart på tide å bare innføre fagjury igjen, eller tjener ikke statskanalen nok penger da?
 
O

Ole I

Gjest
Jeg tror snittalderen på stemmegivere er høyere enn man skulle tro.
Men jeg kan ta veldig feil. Finnes det noe fasit?

MGP jr derimot, er et annet segment.

At Ola Nordmann stemmer frem Plumbo's Ola Nordmann finner jeg helt naturlig :)
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.031
Antall liker
7.853
Torget vurderinger
12
lars_erik skrev:
En musikkavstemningskonkurranse som tydeligvis har det publikum det fortjener, men det visste du selvsagt. Har ikke sett på siden sarkasmeJostein raljerte.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.084
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Jeg er 60+, og for ordens skyld: jeg stemmer IKKE. At noen gidder å stemme, er et stort mysterium for meg - på lik linje med universets tilblivelse og slikt - men man kan ikke gruble over alt mulig her i verden. Det er vel bare sånn.....

Men helt OK å følge med på - med hifi-lyd på TVen.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.849
Antall liker
19.680
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Trondmeg skrev:
lars_erik skrev:
En musikkavstemningskonkurranse som tydeligvis har det publikum det fortjener, men det visste du selvsagt. Har ikke sett på siden sarkasmeJostein raljerte.
Jeg bruker heller hverken tid eller kalorier på slike grusomheter.
 
O

Ole I

Gjest
Ulf-B skrev:
Jeg er 60+, og for ordens skyld: jeg stemmer IKKE. At noen gidder å stemme, er et stort mysterium for meg - på lik linje med universets tilblivelse og slikt - men man kan ikke gruble over alt mulig her i verden. Det er vel bare sånn.....

Men helt OK å følge med på - med hifi-lyd på TVen.
Yupp. Jeg stemmer heller ikke, men vet at fruen sponser mobilselskapene med noen stemmer i ny og ne.
Og ja, lyden må ut via receiver. Men NRK klarer bare ikke å tilby DD via CD/Viasat selvfølgelig. Så da blir det "fake surround" og det holder i grunn for dette programmet :)
 
N

nb

Gjest
Viktigste er at Norge sender et bidrag uten sjanse til å vinne så slipper NRK å bruke et par hundre mill på å arrangere finalen.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.495
Antall liker
2.925
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
nb skrev:
Viktigste er at Norge sender et bidrag uten sjanse til å vinne så slipper NRK å bruke et par hundre mill på å arrangere finalen.
Ingen fare, vi har visstnok allerede sendt avgårde møkkamennene.....
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.495
Antall liker
2.925
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Her tror jeg vi har fasiten på hvem som stemmer under MGP sendingene:
Fra 12 til 15 år.
Fra 15 til 18 år.
Fra 18 til 25 år.
Fra 25 til 30 år.
Fra 30 til 35 år.
Fra 35 til 40 år.
Fra 40 til 45 år.
Fra 45 til 55 år.
Fra 55 til 65 år.
Fra 65 til 75 år.
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
+1 (men du glemte den yngste gruppa :) de stemmer de og, både direkte og (definitivt) indirekte) :)

emotikon skrev:
Her tror jeg vi har fasiten på hvem som stemmer under MGP sendingene:
Fra 12 til 15 år.
Fra 15 til 18 år.
Fra 18 til 25 år.
Fra 25 til 30 år.
Fra 30 til 35 år.
Fra 35 til 40 år.
Fra 40 til 45 år.
Fra 45 til 55 år.
Fra 55 til 65 år.
Fra 65 til 75 år.
 
U

utgatt60135

Gjest
Det burde vært en fagjury i tillegg ja. Men god innflytelse. En ting er jo aldersgruppe, en annen er at folk som har liten interesse for musikk og som sjelden spiller musikk påvirker resultatet. Mine foreldre spiller nesten aldri musikk og vet nesten ingenting, men meninger om musikken har de alikevel. De er det mange av. Men selv om det for meg og mange andre er mye rare resultater så pleier ofte den beste å komme til slutt alikevel. I den siste delfinalen var nivået meget lavt, imo. Heia Nora! Jeg tror hun vinner. Og gjør et greit nummer i Baku uten å være i nærheten av å vinne. Vi har ikke noen vinnerlåt i år heller (heldigvis).
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.472
Antall liker
9.606
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
f skrev:
Nok en gang er delfinalene i MGP over, og nok en gang har mange av de dårligste melodiene kommet seg videre ???

Ta fjorårets sølvmedalje med Sia Gubba. Hva hadde denne melodien i MGP å gjøre?

Ta fjorårets vinner??? Det var den dårligste av samtlige, men så politisk korrekt da!

Ta årets vinner Plumbo med Ola Nordmann (Iflg. Spotify har denne melodien over ti ganger så mange stemmer som neste mann). Er dette virkelig en melodi man sender videre til finalen i MGP :'(

Ta en annen delfinale vinner med Bobby Bare/ Petter Øien? Hva har denne gamle country låten å gjøre i MGP?

Hvert eneste år så sender Norge en av de dårligste melodiene videre til Europa, for å konkurrere med likesinnede, men er det ikke snart på tide å bare innføre fagjury igjen, eller tjener ikke statskanalen nok penger da?
Husker enda da drittlåten La det Swinge slo ut Anita Skorgans vidunderlige Karma i den norske finalen en gang i tiden.............
 

Bent

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2008
Innlegg
2.737
Antall liker
613
Sted
Nordhordland
Jeg har verken stemt eller sett på det, har faktisk ikke hørt sangene engang. :)
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Er enig med at bl.a. Nora har en god melodi, men det er flere av ungdommene som også kan hevde seg bra denne gangen, men akk ja det blir nok Øst Europa denne gangen også :'(

Når det er sagt, så syns man også at artistene de siste par årene har fremført melodiene sine lekte lett, og alt er blitt så mye proffere liksom! Dette er i

hvert fall mye bedre, enn hjarte på rate staden for endte gang :'(
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.849
Antall liker
19.680
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
f skrev:
Er enig med at bl.a. Nora har en god melodi, men det er flere av ungdommene som også kan hevde seg bra denne gangen, men akk ja det blir nok Øst Europa denne gangen også :'(

Når det er sagt, så syns man også at artistene de siste par årene har fremført melodiene sine lekte lett, og alt er blitt så mye proffere liksom! Dette er i

hvert fall mye bedre, enn hjarte på rate staden for endte gang :'(
Hva?!! :mad:

Du snakker om tidenes tv-serie her! Fra den tiden musikk var MUSIKK!! Og vi har enda ikke fått svaret på om Oscar Blaketon overlevde å bli spiddet av høygaffelen :'(

Her må det til en hekseprosess!
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.030
Antall liker
9.311
Bobby Bare vinner hele sulamitten. Køntri slår an i øst.
Forresten fascinerende å se en mann på nesten 80 år ha så stålkontroll på det han gjør.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Hvis Bobby Bare/Petter Øien vinner i Spectrum på lørdag, så er det vel den siste gang man har sett på MGP, men mener at man sa det i fjor også ???

I fjorårets MGP (Europa) var det vel bare fire til fem normale melodier av nesten førti, så vi får håpe på noe bedre i år ;)
 
U

utgatt60135

Gjest
Jeg synes MGP er bare en morsom greie jeg. Problemet er bare at de beste sangerne og låtene ikke kommer dit. Så det er bra at flere vanlige artister trosser det upopulære.
 
O

Ole I

Gjest
Pink_Panther skrev:
Bobby Bare vinner hele sulamitten. Køntri slår an i øst.
Forresten fascinerende å se en mann på nesten 80 år ha så stålkontroll på det han gjør.
Nå gjør han ikke så mye på scenen da - og det han gjør (spille og synge), gjør han jo bra. Noe annet hadde jeg ikke forventet av en så erfaren artist.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.495
Antall liker
2.925
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Pink_Panther skrev:
Bobby Bare vinner hele sulamitten. Køntri slår an i øst.
Forresten fascinerende å se en mann på nesten 80 år ha så stålkontroll på det han gjør.
Stål og stål...så vel mere ut som gelè- mannen holdt jo på å drite på seg av nervøsitet.
 
Topp Bunn