Hvem er beste off-topic debattant?

T

Thomas_Lutro

Gjest
Tilbake til det opprinnelige temaet:

Jeg nominerer herved Noruego. Han har ikke vært så frempå i det siste. Jeg savner egentlig hans gode innlegg. De kunne trenges i flere av trådene som går for tida.
 

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Innlegg
435
Antall liker
0
Nei men har sutrepaven våknet til liv igjen? Gå opp på rommet ditt å legg deg du så du ikke blir overtrett. Din uvitenhet er like stor som hodet ditt er tomt.
Jeg ser du automatisk regnet med at det var deg jeg snakket om ;D Ja-ja..


PS: I går fant jeg et P38 magasin på loftet! Moro.
Så det du med andre ord prøver å fortelle meg, er at jeg med det aller første kan forvente meg personlig oppmøte hvor du har medbrakt egnet skytevåpen ? Og Walther ? Jeg så for meg deg som en Luger mann....
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.174
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Lille enkle barn, dine verbale angrep på meg morer min hjerne.
Jeg tjenestegjorde i 3 år på Østfronten.
Jeg er Dr. i Mekanikk
Jeg arbeider ekstra enda jeg er pensjonist
Jeg er lykkelig gift med en vakker dame
Jeg beundrer de som har lyktes bedre enn meg
Jeg estimerer deg ikke
Hvordan kan din hjerne mores av mine verbale "angrep" når du sier at du ikke estimerer meg...? ;D
 
A

Affa

Gjest
Jeg vurderer egentlig dine innlegg som uverdige mine svar. Din enkelhet morer meg derimot så meget at jeg allikevel svarer deg. Slik at du ikke blir skuffet lille venn.
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Lille enkle barn, dine verbale angrep på meg morer min hjerne.
Jeg tjenestegjorde i 3 år på Østfronten.
Jeg er Dr. i Mekanikk
Jeg arbeider ekstra enda jeg er pensjonist
Jeg er lykkelig gift med en vakker dame
Jeg beundrer de som har lyktes bedre enn meg
Jeg estimerer deg ikke
Lykkelig gift med en vakker dame på 78?? ;D
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
En dame på 78 år kan da være vakker?
Det var betryggende at du synes det da.. trodde grensen gikk rundt 40... Det er ofte da de blir skiftet ut.. ;)
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.540
Antall liker
7.862
Torget vurderinger
0
Lykkelig gift med en vakker dame på 78??  ;D
Beauty is in the eye of the beholder ! ;)

Du får stelle pent med mannen din Komponenten slik at han er i live og kan spørres når du er 78. Er nok en sterk mulighet for at han synes du er det vakreste som finnes ! ;D
 
J

jekri

Gjest
Det var betryggende at du synes det da.. trodde grensen gikk rundt 40...  Det er ofte da de blir skiftet ut.. ;)
He-he-he, da skulle min ha vært byttet ut for 6 år siden. Men nei, jeg har innsett at jeg ikke finner noen bedre.
Jeg skal nok sitte å se på henne som 78 åring og fremdeles se den vakre piken på 19 som jeg giftet meg med :)
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.705
Antall liker
7.947
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Jeg vurderer egentlig dine innlegg som uverdige mine svar. Din enkelhet morer meg derimot så meget at jeg allikevel svarer deg. Slik at du ikke blir skuffet lille venn.
For meg ser dette ut til å vere eit estimert estimat.

Kjedeleg her no, sidan vi fell ned til slik kommunikasjon.

Hadde eigentleg tenkt å publisere ein artikkel om SA31mkII (for no fann eg att minnepinnen) , men treng nokre opplysningar om røra til denne.....
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.540
Antall liker
7.862
Torget vurderinger
0
Det var betryggende at du synes det da.. trodde grensen gikk rundt 40...  Det er ofte da de blir skiftet ut.. ;)
Og gjerne med ei på 27 ! ;D Det er en av livets små pussigheter at hankjønn på 40+ så ofte går i den fella der! ;D

Springer rundt på utesteder med "småpiker" og oppfører seg helt patetisk. ;D :-[ Til allmen latter! :eek: ;D

Og så kommer "kjærlighetsbarnet" ! ::) Bleieskift og ungeskrik på et tidspunkt i livet da en burde kunne slappe av og nyte livet og god musikk ! ???

Hvis X`n har vettet i behold lar hun ham gå, straffen ligger innbakt i "forbrytelsen" ! ;D ;D ;D ;D
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Og gjerne med ei på 27 !  ;D  Det er en av livets små pussigheter at hankjønn på 40+ så ofte går i den fella der! ;D

Springer rundt på utesteder med "småpiker" og oppfører seg helt patetisk.  ;D  :-[ Til allmen latter!  :eek: ;D

Og så kommer "kjærlighetsbarnet" !  ::) Bleieskift og ungeskrik på et tidspunkt i livet da en burde kunne slappe av og nyte livet og god musikk !  ???

Hvis X`n har vettet i behold lar hun ham gå, straffen ligger innbakt i "forbrytelsen" !  ;D ;D ;D ;D
Det er en enda større pussighet at disse unge damene går i den fellen der...
Hva ser de i disse gamle gubbene...? He He ;D

Sikkert trivelige karer, mulig at menn må være så gamle før de får nok vet til å bli noe å samle på... ? ;)
;D ;D ;D
 
O

OldBoy

Gjest
Det er en enda større pussighet at disse unge damene går i den fellen der...
Hva ser de i disse gamle gubbene...? He He  ;D

Sikkert trivelige karer, mulig at menn må være så gamle før de får nok vet til å bli noe å samle på... ?   ;)
 ;D ;D ;D
Skjønner ikke hva disse gamle gubbene tenker på.

Når man har brukt kanskje 20 år på å få det som man vil, må man jo være ganske tett i toppen hvis man starter på nytt i bunnen av bakken. Sisyfos, han med den store steinen, MÅTTE jo bare gjøre det (gudenes befaling), men VELGER du det helt frivillig.....vel, vanskelig å finne ord her.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.540
Antall liker
7.862
Torget vurderinger
0
Hva ser de i disse gamle gubbene...? He He  ;D
Ikke for å fornærme noen, men kan fet bil, stort hus, status og solid konto ha noe med det å gjøre ? Samt en total uvitenhet når det gjelder bidragsforplktelser ? ;D

På den litt mer saklige side kan man kanskje antyde at en eldre manns erfaring kan "blende" ? Eller er det slik at pikene søker et fars-surogat ? ;)

Men uansett, er man kommet til toppen av bakken er det dumt å rusle ned igjen for å slite seg opp en gang til ! ;)

Sønnen min har lovet meg på tro og ære at han vil få meg anbragt på en passende institusjon hvis jeg skulle prøve meg på noe slikt. :p Man skal være snill med sine barn, da er de greie tilbake ! ;D ;D ;D
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Etter hvert som jeg selv blir eldre innser jeg jo at eldre menn også har sine kvaliteter. ;D
Men dette fars-surogatet har jeg aldri forstått.
At penger drar enkelte er bare tragisk, men sikkert sant, han der playboy-fyren er vel et levende bevis på det...

Ellers er del vel og en god grunn til at synet svekkes med alderen.

Var neppe utseendet som gjorde at Komponenten ble min manns utvalgte, så derfor er jeg heller ikke særlig bekymret for at jeg kommer til å bli skiftet ut av den grunn.
Han har ellers mer enn nok med å skifte ut alle de andre komponentene... ;)
 

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Innlegg
413
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Det er gutta som går i fellene, damene vet nok hva de gjør... ;D ::)

Hilsen en på snart 42 (lettlurt og blåøyd) ;D :D
 
A

Affa

Gjest
Det er ikke til å komme utenom det faktum at hjernen til en del kvinner endres dramatisk til det verre når overgangsalderen kommer. Når trangen til selvrealisering, oppdagelser av nye kulturer og etterutdanning kommer i tillegg til generelt økende fysisk forfall og minkende sødme er det ikke rart at mange blir byttet ut med en silkeglatt liten pus med liten interesse for yoga, trommekurs og batikk. Min vakre kone har heldigvis en stabil hjerne og ikke minst tar hun (som meg) vare på seg selv med trening. Hun har også et roligere gemytt enn meg, noe som kommer godt med.
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Ja det vil jeg tro... ;D

Trim for eldre, hvordan arter det seg i våre dager? Synd de sluttet med det programmet, det var riktig koselig.

Fikk meg nettopp en pilates-DVD, mye pust ut og pust inn, men virker ellers OK. Kan anbefales.
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.566
Antall liker
7.097
"Det er harmoni i et hjem hvor mannen er døv og kvinnen blind."

Polsk ordtak
 

Wortexsurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.08.2004
Innlegg
105
Antall liker
0
Det er ikke til å komme utenom det faktum at hjernen til en del kvinner endres dramatisk til det verre når overgangsalderen kommer. Når trangen til selvrealisering, oppdagelser av nye kulturer og etterutdanning kommer i tillegg til generelt økende fysisk forfall og minkende sødme er det ikke rart at mange blir byttet ut med en silkeglatt liten pus med liten interesse for yoga, trommekurs og batikk. Min vakre kone har heldigvis en stabil hjerne og ikke minst tar hun (som meg) vare på seg selv med trening. Hun har også et roligere gemytt enn meg, noe som kommer godt med.
;D ;D ;D
Der fikk jeg meg en god latter på begynnelsen av dagen-bra skrevet ;)

Var ikke dette egentlig en tråd om hvem som er beste off-topic skribent?Eller er det en slags konkurranse siden alle de nominerte debatterer som ville plutselig ;D
Ha en fin dag, alle!
 
K

knutinh

Gjest
Affa prøver å være morsom eller få fram sine poenger på en ironisk måte. Uansett blir det et nivå over min kapasitet og det ser bare latterlig ut for meg.

Så også de som kaster seg ut og skamroser folk for gide innlegg når de er enige, og kjefter opp folk for dårlig innlegg når de er uenige.

Respekt står det av de som kan takke for godt innlegg men være helt uenig. Det er det dessverre ikke mange av oss som greier.

-k
 
C

century

Gjest
Selvrealisering i Puerto Rico ja... ::)
Det er pr dato ikke konstruert et eneste ventilasjonsanlegg som kan tilfredstille 3 damer (klimatisk) i samme rom.
 
A

Affa

Gjest
Affa prøver å være morsom eller få fram sine poenger på en ironisk måte. Uansett blir det et nivå over min kapasitet og det ser bare latterlig ut for meg.

Så også de som kaster seg ut og skamroser folk for gide innlegg når de er enige, og kjefter opp folk for dårlig innlegg når de er uenige.

Respekt står det av de som kan takke for godt innlegg men være helt uenig. Det er det dessverre ikke mange av oss som greier.

-k
Har du fortsatt forstoppelse?
 
A

Affa

Gjest
Din uvitenhet skremmer meg. Jeg tjente i 5. SS Pz.Gr.Div. Wiking, regiment Nordland under von Scholz /Ziegler/Krukenberg som Untersturmfuhrer og kommandant for 5 panthere (eller Pz IV) med 75-100 Pz-grenaderer. Vi kjempet fra Narva og vestover høsten 44 - våren 45.

P38 var standard tjenestepistol.
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.825
Antall liker
5.472
Sted
Holmestrand
Din uvitenhet skremmer meg. Jeg tjente i 5. SS Pz.Gr.Div. Wiking, regiment Nordland under von Scholz /Ziegler/Krukenberg som Untersturmfuhrer og kommandant for 5 panthere (eller Pz IV) med 75-100 Pz-grenaderer. Vi kjempet fra Narva og vestover høsten 44 - våren 45.

P38 var standard tjenestepistol.
Jeg vet at P38 ble brukt av tyskerne under 2. verdenskrig.
Hvorfor skremmer min uvitenhet deg? Er din deltagelse på østfronten av en slik natur at du har satt ditt preg på historien? En slags østfrontens Rommel?
 
A

Affa

Gjest
Å nei du, min rolle var nok kun av lokal art. Det er begrenset hva en ung Løyntnant kan utrette vet du.
 

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
1.273
Antall liker
418
Scholz var død høsten 44 Affa.

Affa er akkurat like virkelig som en svensk superhelt, Hamilton ;-)
 
A

Affa

Gjest
Scholz var død høsten 44 Affa.

Affa er akkurat like virkelig som en svensk superhelt, Hamilton ;-)
Ikke vrøvl. Jeg har aldri sagt at Fritz levde etter sommeren 44. Den Østerrikske hedersmannen døde nemlig sensommeren 44  og ble erstattet av Ziegler. Vi var glad i Fritz eller ”Gammern” som vi kalte han. Han fikk sverd til eikeløvene etter sin død. Jeg tjenestegjorde like fult under han i 4 mnd frem til jeg ble sendt til Bad Tolz på offisersutdannelse. Som Unterstuhrmfuhrer fungerte jeg i full kamp nesten utelukkende den siste måneden under Dr Krukenberg.

(NB Ziegler gav ikke nyutdannede offiserer fullt ansvar fra dag 1.)
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.825
Antall liker
5.472
Sted
Holmestrand
.. He was posthumously awarded the Swords to the Knight's Cross, and his presence as commander to the men of the Nordland was sorely missed. ..
Har vi lest litt på Wikipedia?
 
A

Affa

Gjest
Fritz var en god mann. Han var en kjent kommandant og regnet som en av de store i Waffen SS selv om han aldri kom opp på samme nivå som Gille og Steiner. Det gleder meg at mine skriblerier inspirerer til egenstudier. Selv synes jeg dette nettleksika er for overfladisk og lite kildekritisk.
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.825
Antall liker
5.472
Sted
Holmestrand
Fritz var en god mann. Han var en kjent kommandant og regnet som en av de store i Waffen SS selv om han aldri kom opp på samme nivå som Gille og Steiner. Det gleder meg at mine skriblerier inspirerer til egenstudier. Selv synes jeg dette nettleksika er for overfladisk og lite kildekritisk.
Der er vi helt på linje, og jeg betviler ikke din kunnskap på området selv om jeg ikke føler meg overbevist om at dette er basert på egen erfaring som frontkjemper... ;)
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.540
Antall liker
7.862
Torget vurderinger
0
"Det er harmoni i et hjem hvor mannen er døv og kvinnen blind."

Polsk ordtak
Jeg kom plutselig på hvorfor jeg alltid har styrt unna polske kvinner. Det skyldes et annet polsk ordtak;
" En kvinne som banker sin mann ofte holder seg rask og rørig ! " Huttetu ! ;D ;D
 
T

Thomas_Lutro

Gjest
En liten detalj Affa, og dette har jeg ikke sjekket skikkelig.. Dieselen som din vogn ble oversprøytet med da dere kjørte over en russisk lastebil i en annen tråd, hvor kom den fra? Jeg mener at de fleste biler og stridsvogner på den tiden hadde bensinmotor. Diesel til slike småmotorer var vel ganske uvanlig på '40-tallet??

Edit, Jeg fjernet mine bilder av, og spørmål om Pz IV og V. Ditt innlegg kan naturligvis leses som at du humpa rundt i begge, men på forskjellige tidspunkt. Jeg antar at det var det du mente. Åssen er det med ryggen forresten? Det kan ikke ha vært spesielt komfortabelt for en mann på 1,93 å være i en stridsvogn i '40-åra, selv på vognkommandørens plass.
 

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
1.273
Antall liker
418
Stemmer det, det er en mye at tyskerne brukte diesel i sine store tanks. Det var nok bensin som måtte til på de store drogene, er ingen panserekspert og men skal sjekke kildene litt. Affa får lese mer på Wikipedia for å friske opp rollefigurens kunnskap.
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.174
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Affa har vel ikke vært i militæret heller, like lite som han har vært i krigen. Kanskje han ikke slapp gjennom nåløyet på sesjon. For å kompensere leser han krigslitteratur... For et liv!

Kabeldragern
 
J

jekri

Gjest
Kanskje han ikke slapp gjennom nåløyet på sesjon. For å kompensere leser han krigslitteratur... For et liv!

Kabeldragern
Han leser mye Sven Hazel og Kamp magasinet ;D Han har det sikkert helt fint
 
A

Affa

Gjest
En liten detalj Affa, og dette har jeg ikke sjekket skikkelig.. Dieselen som din vogn ble oversprøytet med da dere kjørte over en russisk lastebil i en annen tråd, hvor kom den fra? Jeg mener at de fleste biler og stridsvogner på den tiden hadde bensinmotor. Diesel til slike småmotorer var vel ganske uvanlig på '40-tallet??

Edit, Jeg fjernet mine bilder av, og spørmål om Pz IV og V. Ditt innlegg kan naturligvis leses som at du humpa rundt i begge, men på forskjellige tidspunkt. Jeg antar at det var det du mente. Åssen er det med ryggen forresten? Det kan ikke ha vært spesielt komfortabelt for en mann på 1,93 å være i en stridsvogn i '40-åra, selv på vognkommandørens plass.
GAZen var selvsagt bensindrevet, men lasteplanet var fullt av fat med diesel, noe verken jeg eller sjåføren så før det var for sent.. Det var aldri noe problem å kjøre ned lastebiler og andre store kjøretøy med en diger vogn som Pantheren. Lastebilen brant i fronten, men lasteplanet, som vi ikke så, var ikke antent. Da Pantheren dundret over den sprutet det diesel over oss fra de fordømte fatene.

Russerne brukte bensinmotorer i alle lastebiler og lette tanks. Jeg mener å huske at de etter hvert fikk diesel også i lette tanks, men det var mot slutten av krigen. Vi brukte bare bensin.

Vi var på papiret utstyrt med Panthere, men hadde i perioder bare IVere. Det er riktig at jeg var for stor for vogna, det var helt jævlig inne it tårnet på IV, men brukbart i Pantheren. Vi ble egentlig trent for Tiger 2 på Bad T., men disse kjempevognene kom aldri frem til oss vanlig dødelige.
 
Topp Bunn