U
utgatt60135
Gjest
Ja, debatter! Jeg har studert på dette temaet en stund.
Jo visst, men vil gjerne henge meg på etterhvert. Ønsker å se deres meninger først om det er greit. Det er en god del ulike oppfatninger der ute.og har intet å meddele fra eders studier?
Saudi har for flere år siden gitt Israel beskjed om at de skal få fly uhindret gjennon Saudisk luftrom om de skal bombe iranske reaktorer.USAs allierte Saudiarabia og diverse andre gulfstater og Israel ønsker Iran dit pepperen gror.
Trump er "kjøpt og betalt" av flere stater, ikke kun Russland.
Jeg tror det absolutt er en plan, men det vil de ikke si offentlig.Det kan bli interessant, - men jeg tror faktisk ikke det finnes noen plan, annet enn å pisse mest mulig på det Obama fikk gjennomført...
Det sitter en krisgshisser og hauk bak Trump, og hvisker ham i øret at det er både genialt og stabilt, dessuten anti-Obamsk å bare si opp avtaler, true og snakke med store bokstaver. Det er den såkalte sikkerhetsrådgiveren John Bolton jeg prater om, hvor mye sikkerhet bidrar han med til verden...?Jeg tror det absolutt er en plan, men det vil de ikke si offentlig.Det kan bli interessant, - men jeg tror faktisk ikke det finnes noen plan, annet enn å pisse mest mulig på det Obama fikk gjennomført...
I tilfelle er det bare fordi du ikke følger særlig nøye med. Trumps motstand mot å bruke ressurser på krigføring, har blitt trukket fram i Trump-tråden gjentatte ganger. Og dessuten har Obamas dronekriger også vært kritisert tilsvarende mange ganger.Jøss, noe positivt om Trump og negativt om Obama......
Jeg må gni meg i øyenene og lese to ganger![]()
Takk for at du på en utmerket måte klarer å vri det til at jeg ikke følger medI tilfelle er det bare fordi du ikke følger særlig nøye med. Trumps motstand mot å bruke ressurser på krigføring, har blitt trukket fram i Trump-tråden gjentatte ganger. Og dessuten har Obamas dronekriger også vært kritisert tilsvarende mange ganger.Jøss, noe positivt om Trump og negativt om Obama......
Det dreier seg som (også nevnt mange ganger) å forholde seg til det som faktisk sies og gjøres, samt se det som skjer, i stedet for å kritikkløst "heie på sitt favorittlag".
Trump er og blir en livfarlig idiot, men det betyr ikke at visse sider av hans manglende forstand på politikk også kan være positive.
[ironi]Takk for at du på en utmerket måte klarer å vri det til at jeg ikke følger medI tilfelle er det bare fordi du ikke følger særlig nøye med. Trumps motstand mot å bruke ressurser på krigføring, har blitt trukket fram i Trump-tråden gjentatte ganger. Og dessuten har Obamas dronekriger også vært kritisert tilsvarende mange ganger.Jøss, noe positivt om Trump og negativt om Obama......
Det dreier seg som (også nevnt mange ganger) å forholde seg til det som faktisk sies og gjøres, samt se det som skjer, i stedet for å kritikkløst "heie på sitt favorittlag".
Trump er og blir en livfarlig idiot, men det betyr ikke at visse sider av hans manglende forstand på politikk også kan være positive.![]()
Billig, Spiralis.[ironi]Takk for at du på en utmerket måte klarer å vri det til at jeg ikke følger medI tilfelle er det bare fordi du ikke følger særlig nøye med. Trumps motstand mot å bruke ressurser på krigføring, har blitt trukket fram i Trump-tråden gjentatte ganger. Og dessuten har Obamas dronekriger også vært kritisert tilsvarende mange ganger.Jøss, noe positivt om Trump og negativt om Obama......
Trump er og blir en livfarlig idiot, men det betyr ikke at visse sider av hans manglende forstand på politikk også kan være positive.![]()
Når du er så jævlig dum at du ikke forstår noe som helst må du nok bare akseptere at de som "vet" parkerer deg!
[/ironi]
Hva det snakkes om og hvem som snakker med hvem kommer ikke ut i offentligheten. Men jeg tror vi kan være ganske sikre på at de store gutta i selskapet har lunsj med presidenten eller hans team. Citigroup, Goldman Sachs, BlackRock, Vanguards, ExxonMobil, JP Morgan Chase, mf og alle som har gitt store summer til Trump. Spencer ikke minst. De har store interesser og de har selvklart svar på hvordan de skal nå dem. Størst mulig profit."Hva vil USA med Iran" får det til å høres ut som om USA er samhandlet i spørsmålet, noe jeg finner nærmest utenkelig.
Nja, da er det også fort gjort å havne i ignoranse-land. Det lønner seg å følge med på det som skjer, og ikke spekulere for mye, men ei heller være naiv. "Follow the money" er tross alt ikke tatt helt ut av lufta, for å si det forsiktig.Hvis man spekulerer for mye i sånt, havner man til slutt i konspirasjonsteoretiker-land. Like greit å la være.
Ganske underlig å se at mange tilsynelatende tror at en president kan styre verden som han vil. Handelen med Kina har veldig lenge vært ønskelig av begge. Kina har alltid sørget for at Yuan er svak i forhold til dollaren slik at de kan eksportere billig til amerikanere som overkomsumerer på grunn av lav rente USA får fordi Kina igjen spytter inn overskuddet til USA som blir billige lån. Fordi dollaren dominerer salg og finans domineres av USA kan Federal Reseve bare skrive ut mer og mer dollar og sende regningen inn i fremtiden (høyere rente, depresjon). USA har med vilje med sin "frihandel" sørget for å sparke beina under seg selv og sendt industri og kompetanse til Kina. Nå har ikke USA lengre noen middelklasse som kan konsumere nok også fordi fagforeningene ble kastet vekk og dermed ingen lønnsvekst.Og Trump er fortsatt ubrukelig.
Oligarkene søker profitt og politikerne søker gjenvalg. Korrupt system. Kortsiktig.Selvsagt. Det dreier seg om å få Donald gjenvalgt så oligarkene i USA kan fortsette å hente ut superprofitt innen- og utenlands. Jeg tror at de fleste som leter etter politikk bak mye av det som skjer i USA leter forgjeves.
Det må man passe seg for, men jeg mener det er svært viktig at flere og flere skjønner hvordan verden fungerer og at de bryr seg. Egentlig svært rart at det ikke er store demonstrasjoner på hvordan en liten elite foryner seg av det meste av verdiene mens verden bare blir mer og mer nedyltet av gjeld. Dette henger sammen. Alt er bygd opp slik at økonomien alltid må ha vekst, prisene må alltid gå opp og gjeld må dermed økes. Federal Reserve er privateid. Av de største bankene.Hvis man spekulerer for mye i sånt, havner man til slutt i konspirasjonsteoretiker-land. Like greit å la være.
Enig i nesten altBillig, Spiralis.[ironi]Takk for at du på en utmerket måte klarer å vri det til at jeg ikke følger med![]()
Når du er så jævlig dum at du ikke forstår noe som helst må du nok bare akseptere at de som "vet" parkerer deg!
[/ironi]
Poenget mitt var enkelt: Det jeg nevnte i det innlegget over, har vært nevnt et utall ganger før av flere debattanter. Men Daniel62 fremstiller det som om det er noe helt unikt. Da er jeg i min fulle rett til å si fra at dette er ikke noe engangstilfelle.
Og Trump er fortsatt ubrukelig.
Problemet er at Trump tror han kan styre verden som han vil. Men han forstår virkelig ikke de mekanismene du viser til, og hans handlinger vil dessverre også påvirke verdensøkonomi, verdensfred, og miljø, rett og slett fordi USA's president har alt for vide fullmakter. Han har rett til å innføre / kansellere prosesser som har enorm betydning og påvirkning langt utentfor USA's grenser, helt alene.Ganske underlig å se at mange tilsynelatende tror at en president kan styre verden som han vil. Handelen med Kina har veldig lenge vært ønskelig av begge. Kina har alltid sørget for at Yuan er svak i forhold til dollaren slik at de kan eksportere billig til amerikanere som overkomsumerer på grunn av lav rente USA får fordi Kina igjen spytter inn overskuddet til USA som blir billige lån. Fordi dollaren dominerer salg og finans domineres av USA kan Federal Reseve bare skrive ut mer og mer dollar og sende regningen inn i fremtiden (høyere rente, depresjon). USA har med vilje med sin "frihandel" sørget for å sparke beina under seg selv og sendt industri og kompetanse til Kina. Nå har ikke USA lengre noen middelklasse som kan konsumere nok også fordi fagforeningene ble kastet vekk og dermed ingen lønnsvekst.Og Trump er fortsatt ubrukelig.
Mannen bak med pengene er denne karen:Det er John Bolton som slår på krigstrommene og det skulle ikke forundre meg om han napper i geværet samtidig![]()
Super PAC (political action comitee) er en måte å unngå maks sum for å sponse valg på fra privatpersoner (PAC). Slik kan de sponse dem ubegrenset.S-PAC er kanskje en videreføring av PNAC?