Hva tjener HFS medlemmene....

Hvor mye tjener du

• Under 300k

Stemmer: 0 0.0%
  • 300k-400k

• 400k-500k

• 700k-1 mil

• Totalt antall stemmer
    3

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.965
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Etter flere "Lønnstråder" og slikt så er spørsmålet enkelt - hva tjener den enkelte...?

I totalen skal det inkluderes:
- fast og variabel lønn (Altså inkludere overtidsbetalt, helgetillegg osv)
- naturalytelser (Regn om til en fornuftig kroneverdi av firmabil, fri mobilm, trening, bomring osv)
- bonuser og lignende man kan "forvente" å få (Altså hvis man fpår litt bonus hvert år så skal denne regnes med, mens hvis man helt unntaksvis har fått så skal den ikke regnes med.

Mvh
OMF

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.268
Rundt 400k her.

Men jeg tar det for gitt at den personen som ville starte en slik tråd tjener godt over 500k i året.

?

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.741
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Espen R skrev:
Steinar_Lund skrev:
Hva skal man nå vite dét for? ???
Hvorfor skulle man ikke vite det?

Hva har vedkommende å skjule?
Se nå hva jeg skrev da. Jeg klarer ikke å finne noe om at jeg tror noen har noe å skjule. Gjør du?
Jeg stilte et enkelt spørsmål som gikk på hvorfor man ønsker å vite hva folk på forumet tjener. Trådstarter er kanskje den rette til å svare?

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.037
Steinar_Lund skrev:
Espen R skrev:
Steinar_Lund skrev:

Se nå hva jeg skrev da. Jeg klarer ikke å finne noe om at jeg tror noen har noe å skjule. Gjør du?
Jeg stilte et enkelt spørsmål som gikk på hvorfor man ønsker å vite hva folk på forumet tjener. Trådstarter er kanskje den rette til å svare?
Tja, det er vel ikke mer eller mindre interessant enn andre ting det spørres om på OT...

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
34.048
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
- Forstår jeg det rett, at det er personlig inntekt og ikke husholdningsinntekt du vil frem til, OMF?
mvh

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.965
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Ja - personlig inntekt.....

Mvh
OMF

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
Ikke overraskende at det kun er et mindretall som har "sykepleierlønn" mens flertallet er godt stilt...

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.965
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Steinar_Lund skrev:
....hvorfor man ønsker å vite hva folk på forumet tjener. Trådstarter er kanskje den rette til å svare?
Det er ikke et veldig brennende ønske, men er kanskje litt nysgjerrig....
Foreløpig ser det ut til at vi ligger litt over snitt i landet - det kan sikkert skyldes flere ting, men jeg vil tro at forsamlignen er litt gubbete - altså overvekt menn og overvekt av de litt eldre!

Mvh
OMF

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jeg ser at 57% tjener mer enn en halv mill i året. Det kunne være interessant å sammeligne dette med en lignende oppstilling for hele arbeidsstyrken.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.735
Torget vurderinger
12
Anonym skrev:
Ikke overraskende at det kun er et mindretall som har "sykepleierlønn" mens flertallet er godt stilt...
Det ser da ut som sykepleierlønnen ligger midt i smørøyet så langt i statistikken. Med 375k i grunnlønn (10 års ans) og div helge/kvelds/natt/div tillegg så regner jeg med at denne ligger på 4-500k som har flest "stemmer" sammen med 500-700k.

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.093
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Litt interessant kan det jo være, siden Hifi kan synes som en ganske kapitalkrevende "hobby".

Hvis vi leser litt statistikk på www.ssb.no ser man at inntektsnivå henger sammen med familiesituasjon og alder, og vi kan predikere omtrent hva slags tall som skal komme her.

Tilsvarende avstemming viser alder her på HFS, og vi er i gjennomsnitt ikke født igår.
Eksempel fra SSB: husstander med par med store barn hadde i 2008 gjennomsnittlig yrkesinntekt på rundt 860000
HFSere er stort sett menn i voksen alder, menn tjener mer enn kvinner, og verdien kan da tippes godt over 500000.

En annen avstemming viste at gjennomsnittlig pris på anlegg lå rundt 70000kr (forbehold om hukommelsessvikt). Når dette investeres over f.eks. 10 år kommer man ned under 600kr pr måned. Det utjør 1/70 av inntekta !
Dette skal mangedobles for å komme i nærheten av hva f.eks. bil, båt og hytte koster, og er et regnskap man ikke behøver å legge skjul på for noen. Jeg liker å nevne dette for mine røykende venner og slektninger som syns jeg har dyre stereoanlegg.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.965
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
oddgeir skrev:
Jeg ser at 57% tjener mer enn en halv mill i året. Det kunne være interessant å sammeligne dette med en lignende oppstilling for hele arbeidsstyrken.
Gjennomsnittslønnen i Norge er vel ca 430 000 i dag.

Også har man et lite etterslep - hvis folk fikk lønnsøkning i går - så vil man svare med den nye lønnen i en slik undersøkelse, mens snittlønna er ikke oppe på samme nivå før neste år!

Mvh
OMF

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.741
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
OMF skrev:
Steinar_Lund skrev:
....hvorfor man ønsker å vite hva folk på forumet tjener. Trådstarter er kanskje den rette til å svare?
Foreløpig ser det ut til at vi ligger litt over snitt i landet - det kan sikkert skyldes flere ting, men jeg vil tro at forsamlignen er litt gubbete - altså overvekt menn og overvekt av de litt eldre!

Mvh
OMF
Hehe. Nå har jeg iallfall ytt min skjerv (sic!) til avstemningen jeg også.
Også jeg har fått inntrykk av at gjennomsnittsalderen hos brukerne her er noe høyere enn jeg først hadde forventet meg. Men jeg håper det ikke er så "ille" at jeg med mine 60 år trekker gjennomsnittsalderen ned? ;D

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.735
Torget vurderinger
12
oddgeir skrev:
Du kan nok ikke trekke noen som helst konklusjoner ut fra dette selvvalgte utvalg med noen ytterst få registreringer. Resultatet er ikke i nærheten av å være statistisk signifikant.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
Trondmeg skrev:
Anonym skrev:
Det ser da ut som sykepleierlønnen ligger midt i smørøyet så langt i statistikken. Med 375k i grunnlønn (10 års ans) og div helge/kvelds/natt/div tillegg så regner jeg med at denne ligger på 4-500k som har flest "stemmer" sammen med 500-700k.
Statistikk kan leses/brukes på mange måter. Med min kommentar sikter jeg til at mer enn halvparten av de som har stemt tjener bedre enn en sykepleier med 100% stilling+tillegg.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
Steinar_Lund skrev:
OMF skrev:
Steinar_Lund skrev:

Mvh
OMF
Også jeg har fått inntrykk av at gjennomsnittsalderen hos brukerne her er noe høyere enn jeg først hadde forventet meg. Men jeg håper det ikke er så "ille" at jeg med mine 60 år trekker gjennomsnittsalderen ned? ;D
Finnes det en lignende undersøkelse om alder her på forumet?

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.268
Steinar_Lund skrev:
Espen R skrev:
Steinar_Lund skrev:

Misforstod litt. Tolket det dithen at penger er noe man ikke skal snakke så høyt om. Svært mange mennesker liker ikke transparens når det gjelder penger, ikke ønsker de at privatøkonomien skal være synlig, på samme måte som mange bedrifter ikke ønsker full gjennomsiktighet i økonomi, på samme måte som noen statsledere/nasjoner ikke ønsker gjennomsiktighet i økonomiske transaksjoner.

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
34.048
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Trondmeg skrev:
oddgeir skrev:
Du kan nok ikke trekke noen som helst konklusjoner ut fra dette selvvalgte utvalg med noen ytterst få registreringer. Resultatet er ikke i nærheten av å være statistisk signifikant.
I tillegg er det jo heller ikke noe krav fra trådstarter om at man skal jobbe i 100% stilling.
mvh

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.708
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Det mest spennende kommer når vi får se sammenhengene mellom denne tråden og de kommende: "hvor dyr bil kjører du?" og "hvor lang er tissen din?" :D

R

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
tkr skrev:
I tillegg er det jo heller ikke noe krav fra trådstarter om at man skal jobbe i 100% stilling.
mvh
å tjene over 1 mill i 50% stilling må jo være ok

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Steinar_Lund skrev:
Hvis det er noen trøst så er du eldre enn meg ! ;D ;D

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
34.048
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
RoDa skrev:
Det mest spennende kommer når vi får se sammenhengene mellom denne tråden og de kommende: "hvor dyr bil kjører du?" og "hvor lang er tissen din?" :D

R
Sammenhenger?
Betyr det at du kan se hvem som har stemt hva her? Fortell!
mvh

Edit: Selv kjører jeg en 1997 modell Audi A4 1.9 TDI, som har litt over 200 KKm på speedometeret. Hvor mye tjener jeg i året da?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
RoDa skrev:

R
Bilen kan jeg nok ikke lyve meg bort fra da den er behørig omtalt her tidligere. :-\

Men det er en Skoda, så da har jeg ikke hatt behov for å kjøpe penisforlenger og da kan man kanskje gå ut fra at "min er lenger enn din" ;D ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Jeg kjører en bulkete, fuskete og med et knust sidevindu 2005 Nissan Micra. hvor mye tjener jeg?

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
tkr skrev:
ErosLoveking skrev:
tkr skrev:
mvh
Det må det helt sikkert være.
mvh
og sikkert også ganske dritt å tjene langt mindre på en stillingsbrøk mindre enn 100% fordi praktiske årsaker avskjærer deg fra det.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
65finger skrev:
Jeg kjører en bulkete, fuskete og med et knust sidevindu 2005 Nissan Micra. hvor mye tjener jeg?
ca det samme som meg, men prioriterer andre gleder i livet enn fire hjul og en motor ;)

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.268
65finger skrev:
Ikke godt å si.

En av disse Kamprad brødrene kjører en gammel volvo til tross for at han er en av eurpas rikeste.

EDIT: det er sjefen sjøl som kjører gammel Volvo. Han er rykket opp til verdens rikeste nå.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
RoDa skrev:
"hvor lang er tissen din?" :D

R
er det ikke det mye på HFS handler om? det være seg haugevis med platekjøp, syke hifikreasjoner, eller politisk korrekt biltemakabel iført fotformsko og cordfløyelsbukse? ;)

Trådstarters nysgjerrighet mener jeg er helt legitimt. Forteller nok litt, men selvsagt ikke alt om oss som loker rundt her. Det være seg $$$-investeringer i musikk og/eller anlegg, og kanskje vårt syn på andre mennesker i annen livsituasjon/prioriteringer enn en selv.

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
34.048
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
ErosLoveking skrev:
tkr skrev:
ErosLoveking skrev:
tkr skrev:
mvh
Det må det helt sikkert være.
mvh
og sikkert også ganske dritt å tjene langt mindre på en stillingsbrøk mindre enn 100% fordi praktiske årsaker avskjærer deg fra det.

Det må det også helt sikkert være.
mvh

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.741
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Spiralis skrev:
Steinar_Lund skrev:
Hvis det er noen trøst så er du eldre enn meg ! ;D ;D
Ja hurra...

;D

C

Cyber

Gjest
Bilen som snurrer mest her er en Toyota fra 1991 med 250 laken på telleren. Har akkurat bygget nye skjermer med sicaflex.

2005 Nissan er jo ganske nytt da?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
cybervision_ skrev:
Bilen som snurrer mest her er en Toyota fra 1991 med 250 laken på telleren. Har akkurat bygget nye skjermer med sicaflex.

2005 Nissan er jo ganske nytt da?
Den ser ut som en 1990 modell etter årelang misshandling av meg ;D

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
En ratioavstemming e.l. hadde vært litt gøyalt (f.eks. salgsverdi til bil : salgsverdi til anlegget). Det skal godt gjøres å få for mange avstemninger.

_RoDa_

Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.708
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
tkr skrev:
RoDa skrev:

R
Edit: Selv kjører jeg en 1997 modell Audi A4 1.9 TDI, som har litt over 200 KKm på speedometeret. Hvor mye tjener jeg i året da?
Det vet jeg ikke, men du har sikkert en kjempekuk.... ;D

R

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
34.048
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
RoDa skrev:
tkr skrev:
RoDa skrev:

R

R

;D ;D ;D ;D !

mvh

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
RoDa skrev:
tkr skrev:
RoDa skrev:

R

R
Og min bil er enda litt eldre, med mindre motor og større kjørelengde...

_RoDa_

Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.708
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
ErosLoveking skrev:
RoDa skrev:
"hvor lang er tissen din?" :D

R
er det ikke det mye på HFS handler om? det være seg haugevis med platekjøp, syke hifikreasjoner, eller politisk korrekt biltemakabel iført fotformsko og cordfløyelsbukse? ;)

Trådstarters nysgjerrighet mener jeg er helt legitimt. Forteller nok litt, men selvsagt ikke alt om oss som loker rundt her. Det være seg $$$-investeringer i musikk og/eller anlegg, og kanskje vårt syn på andre mennesker i annen livsituasjon/prioriteringer enn en selv.
Helt klart, Eros.
Hvis det var noen som helst tvil, så var det spøkefullt fra min side. :)

Jeg tror uansett det ikke er kjøpekraften som bestemmer hvor mye hver enkelt legger av kroner i hifi.
Det byr meg imot å låne penger for å kjøpe hifi, eller kjøpe det på avbetaling.
Samtidig har jeg lånt masse penger til å kjøpe hus....

R

Topp Bunn