Hva tjener HFS medlemmene....

Hvor mye tjener du

• Under 300k

Stemmer: 0 0.0%
  • 300k-400k

• 400k-500k

• 700k-1 mil

• Totalt antall stemmer
    3

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
heheh for en tråd.

btw, roda, er enig med deg i at det er en uting å ta lån for å kjøpe hi-fi.
liker ikke å låne spenn for å kjøpe bil heller, jeg.
cash is king.
lån er for bolig og studier, der stopper det for min del. :-\
er litt gammeldags sånn.

jeg kjører forøvrig en gammel bmw fra 97.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
RoDa skrev:
ErosLoveking skrev:
RoDa skrev:
"hvor lang er tissen din?" :D

R
er det ikke det mye på HFS handler om? det være seg haugevis med platekjøp, syke hifikreasjoner, eller politisk korrekt biltemakabel iført fotformsko og cordfløyelsbukse? ;)

Trådstarters nysgjerrighet mener jeg er helt legitimt. Forteller nok litt, men selvsagt ikke alt om oss som loker rundt her. Det være seg $$$-investeringer i musikk og/eller anlegg, og kanskje vårt syn på andre mennesker i annen livsituasjon/prioriteringer enn en selv.
Helt klart, Eros.
Hvis det var noen som helst tvil, så var det spøkefullt fra min side. :)

Jeg tror uansett det ikke er kjøpekraften som bestemmer hvor mye hver enkelt legger av kroner i hifi.
Det byr meg imot å låne penger for å kjøpe hifi, eller kjøpe det på avbetaling.
Samtidig har jeg lånt masse penger til å kjøpe hus....

R
No worries RoDa, leste deg heller ikke på noen annen måte. ;) ;)

F

fjellvåk

Gjest
RoDa skrev:
ErosLoveking skrev:
RoDa skrev:

R
er det ikke det mye på HFS handler om? det være seg haugevis med platekjøp, syke hifikreasjoner, eller politisk korrekt biltemakabel iført fotformsko og cordfløyelsbukse? ;)

Trådstarters nysgjerrighet mener jeg er helt legitimt. Forteller nok litt, men selvsagt ikke alt om oss som loker rundt her. Det være seg $$$-investeringer i musikk og/eller anlegg, og kanskje vårt syn på andre mennesker i annen livsituasjon/prioriteringer enn en selv.

Det byr meg imot å låne penger for å kjøpe hifi...

R
Det er da vel ingen som gjør det??

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
fjellvåk skrev:
RoDa skrev:
ErosLoveking skrev:
RoDa skrev:

R

R
Det ville forundre meg om ingen gjorde det

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
34.048
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
65finger skrev:
fjellvåk skrev:
RoDa skrev:
ErosLoveking skrev:
RoDa skrev:

R

R
Det ville forundre meg om ingen gjorde det
Det er vel en tolkningssak, men så lenge man kjøper hifi eller musikk før man/ istedenfor at man/ betaler ned på et lån, har man vel lånt penger til hifi. Kun en filosofisk tanke, seff.....
mvh

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.093
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
fjellvåk skrev:
RoDa skrev:
ErosLoveking skrev:
RoDa skrev:
R

R
Neida, sikkert ikke. Bare meg som såvidt husker den herlige ekstasen de første dagene etter at studielånet ble utbetalt (i min tid var det to ganger i året). Sånn lærte jeg å spise havregryn og bønner i tomatsaus. :)

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.037
Hva er forresten gjennomsnittsinntekt, før og etter skatt, i Norge om dagen?

C

Cyber

Gjest
Fra SSB.no:

"Gjennomsnittlig månedslønn eksklusive overtidsgodtgjørelse for lønnstakere utgjorde 35 200 kroner i tredje kvartal 2009."

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.984
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Gago skrev:

Snobb ;)

PS: Idag hentes høyttalerene mine... De er solgt. Måtte selge for jeg tjener så dårlig...

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.984
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Neida masse igjen. Kaller det bankboka.

Blir ikke rik av å jobbe som moderator på HFS ;)

Er selv ansatt i en middels stor kommune i Norge og har hatt diverse jobber privat og offentlig. Tjener endel mindre nå enn den forrige i det private men duverden så mye mer innholdsrik den jobben jeg nå har er...

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.653
Torget vurderinger
24
Tjener heldigvis såpass at ikke regningene strekker til ;D ;D ;D

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.103
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Det er bedre å være rik og frisk enn fattig og syk - sånn er det bare. Men det er klart: Når barna har flyttet hjemmefra, og kona er i fullt arbeid, er det et stort overskudd av cash som tiltrekkes som en magnet av hifien.

C

CAP

Gjest
Tjener egentlig ikke penger, lever på rentene av tidligere innvesteringer, er ellers som en kjent sunnmøring......... en overmoden kvise på samfunnets rompe.

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.411
Torget vurderinger
18
Gago skrev:
Hmm, gammel bmv. Kan tyde på både dårlig råd og liten kuk :)
Kjører forøvrig fransk bil selv, noe som kan tyde på at jeg er gal.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
HC skrev:
Gago skrev:
Hmm, gammel bmv. Kan tyde på både dårlig råd og liten kuk :)
Kjører forøvrig fransk bil selv, noe som kan tyde på at jeg er gal.
Alltid trodd at flashy eiendeler kunne være et forsøk på å kompensere for dårlig understell

Fransk bil er idioti. Vi har en i hustanden, aldri mer.

N

Nifelheim

Gjest
det mest relevante er vel ikke hva man tjener, men hvor mye man bruker?

Finnes folk som har stor inntekt men dårlig råd og folk med liten inntekt men god råd.

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.093
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Ulf-B skrev:
.......... det er klart: Når barna har flyttet hjemmefra, og kona er i fullt arbeid, er det et stort overskudd av cash som tiltrekkes som en magnet av hifien.
Ja, jeg skjønner at vi går lyse tider i møte (15, 18 og 20 boende hjemme). Hvem sa at det er skitt å bli gammel? ;D

LydGeir

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Antall liker
25
Sted
Tromsø
Ulf-B skrev:
Det er bedre å være rik og frisk enn fattig og syk - sånn er det bare.
Hvis du kunne velge mellom å være rik og syk kontra lavtlønnet og frisk da?

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Antall liker
4
Jøgga skrev:
Ulf-B skrev:
.......... det er klart: Når barna har flyttet hjemmefra, og kona er i fullt arbeid, er det et stort overskudd av cash som tiltrekkes som en magnet av hifien.
Ja, jeg skjønner at vi går lyse tider i møte (15, 18 og 20 boende hjemme). Hvem sa at det er skitt å bli gammel? ;D
Bare minner om at de gjerne kan koste litt noen år etter at de flytter ut også. (For ikke å gjøre skuffelsen for stor om det skulle skje. ;)) Det kommer selvsagt ann på både foreldrene og barna..

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.501
Torget vurderinger
13
Terka skrev:
Jøgga skrev:
Ulf-B skrev:
Bare minner om at de gjerne kan koste litt noen år etter at de flytter ut også. (For ikke å gjøre skuffelsen for stor om det skulle skje. ;)) Det kommer selvsagt ann på både foreldrene og barna..
Da kommer det godt med å ha en sparekonto som foreldrene har lagt inn sine hardt sparte midler igjennom 18 År, det utgjør faktisk en pen liten sum om en sparer tusenlappen en for i barnetrygd hver måned.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
geiraa skrev:
Ulf-B skrev:
Det er bedre å være rik og frisk enn fattig og syk - sånn er det bare.
Hvis du kunne velge mellom å være rik og syk kontra lavtlønnet og frisk da?

jeg hadde tatt milliardene og forkjølelsen.
tvert.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.965
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Gammel V76 reklame..." Det er bedre å være tøff og rik enn feig og fattig".....

Mvh
OMF

C

Cyber

Gjest
Omtrent det jeg sier når elever spør om ønsket lengde på norskstilen: Det er bedre å skrive langt og godt enn kort og dårlig.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.653
Torget vurderinger
24
Alt handler om LIVSKALITET. Har ikke en dritt med penger å gjøre.

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.093
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
pengesluk skrev:
DEN kunne stått på forsiden av HFS. Eller hvor som helst, for såvidt.

cybervision_ skrev:
Omtrent det jeg sier når elever spør om ønsket lengde på norskstilen: Det er bedre å skrive langt og godt enn kort og dårlig.
Enig, -så jeg holder det kort.

G

Gjestemedlem

Gjest
pengesluk skrev:
Det er en uttalelse som stort sett kommer fra folk uten økonomiske bekymringer.

Men det er jo et catch-22 i det hele også. Jeg kunne nok økt min livskvalitet med bedre økonomi, men jeg hadde nok fått dårligere livskvalitet om jeg skulle styre så voldsomt på for å øke inntektene.

Man kan med andre ord kjøpe livskvalitet med penger. At ikke alle bruker dem optimalt er nok en noe annen problemstilling.

G

Gjestemedlem

Gjest
cybervision_ skrev:
Jøgga skrev:
pengesluk skrev:
DEN kunne stått på forsiden av HFS. Eller hvor som helst, for såvidt.
Riktig. Begge to.
Du får se om du blir fornøyd med slike fyndord ved neste lønnsforhandlingsrunde da. En blomsterbukett og noen rørende ord i stedet for et generelt tillegg.

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
758
Torget vurderinger
1
Det finnes viktigere ting i livet enn penger. Men det koster penger å be de med seg ut :)

S

Supertramp

Gjest
Gjestemedlem skrev:
pengesluk skrev:
Forsåvidt riktig det der. Men det finnes mange tilfeller hvor livskvaliteten er elendig, men økonomien er godt over gjennomsnittet. Mye ensomhet der ute.

Og så finnes det mange mange mange med dårlig livskvalitet og lite penger - millioner på millioner.

Og heldigvis noen med super livskvalitet, men begrenset med økonomisk frihet.

Jeg synes trådens emne er litt uinteressant fordi den er unyansert. Hva man tjener er mindre viktig. I så fall er det mange andre faktorer som også må vektlegges; hvor man bor rent geografisk med tanke på bosituasjon, hva slags familiesituasjon man har, hvilken livssituasjon man er i (studielån bl.a.) osv osv

Sagt på en annen måte: en som bor hjemme hos mamma&pappa og som jobber 100% og som har 300.000 i lønn, kan ha mere å rutte med enn "En gjennomsnitts nordmann med gjennomsnitts gasje har tre kvart bil og en halv garasje,
to svin på skauen og drøm om hytte i Hurum" (Ø.Sunde) .

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.708
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
fjellvåk skrev:
RoDa skrev:

R
Ser du på utstyret som kjøpes og selges av mange av medlemmene her inne, så finner jeg det usannsynlig at alle casher ut greiene med penger de har på bok eller i madrassen. ;)

Kanskje man ikke låner, men det betales muligens over tid?

R

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.037
Gjestemedlem skrev:
pengesluk skrev:

Men det er jo et catch-22 i det hele også. Jeg kunne nok økt min livskvalitet med bedre økonomi, men jeg hadde nok fått dårligere livskvalitet om jeg skulle styre så voldsomt på for å øke inntektene.

Man kan med andre ord kjøpe livskvalitet med penger. At ikke alle bruker dem optimalt er nok en noe annen problemstilling.
Trenger ikke nødvendigvis være noe catch-22, hvis man a) trives med å jobbe, og ikke ser det som et nødvendig onde for livsopphold, og b) velger en karriere hvor a) blir belønnet med gradvis større ansvar og ditto lønn.

norcad

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2006
Antall liker
22
Årsinntekten ligger et sted mellom 5-600000.- alt ettersom hvor snill sjefen er med bonus. Men det spiller egentlig ingen rolle; staten, kommunen, banken, kona og huset deler det seg i mellom uansett hvor mye eller lite det er.

Men hvor mye har dere tjent hittil i livet?
Hvor mye penger man faktisk har hatt til disposisjon er langt jevnere enn hva årsinntekten ofte viser. Ikke minst hvis man samtidig tar gjelden i betraktning.

De med god inntekt har ofte lang utdannelse (= tapt arbeidsfortjeneste), en del studiegjeld ( starter på minussiden) og en dyrere livsstil som ofte gir høyere gjeld.

Så i sum jevnes det godt ut i første halvdelen av livet ihvertfall.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
RoDa skrev:
Ser du på utstyret som kjøpes og selges av mange av medlemmene her inne, så finner jeg det usannsynlig at alle casher ut greiene med penger de har på bok eller i madrassen. ;)

Kanskje man ikke låner, men det betales muligens over tid?

R

jeg synes ikke det er spesielt usannsynlig at enkelte har hundretusener, eller til og med millioner, på bok.
hi-fi er ingen dum ting å bruke penger på, hvis man er glad i musikk og har plass til å huse alt stæsjet.
synes jeg.

Topp Bunn