Politikk, religion og samfunn Hva synes dere om LO-lederen?

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Jeg har fulgt litt med i medias fokusering angående LO-lederens mange ansikter, og statsråd Giske's nærmest paniske forsøk på å få sine folk inn i sentrale styrer og andre betydningsfulle verv, såkalte maktposisjoner. Hva synes dere?


Jeg så nettopp et kort intervju av Flåten i TV2-nyhetene angående betaling for styremøter i Kongsberg Våpen, betaling for møter som LO-lederen ikke har deltatt på. Flåten ville selvsagt ikke kommentere dette. For meg blir dette nesten utrolig, og svært skuffende. På den en siden manes det til moderasjon og måtehold, på den andre siden mesker man seg med astronomiske lønninger og feite honorarer - også for møter man ikke har deltatt i. For meg blir dette heilt feil! Hva mener dere? Er det sånn vi vil ha det blant våre fremste tillitsvalgte og ledere?
 

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Innlegg
5.372
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Uten navn.png

De tuller ikke heller. "-Hvordan få styreverv, gi penger til de du kjenner og andre nyttige arbeidstips" er en artikkel som er under utarbeidelse.
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.172
Antall liker
6.869
Torget vurderinger
4
Jeg tviler på om dette er så veldig annerledes enn i det private. Eierne vil gjerne ha folk de kjenner og stoler på i styret, ref. Giske.

Dog skal de trø forsiktig dersom de maner til nøysomhet og klager på "gutteklubben Grei". Hykleriet og dobbeltmoralen er ikke farlig nære, den er rett trynet på dem.

Forøvrig har jeg lagt merke til at Flåten sin plass Kongsberg-styret er at det er naturlig at LO er representert. Er han ikke allerede betalt av LO for å representere dem ? Han gjør vel ikke dette på fritiden ? Eller er det nettopp derfor han ikke har funnet tid til å møte opp ? Kanskje han allerede har jobbet kvoten for lovlig overtid ?
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.580
Antall liker
2.781
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Jeg har vel forsåvidt, for lenge siden, sluttet å bli både overrasket og sjokkert over dobbeltmoralen - eller kanskje rettere sagt; totalmangelen på moral i de "høyere" kretser i samfunnet - såvel i offentlig som privat sektor.
Så nå går jeg igrunnen bare og tenker mitt, og venter på at det skal smelle heftig til - for DET tror jeg kommer til å skje i en ikke så alt for fjern fremtid.
Tror nemlig at Ola og Kari snart har fått nok av både inkompetensen og grådighetskulturen i disse samfunnslagene og maktforaene.

Når det gjelder Giske, er jo mannen ganske enkelt "noe for seg selv".....skjønner overhodet ikke hvordan han kan kvalifisere til noen som helst av de jobbene han har blitt satt til å gjøre. Det kanskje i og for seg sier noe om hvor vanskelig det kan være å finne folk som VIL gjøre jobbene....samtidig som "gutteklubben grei" jo skal besettes på en eller annen måte. Da må man kanskje av og til velge mellom pest og kolera. Mangler jo ikke på håpløse politiske representanter opp gjennom historien - minnes jeg et smil om munnen f eks Svarstad Haugland, Brustad, Yssen, Hernes, Jagland mfl..... Og "unge" Hareide, han høres jo vettskremt og supersjokkert ut, hver gang han uttaler seg.... Gudhjelpeogtrøsteogbære, sier nå bare jeg....for dette er noe en finner på alle kanter i politikken, desverre!

Synes igrunnen Oluf en gang kom med den ultimate løsningen. Dersom man stryker halvparten av kandidatene på en liste ved neste valg, vil en være berget, for den resterende halvparten er jo alltid ute på reise. Ergo må vi styre og klare oss som best vi kan selv, og det klarer vi nok bedre enn de aller fleste såkalt folkevalgte ville fikset....

EDIT: Jeg tror mange ville hevet på alle øyenbrynene, dersom folk ble mer opplyst om og klar over maktstrukturen og forgreningene f eks Stoltenbergklanen har inn i diverse deler av den private sektor i vårt fantastiske land.....say no mor, lissom.... Hørt om bukken og havresekken? Det er på det nivået ting fungerer. Og de er så langt fra alene! Måtehold? Forbilder?Solidaritet? Yeah, right!

mvh
Proffen
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: POB

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.038
Antall liker
6.288
Man kan da ikke overlate viktige samfunnsoppgaver til folk man ikke er gode venner med.
 
Topp Bunn