Hva spiller vi på?

  • Trådstarter Konrad_Johnsen
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Fortell fortell rolfozzy ::)

    Litt OT:
    Godt man har noen som kan overta alt det gamle skrotet man har stående ;D
    *sparker Rolf og lille_adam på leggen*

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Lille_Adam skrev:
    Noen ord om M2 vs Indus?
    M2 tilførte nok mer fylde og varme. Indus tilfører vel ingenting. Det har kanskje ført til at det har blitt mer oppløst, et noe lysere lydbilde.
    Er nok blitt mer avslørende på kilde nå. Mye av dette kommer nok av at ampen har blitt mye bedre også.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Fortell fortell rolfozzy ::)

    Litt OT:
    Godt man har noen som kan overta alt det gamle skrotet man har stående ;D
    *sparker Rolf og lille_adam på leggen*

    /jan
    Og det sier selve museumsbestyreren ? ;D
     

    Sidane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2006
    Innlegg
    2.560
    Antall liker
    29
    Torget vurderinger
    4
    Legger ut et par bilder av mitt lytterom. Det er en liten vinkelstue i kjelleren. Ikke optimalt for lyden,men er ganske fornøyd så langt. Skal foreta noen forandringer etter hvert som forhåpentligvis vil gi litt bedre lyd. :D

    Sidane
     

    Vedlegg

    Balla1823

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    133
    Antall liker
    1
    Knall fint lytterom det der Sidane, har vært der, og det er virkelig gutterom med potensiale ;)

    Men jeg så ikke no ØL på bordet ;)

    BALLA ;D
     

    holger1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.12.2004
    Innlegg
    412
    Antall liker
    0
    Fine bilder Sidane og tøft med buen der de som har litt egene plasser eller lytterom er heldige.
     

    Balla1823

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    133
    Antall liker
    1
    Holger1, er du klar over at du og Sidane har vært naboer i flere år før han flyttet til hvaler ???

    BALLA ;D
     

    Sidane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2006
    Innlegg
    2.560
    Antall liker
    29
    Torget vurderinger
    4
    Takk for det guttær! :)

    Ikke noe øl på bordet nei,men det kan jo være vodka i det ene glasset og tyrker i det andre,hehe ;D
     

    Sidane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2006
    Innlegg
    2.560
    Antall liker
    29
    Torget vurderinger
    4
    Kjenner du disse høyttalerne da _BALLA_? ;)
     

    Vedlegg

    Balla1823

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    133
    Antall liker
    1
    Det er faktisk noe av det bedre jeg har hørt, akkurat nå lyder de av Ride Jonny, Ride med TOTTA, LIVE fra Faluns Stadsteater ;D ;D ;D

    BALLA ;)
     

    holger1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.12.2004
    Innlegg
    412
    Antall liker
    0
    Nei det var jeg ikke klar over, synd vi ikke har truffet hverandre, viste om hverandre vi som er hi-fi frelste.
     
    R

    Rolf_Da!

    Gjest
    Pent Sidane!!

    Forskjellene på SA og Vienna?
    Fortell fortell!

    R
     

    Balla1823

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    133
    Antall liker
    1
    På oppsettet mitt var Explorern generelt slankere, mer detaljert og dynamisk. Viennan oppleves som fyldig og gjenngir vokal nydelig :)

    Begge er strålende høyttalere etter mitt syn, Xindak blokkene hadde stålkontroll på begge ;D ;D ;D

    Begge høyttalerne anbefales på det varmeste, for de som tenker på noen av disse :)

    Mvh.

    BALLA ;D
     
    L

    Lars.N

    Gjest
    Den var slem Adam du trenger bare knuse dem litt ,ikke panneflat.

    Laban
     

    Lille_Adam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2007
    Innlegg
    1.686
    Antall liker
    14
    Like greit å vise hvem som er sjef med en gang, så slipper en mye dikkedarier senere.
     

    Lille_Adam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2007
    Innlegg
    1.686
    Antall liker
    14
    Men det er bedre drekke på bildet til JanR.... Skulle valgt en annen flaske. :p
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Ja det må jeg si.
    Nå skal det vel i sannhetens navn sies at jeg tenkte mere på element størrelse enn fysisk størrelse på "kassa" men hey... ;D

    /jan
     

    Sidane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2006
    Innlegg
    2.560
    Antall liker
    29
    Torget vurderinger
    4
    Dem kjenner jeg igjen vettu. ;)

    Nå er det helg og hifi-tid,så dem blir flittig brukt nå. Er kjempefornøyd,men kunne tenkt meg noe transistor-krefter snart.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Sidane skrev:
    Dem kjenner jeg igjen vettu. ;)

    Er kjempefornøyd,men kunne tenkt meg noe transistor-krefter snart.
    Hva i helv*** :eek:

    ps:slenger på Tool "10000 days" på 3W rør !

    /jan
     

    Sidane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2006
    Innlegg
    2.560
    Antall liker
    29
    Torget vurderinger
    4
    Hei holger 1. :)

    Jeg bodde i det lille huset ved siden av Eva og Øistein. Vet vi har snakket sammen på dugnad i Elve.

    Synd at vi ikke visste om hverandres hifi-interesser :( Legger ut et par bilder fra huset på Lunde.

    Sidane
     

    Vedlegg

    Balla1823

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    133
    Antall liker
    1
    Sidane skrev:
    Dem kjenner jeg igjen vettu. ;)

    Nå er det helg og hifi-tid,så dem blir flittig brukt nå. Er kjempefornøyd,men kunne tenkt meg noe transistor-krefter snart.
    Hehe.............. fikk du noe respons på den du nevnte ???

    BALLA ;D
     

    Sidane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2006
    Innlegg
    2.560
    Antall liker
    29
    Torget vurderinger
    4
    Nei,hørte ikke noe mer om Hegel H200. Sjekker bruktbørsen ivrig hver dag etter noe spennende. :)
     

    Sidane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2006
    Innlegg
    2.560
    Antall liker
    29
    Torget vurderinger
    4
    Svar til RoDa om SA og Vienna.

    Hadde SA i 1 1/2 år. Og i løpet av den tiden så har jeg hatt en del diverse elektronikk. Bl.a forsterkeri fra Midgard,Electrocompaniet,Nad m3,Thule ia350,Hegel h200,Copland. SA er fremragende på dynamikk og klang. Små kjappe elementer (4stk 5 1/2" Mellomtone/bass) Diskanten er noe av det beste jeg har hørt. Transient/attakkvillig i fra bunn til topp. Spilte med stort rom og 3d-følelse. Lydsignaturen var nok litt lys og slank på en del elektronikk,så dem trengte elektronikk/kabler som helte mot det varme og mørke synes jeg. Har stort sett vært kjempefornøyd den tiden jeg har hatt dem. :D

    Vienna har jeg bare hatt et par måneder,og her hjemme har jeg bare hørt dem på Copland cta405. Så i mitt lytterom ble det mer kropp og fylde med dem. Virker som dem er suverene allround-høyttalere. Er veldig fornøyd med bass og mellomtone. (3stk 7" bass og 1stk 6" mellomtone) Vurderte faktisk å kjøpe en sub når jeg hadde SA,men det behovet forsvant med Vienna. Mindre dynamikk,klang og diskant enn SA,men mer bass og mellomtone. Er ganske fornøyd nå,men etter at jeg var hos deg og hørte på ditt anlegg,så har jeg lyst til å prøve en integrert transistor-forsterker snart. :)

    Sidane.
     

    Sidane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2006
    Innlegg
    2.560
    Antall liker
    29
    Torget vurderinger
    4
    Glemte å si at jeg har hørt elektronikken til Balla på Sa og Vienna. Knallbra på Vienna,men Sa,Ming Da,og Xindak synes jeg var en perfekt kombinasjon! :)
     

    holger1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.12.2004
    Innlegg
    412
    Antall liker
    0
    Ja Sidane der demret det i topplokket,men det var jo ikke godt å vite om samme innteresen det er jo bedre sent en
    aldrig, så vi bør jo treffes en gang,og her er du alltid velkommen du får slå deg med på treffene Balla er jo alt i gang og jeg
    er jo også forholdsvis ny i klubben og for en hyggelig klubb det er her i østfold.
    Litt artig er jo denne historien, vi mennesker må bli flinkere til å snakke med hverandre og jeg som gikk med tanker om
    att det ikke er noen musikkintreserte her ute på øyene. ;D ;D ;D
     
    R

    Rolf_Da!

    Gjest
    Sidane skrev:
    Svar til RoDa om SA og Vienna.

    Hadde SA i 1 1/2 år. Og i løpet av den tiden så har jeg hatt en del diverse elektronikk. Bl.a forsterkeri fra Midgard,Electrocompaniet,Nad m3,Thule ia350,Hegel h200,Copland. SA er fremragende på dynamikk og klang. Små kjappe elementer (4stk 5 1/2" Mellomtone/bass) Diskanten er noe av det beste jeg har hørt. Transient/attakkvillig i fra bunn til topp. Spilte med stort rom og 3d-følelse. Lydsignaturen var nok litt lys og slank på en del elektronikk,så dem trengte elektronikk/kabler som helte mot det varme og mørke synes jeg. Har stort sett vært kjempefornøyd den tiden jeg har hatt dem. :D

    Vienna har jeg bare hatt et par måneder,og her hjemme har jeg bare hørt dem på Copland cta405. Så i mitt lytterom ble det mer kropp og fylde med dem. Virker som dem er suverene allround-høyttalere. Er veldig fornøyd med bass og mellomtone. (3stk 7" bass og 1stk 6" mellomtone) Vurderte faktisk å kjøpe en sub når jeg hadde SA,men det behovet forsvant med Vienna. Mindre dynamikk,klang og diskant enn SA,men mer bass og mellomtone. Er ganske fornøyd nå,men etter at jeg var hos deg og hørte på ditt anlegg,så har jeg lyst til å prøve en integrert transistor-forsterker snart. :)

    Sidane.
    Takker, høres spennende ut!!

    Jeg tror også dine Vienna takler "nøytral" elektronikk godt.
    Slik jeg har hørt mindre Vienna, så blir dem aldri lyse og skarpe. Med mindre noe er helt feil da.

    Vil tro CTA-405 kan slite litt med å kontrollere alle de elementene, selv om det er en utmerket forsterker som jeg likte godt her hjemme også.

    Deler dine tanker om en integrert sak med godt med krefter.
    Et stalltips er Unison Research Unico Secondo.
    (De hadde litt startproblemer, men er nå stabile og sterke)
    Kan hende den er midt i blinken, og drar nok høytt dine godt!

    R
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.927
    Antall liker
    27.630
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hmmm, er så mange fine anlegg og lytterom i denne tråden at.... vel, pytt pytt....
    Lyttehjørnet i stua har nettopp blitt utøket med et sånt der televisjonsapparat - så området er ennå litt kaotisk, sånn ser det ut i dag:

    Som dere ser, bortprioriterte jeg vinduet og utsikten, uten at kona tok ut separasjon, noen ganger er det ålreit... :)
    Er dog fornøyd med løsningen jeg har laget meg for de små blanke:

    Det skal omorganiseres her i nær fremtid, får se om det er mulig å få ryddet i
    ormebolet bak der også....

    Begynner sånn smått å komme i orden i biblioteket også (fars sturerom), Synthesis komponentene skal opp på veggen, når jeg finner egnede hyller - tips mottas med takk!

    Det er noe eget med rørforsterkere, ingen tvil om det:

    Kommentarer og spørsmål imøteses, mmmmm, uten sammenheng, mener jeg forøvrig at dette er to meget kule og gule:


    ;)

    Mvh

    Lagga
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.119
    Antall liker
    3.889
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Lagga skrev:
    Er dog fornøyd med løsningen jeg har laget meg for de små blanke:
    Ja det var ikke få! Er det en plexiplate du har på enden? Har du brukt MDF eller vanlig plank til hylle?

    Veldig fint rom!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn