Forsterkere Hva regnes som de beste effektforsterkerne?

Elo

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.04.2010
Innlegg
842
Antall liker
224
Sted
Buskerud
Torget vurderinger
2
Jeg hørte Doxa 61 i Horten i fjor. Dette spilte bra etter min mening, men hva vet vel jeg :)

Hvilken pre ble brukt? Korreksjon?
 

kapellmester

Bransjeaktør
Ble medlem
13.01.2005
Innlegg
170
Antall liker
439
Så vidt jeg vet har Doxa alltid hatt et usedvanlig godt rykte mht å lever veldig bra lyd til prisen. Og Doxa er vel, ærlig talt, først og fremst kjent for sin usminkede, gjennomsiktige og nøytrale lyd. Les: jeg påstår ikke at den er det , ei heller at den ikke er det - men erkjenner det faktum at den er kjent blandt publikum for å være det. Personlig mener jeg bestemt at det alltid har kommet flotte produkter fra Doxa og at Doxa alltid har vært meget dyktige. Poenget er bare at her er foretatt et kvantesprang med nye oppfinnelser osv det siste året. Ny (og hemmelig - pat. pending) teknologi.

Mange gode spørsmål fra lyngen - og ytterst relevant, men j stikker ikke hull på den bobla her - det blir alt for kompleks - viktigste poenget er egentlig tilknytningen til musikerne og linken til studio. Har også observert i tester gjort av fagpersonell, gjennom flere år, at Doxa lyden alltid blir omtalt som særs nøytral - rent kildevann osv. Sånn sett betryggende å ha fagpressen, såvel som utøvere og studioteknikere på sin side av disse påstandene :) Jeg føler meg på veldig trygg grunn med å påstå at Doxa lyden er særs nøytral. Om lyden er "god" eller ei - Ja, det er opp til lytteren å bedømme :) Igjen, veldig hyggelig med testen fra den dyktige skribenten Roy som syntes å like lyden meget godt :)
 
U

utgatt60135

Gjest
Det er mange som bommer på hva som er nøytralt, imo. Har aldri hørt Doxa vel og merke.
 

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Innlegg
2.463
Antall liker
550
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Uten å vere altfor skråsikker,meiner eg å ha lest gjentatte ganger at lydsignatur/farging forekommer i langt større grad på høgtalere type apekister,og langt mindre grad på hornhøgtalere.
Så å henge seg altfor masse opp i absolutt nøytrallydende forst,blir kanskje som ein fis i havet sålenge ein snakker vanlege apekister?

Du Lyngen burde vel satse på hornhøgtalere siden du etterstreber nøytral lyd,det vil eg meine blir den riktige enden å begynne i,siden det vel er den type høgtalerprinsipp som farger minst,når konstruktør utnytter det potensiale.

Mvh.
 
U

utgatt60135

Gjest
Du Lyngen burde vel satse på hornhøgtalere siden du etterstreber nøytral lyd,det vil eg meine blir den riktige enden å begynne i,siden det vel er den type høgtalerprinsipp som farger minst,når konstruktør utnytter det potensiale.

Mvh.
Har ikke hørt mange hornsystemer, men husker godt Aamodt sine demoer på Hortenmessa. Ja, nøytralt og svært bra! Men horn er litt for plasskrevende og prangende for meg. Har hørt noen hornoppsett som farger sterkt også. Jeg er egentlig mest en elektrostatmann så lenge bassen svinger.
 
Topp Bunn