- Ble medlem
- 07.11.2005
- Antall liker
- 8
Ja, men når alt dette andre er i orden, kommer da ikke turen til kablene?....så enda et argument for å sette akustikk foran kabler![]()
|
Ja, men når alt dette andre er i orden, kommer da ikke turen til kablene?....så enda et argument for å sette akustikk foran kabler![]()
;DJa, men når alt dette andre er i orden, kommer da ikke turen til kablene?
All den stund jeg personlig ikke kan høre noen forskjell på hensiktsmessig konstruerte signalkabler, bruker jeg pengene mine på andre ting som har en klart hørbar effekt.Ja, men når alt dette andre er i orden, kommer da ikke turen til kablene?
Ja, men når alt dette andre er i orden, kommer da ikke turen til kablene?
Enig!Jo, DA kommer turen til kablene..... ;D
Enig!
Skjønt det betyr at kablenes tur aldri kommer...
Lagga
Nei, Det gjør de ikkeOG da kommer kablene om du vil eller ei![]()
A ha, min misforståelse.Jada, Lytterommet er i orden, komponentene på plass, og så må de kobles sammen. DA er det altså kablenes tur.
Nei, Det gjør de ikke![]()
Ja, altid trist å glemme å sette ting på handlelisten. Blir lite lydproduksjon uten ledninger også.Dette høres tungvint ut......
:![]()
Lagga
;D ;DJa, altid trist å glemme å sette ting på handlelisten. Blir lite lydproduksjon uten ledninger også.
Exactly! And Dan Lavry seems to be in compliance as well, right? Right!And who better to talk about sound than Bob Katz eh?
Jeg tror ikke det nødvendigvis er rett. Syntetiske signaler er veldig nyttige til blindtesting, men de er ikke de eneste.Denne hørtes jo bra ut:
"If you want a fighting chance to see if a cable MIGHT make an audible difference, play some pink noise and switch back and forth with no gap. If you can't hear a difference then, how can you expect to hear one reliably with "moving" music!!!!
With cables I make this simple statement: If it fails the pink noise test, it will fail any objective musical test you can do, if you perform the test honestly. Does your cable pass the pink noise test (audible difference with P.N.)?"
Fra: http://recforums.prosoundweb.com/index.php/mv/msg/3979/0/48/0/
Hvis jitter gir harmonisk forvrengning?Jeg tror ikke det nødvendigvis er rett. Syntetiske signaler er veldig nyttige til blindtesting, men de er ikke de eneste.
For å høre jitter tror jeg f.eks at en ren sinus kan være bedre egnet.
-k
Hva mener du? Hvis jeg har forstått rett så vil jitter som ikke blir undertrykt av D/A-elektronikken manifestere seg som en form for frekvensmodulasjon hvor modulasjonen i verste fall er signal-avhengig.Hvis jitter gir harmonisk forvrengning?
Vidar
Aahh, sjønner. Jitter er ikke mitt favorittpålegg...men jeg har forstått det slik at jitter er varierende tidsavvik for når en flanke i et firkantsignal starter, og at dette igjen avhenger av klokketoleranser.Hva mener du? Hvis jeg har forstått rett så vil jitter som ikke blir undertrykt av D/A-elektronikken manifestere seg som en form for frekvensmodulasjon hvor modulasjonen i verste fall er signal-avhengig.
Det virker rimelig at en sinus er avslørende for slike sidebånd, på samme måte som at "sinuslignende" toner var drepen for båndspillere med mye wow & flutter.
mvh
Knut
Kabler har fallende frekvensrespons. Firkanter har uendelig frekvensrepons. Ergo vil enhver kabel "runde av" firkanten. Hvis dimensjonering mellom signalbåndbredde, kabelbåndbredde og mottakerkretser ikke er fornuftig, kan man se for seg at null-gjennomgangen for pulsen lett blir forskjøvet av enhver additiv støy. Hvis så klokke blir gjenvunnet instantant uten PLL og uten buffring, så vil f.eks en D/A konverter kunne endre egenskaper.Dette har selvsagt ingenting med kabler å gjøre. Kabler har jo ikke jitter - eller?
Ikke vet jeg helt hva resultatet tilslutt ble, men:Dette har selvsagt ingenting med kabler å gjøre. Kabler har jo ikke jitter - eller?