Sport, sykkel og trening Hva nå, Fotball-VM?

D

Desillusjonert

Gjest
Jeg har da sagt flere ganger at hvis Russland har fått VM pga korrupsjon så bør de miste den, men at USA skal bestemme hvem som er korrupt og hvem som ikke er det er latterlig.

De som stemte for Russland blir tatt og de som ikke gjorde det får gå fri selv om de stemte på Quatar litt senere,og saken som minner mest om Quatar er faktisk da USA fikk vm, en nasjon som ikke hadde vært kvalifisert til VM siden 1950 og der den europiske fotballen hadde null interesse hos befolkningen.

Jeg er ikke i tvil at USA gjør dette kun for å ramme Russland pga hva som skjer i Ukraina, USA er for øyeblikket i Jemen og bomber landet med Quatar så jeg tror ikke at de mister vm.

Jeg håper virkelig at jeg tar feil men jeg tviler.
Etter alle de siste måneders oppdagelser, så håper jeg du kan innrømme at du tok feil? :)
Eller er Russalnds støtte til alle de som er korrupsjonsiktet bare vennlig støtte og alle dopingmistenkte bare en drøm?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Det er et hån mot fotballen og ikke minst menneskeheten.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.948
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
FIFA og UEFA er den største hån mot fotballen, Quatar er bare en følgeskade.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
Nemlig. Noen har bestemt at mesterskapet skal til Quatar og disse folka sitter og ser på at dette skjer. Men betalingen var sannsynligvis så god at men ser igjennom fingrene at noen gjestearbeidere kreperer.

H

Hardingfele

Gjest
Fantastisk. Blatter og Platni bøtelagt og utestengt fra fotball i åtte år. Blatter holder pressekonferanse og ber om å bli behandlet med verdighet og forståelse, og viser til Nelson Mandelas generøse eksempel.

FIFA er kjørt i dass av den mannen. Utrolig å lytte til ham. Skulle han finne på å fly til USA ryker han rett i fengsel og med etterforskningen som pågår nå er det vel sannsynlig at han også kan få kikke på innsiden av et fengsel i Europa.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.948
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Synes det er rart at toppene i NFF som lojalt har støttet opp om dette kan få fortsette. Hvis de ikke har skjønt det som resten av verden har skjønt i årevis, dvs at noe er seriøst gærent i den organisasjonen de er en del av, er de i beste fall særdeles inkompetente. Jeg har ikke registrert et eneste utspill fra NFF for å signalisere misnøye eller få til noen endringer.

Sist redigert:
H

Hardingfele

Gjest
Hvem ville du kjøpt bruktbil av?

FIFA er gjennomkorrupt og til skade for fotballen. Burde avvikles, og forbundene bør etablere ny organisasjon. Det arbeides med slike planer.

image.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.575
Torget vurderinger
24
Sleske gutters klubb. Ville ikke handlet noe av noen av de.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Den som har mest å tilby de som sitter med stemmesedler ligger godt an.
Den som ikke har skjønt dette ligger heller dårlig an.

Så øenge flertallet av verdens nasjoner er gjennomkorrupte er det umulig å bli kvitt korrupsjon i internasjonale organisasjoner med god tilgang på penger.

G

Gjestemedlem

Gjest
Fra korrupte oldinger til et arabisk diktatur?
Tja, hva er egentlig verst?
Mot arabisk seier - sport - Dagbladet.no
Fuck FIFA.

Fotball handler om Europa og Sør-Amerika.

På tide å danne en ny hovedforsamling av fotballen som ikke er infiltrert av ... utenforstående interesser.

USA og Australia kan aller nødigst får lærlingstatus.

..

FIFA er degenerert til å gi VM til en primitiv kamelstat der temperaturen aldri faller under 40 celsius. Må sannsynligvis legges til vinteren, og ødelegge Europas fotballsesonger.

POB

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.09.2003
Antall liker
3.200
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
32
Ingenting hadde vært bedre.
Vi burde stemme på han vi også, så hadde råttenskapen fått ennå et ansikt før den endelig ble fjernet !

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Det er aldri så ille at det ikke kan bli verre.

D

Desillusjonert

Gjest
Det er aldri så ille at det ikke kan bli verre.
Sant nok, fra korrupte Blatter & Co til enda mere korrupte italienere og i tillegg tvilsomme menn i kjortler som får Blatter til å virke som en engel...
På tide å kutte medlemskapet i FIFA?

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Antall liker
4.323
Sted
Liten by
Indisiene er ihvertfall der....

https://www.nrk.no/sport/vil-offentleggjere-garcia-rapporten-1.13577610

To millionar dollar betalt til den ti år gamle dottera til ein framståande FIFA-tilsett skal ha vore blant det som skjedde då Qatar i si tid fekk tildelt fmeisterskapet, ifølgje den hemmelege Garcia-rapporten.

Det tyske magasinet Bild offentleggjer rapporten frå i dag.

Bild har fått tilgang til Michael Garcias 400 sider store rapport om det som skal ha skjedd i samband med tildelingane av fotball-VM i 2018 til Russland og 2022 til Qatar.

Kommer noen til å bli straffet? Nope...

Topp Bunn