Hva med å diskutere surroundutgivelser? Anbefalinger osv..

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.481
    Antall liker
    899
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Ble det nye surroundreceiver på deg?

    Blir vel fint å få til 7.1.4 - er vel liksom sweetspot for Atmos :)
    Blir nok etter hvert, må få få pengene på konto først. Haster ikke, fungerer greit den jeg har, men 7.2.4 og DTS-X blir bra. Fint med individuell kalibrering av subbene. Har slått fra meg Auro 3D, da fullt oppsett med VG ville ta den ene sub utgangen, og det er ikke aktuelt. Går nok da for en Denon AVC-X3700H. Dumt at man ikke kan velge fritt hvilke kanaler som bruker pre ut og slå av effekt forsterker på disse. Valget er heigh 2(standard), front eller alle. Mangler en stereo forsterker for å kjøre alle kanaler. :cool:
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Blir nok etter hvert, må få få pengene på konto først. Haster ikke, fungerer greit den jeg har, men 7.2.4 og DTS-X blir bra. Fint med individuell kalibrering av subbene. Har slått fra meg Auro 3D, da fullt oppsett med VG ville ta den ene sub utgangen, og det er ikke aktuelt. Går nok da for en Denon AVC-X3700H. Dumt at man ikke kan velge fritt hvilke kanaler som bruker pre ut og slå av effekt forsterker på disse. Valget er heigh 2(standard), front eller alle. Mangler en stereo forsterker for å kjøre alle kanaler. :cool:
    7.2.4 er nice - jeg kjører vel egentlig det jeg også - men den ene subkanalen er ukorrigert og går til 2 romperistere i sofaen.

    Men må du ikke velge X4700 for 7.1.4?

    Et tips er at du bruker den gamle surroundforsterkeren som amp. Hvis den har multichannel analogt inn. Jeg bruker en Yamaha receiver som amp til takhøytalerene + 2 back. Så slår jeg den kun på når jeg skal lytte til mer enn 5.1. Spare strøm vet du..... 😁

    Bruker Rotel klasse D på resten, har også flere Rotel klasse D amper, nok til å kjøre alt på samme amper - men foretrekker receiveren - siden jeg kan slå den av med fjernkontrollen.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.481
    Antall liker
    899
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    7.2.4 er nice - jeg kjører vel egentlig det jeg også - men den ene subkanalen er ukorrigert og går til 2 romperistere i sofaen.

    Men må du ikke velge X4700 for 7.1.4?

    Et tips er at du bruker den gamle surroundforsterkeren som amp. Hvis den har multichannel analogt inn. Jeg bruker en Yamaha receiver som amp til takhøytalerene + 2 back. Så slår jeg den kun på når jeg skal lytte til mer enn 5.1. Spare strøm vet du..... 😁

    Bruker Rotel klasse D på resten, har også flere Rotel klasse D amper, nok til å kjøre alt på samme amper - men foretrekker receiveren - siden jeg kan slå den av med fjernkontrollen.
    X3700 har 7.2.4 med en ekstra effekt forsterker, det må en ha på x4700 også. Er stort sett Auro 3D og mer effekt som er forskjellen på de. Må ha ekstra effekt forsterker på den jeg har nå også for å få 5.1.4. Har dessverre ikke MC inn på den jeg har. Har Parasound Halo A52 på front og surround og en brokoblet A23 på senter. Parasound HCA 1000 på height 2. Håper å finne en HCA 1000 til eller en zonemaster med 4 kanaler etterhvert.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    X3700 har 7.2.4 med en ekstra effekt forsterker, det må en ha på x4700 også. Er stort sett Auro 3D og mer effekt som er forskjellen på de. Må ha ekstra effekt forsterker på den jeg har nå også for å få 5.1.4. Har dessverre ikke MC inn på den jeg har. Har Parasound Halo A52 på front og surround og en brokoblet A23 på senter. Parasound HCA 1000 på height 2. Håper å finne en HCA 1000 til eller en zonemaster med 4 kanaler etterhvert.
    Ja, leser det på spec 11.2 pre out - fantastisk, tar man med målingene til Amir så fremstår den som et skikkelig varp, hvis man vil kjøre med egne amper på alle kanaler. Min Yamaha er 7 år - veldig greit å ha alternativene klare...... :)

    Fortelle gjerne om hvordan du opplever den når du får den, spennende!
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.481
    Antall liker
    899
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Ja, leser det på spec 11.2 pre out - fantastisk, tar man med målingene til Amir så fremstår den som et skikkelig varp, hvis man vil kjøre med egne amper på alle kanaler. Min Yamaha er 7 år - veldig greit å ha alternativene klare...... :)

    Fortelle gjerne om hvordan du opplever den når du får den, spennende!
    Er jeg riktig uheldig så får jeg ikke skattepengene før i juni, men den som venter på noe godt..... :cool:
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Er jeg riktig uheldig så får jeg ikke skattepengene før i juni, men den som venter på noe godt..... :cool:
    Bare et par tre måneder til - det går på et blunk :)

    Baksmell på 3,5 k her - så blir ikke noe moro dings på meg :ROFLMAO:

    Spiller The Tipping Point nå - fantastisk - kanskje en kandidat for Immersive Audio Grammy neste år?
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Hyggelig overraskelse



    Synes de kunne byttet ut Pop med Rock 😁

    Moro når gamle favoritter får Atmos makeover 🤩
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.481
    Antall liker
    899
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Hyggelig overraskelse



    Synes de kunne byttet ut Pop med Rock 😁

    Moro når gamle favoritter får Atmos makeover 🤩
    Var ikke så imponert av miksen? Har du bestilt Gilbert O' Sølevann fra SDE? Jeg står over den. X3700 er på vei fra Hamar.
    Hadde lagret søk på Finn, fikk melding Tirsdag kveld om demo modell til salgs på Hi-fi Klubben Hamar. Onsdag morgen melding om at skatteoppgjøret var klar, X3700 leveres i morgen. Har to 4-kanals forsterkere på overvåking på Finn. :cool:
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Var ikke så imponert av miksen? Har du bestilt Gilbert O' Sølevann fra SDE? Jeg står over den. X3700 er på vei fra Hamar.
    Hadde lagret søk på Finn, fikk melding Tirsdag kveld om demo modell til salgs på Hi-fi Klubben Hamar. Onsdag morgen melding om at skatteoppgjøret var klar, X3700 leveres i morgen. Har to 4-kanals forsterkere på overvåking på Finn. :cool:
    Nei, Asia mixen er vel ikke noe demo materiale akkurat - men originalen i stereo låt aldri særlig bra, har den på vinyl & cd. Synes Atmos mixen var frisk og god å lytte på til sammenligning - mer detaljer kom frem fra det grøtete lydbildet. Synes ofte slike massive "lydvegg" produksjoner som dette, Queen osv veldig ofte er mye bedre å lytte til i surround - ting kommer tydeligere frem - mer plass.

    Wow - demo modell - du gjør varp på varpet! Blir en fin surround-påske for deg 🥳

    Søk gjerne på 5 kanals også Rotel RMB-1565 - 5x100W klasse D, Neby solgte disse for noen år siden for 5k - jeg handlet flere. Burde finnes en del av disse. Tror de hadde 6 kanals også.

    Jeg heiv meg på Gilbert O Sullivan blu rayen, har ikke hørt noe av han siden Alone Again, Matrimony og Clair - det er 50 år siden :ROFLMAO: Jeg liker det med surround - du lytter til mye du aldri ville ellers... noen ganger får man nye favoritter.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.481
    Antall liker
    899
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Nei, Asia mixen er vel ikke noe demo materiale akkurat - men originalen i stereo låt aldri særlig bra, har den på vinyl & cd. Synes Atmos mixen var frisk og god å lytte på til sammenligning - mer detaljer kom frem fra det grøtete lydbildet. Synes ofte slike massive "lydvegg" produksjoner som dette, Queen osv veldig ofte er mye bedre å lytte til i surround - ting kommer tydeligere frem - mer plass.

    Wow - demo modell - du gjør varp på varpet! Blir en fin surround-påske for deg 🥳

    Søk gjerne på 5 kanals også Rotel RMB-1565 - 5x100W klasse D, Neby solgte disse for noen år siden for 5k - jeg handlet flere. Burde finnes en del av disse. Tror de hadde 6 kanals også.

    Jeg heiv meg på Gilbert O Sullivan blu rayen, har ikke hørt noe av han siden Alone Again, Matrimony og Clair - det er 50 år siden :ROFLMAO: Jeg liker det med surround - du lytter til mye du aldri ville ellers... noen ganger får man nye favoritter.
    Trenger bare 4 kanaler til for Atmos kanalene. Greier meg egentlig med 2, men vil gjerne ha A23 brokoblet på senter for å ha rikelig med effekt. Har skiftet 2 coax element på den, den er veldig tung å drive, 400W bør holde. :cool:
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Trenger bare 4 kanaler til for Atmos kanalene. Greier meg egentlig med 2, men vil gjerne ha A23 brokoblet på senter for å ha rikelig med effekt. Har skiftet 2 coax element på den, den er veldig tung å drive, 400W bør holde. :cool:
    Jeg tror 5 kanals effekt er mer vanlig enn 4 kanals - at du dermed får mer å velge mellom. Ellers får du vel en ny 4 kanals Behringer for et par tusenlappet hvis man ikke har noe i mot PA utsyr, litt uvanlige plugger osv. Jeg synes ofte det er vel høye priser på gamle greier på Finn.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.481
    Antall liker
    899
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror 5 kanals effekt er mer vanlig enn 4 kanals - at du dermed får mer å velge mellom. Ellers får du vel en ny 4 kanals Behringer for et par tusenlappet hvis man ikke har noe i mot PA utsyr, litt uvanlige plugger osv. Jeg synes ofte det er vel høye priser på gamle greier på Finn.
    Er i kontakt om en NAD C 245 BEE 4 kanals til 3500.- Tror den kan fungere bra.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.481
    Antall liker
    899
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Har kommet på Apple Music nå



    Ganske nice å lytte til :)
    Hørte litt på den i går, god miks men ikke helt min smak i musikk. Har kommet noen låter med Foreigner og en hver fra Five Finger Death Punch og Alter Bridge. Gode mikser på alle.:cool: Kjekt med litt tyngre musikk i Atmos, mer min stil.;) Også sluppet to låter fra det nye Rammstein albumet, har ikke fått hørt på de enda.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Veldig moro når favorittalbum dukker opp i Atmos



    Spilte Surfacing faktisk i stereo for et par dager siden - og tenkte for meg selv at den hadde vært fin å høre i Atmos - og fikk ønsket oppfylt 🥳
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.481
    Antall liker
    899
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Veldig moro når favorittalbum dukker opp i Atmos



    Spilte Surfacing faktisk i stereo for et par dager siden - og tenkte for meg selv at den hadde vært fin å høre i Atmos - og fikk ønsket oppfylt 🥳
    Har lagret den i biblioteket for avspilling senere i dag. Bra miks? Musikken vet jeg er bra. :cool:
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.481
    Antall liker
    899
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Alle Doors albumene oppe på Apple Music i Atmos, gleder meg. :cool: Nyeste Rammstein, Zeit har vært oppe en stund, god musikk og bra miks.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.481
    Antall liker
    899
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Hørte på den nye til Lyle i dag - fin skive, god mix.




    Hører på denne nå



    Halsey, fin indie-pop, ok mix.
    Har du bestilt den nye fra The Pineapple Thief? Hadde forhåndsbestilt den fra PK, men de greide som vanlig ikke å levere, så da ble det Burning Shed. :cool:
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Har du bestilt den nye fra The Pineapple Thief? Hadde forhåndsbestilt den fra PK, men de greide som vanlig ikke å levere, så da ble det Burning Shed. :cool:
    Ja, den er bestilt - selvfølgelig :cool:

    Fikk sendingsbekreftelse fra Burningshed for noen dager siden, er vel i postkassa om ikke så lenge. Veldig spent på den 🥳

    Leser at Bruce har mikset hele katalogen i Atmos - håper på fysisk eller Apple lansering om ikke lenge.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985


    En favoritt som spilles ofte, surroundversjonen som fulgte med i 2015 deluxe-utgaven.

    Hadde håpet vi fort fikk flere Fleetwood Mac Atmos utgaver på Apple etter de slapp Rumours. Spesielt håper jeg på Tango in the Night - som aldri fikk noen 5.1 versjon, selv ikke i deluxe utgaven som kom for ikke så lenge siden.

    Men, er vel på gang får man håpe :)
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Jeg har laget en liste med gammel 70 talls Quad som finnes på Apple Music.

    Har sjekket og lyttet til nesten alle - det er noen få som jeg ikke har sjekket ut - kan være noen feil i listen.

    1. Airto Fingers 1973
    2. Andy Williams Love Story 1971
    3. Andy Williams You've Got a Friend 1971
    4. Argent In Deep 1973*
    5. Azteca Azteca 1972
    6. Bill Withers Just as I Am 1971
    7. Blood, Sweat & Tears Greatest Hits 1972
    8. Blue Öyster Cult Tyranny and Mutation 1973*
    9. Blue Öyster Cult Secret Treaties 1974
    10. Blue Öyster Cult Agents of Fortune 1976
    11. Burton Cummings Burton Cummings 1976*
    12. The Byrds Byrdmaniax 1971*
    13. Charlie Rich Everytime You Touch Me (I Get High) 1975
    14. Chet Atkins Superpickers 1974
    15. Dan Fogelberg Captured Angel 1975*
    16. Deodato Prelude 1972
    17. Deodato Deodato 2 1973
    18. Eddy Arnold My World 1965*

    19. Edgar Winter's White Trash Edgar Winter's White Trash 1971*
    20. Edgar Winter's White Trash Roadwork 1972*
    21. Edgar Winter They Only Come Out at Night 1972*
    22. Edgar Winter Shock Treatment 1974*
    23. Edgar Winter The Edgar Winter Group with Rick Derringer 1975*
    24. Elvis Presley From Elvis in Memphis 1969*

    25. Elvis Presley That's the Way It Is 1970*
    26. Elvis Presley Elvis Country (I'm 10,000 Years Old) 1970*
    27. Elvis Presley As Recorded at Madison Square Garden 1972*
    28. Elvis Presley Aloha from Hawaii Via Satellite 1973*

    29. Elvis Presley Promised Land 1975
    30. The Friends of Distinction Grazin' 1969
    31. Free Fire and Water 1970*
    32. George Benson Body Talk 1973
    33. Gil Evans The Gil Evans Orchestra Plays the Music of Jimi Hendrix 1974*
    34. The Guess Who No. 10 1973
    35. The Guess Who Road Food 1974
    36. Harold Melvin & the Blue Notes Black & Blue 1973
    37. Harold Melvin & the Blue Notes Wake Up Everybody 1975
    38. The Hues Corporation Rockin' Soul 1974
    39. Hugo Montenegro Love Theme From The Godfather 1972
    40. Hugo Montenegro Scenes & Themes 1972
    41. Hugo Montenegro Hugo In Wonder-Land 1974
    42. Hugo Montenegro Others By Brothers 1975
    43. The Isley Brothers 3+3 1973*
    44. The Isley Brothers Live It Up 1974*
    45. The Isley Brothers The Heat Is On 1975*
    46. The Isley Brothers Harvest for the World 1976*
    47. The Isley Brothers Go for Your Guns 1977*
    48. The Jeff Beck Group Rough and Ready 1971
    49. Jeff Beck Wired 1976
    50. The Jimmy Castor Bunch Phase 2 1972
    51. The Jimmy Castor Bunch Dimension III 1973
    52. Johnnie Taylor Eargasm 1976
    53. Johnny Winter Still Alive and Well 1973*
    54. Johnny Winter John Dawson Winter III 1974*
    55. Johnny Winter Saints & Sinners 1974*
    56. Labelle Nightbirds 1974
    57. Labelle Phoenix 1975*

    58. Laura Nyro Eli and the Thirteenth Confession 1968
    59. Lee Michaels Nice Day for Something 1973*
    60. Liza Minnelli The Singer 1973
    61. Loggins and Messina Loggins and Messina 1972
    62. Loggins and Messina Full Sail 1973
    63. Mac Davis Baby, Don't Get Hooked on Me 1972*
    64. The Main Ingredient Euphrates River 1974
    65. Mahavishnu Orchestra Birds of Fire 1973
    66. The Manhattans It Feels So Good 1977*

    67. MFSB Love is the Message 1973
    68. Michael Nesmith Loose Salute 1970
    69. The Miracles Love Crazy 1977
    70. Mountain The Best Of 1973
    71. The New Birth It's Been a Long Time 1973*
    72. Percy Faith Joy 1972

    73. Percy Faith Love Theme From Romeo & Juliet 1969
    74. Poco Crazy Eyes 1973
    75. Pure Prairie Two Lane Highway 1975
    76. Return to Forever Musicmagic 1977
    77. Rick Derringer All American Boy 1973
    78. Tammy Wynette We Sure Can Love Each Other 1971
    79. Tanya Tucker Greatest Hits 1974
    80. Tower of Power Ain't Nothin' Stoppin' Us Now 1976
    81. Weather Report Mysterious Traveller 1974
    82. The Youngbloods The Best of the Youngbloods 1970*
    De med FET skrift har jeg sjekket - de er 4.0 Quad.
     
    Sist redigert:

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.481
    Antall liker
    899
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har laget en liste med gammel 70 talls Quad som finnes på Apple Music.

    Har sjekket og lyttet til nesten alle - det er noen få som jeg ikke har sjekket ut - kan være noen feil i listen.
    Visste ikke at det var så mange.o_O Fire and Water med Free må jeg finne, ett av mine favoritt band fra ungdoms tiden.:cool:
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Visste ikke at det var så mange.o_O Fire and Water med Free må jeg finne, ett av mine favoritt band fra ungdoms tiden.:cool:
    Ja, det har kommet en del - finnes sikkert flere som jeg ikke har fanget opp - kommer du over noen som ikke står i listen - settes det pris på :)

    Vet ikke hva det kommer av, kanskje mastertape oppbevaring osv - men en del av disse låter adskillig bedre enn stereoversjonene noen gang har gjort på vinyl & cd. (imo)
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.481
    Antall liker
    899
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det har kommet en del - finnes sikkert flere som jeg ikke har fanget opp - kommer du over noen som ikke står i listen - settes det pris på :)

    Vet ikke hva det kommer av, kanskje mastertape oppbevaring osv - men en del av disse låter adskillig bedre enn stereoversjonene noen gang har gjort på vinyl & cd. (imo)
    Mange av disse har jeg på SACD, noe fra AF og senere år fra DV i England. Har du link til Free?
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.481
    Antall liker
    899
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Er ikke kjent med å dele Apple Music linker - fungerer denne?

    Funker flott. :cool: Når jeg klikker linken kommer den opp i Apple Music på PC'en, så må jeg logge av og på igjen før jeg kan legge den til i biblioteket. Da ligger den klar på ATV'en når jeg slår på anlegget nede. Er slik jeg finner meste parten av musikken, hovedsakelig fra linker på QQ. Mange der som er flinke til å snoke tak i nytt innhold.:)
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Spiller denne som quad hos deg? Kun stereo her. Siste sporet er Atmos, men det har vært ute lenge.
    Ja, den fungerer ikke - samme problemet er med nr 19, 20, 25 og 58. I min originale Word liste - som jeg kopierte fra er disse merket med rød farge - pga av at jeg ikke fikk de til å fungere. Men de er tatt med pga av at noen et sted har skrevet at dette har de lyttet til i Quad i Apple Music.

    Jeg har allikevel lagt de til blant favorittene mine og "venter" på at de en gang skal fungere - kan jo være forsinket pga av rettigheter i områder osv. Eller også har jeg valgt feil utgave i Apple Music.

    Sorry at jeg fikk opp dine forhåpninger der, jeg husket ikke det. Så obs på de 4 nevnte.

    Jeg har korrigert litt i min opprinnelige post, skriv gjerne hvis du ser noe mer, så retter jeg i listen.

    Jeg korrigerte listen litt til - alle de med FET skrift har jeg lyttet til - de er 4.0 Quad.
     
    Sist redigert:

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.481
    Antall liker
    899
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Ja, den fungerer ikke - samme problemet er med nr 19, 20, 25 og 58. I min originale Word liste - som jeg kopierte fra er disse merket med rød farge - pga av at jeg ikke fikk de til å fungere. Men de er tatt med pga av at noen et sted har skrevet at dette har de lyttet til i Quad i Apple Music.

    Jeg har allikevel lagt de til blant favorittene mine og "venter" på at de en gang skal fungere - kan jo være forsinket pga av rettigheter i områder osv. Eller også har jeg valgt feil utgave i Apple Music.

    Sorry at jeg fikk opp dine forhåpninger der, jeg husket ikke det. Så obs på de 4 nevnte.

    Jeg har korrigert litt i min opprinnelige post, skriv gjerne hvis du ser noe mer, så retter jeg i listen.
    Laura Nyro har jeg sett nevnt på QQ at var tilgjengelig. Sjekket ikke, da jeg har den SACD.
    Fikk nettopp sendings bekreftelse fra SDE på xPropaganda, ser frem til den. :cool:
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Laura Nyro har jeg sett nevnt på QQ at var tilgjengelig. Sjekket ikke, da jeg har den SACD.
    Fikk nettopp sendings bekreftelse fra SDE på xPropaganda, ser frem til den. :cool:
    Fikk ikke den i Quad sist jeg prøvde (har den også på sacd, kul skive) - skal ta og sjekke ut litt i listen en kveld, kan komme med en oppdatert liste, hvis det blir en del endringer - senere i tråden.

    Fikk sendingsbekreftelse jeg også 🥳 spent på den skiva.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    hei folkens!

    når det gjelder å spille gamle quad innspillinger på sølvplater, sacd, dvd-a, blu ray, vil ikke de to siste være å foretrekke om en sender lyden via hdmi til en prosessor? Tenker da SACD helst skal dekodes internt og sendes analogt videre for å beholde kvaliteten?
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.481
    Antall liker
    899
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    hei folkens!

    når det gjelder å spille gamle quad innspillinger på sølvplater, sacd, dvd-a, blu ray, vil ikke de to siste være å foretrekke om en sender lyden via hdmi til en prosessor? Tenker da SACD helst skal dekodes internt og sendes analogt videre for å beholde kvaliteten?
    Jeg kjører SACD dekodet til PCM i spilleren over HDMI nå, men kjørte analogt fra samme spiller før. Kan ikke si at jeg hører noe forskjell, bort sett fra at jeg nå kan benytte romkorreksjon. Nå har jeg ikke all verden til anlegg og gamle ører, så ta det for hva det er verdt. :cool: Nyere AVC'er kan vel dekode DSD internt?
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Man kan sende DSD over hdmi, tror min Sony spiller, som jeg bruker til sacd for tiden, gjør om til pcm i spilleren. Har også en Pioneer spiller, den tror jeg sender DSD. Men hører ikke noen forskjell på lydkvaliteten på disse. Har også rippet sacd, opplever ikke noe negativt med lyden på dette heller.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Leste et par ganske så strålende anmeldelser av det kommende Porcupine Tree albumet, dermed ble det lagt inn en bestilling...



    Hadde håpet på en rimeligere og enkeltstående blu ray utgave, men. Bare en måneds tid igjen, gleder meg 🥳
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.481
    Antall liker
    899
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Leste et par ganske så strålende anmeldelser av det kommende Porcupine Tree albumet, dermed ble det lagt inn en bestilling...



    Hadde håpet på en rimeligere og enkeltstående blu ray utgave, men. Bare en måneds tid igjen, gleder meg 🥳
    Blir for dyrt for meg, får greie meg med Apple Music. :cool: Burning Shed skal ha begynt å trekke mva, skal se hva den kommer på der.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn