Never The Bride live at Sandnes Bluesklubb.
Jeg lovet Lars Erik En liten omtale av Never The Bride som spilte på Sandnes Bluesklubb i går.
Forman i bluesklubben hadde lagt lista høyt i omtalen av dette bandet, og de innfridde så til de grader live.
Nikki Lamborn (Voice / Performance Coach hos Nikki Lamborn Vocal Coaching, Lead Singer / Vocalist / Singer-Songwriter / Producer hos Never the Bride og Director hos Lock Stock & Barrel Music) hadde publikum i sin hule hånd fra de entret senen, dama hadde utstråling og karisma som smittet over på et normalt litt stille men lyttende publikum.
Her nyttet det ikke å holde kjeft, det ble oppfordret til allsang på bandets ofte fengende refreng og publikum responderte momentant.
Et slikt publikum smitter også tilbake på senen og det virket som bandet virkelig koste seg.
Musikken sitter som en kule spesielt live, er litt spent på cdene jeg kjøpte/fikk noen av pga noen bilder.
I tillegg ble det laget en happening av Reidar Larsen som fyller 60år i dag, men var på konserten i går og fikk allsang mot at han deltok i en Jamm med bandet.
Til å være spontant så svingte det noe grønjævelig når Reidar dro igang "Im a blues man".
Bandet spiller i Kristiansand i kveld og litt rundt på østlandet i helgen.
Liker en musikk/rock fra 60-70-80 tallet så anbefales det å ta turen å se og høre dette bandet live.
Nikki Lamborn tolker noen Janis Jopplin låter på en fortreffelig måte i mine ører, så hvis en kan rive seg løs fra originalen og nyte en tolkning så gjør Nikki og bandet det fortreffelig.
Litt musikk på cd og dvd.
Gikk på en liten smell.
Veldig smilende og trivelig "el fiolin" dame.
Nikki "klaget" på at det ikke gikk an å få shots i Stavanger.
En som også hadde vært på Stavanger konserten dagen før fikset det på Sandnes.
Det gjøres litt stas på Reidar Larsen dagen før hans 60 års dag.
Reidar varmer opp tangentene slik at bandet har noe å intonere seg inn på.
"Im a Blues man" for fult trøkk, hekkan som det svingte, damene sparte ikke på kruttet de heller.
Nikki trøkker på.
Catherine "Been" Feeney som denne kvelden trakterte en Ovation 12 strengs gitar og tangentene.
Veldig bra stemme på denne dama også.
Gitaristen med en slid solo.
Vi tåler en til av El fiolin dama, som her drar en solo i "cotton eye joe" stil
En av låtene med allsang refreng.