Hva lytter du til idag (del 4)?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.932
    Antall liker
    19.789
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    ^Veldig bra den skiva, Howard. Få som spiller den, men de burde prøve den.
     

    howard_nor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.932
    Antall liker
    19.789
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Fortsetter med denne, før man skal ut å dra opp mengder av Salmo trutta trutta-musikk.

    Roxy Music - Avalon. West German Target. 1984..jpg


    Roxy Music - Avalon. West German Target. 1984.

     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.640
    Antall liker
    32.575
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

    howard_nor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5
    Bruce Springsteen & the E street band - live 1975-'85

    Fant denne hos min lokale bruktbutikk i dag. (10kr) Bra lyd på denne cd'en fra 1986. :)
     

    Vedlegg

    Kernzedd

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.04.2013
    Innlegg
    416
    Antall liker
    273
    Har aldri hatt overdreven sans for cover låter, men denne fra Exile on Blues Street (telarc 2003) er fortreffelig i mine subjektive øreganger:rolleyes:
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.276
    Antall liker
    3.317
    Torget vurderinger
    49
    Tony Joe White - The Path Of A Decent Groove
    Polydor 1993
    God lyd og en øl mens jeg venter på maten 8)

     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.575
    Antall liker
    27.681
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Konfirmasjonslørdag i havgapet:

    DSC_0291.jpg




    Trond og Monica har konfirmant. De hadde det så travelt med å komme avgårde i kirken at de etterlot døra til soverommet på vidt gap.

    DSC_0286.jpg


    Det gjøres litt stas på naboen, og det flagges i tkr Towers også.

    DSC_0279.jpg


    Heldigvis er konfirmanter et forlengst forbigått tema hos tkr og Madammen. Madammen har dratt på jobb, tkr har ikledd seg heimplassbunaden og åpnet en Hansa.

    DSC_0283.jpg


    Dagens rævkjør kom etter å ha vært borte hos Trond og Monica med en liten oppmerksomhet til konfirmanten. De holder på å utvide parkeringsplassen, og hadde gravd opp en rhododendron som Trond hadde fått av sin mormor. Ville vi gi den et godt hjem? Madammen sa straks ja, men den var diger. Kul umulig å få oppi et trillebør. Løsningen ble å ta tau rundt den, lempe den opp på en presenning, og slepe den ned til tkr Towers....Fy faen, blytungt....

    DSC_0282.jpg


    Greit, det var dagens mosjon. Handlet har jeg også. Rører meg faen ikke em mikrometer vekk fra tkr Towers mer i dag.

    casselliot.jpg


    Vinyl.



    mvh
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Har drevet å testet den nye med Kenny Wayne Shepherd Band - "Goin`Home" fikk 5/6 i bluesnews.

    Vis vedlegget 259393

    Lite demo musikk tilgjengelig så tidlig etter lansering.
    Men Youtube har litt.


    Litt copy paste fra Bluesnews.
    Keeping The Blues Alive!

    Jeg traff en purung Kenny Wayne Shepherd i Oslo Spektrum så langt tilbake som i 1996 da han varmet opp for gigantene Eagles på deres og hans første konsert i Norge noensinne. Det var en mager, kjølig «guttunge» som møtte meg, og som noen timer senere leverte et gitarspill som fortalte hvorfor musikkpressen mente trioen Kenny Wayne Shepherd, Jonny Lang og Susan Tedeschi var revitaliseringen av bluesen i rockens navn. Var fremtiden for Clapton-skolen innen rock. Wow, det var en fantastisk opptreden, men fortsatt like kjølig mot sitt publikum.
    Så har Kenny Wayne Shepherd, etter å ha gått gjennom samme rock’n roll og personlighetskrise som Jonny Lang, vendt tilbake til bluesen med mer passion, og med et langt mer åpent og utstrålende scenetekke arbeidet seg tilbake «the hard way». Og igjen gjør Kenny Wayne, som han gjorde med albumet «10 days out: Blues From The Backroads», et album med låter som er spilt inn tidligere av bluesgiganter som B.B. King, Albert King, Bo Diddley, Stevie Ray Vaughan og Johnny «Guitar» Watson”, for å nevne noen. Et coveralbum, eller som en hyllest til sine forbilder, der Kenny Wayne leverer gitarspill som både rocker sokka av ethvert stående publikum og gnistrer, og som han sliter med å få til temperatur på sitt eget materiale, skal jeg være ærlig. Hans deltagelse i The Rides sammen med Stephen Stills og Barry Goldberg i fjor markerte den definitive oppturen for Kenny, og den fortsetter så definitivt her.
    Med sin mangeårige vokalist Noah Hunt, trommeslageren Chris Layton (ex Stevie Ray Vaughans band), den britiske bassisten Tony Franklin (kjent fra Jimmy Page-ledete The Firm på 80-tallet, og senere Whitesnake), og keyboardspiller Riley Osbourn som tidligere turnerte med Willie Nelson, er Goin’ Home en plate det er lett å like. Gjesterekka som har meldt seg på i studio er også imponerende og bidrar til at låtene treffer, slik de som gjorde originalene i sin tid ville at de skulle treffe, selv om de fleste av dem er i åndeverdenen i dag. Ringo Starr (ex Beatles), Joe Walsh (ex Eagles), Keb’ Mo’, Warren Haynes (Allman Brothers Band, Gov’t Mule), Robert Randolph og Kim Wilson (Fabulous Thunderbirds) er tunge navn som åpenbart har fot for Kenny Waynes prosjekt: Keeping The Blues Alive!
    Med dette albumet vil den klassiske bluesen også treffe rockpublikummet hjemme!

    Bluesnews - Bluesnews
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.268
    Sted
    Oslo
    "Speller kun god mussikk":

    An Officer & a Gentleman..jpg
    vinyl, Up Where We Belong. Er en "coverlåt" Buffy Sainte-Marie hadde originalen.


    mvh
     

    surabus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.12.2007
    Innlegg
    829
    Antall liker
    1.640
    Joni Mitchell - Wild things run fast, 1982

    038.jpg
    Et bra vinyl album...
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.932
    Antall liker
    19.789
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Etter å ha hatt heller sånn passe lykke med Salmo Trutta Trutta, er det på tide å spille musikk igjen.

    Pink Floyd - The Final Cut. Japan 1st pressing 35DP-53.jpg


    Pink Floyd - The Final Cut. Japan 1st pressing 35DP-53.

    Dette er den beste Pink Floyd skiva. Hvertfall i kveld :)
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.932
    Antall liker
    19.789
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Folk kikker på kopekassen, skjønner jeg. Noe spesielt der i kveld?

    Spiller musikk i stedet, jeg :)

    Eagles - Hotel California. West German Target. Asylum 103-2.jpg



    Eagles - Hotel California. West German Target. Asylum 103-2.
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.978
    Antall liker
    11.832
    Sted
    Hus
    Sovna litt jeg. Bryr meg ikke om dette styret mens andre ser på....... :confused:
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn