|
Roger Waters bestelars_erik skrev:Da må denne spilles ;D
Deres beste.
Du får si fra hvis du vil ta en pils til uka, tror jeg drar opp til ditt nærområde til tirsdagenlars_erik skrev:Nå. Fest på gang ;DAnonym skrev:Dama er ute en tur, kjøleskapet er fylt opp med pils og jeg kjøpte også 2 poser potetgull for å ikke sulte
Starter med David Bowie - Diamond Dogs
Får åpne en Dahls Juleøl i solidaritet![]()
Topp!Anonym skrev:Du får si fra hvis du vil ta en pils til uka, tror jeg drar opp til ditt nærområde til tirsdagenlars_erik skrev:Nå. Fest på gang ;DAnonym skrev:Dama er ute en tur, kjøleskapet er fylt opp med pils og jeg kjøpte også 2 poser potetgull for å ikke sulte
Starter med David Bowie - Diamond Dogs
Får åpne en Dahls Juleøl i solidaritet![]()
![]()
Dette er jo kult da. Må jo utvide horisonten og med X antall SM innabords så er terskelen lav for denslags 8)lars_erik skrev:;D
Da regner jeg med at Baluba kommer med Elisabeth Grannemann snart 8)
Og Ernst Rolf :![]()
Ernst Rolf, sjefsjunkien i skandinavisk mellomkrigsmusikk? Har aldri hatt noe av hverken han eller Grannemann. Har jeg noensinne hevdet noen forkjærlighet for revy, sett bort fra i din ville fantasi? Jeg har, i motsetning til mange andre, en musikksmak som ikke er avhengig av 24 bit og stereo. Grannemann er stereo, og Ernst Rolf er kun fascinerende for sitt ekstremt intense blikk og energiske oppførsel, samt det faktum at han var noe vi dag vil kalle tungt narkoman.lars_erik skrev:;D
He,hebaluba skrev:Ernst Rolf, sjefsjunkien i skandinavisk mellomkrigsmusikk? Har aldri hatt noe av hverken han eller Grannemann. Har jeg noensinne hevdet noen forkjærlighet for revy, sett bort fra i din ville fantasi? Jeg har, i motsetning til mange andre, en musikksmak som ikke er avhengig av 24 bit og stereo. Grannemann er stereo, og Ernst Rolf er kun fascinerende for sitt ekstremt intense blikk og energiske oppførsel, samt det faktum at han var noe vi dag vil kalle tungt narkoman.lars_erik skrev:;D
Jeg skal innrømme det at mellomkrigstiden er en periode jeg synes gav oss mye flott, men norsk populærmusikk var ikke akkurat det store. Kokainviser er artige sidesprang i forhold til det etablerte, men musikalsk var det andre steder det foregikk. Kontinentet hadde Piaf, Marlene Dietrich og The Original Glimmertwins. USA hadde storbandjazzen, mens UK hadde en av tidenes største vokalister, Al Bowlly. Hvis det ikke kan høres forskjell på Ernst Rolf og Al Bowlly så er det mange år siden ørevoksen skulle vært gravd ut.
Her spilles intet for øyeblikket. Hørte på Them Crooked Vultures på Kystbussen. Det funket fint for meg som roadmusic.
Du følte et behov for å oppleve min overlegne musikksmak igjen?lars_erik skrev:He,hebaluba skrev:Ernst Rolf, sjefsjunkien i skandinavisk mellomkrigsmusikk? Har aldri hatt noe av hverken han eller Grannemann. Har jeg noensinne hevdet noen forkjærlighet for revy, sett bort fra i din ville fantasi? Jeg har, i motsetning til mange andre, en musikksmak som ikke er avhengig av 24 bit og stereo. Grannemann er stereo, og Ernst Rolf er kun fascinerende for sitt ekstremt intense blikk og energiske oppførsel, samt det faktum at han var noe vi dag vil kalle tungt narkoman.lars_erik skrev:;D
Jeg skal innrømme det at mellomkrigstiden er en periode jeg synes gav oss mye flott, men norsk populærmusikk var ikke akkurat det store. Kokainviser er artige sidesprang i forhold til det etablerte, men musikalsk var det andre steder det foregikk. Kontinentet hadde Piaf, Marlene Dietrich og The Original Glimmertwins. USA hadde storbandjazzen, mens UK hadde en av tidenes største vokalister, Al Bowlly. Hvis det ikke kan høres forskjell på Ernst Rolf og Al Bowlly så er det mange år siden ørevoksen skulle vært gravd ut.
Her spilles intet for øyeblikket. Hørte på Them Crooked Vultures på Kystbussen. Det funket fint for meg som roadmusic.
Lurte deg utpå ;D
Du har en del artige vinklinger av og til, og du skriver brabaluba skrev:Du følte et behov for å oppleve min overlegne musikksmak igjen?lars_erik skrev:He,hebaluba skrev:Ernst Rolf, sjefsjunkien i skandinavisk mellomkrigsmusikk? Har aldri hatt noe av hverken han eller Grannemann. Har jeg noensinne hevdet noen forkjærlighet for revy, sett bort fra i din ville fantasi? Jeg har, i motsetning til mange andre, en musikksmak som ikke er avhengig av 24 bit og stereo. Grannemann er stereo, og Ernst Rolf er kun fascinerende for sitt ekstremt intense blikk og energiske oppførsel, samt det faktum at han var noe vi dag vil kalle tungt narkoman.lars_erik skrev:;D
Lurte deg utpå ;D
Da har du vel allerede sjekket gullkisten til den store Bowlly? Richard Thompson har forresten en låt som het "Al Bowlly's In Heaven.lars_erik skrev:Du har en del artige vinklinger av og til, og du skriver brabaluba skrev:Du følte et behov for å oppleve min overlegne musikksmak igjen?lars_erik skrev:He,hebaluba skrev:Ernst Rolf, sjefsjunkien i skandinavisk mellomkrigsmusikk? Har aldri hatt noe av hverken han eller Grannemann. Har jeg noensinne hevdet noen forkjærlighet for revy, sett bort fra i din ville fantasi? Jeg har, i motsetning til mange andre, en musikksmak som ikke er avhengig av 24 bit og stereo. Grannemann er stereo, og Ernst Rolf er kun fascinerende for sitt ekstremt intense blikk og energiske oppførsel, samt det faktum at han var noe vi dag vil kalle tungt narkoman.lars_erik skrev:;D
Lurte deg utpå ;D
Det gjør at det hender jeg blir trigget til å teste ut musikken du skriver om![]()
And there's Al Bowlly, he's up on a stand
Oh that was a voice and that was a band
Al Bowlly's in heaven and I'm in limbo now