Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Townes skrev:
    Roberten skrev:
    a) når ble du redd for å banne i kirken ?
    b) nei, synes vel egentlig ikke det. Skivene er såpass forskjellige at det er litt dagsbehovet som styrer det for meg, men blir jeg nødt setter jeg en knapp på Communicate. Muligens fordi jeg ble så overrasket og glad da den kom.
    Egentlig redd for alt som har med kirker å gjøre. Er redd kirker sjøl om eg ikkje banner i de. Skumle saker.
    Ja, det er jo temmelig forskjellige album ja. Syns bare åpningskuttet på sisteskiva er helt sykt bra.
    En stund siden eg har hørt Communicate, så smeller den på no.

The Solution - Communicate

Spotify
    Trodde ikke pappaer var redde for noe jeg.
    Har hørt på Will Not Be Televised i dag, tror jeg er nødt til å innrømme at det er hipp som happ for meg mellom den og Communicate.
    Men én ting er sikkert, jeg hadde satt mer pris på en ny Solution skive enn Imperial State Electric debuten. Og det selv om Imperial State Electric er et feiende flott band navn.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    Townes skrev:
    Roberten skrev:
    b) nei, synes vel egentlig ikke det. Skivene er såpass forskjellige at det er litt dagsbehovet som styrer det for meg, men blir jeg nødt setter jeg en knapp på Communicate. Muligens fordi jeg ble så overrasket og glad da den kom.
    Egentlig redd for alt som har med kirker å gjøre. Er redd kirker sjøl om eg ikkje banner i de. Skumle saker.
    Ja, det er jo temmelig forskjellige album ja. Syns bare åpningskuttet på sisteskiva er helt sykt bra.

Spotify
    Har hørt på Will Not Be Televised i dag, tror jeg er nødt til å innrømme at det er hipp som happ for meg mellom den og Communicate.
    Men én ting er sikkert, jeg hadde satt mer pris på en ny Solution skive enn Imperial State Electric debuten. Og det selv om Imperial State Electric er et feiende flott band navn.
    Enig i at ny solution plate hadde vært på sin plass, men eg syns no Imperial State Electric plata svinger bra den også.
    Pappaer er (offisielt) ikkje redd noen verdens ting, men du må jo innrømme at dette er temmelig skummelt:

Vedlegg

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.290
    Torget vurderinger
    2
    Townes skrev:
    Misunner deg den gruva ozzy, den høres (og ser) staselig ut

Må finne ut kor denne (litt skuffende) saken skal havne på lista for i år:

Drive-by truckers - The big to do

Spotify
    Et stykke ned på lista her. Nå spørs det hvor lang lista blir da.

Men under 10 på topp vil jeg tro. Lenge siden jeg har spilt den. Jeg går og gjør det nå.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Townes skrev:
    Roberten skrev:
    Townes skrev:
    Roberten skrev:

Spotify
    Enig i at ny solution plate hadde vært på sin plass, men eg syns no Imperial State Electric plata svinger bra den også.
    Pappaer er (offisielt) ikkje redd noen verdens ting, men du må jo innrømme at dette er temmelig skummelt:
    Imperial State Electric fikk kun to gjennomspillinger da den kom, skuffelsen var nærmest like håndfast som et glass rom/cola. Men siden du sier den svinger bra skal jeg la den få noen nye runder i helgen, det kan jo være at min hermeneutiske sirkel bommet tidligere i år.

Altså, den fyren der er rav hakkende spik spenna sprøyte sprø, og kan skremme livskiten ut av fanden på flatmark, så ja, -temmelig skummelt.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Imperial State Electric er ujevn, men det er noen virkelig gode lyspunkt her.

Lyngen har frontet neste skive ut, hvistnok veldig dyr på ølbrikke den gang.
    11 blanke pund sterling for dobbelvinyl, var slettes ikke dyrt.

Tame Impala - "Innerspeaker"

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Neste ut, som må bedømmes møysommelig:

Two Cow Garage - Sweet saint me

Spotify

Lydia og Jackson, Don't you worry er gode ting i alle fall. Litt ujevnt er det nok

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.290
    Torget vurderinger
    2
    Det ble bare side 1 på Drive By Truckers. Så tar jeg heller denne samlingen med Rolling Stones. Hot Rocks 1964-1971. Det er ihvertfall snadder. :)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    ErosLoveking skrev:
    Da bør den absolutt få noen runder i helgen.

Broken Bells - Broken Bells

ps. jeg liker piker med hodetelefoner. Og gamle sykler, men det er en helt annen diskusjon.

U

utgatt60135

Gjest
    ErosLoveking skrev:

Lyngen har frontet neste skive ut, hvistnok veldig dyr på ølbrikke den gang.
    11 blanke pund sterling for dobbelvinyl, var slettes ikke dyrt.

Tame Impala - "Innerspeaker"
    Kom med tilbakemelding:

Panama Red

Fumblin’ With the Blues
    Ble medlem
    22.08.2009
    Antall liker
    8.363
    Sted
    Burma-Shave
    Torget vurderinger
    2
    Lyngen skrev:
    dag1234 skrev:
    A Boy Named Sue skrev:
    King Crimson: Red
    Den plata der er en av de ti beste, ever. Synes jeg. Wetton synger ikke så bra alle steder, ellers hadde den vært blant de fem beste!
    25 beste ;).

Delt 14. plass sammen med 27 andre

Denne ligger på delt 43. plass sammen med 19 andre

http://open.spotify.com/album/2Flie9frvcwJRMxKYbPqga

Å skulle sette opp en topp 100 liste kunne lett gitt meg en psykisk knekk

Vedlegg

Panama Red

Fumblin’ With the Blues
    Ble medlem
    22.08.2009
    Antall liker
    8.363
    Sted
    Burma-Shave
    Torget vurderinger
    2
    Takk vta for å minne meg på at det er (relativt) lenge siden jeg har hør på Strawbs. Et band som har stått mitt hjerte nær siden jeg første gang hørte de. Og da var det låten Hero & Heroine fra plata med samme navn som fikk meg til å åpne ørene for dette fantastiske bandet. Nydelig musikk og særegen stemme, kan man ønske mer? Hører nå The Man Who Called Himself Jesus fra samleren Halcyon Days:

Blir nok sittende en stund, ja.

Vedlegg

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.312
    Torget vurderinger
    1
    A Boy Named Sue skrev:
    Hører nå The Man Who Called Himself Jesus fra samleren Halcyon Days:
    Det er åpningskuttet på førsteplata som jeg selvfølgelig har i mint førsteutgivelse på vinyl 8) ;D

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn