Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.626
    Antall liker
    1.319
    dag1234 skrev:
    Roberten skrev:
    dag1234 skrev:
    Roberten skrev:
    dag1234 skrev:
    Roberten skrev:
    Etter en nære livet opplevelse i går tar jeg nå alle versjonene spotify klarer å frembringe av Bellmanns Ack, Du Min Moder på strak arm.
    Prøv og med klassisk engelsk frokost; bacon, egg, bønner, godt brød, smør og kruttsterk kaffe. Nam!
    Slettes ikke ueffent det, Dag. Og veldig nære frokosten som ble fortært, men jeg byttet ut kaffe til fordel for to fingerbredder rom.
    En Återställare ;D
    Den kom godt med ;D

    Flaks, Raw Power snakker direkte med de indre demonene. Search & Destroy er en av tidenes flotteste poplåter !
    Ja, og albumet definerte så tydelig hvem som var kule og hvem som ikke var.

    Kan si det sånn, at jeg hørte ikke særlig på det albumet da jeg vokste opp ;). Kunne ikke utstå det, var ganske redd sånn bråkemusikk - for den traff en nerve som jeg helst ville skulle være i ro. Jeg lot jo selvsagt som om jeg hørte på sånn musikk, men i skjul digget jeg Cat Stevens og Roberta Flack, Morning has broken og Killing me softly, mmm. Det måtte bare aldri komme ut på Møre tidlig 70-tall. :-[ Det var et strev å vokse opp den gang - som nå.
    Novembers fineste epistel, Dag.

    Jeg sliter med demoner selv, her jeg sitter. Jeg fant denne lp'en på et garasjesalg, og siden jeg har sett bandet ofte på disse sidene tenkte jeg at det må da være verdt 10 kroner for en dobbelt vinyl. Men jeg er neimen ikke sikker på om jeg tør å sette den på.

     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    Takk for det, Roberten. Gikk du på Katten du og?

    Den gruppa du viser der har så urovekkende covre at jeg trenger litt tilløp før jeg våger meg på. Det gjelder å sette dem på når det er en god dag :D

    Her snurrer Ray LaMontagne; Gossip in the Grain
     

    Vedlegg

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Roberten skrev:
    dag1234 skrev:
    Roberten skrev:
    dag1234 skrev:
    Roberten skrev:
    dag1234 skrev:
    Roberten skrev:
    Etter en nære livet opplevelse i går tar jeg nå alle versjonene spotify klarer å frembringe av Bellmanns Ack, Du Min Moder på strak arm.
    Prøv og med klassisk engelsk frokost; bacon, egg, bønner, godt brød, smør og kruttsterk kaffe. Nam!
    Slettes ikke ueffent det, Dag. Og veldig nære frokosten som ble fortært, men jeg byttet ut kaffe til fordel for to fingerbredder rom.
    En Återställare ;D
    Den kom godt med ;D

    Flaks, Raw Power snakker direkte med de indre demonene. Search & Destroy er en av tidenes flotteste poplåter !
    Ja, og albumet definerte så tydelig hvem som var kule og hvem som ikke var.

    Kan si det sånn, at jeg hørte ikke særlig på det albumet da jeg vokste opp ;). Kunne ikke utstå det, var ganske redd sånn bråkemusikk - for den traff en nerve som jeg helst ville skulle være i ro. Jeg lot jo selvsagt som om jeg hørte på sånn musikk, men i skjul digget jeg Cat Stevens og Roberta Flack, Morning has broken og Killing me softly, mmm. Det måtte bare aldri komme ut på Møre tidlig 70-tall. :-[ Det var et strev å vokse opp den gang - som nå.
    Novembers fineste epistel, Dag.

    Jeg sliter med demoner selv, her jeg sitter. Jeg fant denne lp'en på et garasjesalg, og siden jeg har sett bandet ofte på disse sidene tenkte jeg at det må da være verdt 10 kroner for en dobbelt vinyl. Men jeg er neimen ikke sikker på om jeg tør å sette den på.

    Jeg liker slike ting, Roberten, så si i fra hvis du vil bli kvitt plata ;D
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.626
    Antall liker
    1.319
    dag1234 skrev:
    Takk for det, Roberten. Gikk du på Katten du og?

    Den gruppa du viser der har så urovekkende covre at jeg trenger litt tilløp før jeg våger meg på. Det gjelder å sette dem på når det er en god dag :D
    Nei, noe jeg angrer på den dag i dag, selv om det er er over ti år siden jeg var ferdig på videregående. Mitt spørsmål om hvilken katt kommer av at jeg har venner og venninner som har gått på de i Bergen, Oslo og Trondheim, og det er fra tid til annen lystige diskusjoner om hvilken katt som er den gjeveste. Siden de holder på med det fortsatt skjønner jeg at skolegangen der gjorde avtrykk på livet.

    Jeg er redd for at Porcupine Tree skal være alt det jeg ikke liker med prog, dvs. lange og meningsløse passiarer mellom instrumentene som ikke fører noe sted. Progrock av den gode sorten kan være finne greier, men atten minutter lange nisseluer og bjeller på klærne er ikke noe for meg.
    Dessuten er det, som du påpeker, rimelig strenge covere, som er illevarslende nok dersom musikken står i stil.

    @atonal, det er ikke sikkert det er et dumt forslag.

    Men nå, musikk !

    Cat Power - You Are Free

     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    EgoglikarsliketingRobertensåseiifravissduvilblikvittplata :-X
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.626
    Antall liker
    1.319
    dag1234 skrev:
    Hvor åtselet er, samles gribbene, står det i Skriften. ;D Du får avsetning på den plata, Roberten.
    Så sannelig :)
    Og ifølge popsike.com kommer jeg til å få godt betalt for den også.

    Brasse ?!?!? Hadde jeg aldri trodd. Men da trår du støttende til og sier noe om musikken du, så slipper jeg å føle at jeg må spille skiva.

    Eric's Trip - Purble Blue

     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Roberten skrev:
    dag1234 skrev:
    Hvor åtselet er, samles gribbene, står det i Skriften. ;D Du får avsetning på den plata, Roberten.
    Så sannelig :)
    Og ifølge popsike.com kommer jeg til å få godt betalt for den også.

    Brasse ?!?!? Hadde jeg aldri trodd. Men da trår du støttende til og sier noe om musikken du, så slipper jeg å føle at jeg må spille skiva.

    Eric's Trip - Purble Blue

    Min favorottsang av bandet er 17 minutter og 43 sekunder.
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Roberten skrev:
    dag1234 skrev:
    Roberten skrev:
    dag1234 skrev:
    Roberten skrev:
    dag1234 skrev:
    Roberten skrev:
    Etter en nære livet opplevelse i går tar jeg nå alle versjonene spotify klarer å frembringe av Bellmanns Ack, Du Min Moder på strak arm.
    Prøv og med klassisk engelsk frokost; bacon, egg, bønner, godt brød, smør og kruttsterk kaffe. Nam!
    Slettes ikke ueffent det, Dag. Og veldig nære frokosten som ble fortært, men jeg byttet ut kaffe til fordel for to fingerbredder rom.
    En Återställare ;D
    Den kom godt med ;D

    Flaks, Raw Power snakker direkte med de indre demonene. Search & Destroy er en av tidenes flotteste poplåter !
    Ja, og albumet definerte så tydelig hvem som var kule og hvem som ikke var.

    Kan si det sånn, at jeg hørte ikke særlig på det albumet da jeg vokste opp ;). Kunne ikke utstå det, var ganske redd sånn bråkemusikk - for den traff en nerve som jeg helst ville skulle være i ro. Jeg lot jo selvsagt som om jeg hørte på sånn musikk, men i skjul digget jeg Cat Stevens og Roberta Flack, Morning has broken og Killing me softly, mmm. Det måtte bare aldri komme ut på Møre tidlig 70-tall. :-[ Det var et strev å vokse opp den gang - som nå.
    Novembers fineste epistel, Dag.

    Jeg sliter med demoner selv, her jeg sitter. Jeg fant denne lp'en på et garasjesalg, og siden jeg har sett bandet ofte på disse sidene tenkte jeg at det må da være verdt 10 kroner for en dobbelt vinyl. Men jeg er neimen ikke sikker på om jeg tør å sette den på.

    Nå er jeg f**n meg misunnelig! :p Jeg håper for all del at det ikke var i Trondheim, da blir jeg bare enda mer misunnelig! :p
    Jeg melder meg også som frivillig om du vil bli kvitt den.;)
     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    En ikke varm anbefaling fra Townes, heller litt halvvarm ;), men jeg likte den veldig godt, dessuten ser det ut som om mannen kan å kle seg. Det kommer jo alltids godt med.

    Josh Ritter; So Runs the World away
     

    Vedlegg

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    En ikke varm anbefaling fra Townes, heller litt halvvarm ;), men jeg likte den veldig godt, dessuten ser det ut som om mannen kan å kle seg. Det kommer jo alltids godt med.

    Josh Ritter; So Runs the World away
    Gikk jo på et par halvsmeller en liten stund. Trodde jo egentlig denne skulle falle i god jord. Syns den er litt ujevn. På det beste helt fantastisk, men det er et par låter som faller litt igjennom. Men denne havner nok på topp 10 for min del for 2010.
     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    En ikke varm anbefaling fra Townes, heller litt halvvarm ;), men jeg likte den veldig godt, dessuten ser det ut som om mannen kan å kle seg. Det kommer jo alltids godt med.

    Josh Ritter; So Runs the World away
    Gikk jo på et par halvsmeller en liten stund. Trodde jo egentlig denne skulle falle i god jord. Syns den er litt ujevn. På det beste helt fantastisk, men det er et par låter som faller litt igjennom. Men denne havner nok på topp 10 for min del for 2010.
    Ja, jeg terger deg litt nettopp for det :D. Jeg skal høre den noen ganger, for det kan jo, som det ofte skjer, at inntrykket endrer seg når jeg har fått hørt noen ganger. Enn så lenge så er dette englemusikk for meg.

    Om det blir for mange stilarter som blandes på denne plata for deg? Eller hva reagerer du på, for å stille litt åpnere spørsmål?
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    En ikke varm anbefaling fra Townes, heller litt halvvarm ;), men jeg likte den veldig godt, dessuten ser det ut som om mannen kan å kle seg. Det kommer jo alltids godt med.

    Josh Ritter; So Runs the World away
    Gikk jo på et par halvsmeller en liten stund. Trodde jo egentlig denne skulle falle i god jord. Syns den er litt ujevn. På det beste helt fantastisk, men det er et par låter som faller litt igjennom. Men denne havner nok på topp 10 for min del for 2010.
    Ja, jeg terger deg litt nettopp for det :D. Jeg skal høre den noen ganger, for det kan jo, som det ofte skjer, at inntrykket endrer seg når jeg har fått hørt noen ganger. Enn så lenge så er dette englemusikk for meg.

    Om det blir for mange stilarter som blandes på denne plata for deg? Eller hva reagerer du på, for å stille litt åpnere spørsmål?
    Åpent spørsmål eller ei, men akkurat den litt schizofrene sjangerhåndteringen er faktisk noe av det eg syns er litt problematisk. For all del, han viser jo at han behersker mye. Men syns ikkje en overgang fra en Missisippi John Hurt låt til noe som kan minne veldig om Simon&Garfunkel passer helt optimalt. Og det er ikkje alle låtene som engasjerer meg like mye, ikkje foreløpig i alle fall.

    Men isolert sett syns eg at det er en meget god plate, som eg ikkje helt ennå har felt endelig dom over. Den snurres fortsatt veldig ofte.
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Våte drømmer... -synd at det aldri blir fler fra Rick.

    Alan Parsons Project her... "On AIR"

    Arne K
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.282
    Antall liker
    11.058
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Kjøpte meg litt opp på Jackson Browne vinyl idag.

    Nå surrer

    World in Motion


    Denne blir neste:


    Jørgen
     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    Du har tatt for deg i Hellig Olavs stad i dag, forstår jeg, lars_erik ;)

    Her lapper jeg meg sammen med Isobel Campbell & Mark Lanegan; Ballad of the Broken Seas en nydelig plate som du bør sjekke opp om du ikke alt har gjort det. Eller, litt for lite Beatles og jazz for deg kanskje :).
     

    Vedlegg

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.932
    Antall liker
    19.791
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Skal vurdere den Dag. Begynner egentlig å få nok av indie nå, men...
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.932
    Antall liker
    19.791
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:
    Skal vurdere den Dag. Begynner egentlig å få nok av indie nå, men...
    Ok, er det indie jeg hører på altså? Jeg trodde det hette vakker musikk ;D
    Du har rett ;D
    Da er den bestilt!
    Vakker musikk er vakker musikk, uansett sjanger :D
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn