Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    Her er det ikke lyttet til noe den siste uke, men i dag kommer høyttalerne ;D
    Julekveld :D
    Halleluja! Gud er god likevel... ;)

Her går det i nyinnkjøpt nostalgi på cd, norsk nyveiv med kunstneriske ambisjoner. Kjøtt trenger neppe noen ytterlige presentasjon.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Den skiven med Roky er på vei til meg med en kompis i nær fremtid. Jeg har jo et forhold til de eldre sakene, blant annet heisen til 13 etasje. Men også soloplatene som kom i etterkant. Nok om det.

Her går det også i en kult-artist i kveld. Link Wray har vært nevnt flere ganger i det siste, så da er det bare å finne frem "Rumble! The Best Of Link Wray". Saftige saker med flott twang. Skikkelig gitarmann fra rockens barndom, som også senere nøt respekt blant punkerne. Topp saker for alle mann, med andre ord. Pluss for noen av pikene i tillegg.

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest
    baluba skrev:
    lars_erik skrev:

Her går det i nyinnkjøpt nostalgi på cd, norsk nyveiv med kunstneriske ambisjoner. Kjøtt trenger neppe noen ytterlige presentasjon.
    Artig skive det der.

Jeg gleder meg til år 2000, med masse dop og masse mennesker og flashende fyrverkeri.
    eller noe i den duren.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Tor Nado skrev:
    baluba skrev:
    lars_erik skrev:

Artig skive det der.

Jeg gleder meg til år 2000, med masse dop og masse mennesker og flashende fyrverkeri.
    eller noe i den duren.
    Et morsomt gjenhør med noe som influerte en ung baluba en gang i tiden. Og du er ganske nær fasit, Tor. Nå sitter vi her i 2010, og det har sluttet å flashe for lenge siden. ;)

Den personen som har lovet å stikke innom med Rokys siste, hevder at en eldre Isobell Campbell & Mark Lanegan kan bli med på turen. Tittel er for meg ukjent, men gjett om jeg gleder meg til å få besøk. Det blir til slutt en anstendig liten tilvekst i løpet av en kort uke. Passende, for en halvgammel og sliten kontorrotte.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    65finger skrev:
    dag1234 skrev:
    Eels; Tomorrow morning

pokker den skiva har jeg glemt å kjøpe. for spille denne da
    Din eminente smak har unnsluppet den, men da er alternativet du spiller slett ikke et dårlig valg ;D

Her går det i en musikalsk firmenning av mr E, Tom Waits; Heartattack and vine

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Dette må være det mest hypa gjespet siden likplyndringa av Michael Jacksons "This is it"!.

Narum; Zamma hen du fær. ZZZZZZZ

Det eneste minneverdige ved denne plate er dressen til duden i midten. Den er nesten fin. Resten bør forbigås i pinlig taushet. Av hensyn til overtrenderne. De skal jo ha et liv etter denne blødmen og. Forhåpentligvis. Men alle skader lar seg ikke reparere. Dessverre. Eller kanskje heldigvis i dette tilfelle.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.143
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    dag1234 skrev:
    Dette må være det mest hypa gjespet siden likplyndringa av Michael Jacksons "This is it"!.

Det eneste minneverdige ved denne plate er dressen til duden i midten. Den er nesten fin. Resten bør forbigås i pinlig taushet. Av hensyn til overtrenderne. De skal jo ha et liv etter denne blødmen og. Forhåpentligvis. Men alle skader lar seg ikke reparere. Dessverre. Eller kanskje heldigvis i dette tilfelle.

Der er jeg vilt uenig! Jeg syns den plata er fantastisk bra! Vel verdt å lytte til,baluba :)

Vedlegg

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Musikk! Som er fra hjertet og som ikke er tygd og utigjendritti - opptil flere ganger :mad:

Roky Erickson; Love will cast out all evil

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    dag1234 skrev:
    Musikk! Som er fra hjertet og som ikke er tygd og utigjendritti - opptil flere ganger :mad:

Super plate!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    rolfozzy skrev:
    Veldig bra plate som jeg hørte for første gang i går. Liker den akustiske delen hårfint foran den elektriske men det kan endre seg

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.284
    Torget vurderinger
    2
    65finger skrev:
    rolfozzy skrev:
    Veldig bra plate som jeg hørte for første gang i går. Liker den akustiske delen hårfint foran den elektriske men det kan endre seg

Jeg liker rockern Dylan noe bedre enn visesangern Dylan.

Men ei veldig bra plate. Dylans beste liveplate syns nå jeg. Har jeg sagt det før. ;D

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    65finger skrev:
    dag1234 skrev:

Super plate!
    Ja, den gikk rett hjem hos meg. Vakkert og rått, rett fra dypet av håp og fortvilelse. Det er en plate som gjør at det går an å tro at selv den ytterste elendighet kan vendes til et liv, at destruktiviteten i menneskene kan overvinnes, uten at det gode går til grunne. Det er et bevis på Guds eksistens når sånne verk kan bli til, imo.

Blir litt speisa kanskje, men det er så mye likegyldig musikk i verden, som ikke vil noe annet en fordrive tiden og ha pengene våre og oppmerksomheten vår. Da er det så viktig med sånne kunstnere som Roky Erickson, som bringer fokus tilbake på hva kunst handler: gi oss utkast til svar på spørsmålet om hva det er å være et menneske.

Sterk story med han fyren. Hvis det stemmer, da. ??? At det ikke bare er atter en runde i musikkindustriens tredemølle...

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:

Siden du mislikte Hellbillies, så var vel det tidenes minste bombe at denne ikkje kunne falle i smak ;D
    Men dette blir litt for puslete og stuereint sjøl for meg, så våkner heller til en krutare kaffe og denne:

Dead boys - Young, loud and snotty

Svinger bra denne!

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Redigereren som sitter vis-a-vis meg hører på The Beatles' eldre plater, og det holder i lange baner for meg. Tankene mine er et helt annet sted, for i ettermiddag/kveld venter jeg besøk av en som har med to plater som virkelig pirrer min nysgjerrighet (takket være HFS og denne tråden).

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    baluba skrev:
    Redigereren som sitter vis-a-vis meg hører på The Beatles' eldre plater, og det holder i lange baner for meg. Tankene mine er et helt annet sted, for i ettermiddag/kveld venter jeg besøk av en som har med to plater som virkelig pirrer min nysgjerrighet (takket være HFS og denne tråden).
    Du må for all del ikke si hva det er...

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn