K
Kaare G. Opsahl
Gjest
Cinque Cento: Lake Shore
Vedlegg
-
49.5 KB Visninger: 110
Likte den godt! kjøpte en bunke på platekompaniet i dag. Spent på kvalitetenLyngen skrev:Velkommen etter65finger skrev:Beach House - teen dream
Du store alpakka! dette er jo bra!!!.
Jokke er en fantastisk artist. Ærlig og ubehagelig. Forteller oss sannheter vi trenger å høre, i en innpakning som er like usmika som han selv. Kanskje han blir vår tids Prøysen?Anonym skrev:Jokke med albumet Frelst. En av landets undervurderte artister.
Undervurdert er vel feil ord. Han har vel aldri vært det. Han var ukjent ganske lenge før han slo gjennom med fans som Solskjær etc, men undervurdert kan jeg ikke huske ham som. Tvert imot så er han blant de få rockerne som har fått den status som er fortjent som både låtskriver og lyriker. Det er vel ingen som har nytt mer respekt som "litterat" enn Jokke i moderne tid.Anonym skrev:Jokke med albumet Frelst. En av landets undervurderte artister.
Fra intervju av trommisen i Dagbladet:baluba skrev:Undervurdert er vel feil ord. Han har vel aldri vært det.Anonym skrev:Jokke med albumet Frelst. En av landets undervurderte artister.
Det er jeg selvfølgelig evig enig i. Men han fikk oppleve popularitet. Jeg glemmer ikke at Ole Gunnar skreve nekrolog på sin hjemmeside dagen etter han døde. Trist nok var han som artist i ferd med å bli den store studentartisten ved siden av Dum Dum. Det ble istedenfor ham Raga som fikk den æren.Anonym skrev:Joda, jeg har likt jokke siden jeg hørte låten Tempo for første gang i 1991 og jeg var ikke alene om å like Jokke på den tiden. Med undervurdert mener jeg at han fikk større anerkjennelse etter sin død.
Nei, men jeg så Kukl spille på Roskilde i 1985. 8)mikefish skrev:noen andre som har Sugercubes' 'here today,tomorrow next week' på islandsk ?
husker jeg kjøpte den på Rock Shop på Aker brygge.var visst en liten kuriositet ble jeg fortalt.neppe noe samlerobjekt.
mener at Sugercubes debutalbum er langt bedre uavhenging av språkdrakt.
mvh. s,
Den er fin den boksen der65finger skrev:Bob Dylan samling
Grei samling jaAnonym skrev:Den er fin den boksen der65finger skrev:Bob Dylan samling
Bjørk var med på Roskilde, i alle fall. Det var på grunn av den opptredenen at jeg åpnet døren for Sugarcubes med en gang.mikefish skrev:var Bjørk med der baluba ? hadde tidligere en islandsk lege som kunne fortelle at hun var det virkelig store barnestjerna på sagaøya.
mvh. s,
Undervurdert og undervurdert Fru Blom. Mange av de rockerne jeg kjenner tør ikke å prøve seg på Norsk fordi de mener det må være verre enn å hoppe etter Wirkola.Anonym skrev:Jokke med albumet Frelst. En av landets undervurderte artister.
Mener han var mer undervurdert før sin død. Etter sin død har folk blitt mer oppmerksome på hvor fantastisk han er som artist og låtskriver.decibelius skrev:Undervurdert og undervurdert Fru Blom. Mange av de rockerne jeg kjenner tør ikke å prøve seg på Norsk fordi de mener det må være verre enn å hoppe etter Wirkola.Anonym skrev:Jokke med albumet Frelst. En av landets undervurderte artister.
Jo nevn det!!!decibelius skrev:Sant nok det. Han fikk aldrig som fortjent mens han levde. På spellemannsprisen ble han beskyldt for å ødelegge for Norsk rock - Jeg nevner ikke navn.
Sjekk ut denne- nydelig plate. Et MÅ HA album i etthvert møblert eller ikke møblert hjemmikefish skrev:var Bjørk med der baluba ? hadde tidligere en islandsk lege som kunne fortelle at hun var det virkelig store barnestjerna på sagaøya.
mvh. s,
Supre skiver!65finger skrev:Lambchop
De er veldig bra! har ikke lyttet til de av en eller annen grunn på lengebaluba skrev:Supre skiver!65finger skrev:Lambchop![]()
Det er lenge siden jeg hørte dette, og vil nødig drite meg ut og oppgi feil navn. Men han ble nesten lagt i bakken på spellemannsfesten av disse to kjendisene. Jeg skal høre med Gunnar (Goggen) neste gang jeg treffer ham for å være sikker på att jeg husker det riktig. Regner med att jeg treffer ham på puben i gamlebyen der han vanker ganske snart. Så skal du/Dere få navnene.65finger skrev:Jo nevn det!!!decibelius skrev:Sant nok det. Han fikk aldrig som fortjent mens han levde. På spellemannsprisen ble han beskyldt for å ødelegge for Norsk rock - Jeg nevner ikke navn.
Den slags bøller bør henges ut til spot og spedecibelius skrev:Det er lenge siden jeg hørte dette, og vil nødig drite meg ut og oppgi feil navn. Men han ble nesten lagt i bakken på spellemannsfesten av disse to kjendisene. Jeg skal høre med Gunnar (Goggen) neste gang jeg treffer ham for å være sikker på att jeg husker det riktig. Regner med att jeg treffer ham på puben i gamlebyen der han vanker ganske snart. Så skal du/Dere få navnene.65finger skrev:Jo nevn det!!!decibelius skrev:Sant nok det. Han fikk aldrig som fortjent mens han levde. På spellemannsprisen ble han beskyldt for å ødelegge for Norsk rock - Jeg nevner ikke navn.