for å oppklare litt ang.Lone Justice & U2.
som "presang" for at jeg fullførte gymnaset ble jeg spandert på en tur og konsert-opplevelse.dette var da U2 virkelig på høyden (1987),og var ute for å turnere etter sitt 'the Joshue Tree'-album.gaven inkluderte flybillet,hotel og bussreisepakke inkl.konsertbillett.
konserten gikk av stabelen på Eriksberg verft,da Springsteenkonserten året før hadde fått nya ullavi-grunnmuren til å sprekke i betongen.
det var 4 band som skulle på scenen denne kvelden.og først ut var Lone Justice.har aldri i mine levedager sett et mer energisk dame.dette var stort,da jeg kjente endel av låtene fra min lp.husker jeg ikke feil spillte de Prince' 'manic monday'.
neste band ut var vel legender allerede.Big Audio Dynamite m/Joe Strummer i spissen.husker de dro et par Clash-låter.
nest siste band ut var ingen ringere enn The Pretenders.gåsehud da de spillte 'back on the chaingang'
til slutt entret U2 scenen og veldig tøff musikk for meg den gangen.må innrømme at jeg da ikke hadde kjøpt alle lp'ene deres.det som står fastbrent i minnet mitt var at de sluttet av med 'pride (in the name of love),for deretter komme opp på scenen og spille fire ekstranummer.aller siste låt mener jeg det var '40'.
(mener at det er andre folk her på sentralen som også reiste til Gøteborg den kvelden)
mvh. s,