Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Oi oi oi, H.R. for en fantastisk samling å starte helgen med ! Der er det mye herlig punk.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    65finger skrev:
    Roberten skrev:
    Oi oi oi, H.R. for en fantastisk samling å starte helgen med ! Der er det mye herlig punk.
    Helg? er det helg?
    Blæh !
    Dette kommer nok som en overraskelse på deg, fingern, men det er dessverre ikke alle som kan rusle rundt i en armagnac og chablis indusert tåke langs svenskekysten.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roberten skrev:
    65finger skrev:
    Roberten skrev:
    Helg? er det helg?
    Blæh !
    Dette kommer nok som en overraskelse på deg, fingern, men det er dessverre ikke alle som kan rusle rundt i en armagnac og chablis indusert tåke langs svenskekysten.
    Jordbærvin med bobler for øyeblikket

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    65finger skrev:
    Roberten skrev:
    65finger skrev:
    Roberten skrev:
    Helg? er det helg?
    Blæh !
    Jordbærvin med bobler for øyeblikket
    Takk for at du ikke gnir det inn ;)

Bra skive, Crane Wife trilogien er vakker.

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    233
    Torget vurderinger
    4
    Det går i Nils Bech etter konsert med han i går på Slottsfjell. Herregud, for en sprø mann. Tidens cornyeste dasning med fantastisk dårlig engelsk, men flott stemme og ett helt eget sound, mye preg fra 80-tallets beste synth-band til tider, iblandet litt jazz og elektro. Ikledd moderne shorts tok han seg artig ut på gardintrapp innpakket i plast, suverent! To ulike sanger vedlagt, Contemporary dancing etter ca 4.30.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    emotikon skrev:
    Førstegangslytting på denne fine plata i dag- sol og deilig
    Kari, Ola & Lars Bremnes - Soløye

Avspillt i flac på disse:

Spiller den telefonen flac uten å måtte legge inn noen ekstra programvare, og hvis ikke: hvilken app bruker du?

Siden jeg først er inne her så kan jeg opplyse om at jeg hører på Beethovens 9'de med Fürtwangler fra 1951. I det siste har jeg brydd meg lite om stereo, så jeg lurer på om jeg skal selge den ene høyttaleren og biampe den andre... ;D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Steve Earle- Townes
    Silverchair- Frogstomp
    Lumsk- Åsmund Frægdegjevar
    Amy Macdonald- A curious thing
    Train- Save me, san franrisco
    Biffy Clyro- Only revolutions

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.037
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Er i tvil om hvilken kategori slik musikk skal legges....noen med klarere tanker om det enn jeg?

Rodgers & Hammerstein ; Oklahoma

Vedlegg

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Nei nå får det være nok cd, over på vinyl.

Ei jævla bra skive :D

/jan

G

Gjestemedlem

Gjest
    Charlie Megira and the modern Dance club

[video]OTl4GZtXg7w[/video]

:D :D

Disse vil jeg se live!

Så genial musikkk!

[video]kSaBbyrFCwY[/video]

[video]HskNuYv1XyI[/video]

[video]BAH3bIP7u_Y[/video]

G

Gjestemedlem

Gjest
    After a couple solid singles on SSLD and Milk n Herpes, Bare Wires release their debut LP, "Artificial Clouds" on Tic Tac Totally. Oakland?s Bare Wires are just three talented hooligans revisiting pre-punk sounds from a post-post-post-punk world. And preferring the primitive RNR lexicon largely as is. From this stance, Melton, Keelan and Emslie (Time Flys) plow ahead with twelve tracks of sleazy, sizzlin, mid-fi 70?s rock. Swappin any potentially wandering, bullshit baggage out for a few sharpened punk angles. Mastered by Jay Reatard, and I said that to deliberately say "mastered by Jay Reatard". Why? Because it was mastered by Jay Reatard.

Vedlegg

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    spiller denne nå :

Sandy Denny - the north star grassmen and the raven

mvh. s,

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    emotikon skrev:
    baluba skrev:
    emotikon skrev:
    Avspillt i flac på disse:

Spiller den telefonen flac uten å måtte legge inn noen ekstra programvare, og hvis ikke: hvilken app bruker du?
    Jeg fører bare rett over fra hardisk.
    Glitrende. :) Og vidunderet heter? Dette er nemlig første gang jeg har nesten begjært en mobiltelefon, for det er det mest tungtveiende argumentet jeg har hørt på lenge. Ørten megapiksler og GPS (det siste har jeg riktignok på min Nokia) er ikke noe jeg gidder betale for, men komboen mediaspiller med problemfri flac-støtte er et godt argument. Dvs modellnavnet lagres fram til slikt havner på bruktmarkedet en gang i fremtiden.

Jeg har vært på lånetur i dag, og fikk med meg en liten bunke plater som skal spilles i løpet av helgen. Først ut er et band som brukets americana-eksperter lovpriser, Drive By Truckers. Platen "The Fine Print" er ganske god så langt (spor 2). Dette kan bli spilt endel hvis resten følger opp førsteinntrykket.

HFS er nyttig for meg. Nå kjenner jeg dere såpass godt at jeg kan lese mellom linjene, og stort sett så lever det som anbefales opp til hypen. Drive By Truckers er et band som kanskje kommer til å vokse på meg, det er ikke altfor alternativt. Jeg har også noe Ryan Adams i posen, samt litt vokal sviskejazz og XX.

Mike: Sandy var dronning, den gamle fyllebøtta. Trist skjebne, nydelig musikk.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    ja,det er noe vemodig å høre henne.kjenner ikke historien så godt,men tror hun er med på en Fairport Convention-plate jeg har :'unhalfbricking'.en klassiker.

mvh. s,

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hun var med i Fairport, ja. Og var kanskje en av de mest begavede av den gjengen, selv om det kan virke som en kontroversiell påstand. På grunn av hennes tragiske endelikt (hun falt vel i fylla og brakk nakken, eller noe slik) fikk hun ikke "følgt" opp en karriere som var ytterst lovende. Selv har jeg bare en dobbelt best off, og den kan jeg anbefale for de som ønsker å bli kjent med en av mine favorittdamer.

Jeg glemte å nevne at The Nationals siste følgte med i posen med lånte sylvplater. Den begynner jeg seriøst å få foten for. Tror jeg, for dette er nok bare andre gang jeg hører den. Dag har propagandert såpass heftig for den at jeg bare måtte sjekke den, og det ser ut for at Dag har god grunn til å like dette.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Kondisen er ikke hva den var. Orker ikke mer enn et par siste glass Cava og en skive til etter 68 timers arbeide denne uka. :-\

Navigators - "The Straight and Narrow"

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ryan Adams følgte ikke med i posen likevel, men jeg har Gold å erstatte den med i natt.

Men jeg kan jo ikke sitte her og høre på noe som allerede finnes på HDD når jeg har flere uspilte i posen. Da blir det besøk av en dame jeg aldri har hørt i full cd-kvalitet. Melody Gardods "Worrisome Heart" får duge på denne tiden av døgnet.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    helsike heller

Delaney Davidson - in his latest mystery" Self Decapitation" 100% johnson

skylles ned med noe billig hvitvin

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    baluba skrev:
    Jeg glemte å nevne at The Nationals siste følgte med i posen med lånte sylvplater. Den begynner jeg seriøst å få foten for. Tror jeg, for dette er nok bare andre gang jeg hører den. Dag har propagandert såpass heftig for den at jeg bare måtte sjekke den, og det ser ut for at Dag har god grunn til å like dette.

Takk for det, baluba.. Men jeg ble altså inspirert av Lyngen til denne. Så æres den som æres skal :D.

Det er sånn denne tråden fungerer for meg, at jeg får mange, mange tips om artister og album jeg ikke har hørt om, i perioder så mange at jeg ikke evner å henge med. Og jeg blir minnet på gamle og gode som har gått i glemmeboka. Etter en tid har jeg merket med de som har liknede smak som jeg, og deres poster legger jeg meg på minnet - så langt jeg klarer.

Her startes lørdagen, og nestenferien, med disse:

Band of Horses: Everything all the time

Ellers har Sandy Denny en fantastisk stemme, som jeg husker mest fra Fairport Convention, men som jeg skal ta å finne platene til. Det var vel ikke så mange hun rakk å gi ut.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Ingen plate for finlytting og hifidemoer, men rå og drivende bluesgarage.

'Melissa's Garage Revisited' is an LP/CD released by Memphis garage-rock band the Oblivians. The album features Austin-based harmonicist Walter Daniels and Memphis-based vocalist Jeffrey Evans.

Vedlegg

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn